صفحه 66 از 219 نخستنخست ... 16 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 116 166 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 651 تا 660 , از مجموع 2189
Like Tree27758تشکر

موضوع: عکاسی خیابانی Street Photography

  1. #651
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط farsad نمایش پست ها
    با اجازه !
    جدای بحث عمق میدان ، مشکل بسته بودن کادر هم هست و قطع شدن افراد در گوشه های کادر که باعث شده عکس گنگ و بی روح باشد
    فرساد خان ، چرا از لنزهای واید در عکاسی خیابانی لذت نمیبرید!!؟؟
    عکس های شما قشنگه ولی کماکان نیاز به نزدیک شدن به سوژه دارد
    اگر با همان دوربین فوجی اکس 100 تان میگرفتید کادری بهتر داشتید ، به خاطر واید بودن لنز آن و البته عمق میدان بهتری هم داشتید
    البته من این عکس رو یک استاپ آور تر میپسندم( برای نشان دادن تاثیر چراغ های گازی)

    چرا ایزوی 12800!!؟؟
    من در عکاسی شب با ایزوهای زیر 800 و با دیاف 1.4 و 1.8 عکس میگیرم و البته با سرعت 50 و حتی 30 !!!!
    تازه شهر ما شهر خاموشی و تاریکیه!!
    مشابه همین چراغ هایی گازی رو ما هم داریم و تنها با نور همان عکس میگیرم
    البته فکر میکنم بیشتر به خاطر این بوده که نمیخواستید متوجه عکس گرفتن شما بشوند و عکس را به قول معروف پنهانی گرفتید

    جسارتا هنوز من ترکیه و زندگی روزمره ترکی رو در عکس های شما ندیدم!!
    میشه بپرسم چرا!!
    چندی پیش مهمانی (توریست) از صربستان داشتم که ایشون عکاس هم نبودند و فقط برای یادگاری و تفریحی عکس میگرفتند، ایشون یک ماه در ترکیه به سر برده بودند و عکس های زیادی هم گرفته بود و با اینکه عکس نبود اما به وضوح میشد سبک زندگی و فرهنگ ترکی رو در آن لمس کرد . البته قصد جسارت ندارم و واقعا عکس های شما برای من بسیار جذاب است ولی دوست دارم بین عکس ها زندگی روزمره مردم ترکیه رو ببینم ، البته منظورم این نیست که شما به سمت عکاسی مستند بروید و مستندی از ترکیه و آداب و فرهنگ ترکیه درست کنید ( که البته جدای بحث عکاسی خیابانی ، کاری بدی هم نیست) ولی در عکاسی خیابانی هم ما نقش یک جامعه شناس رو داریم و معرف زندگی مردم در اجتماع هستیم
    اقا یه چند تا پرتره کاندید از این ترکای سبیل کلفت هم بذار ببینم دیگه!!!

  2. #652
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    338
    تشکر شده
    2377
    تشکر کرده
    837

    پیش فرض

    نام: DSCF3278.jpg نمایش: 356 اندازه: 254.3 کیلو بایت
    ساخت و ساز و تغییر بافت خیابانهای اطراف حرم
    تابستان 91
    Herati، abidar، Amir Abdolpanah و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    در سرزمینی که سایه ی آدم های کوچک بزرگ میشود، قطعا آفتاب در حال غروب است!
    Nikkor 16-35 | Nikon F5

  3. #653
    كاربر ويژه farsad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    اینترنت
    نوشته ها
    2,131
    تشکر شده
    18493
    تشکر کرده
    7124

    پیش فرض

    سلام مرتضی جان

    فکر کنم اون ایکس صد رو گفته بودم که به سرقت رفت! پس دیگه ایکس صد نازنینی در کار نیست!

    در مورد استفاده از لنز واید تا حدودی بهت حق میدم چون ظاهرا لنزهای واید بین عکاسان خیابانی خیلی محبوب هست و فکر میکنم که این به صورت یک سبک دراومده و دیدن عکس هایی با فوکال های بسته تر برای دوستانی که عکاسی خیابانی انجام میدن به علت اینکه اکثر عکس ها رو با لنزهای واید دیدن جالب نیست.
    ولی در من در کل کادرهای بسته تر و خلوت تر رو بیشتر میپسندم. البته این هم سلیقه شخصی هست و شاید این هم به خاطر عادت به استفاده زیاده از لنز ۱۰۰ و ۵۰ به مدت طولانی باشه. به نظرم کادرهای خیلی واید به دلیل اینکه اشیا و افراد زیادتری توش قرار میگیرن شلوغ میشه مگر اینکه به قول شما خیلی به سوژه نزدیک شد. من حتی همین عکس که با ۵۰ گرفتم رو هم کراپ کردم!

    نام: _R9C4466.JPG نمایش: 404 اندازه: 86.8 کیلو بایت

    به نظر خودم اون مرد سمت چپ و اون یکی که سمت راست هستن هیچ دلیلی نداره که تو عکس باشن و سهمی از عکس داشته باشن! اصلا هم کار خوبی نکردن اومدن تو کار من!

    خلاصه که به نظرم بحث فوکال یک مقدار سلیقه ای و بر اساس عادت هست و این گفته شما: قطع شدن افراد در گوشه های کادر که باعث شده عکس گنگ و بی روح باشد. برای من زیاد قابل درک نیست. چون برعکس من در عکس کراپ شده چون کادر با سوژه های مورد نظر پر شده بیشتر ارتباط برقرار میکنم.

    در مورد ایزو هم دوستان میدونن که من اوایلی که 40D داشتم حساسیت شدیدی به نویز داشتم و خیلی که دیگه مجبور بودم از ۴۰۰ استفاده میکردم وگرنه همیشه روی ۱۰۰ بود. ولی کم کم با پیشرفت تکنولوژی و دستیابی بشر به دوربین های پیشرفته تر این مشکل برطرف شد! به نظر خودم سرعتت ۱/۱۲۵ برای عکس هایی که تو اون محیط میگرفتم خوب بود چون مطمئن بودم که با کم و زیاد شدن سرعت سوژه ها هم کاملا ثابت میشن و خب دیاف هم باز بود پس ایزو رو بالا بردم که به سرعت مورد نظرم برسم. که اینو تو پست قبل هم توضیح دادم. به نظرم سرعت ۵۰ برای سوژه های متحرک و یا نسبتا ثابت ریسک هست.

    و اما در مورد ترکیه و ترک هاس سبیل کلفت! ما که ندیدیم! اگه دیدیم حتما عکس میگیریم براتون! استانبول از نظر محیط شهری خیلی با شهرهای دیگه ترکیه فرق میکنه و غیر از آثار باستانیش خیلی مدرن هست. یک چیزی تو مایه های کشورهای اروپایی. ممکنه بخش هایی داشته باشه که از نظر فرهنگی هنوز قدیمی باشند ولی جاهایی که تا حالا من دیدم اصلا اینطور نبوده. نکته بعدی هم اینه که من عکاس خیابانی نیستم!! که بخوام زندگی مردم رو نشون بدم! بیرون هم که دوربین دستمه بیشتر دنبال سوژه ها و کادرهای خاصی هستم که خودم خوشم میاد! این وسط گاهی اوقات عکس هایی میگیرم که میشه گفت تا حدودی خیابانی هستند و اینجا میذارم.

    ممنون که در مورد عکس ها نظر میدی.
    قول نمیدم! ولی سعی میکنم بیشتر با لنز ۲۴ ام دوست باشم!!
    ME، Amin Zarif، Madjidm و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرساد غفاریان
    farsad.me
    فوتوبلاگ: TrappedLight.net

  4. #654
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    December 2012
    نوشته ها
    27
    تشکر شده
    54
    تشکر کرده
    48

    پیش فرض

    درکه-تهران
    [B]عکس قدیمی میگیریم در چهار دقیقه 2000 تومان![/
    B]

    نام: 29.jpg نمایش: 361 اندازه: 243.0 کیلو بایت

    کراپ برای اینکه جزئیات آهنی دست ساز جوشی دوربین و نحوه انجام کارش مشخص بشه.وقتی میخواست عکس بگیره یه پتو گنده مینداخت روی جعبه قرمزش و خودشم میرفت اون زیر .

    نام: crop.jpg نمایش: 363 اندازه: 275.3 کیلو بایت
    طزف خیلی هم مشتری داشت و سرش شلوغ بود.کلی روی دوربینش تبلیغات کرده بود و آخر سر هم نوشته بود اگه عکس نمیخوایی بگیری میخ نشو!!
    Madjidm، mohamad.k، reza-ngg و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #655
    كاربر همراه abidar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    Stockholm
    نوشته ها
    101
    تشکر شده
    1782
    تشکر کرده
    508

    پیش فرض

    درود !

    نام: DSC_7119a1.jpg نمایش: 329 اندازه: 228.0 کیلو بایت
    farsad، R.Asgari، ladbon1988 و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    سیاوش محمدی

  6. #656
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    338
    تشکر شده
    2377
    تشکر کرده
    837

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mm.t نمایش پست ها
    درکه-تهران
    [B]عکس قدیمی میگیریم در چهار دقیقه 2000 تومان![/
    B]

    نام: 29.jpg نمایش: 361 اندازه: 243.0 کیلو بایت

    کراپ برای اینکه جزئیات آهنی دست ساز جوشی دوربین و نحوه انجام کارش مشخص بشه.وقتی میخواست عکس بگیره یه پتو گنده مینداخت روی جعبه قرمزش و خودشم میرفت اون زیر .

    نام: crop.jpg نمایش: 363 اندازه: 275.3 کیلو بایت
    طزف خیلی هم مشتری داشت و سرش شلوغ بود.کلی روی دوربینش تبلیغات کرده بود و آخر سر هم نوشته بود اگه عکس نمیخوایی بگیری میخ نشو!!
    یک بار در مورد این نحوه ادیت و ارائه اش در این تاپیک صحبتهایی شد ولی متاسفانه به جمع بندی و نتیجه گیری ختم نشد دوستان مایل هستن در این زمینه کمی بحث کنیم؟
    nmroshan تشکر می‌کند.
    در سرزمینی که سایه ی آدم های کوچک بزرگ میشود، قطعا آفتاب در حال غروب است!
    Nikkor 16-35 | Nikon F5

  7. #657
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط farsad نمایش پست ها
    سلام مرتضی جان

    فکر کنم اون ایکس صد رو گفته بودم که به سرقت رفت! پس دیگه ایکس صد نازنینی در کار نیست!

    در مورد استفاده از لنز واید تا حدودی بهت حق میدم چون ظاهرا لنزهای واید بین عکاسان خیابانی خیلی محبوب هست و فکر میکنم که این به صورت یک سبک دراومده و دیدن عکس هایی با فوکال های بسته تر برای دوستانی که عکاسی خیابانی انجام میدن به علت اینکه اکثر عکس ها رو با لنزهای واید دیدن جالب نیست.
    ولی در من در کل کادرهای بسته تر و خلوت تر رو بیشتر میپسندم. البته این هم سلیقه شخصی هست و شاید این هم به خاطر عادت به استفاده زیاده از لنز ۱۰۰ و ۵۰ به مدت طولانی باشه. به نظرم کادرهای خیلی واید به دلیل اینکه اشیا و افراد زیادتری توش قرار میگیرن شلوغ میشه مگر اینکه به قول شما خیلی به سوژه نزدیک شد. من حتی همین عکس که با ۵۰ گرفتم رو هم کراپ کردم!

    نام: _R9C4466.JPG نمایش: 404 اندازه: 86.8 کیلو بایت

    به نظر خودم اون مرد سمت چپ و اون یکی که سمت راست هستن هیچ دلیلی نداره که تو عکس باشن و سهمی از عکس داشته باشن! اصلا هم کار خوبی نکردن اومدن تو کار من!

    خلاصه که به نظرم بحث فوکال یک مقدار سلیقه ای و بر اساس عادت هست و این گفته شما: قطع شدن افراد در گوشه های کادر که باعث شده عکس گنگ و بی روح باشد. برای من زیاد قابل درک نیست. چون برعکس من در عکس کراپ شده چون کادر با سوژه های مورد نظر پر شده بیشتر ارتباط برقرار میکنم.

    در مورد ایزو هم دوستان میدونن که من اوایلی که 40D داشتم حساسیت شدیدی به نویز داشتم و خیلی که دیگه مجبور بودم از ۴۰۰ استفاده میکردم وگرنه همیشه روی ۱۰۰ بود. ولی کم کم با پیشرفت تکنولوژی و دستیابی بشر به دوربین های پیشرفته تر این مشکل برطرف شد! به نظر خودم سرعتت ۱/۱۲۵ برای عکس هایی که تو اون محیط میگرفتم خوب بود چون مطمئن بودم که با کم و زیاد شدن سرعت سوژه ها هم کاملا ثابت میشن و خب دیاف هم باز بود پس ایزو رو بالا بردم که به سرعت مورد نظرم برسم. که اینو تو پست قبل هم توضیح دادم. به نظرم سرعت ۵۰ برای سوژه های متحرک و یا نسبتا ثابت ریسک هست.

    و اما در مورد ترکیه و ترک هاس سبیل کلفت! ما که ندیدیم! اگه دیدیم حتما عکس میگیریم براتون! استانبول از نظر محیط شهری خیلی با شهرهای دیگه ترکیه فرق میکنه و غیر از آثار باستانیش خیلی مدرن هست. یک چیزی تو مایه های کشورهای اروپایی. ممکنه بخش هایی داشته باشه که از نظر فرهنگی هنوز قدیمی باشند ولی جاهایی که تا حالا من دیدم اصلا اینطور نبوده. نکته بعدی هم اینه که من عکاس خیابانی نیستم!! که بخوام زندگی مردم رو نشون بدم! بیرون هم که دوربین دستمه بیشتر دنبال سوژه ها و کادرهای خاصی هستم که خودم خوشم میاد! این وسط گاهی اوقات عکس هایی میگیرم که میشه گفت تا حدودی خیابانی هستند و اینجا میذارم.

    ممنون که در مورد عکس ها نظر میدی.
    قول نمیدم! ولی سعی میکنم بیشتر با لنز ۲۴ ام دوست باشم!!
    اول از همه پست قبلی ام رو اصلاح میکنم( اونجا گفته بودم این عکس رو یک استاپ آور دوست دارم " منظورم آندر بود "

    اما بعد:
    در مورد اکس صد فوجی من هم درد دیده هستم ، چون دوربین من هم به دلیل مشکل نور سنجی در دیار ایران برای تعمیر فرستاده شده .

    استفاده لنز های واید در این ژانر چند دلیل دارد که بحث سلیقه نقش بسیار کمی در آن دارد.
    من از رنج 10 میلیمتر ( البته منظورم روی کراپ هست) تا 50 میلیمتر رو برای عکاسی خیابانی میپسندم ، اما رنج هایی بین 24 تا 35 بیشترین کاربرد را دارد. من دوست داشتم با رنج های متفاوت تجربه داشته باشم توی عکاسی خیابانی و اون چیزی رو که برام جالب بود رو انتخاب کنم ( با لنزهای 135 ،85 ،50 ،30، 24 پرایم )که در نهایت با لنز سگیما 30 1.4 به رنج مطلوبم رسیدم ( که البته اون رو هم به دلیل مشکلات فوکس روی دوربین کانن 7 دی فروختم)
    حالا هم که کوچ کردم به آنالوگ و با لنز های 50 1.4 و 24 2.8 کار میکنم، البته تا زمانی که لنزهای 55 1.2 و 24 1.4 ال که به تازه گی خریدم برسه بدستم که لنزها و رنج های محبوب من هستند :)

    آقا شما با 24 دوست بشی هم ما خوشحال هم خلق خدا :)
    من هنوز هم روی حرف خودم هستم : هر چی به سوژه نزدیک بشیم بهتر میتونیم با سوژه ارتباط بر قرار کنیم

    در مورد عکس مهدی جهانگیر
    مهدی عکست قشنگه البته بدون کاپشنی که گذاشتی ، نمیشه شما در مورد عکس توضیح ندی و بذاری ما لذت خودمون رو ببریم!!! والا
    من روی این عکس دوست ندارم با دیدکاه تو نگاه کنم و این متن من رو محدود میکنه

    در مورد عکس دوربین فوری :
    از نظر من که این نوع ادیت اصلا رسمیت نداره ، یعنی نمیشه کاری رو منتشر کرد. هیچ جذابیتی نداره

  8. #658
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    December 2012
    نوشته ها
    27
    تشکر شده
    54
    تشکر کرده
    48

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط jahangir نمایش پست ها
    یک بار در مورد این نحوه ادیت و ارائه اش در این تاپیک صحبتهایی شد ولی متاسفانه به جمع بندی و نتیجه گیری ختم نشد دوستان مایل هستن در این زمینه کمی بحث کنیم؟
    قطعا روی صحبتون با بنده نبوده چون ما که فعلا آشخور این هیات هستیم و باید بشینیم کنار از بزرگان مجلس یاد بگیریم.
    ولی چون در مورد این عکس گفتین میخواستم بگم که اگه در مورد رنگ قرمز منظورتونه من اولش میخواستم به روش عکسای قدیمی ادیتش کنم که روی آواتارم میبینید ولی بعد حس کردم باید یه جوری دوربین قدیمی رو بولدش کنم و متمرکز بشم چون هدفم از این عکس این عکاسه بوده و این دوربین قدیمیش.ولی اگه در مورد کراپ منظورتون باشه که اونم برای این بود که جنس دوربین و اون عکسای روش و اینا برام جالب بود انگار خودش یه عکس دیگس.در هر صورت ما که سرباز صفریم و باید بشینیم ببینیم شما اساتید چی میگین.
    jahangir تشکر می‌کند.

  9. #659
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    338
    تشکر شده
    2377
    تشکر کرده
    837

    پیش فرض

    داداش مرتضای گلم
    عکس مستند باید کپشن داشته باشه اگر ما نمیذاریم و بهش بها نمیدیم ضعف از کار ماست سایتهای عکاسهای با سابقه در زمینه مستند رو ببین هیچ عکسی بدون کپشن پیدا نمیکنی من وقتی کارم رو دارم به عنوان یک کار مستند ارائه میدم موظفم با کپشن ارائه بدم از این گذشته یک اثر تا قبل از ارائه متعلق به صاحب اثره میتونه تصمیم بگیره چجوری ارائش بده رنگی ،سیاه سفید ،چاپ شده ،روی مانیتور ،توی وبسایت ،با کپشن ،بدون کپشن...
    و اما دوست گرامی جناب mmt نه شما آشخور هستی و نه من بزرگ مجلس همه هنرجو هستیم بحث من بر سر نحوه و محل ارائه است
    عکاسی خیابانی یکی از زیر شاخه های عکاسی مستنده و این نوع ادیت جنبه استنادی اثر شمارو خدشه دار کرده من با یه تصویر ماورایی روبرو میشم
    اینکه این تکنیک روی این کار جواب داده یا خیر بهش کاری ندارم اما قطعا اینجا محل ارائش نیست چون عکس شما مستند نیست و علی القاعده خیابانی هم نیست

    یک گلایه هم به دوستان دست اندرکار فروم قرار بود سختگیری در تایید عکسها در این ژانر بیشتر شود که برعکس شد این به کنار اما احتراما با توجه به کارهایی که میبینیم احساس میکنم دوست عزیزی که عکسها رو رصد میکنه و تایید میکنه هیچ اطلاعاتی در رابطه با این ژانر و مولفه هاش نداره فکر میکنم برای این موضوع باید یک فکر اساسی کرد
    در سرزمینی که سایه ی آدم های کوچک بزرگ میشود، قطعا آفتاب در حال غروب است!
    Nikkor 16-35 | Nikon F5

  10. #660
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    December 2012
    نوشته ها
    27
    تشکر شده
    54
    تشکر کرده
    48

    پیش فرض

    آقا جهانگیر منظورت اینه که این عکس کلا خیابانی و مستند نیست یا با این ادیت؟یخورده توضیح بیشتر بدی بد نیست.
    jahangir تشکر می‌کند.

صفحه 66 از 219 نخستنخست ... 16 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 116 166 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •