http://www.imageox.com/image/261641-IMG_3431.jpeg
Printable View
"مادر بزرگ و نوه اش"
[IMG]http://i31.*******.com/2zf1z89.jpg[/IMG]
1/50 s
F 1.4
iso 200
با سلام
لطفا ميشه بگين علت انتخاب اين عنوان چيست ؟
من چند تا حالت رو تصور كردم : يعني مادر بزرگش اونو گذاشته رو اين صندلي يا داره مادر بزرگشو نگاه ميكنه كه اين حالت زيبا توي چهره اش هست يا خونه مادر بزرگشه يا مادر بزرگش عكاس اماتور هست و ازش گرفته و يا مادر بزرگش از عكاس دعوت كرده از نواش عكس بگيرند و يا عكس يكي از عكس هاي مجموعه بزرگتري با اين عنوان هست و يا عمدا اين كار رو كردين كه مارو حساس كنين يا با يه عكس ديگه اشتباه شده و يا حالت ديگه اي كه اگه بگين ممنون خواهيم شد.
با تشكر
جناب آذری عزیز،
نخست نامش چشمان کم سوی مادر بزرگ بود،به مادر بزرگ و نوه اش تغییر دادم.
گفتم شاید مادر بزرگ با چشمان کم سوش نوه اش رو اینجور تار می بیند.وگرنه عکس خام مشکلی نداردو در ویرایش اینجور شده.
سپاسگزارم.
با سلام
براي نشان دادن اين سوژه يه فكري به نظرم رسيد حالا نمي دونم در اجرا خوب ميشه يا نه؟
يه مادر بزرگ كه از يك طرف كادر نوه اش رو نگاه ميكنه ولي مادر بزرگ واضح است ولي نوه اش تار
(يعني مي دونيد تا خودتون نمي گفتين از عكس قبلي كسي نمي تونست همچين حدسي بزنه)
با تشكر
[IMG]http://www.*******.ws/files/nfoad9qzm4chjhqjnb24.jpg[/IMG]
سلام
این یکی از اولین تجارب آتلیه ای منه و بالطبع دارای اشکالات فراوان.
فقط سه نکته در خصوص عکس:
1- بکگراند آبی دلیل خاصی نداره و تنها ذلیلش نداشتن فون مناسبه!
2- از دو کچ لایت چشم دختر بلوز سبز(دختر خودم) یکی قاعذتاً باید حذف بشه ولی با حذف نکردنش ظاهر عکس بهتره.
3- در اثر تغییر سایز عکس از کیفیت و بالخص شارپنس عکس کاسته شده است.
اطلاعات متا دیتا همراه عکس است.
عکس در لایت روم پروسس و به فتوشاپ اکسپورت شده است.
[IMG]http://inlinethumb51.webshots.com/34...600x600Q85.jpg[/IMG
با تشکر]
سلام
نميدانم مانيتور من بيش از حد روشن است يا نه، ولي به نظرم نور منعكس شده از روي موها خيلي شديد است و رنگ موها چندان عادي و جالب نيست.
خوب فرزام جان، تبريك ميگم به خاطر استوديو و ميدونم كه چقدر ذوق داري و روزهاي اول آدم چه حال و هوايي داره وقتي استوديو رو برپا ميكني و فلاشها برپا ميشه و اولين عكسها رو پشت مانيتور ميبيني (من روي فيلم ثبت ميكردم، دلم آب ميشد تا بدم لابراتوار)
در مورد عكست، در ثبت موفقترين مشخصه، يعني حالت سوژه و نگاه زيباي آن موفق بودهايد. مسائل فني، با كمي دقت در طول زمان به دست آمدني هستند.
اما در مورد مسائل فني، عكس بد پروسس شده و شايد كميهم اوراكسپوز است.
شايد نورهاي شما با انعكاس به داخل لنز كمي عكس را fog كرده باشند.
اما با پروسس خوب و صحيح، بسيار بهتر از اين در ميآمد. (مخصوصاً تصحيح كنتراست و گاما)
آن روشني پشت سوژه را خيلي جيغ و روشن در آوردهايد، همان طور كه قبلاً هم خدمتتان عرض كردم، نور بك گراند بايد بسيار كمتر از ايني كه هست باشد. فكر ميكنم لااقل نور بكگراند شما بايد 3 استاپ كم شود.
بگذاريد تا بكگراند همان بكگراند باقي بماند!
موفق باشيد.
[IMG]http://i25.*******.com/ta39rm.jpg[/IMG]
سلام
امیر عزیز
افتخار دادید بابت اظهار نظر همیشه ارزشمند تون:::love2:::
در مورد بکگراند کاملاً حق با شماست نور بکگراند یه فلاش 160 ژول بود اونهم با قدرت فول:eek::redface:
ها! استاد یادمان آمد:Keep the bakground in the background
در مورد پروسس هم حق با شما بود. تا حدی که توانستم اصلاحش کردم. اگه کارت اینترنتم تموم نشه همین جا با اجازه شما میزارمش.
در زمینه پروسس ما هنوز در وادی حیرتیم و شما در وادی یقین.
راستی سوادم به فهم این جمله نرسید:"شايد نورهاي شما با انعكاس به داخل لنز كمي عكس را fog كرده باشند.
" اگه ممکنه کمی بیشتر توضیح بدید.
تازه از دست اسد خلاص شده بودی یکی دیگه رسید منتها با ضریب هوشی نصف اسد:::big grin:::!
باز هم از لطف و عنایت شما ممنونم.امیدوارم هرچند هنر جوی کم ذوقی هستم،حداقل هنرجوی کوشائی باشم.
ممنون دوستان میشوم اگر درنهایت بی رحمی نقد بفرمایند:
[IMG]http://inlinethumb60.webshots.com/35...600x600Q85.jpg[/IMG]
سلام دوستان
راستش من یه مشکلی دارم :
در زمانی که میخوام عکسهای تمام قد رو در فضای آتلیه ام ثبت کنم با توجه به فاصله دوربین با سوژه که حداکثر در حدود 3 متر هستش...من هر کاری که میکنم عکسهام از نظر توازن و تناسب اندام خیلی طبیعی نیست و راضیم نمیکنه (چه بشینم چه نیمه نشسته و چه ایستاده باشم)
میخواستم اگه دوستان عزیز علتش و میدونن ما رو هم آگاه کنن که چطور میشه این نقیصه رو حل کرد.
در حال حاظر من یه canon 5D دارم با لنز 105-24.
خوشحال میشم اگه امیر خان محبی دوست و استاد عزیزم هم در این زمینه نظراتشونو برام بگن.
اگه جای پستم درست نیست ، پیشاپیش از دوستان عذرخواهی میکنم.
سلام
جناب فرزام عزیز عکس بسیار خوبی است هر چیزی که لازم بود امیر عزیز گفتند .یک چیز هم من اضافه می کنم که اصلا واجب نیست اما فکر کنم بدک هم نباشه اینه که وقتی از دو شخص با قد بسیار متفاوت نشسته می خواهی عکس بگیرید برای رعایت تناسب عکس بهتر است ازصندلی بلندتر برای فرد کوتاهتر یا زیرپایی برای افراد ایستاده (برای شخص کوتاه ) استفاده کنید . من در اتلیه بخصوص برای عروس وداماد از زیر پایی هایی که با سایز متفاوت درست کرده ام (البته توسط نجار ) بسیار استفاده می کنم .الیته گاهی هم برای عکس هایی مثل همین عکس شماهم استفاده می کنم .
فرزام جان . امیر عزیز :::love2:::خیلی دوست داره از دست من راحت بشه ولی این منم که ولکنش نیستم خوب داشتن دوستی مثل امیر عزیز ترکش امکان پذیر نیست .
اما یک چیز دیگه فرزام خان من الان بعد از دو سه سال عکاسی نمی تونم اینطوری مثل شما عکس بگیرم(مثل همین عکس شما) اگر می تونستم الان امیر عزیز داشت کلی نفس راحت از دست من می کشید .علت هم معلوم است مغز بی کشش من است . :::big grin:::
پروشات عزیز .این مشکل اصولا در خصوص مشکلا ت دیستوریشن لنز بوجود می اید البته لنز شما لنز خوبی باید باشد دوستان Canon دارباید نظر ذهند .
یا حق
سلام
با توجه به فاصله 3 متری شما از سوژه روی 24 م م طبیعیه کمی distortion دارید. البته اگر شما 70-24 داشتید distortion کمتری را مشاهده میکردید.
البته در 35م م به تدریج کمتر این پدیده را مشاهده میکنید. حال باید از فاصله کانونی بیشتری استفاده کنید که این مستلزم این است که به عقب تر بروید که به فضای شما بستگی دارد. برای اینگونه شات ها راستای لنز کمی پایین تر از راستای دید سوژه باشد بهتر است البته اگر نخواهید lowangle و یا highangle عکسبرداری کنید.کد:http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/28-105.shtml
البته جناب محبی توضیحات را کامل می کنند.
فرزام جان
ممنون از لطفت.
منظورم از اون جمله این بود که گاهی به علت نزدیک بودن نورها با دیوارهای مقابل، انعکاسهایی داریم که وارد لنز شده و به صورت فلر عکسرا تار میکنند. البته این عکس شما گویا این مشکل را نداشته.
عکس با پروسس جدید خیلی بهتر شده (از لحاظ کنتراست و غلظت رنگ) اما من وایت بالانس و فام رنگ پوست قبلی را بیشتر دوست داشتم(رنگ پوست کمی به ماژنتا میزند، کمی گرمتر شود بهتر است).
در مورد اسد عزیز، دوست داشتنیترین دوست من است و هربار باهم تلفنی حرف میزنیم فکر کنم اینقدر میخندیم تمام همسایهها متوجه میشوند! در مورد آموزش هم اسد ناقلا اینقدر عکس میگیرد که الان باید ده تا شاگرد مثل من زیر دستش کار کنند، منتهی دوستان مثل مهندسی که به استاد معادلات دیفرانسیلاش سلامی می کند، به من لطف دارند.
در مورد شما هم مطمئن باشید ششماه دیگر مثل هر کس دیگری با پشتکاری که به خرج میدهید برای خود سبک پیدا میکنید و راه خود را پیدا میکنید.
اما مازیار عزیز....قربان دیتیلات بروم من...آقای شاطریان گل و اسدجان همه چیز را گفتند. اما شما که بیشتر از 3 متر جا داری. این طور نیست؟ (یادم هست که چهار متری بود لااقل) چرا عقب تر نمی روی تا تله تر بگیری؟
اما خود بنده بیشتر از 5 درصد عکسهایم تمام قد نیست و به جای تمام قد، تورسو را بسیار دوست میدارم. (البته جای هم را نمیگیرند اما این قضیه یک نوع علاقه شخصی است!)
اما مازیار عزیز....قربان دیتیلات بروم من...آقای شاطریان گل و اسدجان همه چیز را گفتند. اما شما که بیشتر از 3 متر جا داری. این طور نیست؟ (یادم هست که چهار متری بود لااقل) چرا عقب تر نمی روی تا تله تر بگیری؟
اما خود بنده بیشتر از 5 درصد عکسهایم تمام قد نیست و به جای تمام قد، تورسو را بسیار دوست میدارم. (البته جای هم را نمیگیرند اما این قضیه یک نوع علاقه شخصی است!)[/quote]
سلام و تشکر از همه دوستان بویژه امیر خان عزیز
راستش امیر جان همانطورکه دیدی و در خاطرت هست فون من از دیوار حدود 50 سانتیمتر فاصله داره و اگه سوژه هم در نیم متری فون قرار بگیره من حداکثر 3 متر و سی سانت جا دارم که عقب برم. و متاسفانه با این فاصله کم سوژه از فون ، یه مقدار تراوشات نور رو در روی فونم دارم که اصلا جالب نمیشه.حالا با توجه به این معضل باز اگه شما و دوستان چیزی به ذهنتون میرسه دریغ نکنین...ممنون میشم.
سلام
مازیار خان خوب متوجه منظورت از این سوالتان نشدم اگر اشتباه برداشت کردم لطفا راهنمایی کنید .منظور شما این است که چون فاصله سوژه ار فون کم است نور فلاشهاروی فونها هم می تابد و فون را هم روشن می کند ؟و در ادامه اینکه این روشنایی فون ها شما را ناراضی کرده ؟یا اینکه بعلت نزدیکی سوژه با فون .سایه سوژه روی فون می افتد ؟
سلام به همه دوستان عزیز :)
http://gallery.sohastar.com/images/2...6_dsc_9520.jpg
عشایر قشقایی
ISO: 140
Aperture: f 5.6
Focal Length: 135 mm
Exposure: 1/40 sec
:)
http://www.sohastar.com/photos/shirin.jpg
ISO: 100
Aperture: f 5.6
Focal Length: 135 mm
Exposure: 1/160 sec
ممنون ميشم اگه ايراد عكسها رو بدونم :)
[IMG]http://i28.*******.com/ap8sv9.jpg[/IMG]
سلام:)
http://gallery.sohastar.com/images/2...9_dsc_9481.jpg
ISO: 100
Aperture: f 2
Focal Length: 85 mm
Exposure: 1/125 sec
من برای اولین باره که توی این فروم عکس آپلود میکنم. امیدوارم خوشتون بیاد. عکس را با 400دی و لنز 24-105 سری ال گرفتم. دیاف 4 و سرعت 160/1
سلام آقاي ديناروند.. عكس لطيفيه به خصوص جهت نگاه خانم كوچولو و دست مهربان پدربزرگ. اما صرفنظر از نور نامناسبش (در مانيتور من خيلي تاريك ديده ميشه) كراپ خوبي هم نداره و دست خانم كوچولو از بدجايي قطع شده. ممنون از به اشتراك گذاشتن عكستون :)
آقاي ديناروند باز هم سلام. exif عکس را کاش گذاشته بوديد. عکسي بسيار لطيفه. اما چقدر سنگينه دست پير. آنقدر سنگيني کرده تو عکس که به نظر مي آد ، به نظر مي آد دختر را ترسونده باشه. فريز شده با اينکه آرامش خاصي داره. خدا حفظش کنه. چقدر خوشگله.
دقيقا همينطوره زيباي کوچولو دختر خانم امير گلابي خودمونه و دست پيرمرد هم دست آقاي شاهروديه تو نمايشگاه دوربين ديجيتال امسال بله دخترک يکم ترسيد
در خصوص اگزيف هم چشم مينويسم الان ندارم چون اصل عکس خونس فردا براتون اطلاعاتش رو ميزارم
عکس رو با لنز 70-24 جديد نيکون گرفتم خدا خير دهد نيکون و مهيار رو که دست مار به اين لنز رسوند و خدا صبر دهد ما رو که نميتونيم فعلا اين لنزو بخريم
سلام به همه:::happy:::
CANON 17-55
ISO 100
F/5.6
1/160 S
55mm
[IMG]http://i25.*******.com/alkifc.jpg[/IMG]
FL: 40MM
F NO. : 5.6
SH: 125
ISO: 200
[IMG]http://i30.*******.com/1zl3lgy.jpg[/IMG]
Exif همران عکس هست
لنز 50mm ماکرو کنن
[IMG]http://i30.*******.com/1err02.jpg[/IMG]
سلام
سپهر خان، صرفنظر از ژست سوژه؛ فكر ميكنم جاي درستي فوكوس نكرديد. (احساس ميكنم فوكوس روي بيني يا بيشتر از آن؛ روي خط ريش است).
ضمن تشکر از بابک خان به خاطر عکس های قشنگی که از باران انداختند این عکس هم امیر سوکی عزیز همونجا از من و باران انداخت ، که البته من یک کم عکسو کراپ کردم ، چیز جالبی که برای من توی این عکس بود ، نویز بسیار کم 5D بود ، عکس با ایزو 800 گرفته شده ، برای من که با 30d و 400d کار کردم رفتار نویزی 5ِِِD خیره کننده بود. البته از اعجاز 85mm هم نباید غفلت کرد :::big grin:::
[IMG]http://i28.*******.com/2ahtjbk.jpg[/IMG]
سلام
بابک عزیز
سواد اندک سینمائی من میگه نشان دادن دستی که از جائی خارج کادر و با حالتی گرفتار کننده و با رنگی تیره سوژه رو هدف میگیره.برای ایجاد حالت ترس ناشی از ابهام خطر به کار میره که البته مبدعش هم آلفرد هیچکاکه.انگار که این کوچولو گرفتار .... .
بگذریم .
شاید تو عکاسی اینجوری نباشه.
به هر حال جسارت بنده رو ببخشید.
سلام
قسمت تخریب شده بکگراند به دلیل حذف لوگو بوده است!
[IMG]http://i27.*******.com/audpnd.jpg[/IMG]][/IMG]
سلام
میدونم بکگراندش جواته!به بزرگی خودتون ببخشید:::big grin:::.
[[IMG]http://i32.*******.com/wbqn37.jpg[/IMG]
[IMG]http://www.*******.info/files/qgbov0b5vwn23l2ptnnj.jpg[/IMG]
بهنام جان عکس خوبی شده اما به زردی میزنه امیر :::love2::: مخصوصا این کار را کردی یا امیر هم تو سفر مشکل من را داشته لو نداده این طوری افتاده :biggrin:
سلام
پروسس بهنام را دوست دارم . رنگ قشنگی داره فقط کمی شارپنس کم است.
ممنون
[IMG]http://i31.*******.com/22mds6.jpg[/IMG]
در مورد پست 1089 عكاسباشي عزيز؛
دست زیر چانه کمی تصنعی به نظر میرسه که احتمالن همینطوره، مثل وقتی که کسی دستش آزرده باشه و مجبور باشه توی یه حالتی نگهش داره.
اینطور نیست؟
در حالت طبیعی به نظرم کسی دستش رو اینجوری زیر چونش نمیذاره.
ممنون
سلام
[IMG]http://i32.*******.com/10ridld.jpg[/IMG]
[IMG]http://i29.*******.com/23tm4k4.jpg[/IMG]
سلام دوستان
پس از مدتی کم کاری تو فروم دوباره سر کله من پیدا شدا (علت کم کاری مشکلات زندگی )البته سعی می کردم روزی دوبار سربزنم ولی این اواخر نتونستم یکبار هم سر بزنم .(حالا دوستان می گن بهتر که سر نمی زدی :::big grin:::)
دوستان خوبم مثل علی اقا و فرزام خان و سعید جان که دیگه شده اند مثل صا ایران .هر روز بهتر از دیروز .
سعید نقشبندی عزیز ,کم کم داری می ری بسوی سبک عکاسان اروپایی .
جناب فرزام عکی اخر شما بسیار زیبا است اما دو مورد بنظرم می رسه که شاید بدرد بخور باشه .
بنظرم اگر زایه نور را طوری تنظیم می کردید که روی چشم ها سایه نیافتد بهتر بود .
مورد بعدی به نظر النگو ها کمی در تصویر ایجاد مزاحمت می کنه .
موفق باشید
یا حق
سلام
آقا یکی بیاد جلوی این عکاسباشی تازه به دوران رسیده رو بگیره.
این عکسهای جواد ما تمامی نداره. به هر حال جواتیسم هم سبکیه برای خودش:::big grin:::
[IMG]http://i27.*******.com/4ghkbd.jpg[/IMG]
[IMG]http://*******.info/files/52kmxqs1wiaecbln1vg1.jpg[/IMG]
1/80
F/7.1
ISO:400
44mm
دوست عزیز
آقا یا خانم(معذرت میخوام. نمیدانم) ملک
چه ویژگی ارزشمندی در این پرتره نظر شما جلب کرد، آنرا قابل ارائه دانستید و تصمیم گرفتید آنرا در معرض نقد و نمایش بگذارید؟
بحث این نیست که من مدعی باشم خوب عکس میگیرم و بخواهم خدایی نکرده به شما کنایه بزنم.
بحث این نیست که بگویم شما مدعی هستید و چرا اثر هنری خود را در معرض نمایش میگذارید.
بحث این نیست که مخالف برطرف شدن اشکالات عکاسی شما باشم یا نتوانم رشد و ترقی شما را ببینم.
البته که قرار است این تاپیک اشکالات ما را برطرف کند و موجب ارتقای سطح علمی فنی و هنری ما شود.
اما همچنان سوال این حقیر پابرجاست:
چه ویژگی ارزشمندی در این پرتره نظر شما جلب کرد، آنرا قابل ارائه دانستید و تصمیم گرفتید آنرا در معرض نقد و نمایش بگذارید؟
سلام
کاملا با هادی خان موافقم .
جناب ملک , دوست عزیز شما در این عکس حتی کوچکترین وساده ترین مسایل در عکاسی پرتره رو رعایت نکردین . بعنوان مثال اگر قرار عکسی بگیریم که حداقل قابل توجه باشد شما حداقل باید شوره های روی کالر سوژه را می تکاندین .یقه سوژه را درست می کردید که یکی خطدار و یکی بی خط نباشه که حواس ببینده را از چهره پرت کند.گاهی با این زاویه که شما عکس گرفتید می توان پرتره های خوبی هم گرفت (بندرت)اما شما اصلا موفق نبوده اید . ویک مورد دیگه اینکه هر فیگور وژستی به هر قیافه ای نمی خورد .
انشالله که شما تاپیک پرتره را بیشتر مطالعه کنید و شاهد پیشرفت شما دوست عزیز در عکاسی پرتره هم باشیم .
یا حق
راجع به پست 1081 از آقاي نقش بندي:
فتبارك الله احسن الخالقين
سلام
من از دوستان عزیزی که در زمینه نور پردازی پرتره تجربیاتی دارند سوالی دارم و ممنون می شم من را راهنمایی بفر مایند. در نور پردازی پرتره تا جایی که من مبتدی میدونم 4 منبع نورانی داریم (اگر اشتباه می کنم بفرمایند) یکی نور اصلی دوم نور پر کننده سوم نور موها وچهارم نور بک گراند.
سوال من این است که میزان روشنایی هر نور چقدر باید باشد؟ یا به عبارتی با چه وسیله ای میتوان میزان نور مورد نیاز را تایین کرد؟ ایا با حدس و خطا و به صورت تجربی باید به نور دلخواه رسید؟ویا روش خاصی وجود دارد؟
با تشکر
لطفاً اين e-book را مطالعه فرمائيد:
نورپردازی پرتره در استوديو
عکس روحانی کاروان حج ما جناب آقای صحفی که از نیکان روزگارند با لنز 50 ، البته تاثیر آفتاب تیز عربستان کاملاً مشخصه.
[IMG]http://i26.*******.com/2e51cv9.jpg[/IMG]
17-55mm
[IMG]http://i30.*******.com/r9k74h.jpg[/IMG]
17-55mm
[IMG]http://i32.*******.com/24fmuyx.jpg[/IMG]
درود بر همه
از دوستان کسی میتونه کمک کنه؟
میخوام بدونم ساعت 6:30 بعد از ظهر (منظور همین فصل) برای گرفتن پرتره مثلاً در یک پارک ، بهترین زاویه فرد نسبت به خورشید و دوربین چی میتونه باشه؟
سپاسگذارم
17-55mm
[IMG]http://i29.*******.com/10r07zn.jpg[/IMG]
سلام.
جناب خليلی، در هر سه عکس ارسالی شما، سایههای تند، ناشی از نور فلاش است؟
مشکل، کمبود نور بوده؟
خواهش مي كنم!
كلا پرتره جلوي آفتاب توصيه نمي شود مگر در مواردي خاص كه بخواهيد خاصيت بخصوصي از سوژه را با نور افتاب برجسته كنيد. و يا اينكه مجبور باشيد مثلا پرتره از فردي كه فقط در همان زمان و مكان مي توانيد ازش پرتره بگيريد.
البته اين چيزيه كه من اطلاع دارم يك راه حل ساده براي حل اين مشكل به قرار زير است:
فرد طوري قرار مي گيرد كه هيچ قسمتي از گردي صورتش در معرض افتاب نباشد و صورت سوژه با فلاش روشن شود.
توي اين صفحه مي تونيد يه مقدار توضيح و نمونه ببينيد:
با تشكر از دوستان ديگري كه حتما تجربه خود را ارائه خواهند كرد و با تشكر از حوصله اي كه شما در انتظار پاسخ به خرج خواهيد دادکد:http://www.geofflawrence.com/photography_tutorial_available_light.php
[IMG]http://i31.*******.com/8zh8gk.jpg[/IMG]
پی نوشت: با تبریک روز زن به همه مادران ایران زمین، بخصوص مامان بزرگ ناز خودم در شیراز
دوست عزیز آقای نعمتیار!
به نظر من بهتر بود فضایی در پشت سر سوژه نباشد.
درود
از لطف دوستان سپاسگذارم
ولی آیا برای پرتره در آفتاب فقط یک روش وجود دارد و آن پشت به نور است؟
من در مدتی که هنوز پاسخی نگرفته بودم به جستجو پرداختم و نمونه های زیادی دیدم که بعضی پشت به نور و بعضی حتی رو به نور بودند. حال سوال این است که برای هر کدام از روشها آیا تجهیزات نورپردازی خاص مورد نیاز است یا با یک SRL و فلاش معمولی هم میتوان چنین عکسهایی را گرفت؟
به دلیل تعداد عکسها به لینک اکتفا کردم
مجدداً بخاطر حوصله ای که بخرج می دهید سپاسگذارمکد:http://bp3.blogger.com/_mXK901YIC5s/RmYID5pEzTI/AAAAAAAAAOU/mqkeGnoLoYo/s1600-h/moody3.jpg
http://www.mimphoto.com/photos/20080504/staceycraig-2.jpg
http://bp2.blogger.com/_mXK901YIC5s/Rm2Qp5pEzdI/AAAAAAAAAPk/pZ-WUjKozmU/s1600-h/mikelori3.jpg
http://www.katiemoos.com/albums/blog/20080506/0007.jpg
http://www.mimphoto.com/photos/20080510/photo-35.jpg
http://bp0.blogger.com/_mXK901YIC5s/RnsLv5pEzhI/AAAAAAAAAQE/B7jop0x8p38/s1600-h/s:b2.jpg
[IMG]http://i30.*******.com/20gxumr.jpg[/IMG]
17-55mm
[IMG]http://i32.*******.com/2i78mj8.jpg[/IMG]
تورج عزیز
برای گرفتن پرتره فضای باز، هیچ قاعده و فانونی در مورد جهت تابش نور وجود ندارد. شاید سالها قبل،به علت محدودیت کوتینگ لنزها و برای اینکه ضدنور! (Backlit) مشکلات لنزها را نمایان میکرد، توصیه این بود که آفتاب از پشت سر عکاس به سوژه بتابد. اما با پیشرفت تکنولوژی که حتی لنزهای کیت هم کوتینگ قابل قبولی دارند، چطور میتوان از یک پرتره backlit گذشت؟
مثالهای فراوانی از هر نوع جهت تابش نور در فضای باز میتوان آورد که موفق بودهاند. راه دور نرویم، همین عکسهایی که خود شما لینک داده اید تقریباً همه نوع نورپردازی دارند.
اما در مورد دیتیل اجرایی، مسائل فراوانند و بسیار ظریف. مهمترین چیز کاهش یا حذف سایههاست طوری که عامل کاهش دهنده (فلاش - رفلکتور) از زیبایی عکس نکاهد. بله! به سادگی با یک فلاش یا یک رفکتور ساده و یک دوربین، بهتر از این عکسها را میتوان گرفت (البته از دید فنی قضیه)