صفحه 67 از 219 نخستنخست ... 17 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 117 167 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 661 تا 670 , از مجموع 2189
Like Tree27758تشکر

موضوع: عکاسی خیابانی Street Photography

  1. #661
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط jahangir نمایش پست ها
    داداش مرتضای گلم
    عکس مستند باید کپشن داشته باشه اگر ما نمیذاریم و بهش بها نمیدیم ضعف از کار ماست سایتهای عکاسهای با سابقه در زمینه مستند رو ببین هیچ عکسی بدون کپشن پیدا نمیکنی من وقتی کارم رو دارم به عنوان یک کار مستند ارائه میدم موظفم با کپشن ارائه بدم از این گذشته یک اثر تا قبل از ارائه متعلق به صاحب اثره میتونه تصمیم بگیره چجوری ارائش بده رنگی ،سیاه سفید ،چاپ شده ،روی مانیتور ،توی وبسایت ،با کپشن ،بدون کپشن...
    و اما دوست گرامی جناب mmt نه شما آشخور هستی و نه من بزرگ مجلس همه هنرجو هستیم بحث من بر سر نحوه و محل ارائه است
    عکاسی خیابانی یکی از زیر شاخه های عکاسی مستنده و این نوع ادیت جنبه استنادی اثر شمارو خدشه دار کرده من با یه تصویر ماورایی روبرو میشم
    اینکه این تکنیک روی این کار جواب داده یا خیر بهش کاری ندارم اما قطعا اینجا محل ارائش نیست چون عکس شما مستند نیست و علی القاعده خیابانی هم نیست

    یک گلایه هم به دوستان دست اندرکار فروم قرار بود سختگیری در تایید عکسها در این ژانر بیشتر شود که برعکس شد این به کنار اما احتراما با توجه به کارهایی که میبینیم احساس میکنم دوست عزیزی که عکسها رو رصد میکنه و تایید میکنه هیچ اطلاعاتی در رابطه با این ژانر و مولفه هاش نداره فکر میکنم برای این موضوع باید یک فکر اساسی کرد
    من حرفی از عکاسی مستند و مجموعه های مستند نزدم
    موضوع اینه که ما داریم در مورد عکاسی خیابانی حرف میزنیم
    اونایی که زیر عکسشون کاپشن یا اسم میذارن دارند مردم دنیا و بیننده ها رو در مورد یک موضوع نسبتا نا آشنا روشن میکنند
    به شخصه اصلا نیازی نمیبینم که در این تاپیک زیر عکس کاپشن گذاشته بشه چون همه با فضای عکس ها آشنا هستند و البته بیننده در برداشتش در عکس محدود نمیشه.
    اما وقتی شما داری در مورد یک موضوع یا آداب و رسوم و یا هر چیزی دیگری کاری ارایه میکنی که زیاد برای بیننده قابل درک نیست بهتره کاپشن بذاری.

    اگر دوستان موافق باشن یک بحث راه می اندازیم

    آیا عکاسی خیابانی تحت تاثیر عکاسی مستند قرار میگیرد!؟؟
    چه رابطه ای بین عکاسی خیابانی و عکاسی مستند وجود دارد؟؟
    آیا عکس های خیابانی رو میتوان در قالب عکس مستند منتشر کرد؟؟
    تفاوت عکسهای خیابانی و عکس های مستند تنها در گرفتن عکس در خیابان است؟؟


    لطفا اساتید و بزرگان هم نظر خودشون رو بنویسند

  2. #662
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    338
    تشکر شده
    2377
    تشکر کرده
    837

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mm.t نمایش پست ها
    آقا جهانگیر منظورت اینه که این عکس کلا خیابانی و مستند نیست یا با این ادیت؟یخورده توضیح بیشتر بدی بد نیست.
    با این ادیت قطعا نیست و بدون این ادیت یک مستند ضعیف است(بخش دوم نظر شخصی است دوست من)
    مرتضی جان کپشن نگاه کسی رو محدود نمیکنه اون عنوانه که مخاطب رو محدود میکنه به اشاره ی صاحب اثر
    شما این عکس رو میبینی و برداشت خودت رو از عکس داری هیچ مشکلی هم نیست من فقط دارم زمان و مکان میدم بهت این هیچ ارتباطی با تغییر برداشت شما از عکس نداره جدا از این شما کار آرت که نمیکنی داری مستند کار میکنی اصلا مخاطب نباید چیزی جز حقیقت جاری در عکس برداشت کنه اگر بکنه ضعف در کار شماست
    mm.t تشکر می‌کند.
    در سرزمینی که سایه ی آدم های کوچک بزرگ میشود، قطعا آفتاب در حال غروب است!
    Nikkor 16-35 | Nikon F5

  3. #663
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    December 2012
    نوشته ها
    27
    تشکر شده
    54
    تشکر کرده
    48

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط jahangir نمایش پست ها
    با این ادیت قطعا نیست و بدون این ادیت یک مستند ضعیف است(بخش دوم نظر شخصی است دوست من)
    مرتضی جان کپشن نگاه کسی رو محدود نمیکنه اون عنوانه که مخاطب رو محدود میکنه به اشاره ی صاحب اثر
    شما این عکس رو میبینی و برداشت خودت رو از عکس داری هیچ مشکلی هم نیست من فقط دارم زمان و مکان میدم بهت این هیچ ارتباطی با تغییر برداشت شما از عکس نداره جدا از این شما کار آرت که نمیکنی داری مستند کار میکنی اصلا مخاطب نباید چیزی جز حقیقت جاری در عکس برداشت کنه اگر بکنه ضعف در کار شماست
    پس پیشنهاد چیه؟کادر بازترم دارم اینجوری بهتره؟یا کلن از نظر موضوع مرخصه؟دیدم یه عکس آقا فرساد داره بلال فروشا توی ایستانبول گفتم خب اینا در حال انجام کاری یعنی نمایش شغل و کسب و کار مردم رو داره نشون میده این عکس منم داره کاسبی یه عکاس با یه دوربین فوری قدیمی رو نمایش میده.قربانت
    jahangir تشکر می‌کند.

  4. #664
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    338
    تشکر شده
    2377
    تشکر کرده
    837

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mm.t نمایش پست ها
    پس پیشنهاد چیه؟کادر بازترم دارم اینجوری بهتره؟یا کلن از نظر موضوع مرخصه؟دیدم یه عکس آقا فرساد داره بلال فروشا توی ایستانبول گفتم خب اینا در حال انجام کاری یعنی نمایش شغل و کسب و کار مردم رو داره نشون میده این عکس منم داره کاسبی یه عکاس با یه دوربین فوری قدیمی رو نمایش میده.قربانت
    mmt جان تایید عکسی در اینجا نشان خوب بودن و بی عیب و نقص بودن آن نیست ضمن اینکه فضاها با هم متفاوته و البته سلایق
    شما میری تو خیابون دوربین رو در میاری و نشونه میری به سمت مردم و شاتر میزنی یه سری اتفاق در این میان توسط شما ثبت شده این عکسها مستند هستن به همین سادگی اما!!! معیار اینکه این عکسها تا چه حد موفق بودن بستگی به یه سری موارد داره
    اتفاقی که ثبت کردی چی بوده آیا اصلا ارزش ثبت داشته یا نه
    تا چه حد در ثبت اون اتفاق به لحاظ تکنیکی موفق بودی کادر نور ترکیب بندی خلاقیت در ثبت مثلا استفاده از لول ها یا زوایای غیر مرسوم که صرفا چشم یک عکاس میتونه اونارو شناسایی کنه
    و نوع ارائه
    باز تاکید میکنم به عنوان نظر شخصی نه عکس شما و نه عکس فرساد عزیز رو موفق نمیدونم چون نه اتفاق خاصی رو روایت میکنه نه به لحاظ تکنیکی شاخص است و در مورد کار شما نه نحوه ارائه اش درست است
    موفق باشی دوست من
    nmroshan، farsad، Usef Bagheri و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    در سرزمینی که سایه ی آدم های کوچک بزرگ میشود، قطعا آفتاب در حال غروب است!
    Nikkor 16-35 | Nikon F5

  5. #665
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38313
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض

    در مورد عکس آن کمره فوری، دوستان گفتنی ها را گفتند. به نظرم من نیز چنین ویرایشی اصلا با این نوع عکاسی مناسبتی ندارد. خودِ عکس نیز ناتوان از بیان آن موقعیت خوب می‌باشد که نصیب عکاس شده بود.

    در مورد Caption برای عکاسی خیابانی:
    عکاسی خیابانی جزئی از عکاسی مستند است و در عین حال نیست. یعنی بسته به موقعیت ارائه چنین آثاری، می‌توانند مستند تلقی شوند و یا اثر هنری مجزایی حتی در حیطه فاین آرت باشند. اگر بخواهیم وجه استنادی آن را نشان دهیم، Caption ضروری و لازم است. ولی در غیر اینصورت، Caption ضرورتی ندارد. اصلا وجود یا عدم وجود Caption برای این آثار باعث می شود ، مخاطب تکلیفش را با عکس بداند که آیا هدف عکاس، وجه استنادی است یا غیر استنادی.


    البته این مساله بدان معنا نیست که وجود Caption برای عکاسی خیابانی مضر است یا آن را از این حیطه خارج می‌کند.

    نکته دیگر این است که در بسیاری از عکسهای خیابانی، caption وجود دارد اما مختصر تر از حالتی است که برای عکاسی مستند استفاده می شود. به عنوان مثال فقط به تاریخ و مکان اشاره می‌کنند. اما در عکاسی مستند، Caption کامل شامل مکان، زمان، اشخاص و شرح اتفاق باید وجود داشته باشد.
    farsad، Farid-Gh، M.Meghdari و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  6. #666
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    December 2012
    نوشته ها
    27
    تشکر شده
    54
    تشکر کرده
    48

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nmroshan نمایش پست ها
    در مورد عکس آن کمره فوری، دوستان گفتنی ها را گفتند. به نظرم من نیز چنین ویرایشی اصلا با این نوع عکاسی مناسبتی ندارد. خودِ عکس نیز ناتوان از بیان آن موقعیت خوب می‌باشد که نصیب عکاس شده بود.
    يه راهنمائي ميخواستم.من چند شات ديگه هم از اين عكاس دارم.شما كه گفتين موقعيت خوبي نصيبم شده پس لابد موضوعش جالب بوده ميشه بگيد چه جوري بايد عكسو ميگرفتم كه از نظر شما استادان خوب از آّب در بياد؟مثلا شات بازترش بهتره؟البته يه مشكلي كه داشتم اين بود كه ميخواستم يه جوري عكس بگيرم كه هم عكاس و دوربينش باشن توي كادر هم او كسائي كه سوژه عكسش بودن اما سوژه ها كانديد نميشدن و چون خانواده بودن اكثرن منم به احترام اونا كراپشون كردم.به نظرتون اگه اونا را هم اينجا بيارم قرار بدم از نظر اخلاقي ايراد داره؟
    مثلا همون ديروز توي دركه يه آقايي داشت كمونچه ميزد و يه عده رو مشغول خودش كرده بود و معركه اي داشت واسه خودش.من عكس گرفتم ازش اما اخر سر اون نوازنده كه يه پيرمردي هم بود برگشت گفت آقا نون ما را آجر نكن! منم گفتم نه حاجي يا پاكش ميكنم يا به كسي نشون نميدم.خب الان بايد چيكار كنم؟بقول معروف اينا هيچ كدوم كانديد نشدن.براي همين بهترين راه براي رعايت نكات اخلافي فكر كردم اينه كه براي اينكه اين واقعه اجتماعي رو هم به تصوير بكشم هم كسي ناراحت نشه اين بود كه عكسو كراپ كنم و فقط به عكاس و دوربينش بسنده كنم.در اين موارد كه گفتم يه راهنمائي كوچولو كنين ممنون ميشم در غير اينصورت ديگه بايد برم از سوژهه اي غير انساني مثل مگس و پشه عكس بگيرم اسمشو بذارم ماكرو

  7. #667
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    338
    تشکر شده
    2377
    تشکر کرده
    837

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mm.t نمایش پست ها
    يه راهنمائي ميخواستم.من چند شات ديگه هم از اين عكاس دارم.شما كه گفتين موقعيت خوبي نصيبم شده پس لابد موضوعش جالب بوده ميشه بگيد چه جوري بايد عكسو ميگرفتم كه از نظر شما استادان خوب از آّب در بياد؟مثلا شات بازترش بهتره؟البته يه مشكلي كه داشتم اين بود كه ميخواستم يه جوري عكس بگيرم كه هم عكاس و دوربينش باشن توي كادر هم او كسائي كه سوژه عكسش بودن اما سوژه ها كانديد نميشدن و چون خانواده بودن اكثرن منم به احترام اونا كراپشون كردم.به نظرتون اگه اونا را هم اينجا بيارم قرار بدم از نظر اخلاقي ايراد داره؟
    مثلا همون ديروز توي دركه يه آقايي داشت كمونچه ميزد و يه عده رو مشغول خودش كرده بود و معركه اي داشت واسه خودش.من عكس گرفتم ازش اما اخر سر اون نوازنده كه يه پيرمردي هم بود برگشت گفت آقا نون ما را آجر نكن! منم گفتم نه حاجي يا پاكش ميكنم يا به كسي نشون نميدم.خب الان بايد چيكار كنم؟بقول معروف اينا هيچ كدوم كانديد نشدن.براي همين بهترين راه براي رعايت نكات اخلافي فكر كردم اينه كه براي اينكه اين واقعه اجتماعي رو هم به تصوير بكشم هم كسي ناراحت نشه اين بود كه عكسو كراپ كنم و فقط به عكاس و دوربينش بسنده كنم.در اين موارد كه گفتم يه راهنمائي كوچولو كنين ممنون ميشم در غير اينصورت ديگه بايد برم از سوژهه اي غير انساني مثل مگس و پشه عكس بگيرم اسمشو بذارم ماكرو
    ببخشید دخالت میکنم
    با توجه به صحبتهایی که کردید و برداشتهایی که در این زمینه دارید به عنوان برادر کوچکترتان تنها توصیه ام به شما مطالعه و دیدن عکس های خوب است در اینترنت آرشیوهای خوبی همچون وردپرس فتو داریم که برای عکاسان حکم گنجینه دارد.
    در سایتهای دیگری نظیر Street Photographers - The art of street photography هم میتوان کارهای خوبی یافت همچنین ذهنیت شما نسبت به وفاداری به سوژه و اخلاقمداری در عکاسی اشتباه است شما با ثبت و نمایش یک نوازنده ی دوره گرد به هیچ عنوان نمیتوانید نانش را آجر کنید یا اگر از خانواده ای عکاسی کنید که در حال عکس گرفتن هستند هیچ وقت لکه ی ننگی به دامن آنها نخواهید نشاند
    برای شما آرزوی موفقیت دارم
    nmroshan، farsad، M.Meghdari و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    در سرزمینی که سایه ی آدم های کوچک بزرگ میشود، قطعا آفتاب در حال غروب است!
    Nikkor 16-35 | Nikon F5

  8. #668
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط jahangir نمایش پست ها
    با این ادیت قطعا نیست و بدون این ادیت یک مستند ضعیف است(بخش دوم نظر شخصی است دوست من)
    مرتضی جان کپشن نگاه کسی رو محدود نمیکنه اون عنوانه که مخاطب رو محدود میکنه به اشاره ی صاحب اثر
    شما این عکس رو میبینی و برداشت خودت رو از عکس داری هیچ مشکلی هم نیست من فقط دارم زمان و مکان میدم بهت این هیچ ارتباطی با تغییر برداشت شما از عکس نداره جدا از این شما کار آرت که نمیکنی داری مستند کار میکنی اصلا مخاطب نباید چیزی جز حقیقت جاری در عکس برداشت کنه اگر بکنه ضعف در کار شماست

    می‌توانند مستند تلقی شوند و یا اثر هنری مجزایی حتی در حیطه فاین آرت باشند
    در چند مورد دیگر هم که روی مبحث عکاسی خیابانی بحث کردیم ، شما روی این جمله کلیشه ای (عکاسی خیابانی یعنی مطلقا عکاسی مستند) پافشاری داری.
    من هم به اینکه " یک عکس خیابانی میتوانه در قالب عکاسی مستند بگنجد " قبول دارم ، اما اینکه بگیم عکاسی خیابانی یعنی عکاسی مستند اصلا در پوست من نمگنجه.



    به طور مثال عکس فرساد خان ، چه نقشی در عکاسی مستند دارد!؟؟؟

    در مورد Caption برای عکاسی خیابانی:
    عکاسی خیابانی جزئی از عکاسی مستند است و در عین حال نیست. یعنی بسته به موقعیت ارائه چنین آثاری، می‌توانند مستند تلقی شوند و یا اثر هنری مجزایی حتی در حیطه فاین آرت باشند. اگر بخواهیم وجه استنادی آن را نشان دهیم، Caption ضروری و لازم است. ولی در غیر اینصورت، Caption ضرورتی ندارد. اصلا وجود یا عدم وجود Caption برای این آثار باعث می شود ، مخاطب تکلیفش را با عکس بداند که آیا هدف عکاس، وجه استنادی است یا غیر استنادی.
    من با فرموده جناب دکتر موافقم .
    ولی هنوز بر این باورم که کاپشن برای مستند نگاری میتونه کمک کنه ولی در دیگر موارد میتونه فقط بیننده رو محدود میکنه
    البته من با کاپشن مکان و زمان مشکلی ندارم ، ولی توضیح رو نمیپسندم ( البته منظورم عکاسی مستند نیست)
    اقا وقتی داری توضیح میدی ، داری همه چیز رو دیکته میکنی .
    آیا برداشت تمام افراد از یک عکس یکی است!؟؟؟

    بطور مثال همون عکس خودت که بحث آپشن رو شروع کردیم
    من با عکس ارتباط بر قرار کردم اما بدون آپشن.
    چون من اون رو از دیدگاه مستند ندیدم
    ویرایش توسط Herati : Sunday 9 December 2012 در ساعت 00:00 دلیل: اشتباه تایپی
    M.Meghdari، jahangir و Usef Bagheri تشکر می‌کنند.

  9. #669
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    338
    تشکر شده
    2377
    تشکر کرده
    837

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Herati نمایش پست ها
    در چند مورد دیگر هم که روی مبحث عکاسی خیابانی بحث کردیم ، شما روی این جمله کلیشه ای (عکاسی خیابانی یعنی مطلقا عکاسی خیابانی) پافشاری داری.
    من هم بری اینکه " یک عکس خیابانی میتوانه در قالب عکاسی مستند بگنجد " قبول دارم ، اما اینکه بگیم عکاسی خیابانی یعنی عکاسی مستند اصلا در پوست من نمگنجه.



    به طور مثال عکس فرساد خان ، چه نقشی در عکاسی مستند دارد!؟؟؟



    من با فرموده جناب دکتر موافقم .
    ولی هنوز بر این باورم که کاپشن برای مستند نگاری میتونه کمک کنه ولی در دیگر موارد میتونه فقط بیننده رو محدود میکنه
    البته من با کاپشن مکان و زمان مشکلی ندارم ، ولی توضیح رو نمیپسندم ( البته منظورم عکاسی مستند نیست)
    اقا وقتی داری توضیح میدی ، داری همه چیز رو دیکته میکنی .
    آیا برداشت تمام افراد از یک عکس یکی است!؟؟؟

    بطور مثال همون عکس خودت که بحث آپشن رو شروع کردیم
    من با عکس ارتباط بر قرار کردم اما بدون آپشن.
    چون من اون رو از دیدگاه مستند ندیدم
    مرتضی جان عصبی نشو برادر
    این جمله ای که وصله ی کلیشه ای هم بهش چسبوندی رو میشه یه جا از صحبتهای من بهم نشون بدی؟
    بهتره برای اینکه مباحث مفید باشه و ادامه پیدا کنه منطقی برخورد کنیم و این داستان نقل قول های خیالی رو کنار بذاریم
    پیشاپیش عرض میکنم وقتی این متن رو میخونید صورتم رو با لبانی متبسم و باز شده تا پهنای صورت تصور کنید تا خدایی نکرده فکر نکنید در حال دعوا هستیم
    خدارو شکر که قبول داری عکاسی خیابانی یکی از شاخه های عکاسی مستنده تا اینجا مشکلی با هم نداریم فلسفه ی این زیرشاخه بودن چیه؟
    وقتی یه ژانری میشه زیر شاخه ی یک ژانر کلی یعنی در یک سری از مولفه ها با هم وجه اشتراک دارن پس چه شما قبول کنی و چه نکنی استاندارد ها تا حدودی با هم برابره منهای یه سری وجه تمایز
    عکس مستند باید کپشن داشته باشه تا زمانی که من بخوام روی جنبه ی اسنادی عکسم مانور بدم دقیقا حرفی که جناب روشن زدن من وقتی دارم اینجا عکسم رو به عنوان یک عکس مستند خیابانی ارائه میدم ارائه ام باید طبق استانداردهای این ژانر باشه اگر خواستم جنبه ی آرت کارم و به نمایش بذارم دیگه اینجا ارائش نمیدم
    این بحث ارائه یه بحث کهنه و نخ نما شده توی این تاپیک میدونی منشا همه اختلاف سلیقه های ما همین بحث محل و نحوه ی ارائست شما میگی من عکس آرت میگیرم از خیابون من هم مشکلی ندارم فقط میگم حالا که رو آرت بودنش تاکید داری اینجا ارائه نده تو تاپیک فاین آرت بذارش هیچ مشکلی نیست بحث اینجاست که متاسفانه این سو تفاهم برای ما ایجاد شده که وقتی کلمه ی مستند به عکسمون میچسبه عکسمون رو در جایگاه بالاتری قرار میده یه جور وقار برای عکس میاره که اصلا اینطور نیست
    عکس فرساد رو مثال زدی کار خیلی خوبیه به نظر من بیشتر جنبه ی آرت داره اما اگر صاحب اثر دوست داره اینجا ارائش بده باید از یه استانداردی عبورش بده همون کپشنی که شما باهاش مشکل داری زیر عکس باید نوشته بشه به عنوان مثال ترکیه بازار عباس قلی خان پاییز 2012 این جمله استناد میکنه به اینکه در پاییز 2012 در بازار عباس قلی خان واقع در ترکیه یک نفر نشسته داره قهوه میخوره و به موبایلش ور میره به همین سادگی این لایه ی اولیه ی عکسه مخاطب حرفه ای این سرنخ رو میگیره و لایه های بعدی عکس رو هم میبینه پوشش و فرهنگ، نوع معماری و....

    مرتضی جان کپشن دیکته نیست ،دیکته اینه که مقصودت رو از ثبت به مخاطب بگی ،تفسیر کنی عکسو برای مخاطب ،عنوانی بذاری که دست عکستو رو کنه

    یه موردی حاشیه ای Caption یا کپشن که متاسفانه حتی برخی از مدرسین هم غلط میگن اینو کاپشن، آپشن، کپچر... درستش کپشن هست
    M.Meghdari و Amir Abdolpanah تشکر می‌کنند.
    در سرزمینی که سایه ی آدم های کوچک بزرگ میشود، قطعا آفتاب در حال غروب است!
    Nikkor 16-35 | Nikon F5

  10. #670
    كاربر ويژه farsad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    اینترنت
    نوشته ها
    2,131
    تشکر شده
    18493
    تشکر کرده
    7124

    پیش فرض

    خب! حالا من هم مخالف با صحبت های مرتضی عزیز هستم و هم جهانگیر عزیز!

    مرتضی عزیز از نظر من هم شما به عنوان یک بیننده هیچ وقت این حق رو نداری که به عکاس بگی برای عکست کپشن و توضیح نذار چون من یک برداشت دیگه دارم. نحوه ارائه اثر به خود عکاس بستگی داره مخصوصا در عکاسی خیابانی که زیر مجموعه ای از عکاسی مستند هست و این دیگه واقعا از اختیارات عکاسه! حالا مثلا یک مسابقه عکاسی هنری باشه ممکنه برگزار کنندگان تصمیم بگیرن که آثار نباید کپشن داشته باشه. و خب شما هم به عنوان یک عکاس اختیار داری که شرکت کنی یا نه.

    جهانگیر عزیز این حرف شما رو قبول ندارم که چون عکاسی خیابانی زیر مجموعه عکاسی مستند هست پس اگر جنبه هنری اون بیشتر از جنبه مستند باشه و عکاس تمایلی به درج کپشن نداشته باشه نباید تو این تاپیک بذاره. درسته که عکاسی خیابانی جزئی از عکاسی مستنده ولی در مورد کپشن هیچ الزامی برای عکاس وجود نداره.

    من وقتی دارم اینجا عکسم رو به عنوان یک عکس مستند خیابانی ارائه میدم ارائه ام باید طبق استانداردهای این ژانر باشه اگر خواستم جنبه ی آرت کارم و به نمایش بذارم دیگه اینجا ارائش نمیدم
    خب اشتباه شما اینجاست. عنوان تاپیک عکس مستند خیابانی نیست بلکه عکاسی خیابانیست، میتونه مستند باشه یا هنری باشه.

    به نظر من بیشتر جنبه ی آرت داره اما اگر صاحب اثر دوست داره اینجا ارائش بده باید از یه استانداردی عبورش بده همون کپشنی که شما باهاش مشکل داری زیر عکس باید نوشته بشه
    خب طبق اطلاعات من، تعاریف آقای روشن که خود شما هم میگی قبول داری و تحقیقی که دوباره در اینترنت و منابع کردم هیچ اجبار (استانداری) برای ارائه کپشن به همراه عکس خیابانی وجود نداره. و این اجبار مختص عکس های صرفا مستند و خبری هست.

    به نظرم این بحث کاملا روشنه! کاربران در این تاپیک میتونند عکس هایی رو ارسال کنند که خیابانیست. حالا اگر تاکیدشون بر مستند بودن اثر هست همراه با عکس عنوان و توضیحاتی ارائه میدن و اگر جنبه هنری عکس براشون اهمیت داره اختیار با خودشون هست که توضیح یا عنوانی برای عکس بنویسند.


    حالا میرسیم به یک بحث دیگه که احتمالا شما عکس های خیابانی با کادربندی و دید خاص که جنبه هنریشون بیشتر هست رو جزئی از عکاسی خیابانی نمیدونی. نمونه هم که زیاد هست! تمام عکس های من در این تاپیک! اگر چنین موردی هست که خب بحث دیگریست و در موردش صحبت میکنیم.
    Amin Zarif، M.Meghdari، Amir Abdolpanah و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرساد غفاریان
    farsad.me
    فوتوبلاگ: TrappedLight.net

صفحه 67 از 219 نخستنخست ... 17 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 117 167 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •