صفحه 203 از 755 نخستنخست ... 103 153 193 199 200 201 202 203 204 205 206 207 213 253 303 703 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 2,021 تا 2,030 , از مجموع 7544
Like Tree81983تشکر

موضوع: پرتره Portrait

  1. #2021
    كاربر همراه Aryan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2006
    نوشته ها
    363
    تشکر شده
    2463
    تشکر کرده
    84

    پیش فرض پاسخ: عكس های پرتره

    [QUOTE=Hamid Moradi;137840]با سلام

    ادریس خان

    منبع نوری یک فلاش با استفاده از یک سافت باکس بزرگ در سمت راست بوده ؟
    دلیل اینکه چرا تصویر از بالا اینقدر بسته هست را متوجه نشدم
    /QUOTE]

    سلام
    1-منبع يک شاخه فلش پرفوتو و يک سافت باکس کوچيک 50x 50 در سمت راست بالا بوده.
    2-در مورد سؤال در مورد کادر،اصولا تو عکاسی مد يا fashiona کادر بندی به صورت آزاد تری صورت ميگيره و تا حدود از قوانين رايج پرتره ميشه دوری کرد .به طور مثال اين تکنيک کات کردن سر از اون ناحيه سوژه رو قد بلند تر و عکس رو جذاب تر کرده .البته به طور کلی هنر سليقه اي هست .
    Karl Lagerfeld: 'What i like about photographs is that they capture a moment that's gone forever

  2. #2022
    كاربر ويژه rezakh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    نوشته ها
    2,223
    تشکر شده
    8491
    تشکر کرده
    2259

    پیش فرض پاسخ: عكس های پرتره

    نقل قول نوشته اصلی توسط Christ Melikian نمایش پست ها
    با اجازه اساتید پرتره

    راستش بنده هم مانند جناب قشقایی و دیگر اساتید از کادر اولیه پرتره به مراتب بیشتر خوشم امد ولی چون دیده بودم روند این تاپیک بیشتر روی پرترهای استودیو و کلا حالتهی مشابه میچرخه تا وقتی که اساتید در این باره صحبت کردند ترجیح دادم سکوت کنم . متاسفانه در میان ما فکر میکنم جز در موارد خیلی کم بنده نیدم عکاسان عزیز تمایلی در کار کردن در ژانر candids پرتره داشته باشند که البته من فکر میکنم دلایل اجتماعی و عکاسی پرترهای خوب و در حالت راحت از لحاظ پز در کوچه خیابان و اماکن عمومی اصلا در کشور ما وجود ندارد و این امر هم طبیعی است تا حدی که جناب وحید قدیری راد به درستی اشاره کردند اگر مرادی عزیز قید تابلو شدن در دانشگاه را زده بهتر از مدلهای دیگه هم ثبت داشته باشند
    من شخصا به پرتره از نوع کاندید بیشتر علاقه دارم چون حال و هوا و داستانی برای گفتن دارد همین حس فشار روی سوژه و این حرفا که اساتید دیگر دیدند .
    در نهایت از دوستمان مرادی عزیز خواهش میکنم در این راستا بیشتر انرژی بگزارد چون راهی بدیع در عکاسی پرتره

    در نهایت نظرتون رو به قسمت بهترین عکس پرتره و مردم 2009 برای مجله digital camera world و سایت photoradar جلب میکنم .

    کد:
    http://www.photoradar.com/photographer-of-the-year-2009-people-and-portraits-1-of-3
    سلام کریست خان
    البته ما در ایران امکانات خیلی کمی در این مقوله داریم .مخصوصا در مورد پز خانم ها.اما دست پا شکسته اینجا یک کارای میشه انجام داد
    این مرتبطه

    http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=6208
    Christ Melikian و ben163s تشکر می‌کنند.

  3. #2023
    كاربر بسیار فعال Hamid Moradi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,576
    تشکر شده
    7265
    تشکر کرده
    3025

    پیش فرض پاسخ: عكس های پرتره

    با سلام

    ادریس خان نمیدونم شاید اگه مقدار کراپ از بالا کمی پایین تر و یا کمی بالاتر بود ( در حد بسیار کم ) شاید زیباتر بود
    از دیدگاه شخصی من گویا کراپ در میانه قرار دارد
    کاش کراپ از پایین تا محل فرق وسط موها و یا از بالا در گوشه چپ رویش مو ها بود
    ben163s تشکر می‌کند.

  4. #2024
    كاربر همراه Aryan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2006
    نوشته ها
    363
    تشکر شده
    2463
    تشکر کرده
    84

    پیش فرض پاسخ: عكس های پرتره

    حميد جان کاملا سليقه اي هست و سليقه شما هم قابل احترام ولی شخصا اينطور ميپسندم .ولی کلا برای کسی که کار پرتره انجام ميده ديدن عکس های fashion با کراپ و زاويه خاص کمی عجيب هست.
    مثل مقايسه ديوان حافظ با کتاب سهراب سپهری .

    با سپاس
    Hamid Moradi، amirnoori و ben163s تشکر می‌کنند.
    Karl Lagerfeld: 'What i like about photographs is that they capture a moment that's gone forever

  5. #2025
    كاربر بسیار فعال Hamid Moradi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,576
    تشکر شده
    7265
    تشکر کرده
    3025

    پیش فرض پاسخ: عكس های پرتره

    ممنون
    همیشه برای خودم این سوال پیش آمده که این کراپ ها تا چه حدی مجاز است و این سلیقه تا چه حدی می تواند در عکاسی مد پا را فراتر از حد خود قرار دهد ؟
    برای من نوعی که چیزی در این باب نمیدانم سلیقه ای عمل کردن خیلی سخته و نمیدانم کجا و در چه عکسی و با چه ژستی چطور باید کراپ کنم

    بطور مثال این عکس رو یکی از دوستانم از من گرفته عکس اول کادر اصلی هست و عکس دوم کراپ سلیقه ای عکاس بوده





    خودم تا وقتی عکس کراپ شده را تو کامپیوتر میدیدم اصلا جلب نبود ولی بعد از چاپ این کراپ خیلی زیباتر برایم بنظر آمد
    امیدوارم تونسته باشم سوال خودم رو با این مثال رسونده باشم

    پ.ن : ببخشید تصویر دیگری در اختیار نبود

  6. #2026
    كاربر همراه Aryan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2006
    نوشته ها
    363
    تشکر شده
    2463
    تشکر کرده
    84

    پیش فرض پاسخ: عكس های پرتره

    مثال خوبی بود .ببينيد وقتی ميگم کاملا سليقه اي هست همين جا معلوم ميشه . .شما اين کراپ رو ميپسنديد برای عکس خودتون ولی من نه .
    چرا؟
    چون به عقيده من کراپی که از بالای سر باشه به مراتب چشم نواز تر از کراپ های پايين يا بقل هست (به استثنا بعضی از عکس هايی که صورت از نيمه کراپ خورده که معمولا در کاور cd بعضی از خوا ننده ها ديده ميشه به همراه يک هد ست )

    اين کراپی هات که من برای اين تصوير ميپسندم چون چشم رو از وسط تصوير وارد ميکنه از و سمت راست بالاي تصوير خارج ميکنه و چشم راست که تاکيد بر روی اون شد در نقطه طلا اي تصوير جا گرفته.
    البته تصوير مشکل نور پردازی شديد هم داره که در اين بحث نميگنجه .

    ویرایش توسط Aryan : Friday 6 November 2009 در ساعت 10:53
    Simaei، mreza1001، Austin.A و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Karl Lagerfeld: 'What i like about photographs is that they capture a moment that's gone forever

  7. #2027
    كاربر بسیار فعال Hamid Moradi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,576
    تشکر شده
    7265
    تشکر کرده
    3025

    پیش فرض پاسخ: عكس های پرتره

    ممنون ادریس جان
    در مورد نور پردازی حق با شماست و بیشتر درآن زمان یاگیر نور ها بود

    در مورد کراپ مخاطبی یا سوژه که با هیچ یک از اصول عکاسی اشنا نیست و بیشتر به ژورنال و غیره بسنده کرده
    کار عکاس را سخت نمیکنه ؟ شاید سلیقه عکاس با سلیقه عکاسی که از مدل دیگر عکاسی کرده و کراپ خاصی را انجام داده یکسان نباشد ؛ در این مورد عکاس باید پا روی سلیقه خود گذاشته و پیرو درخواست سوژه شود ؟ ( با این حال که کراپ مورد نظر با حال و هوای سوژه سنخیتی نداشته باشه )
    ben163s تشکر می‌کند.

  8. #2028
    كاربر همراه Aryan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2006
    نوشته ها
    363
    تشکر شده
    2463
    تشکر کرده
    84

    پیش فرض پاسخ: عكس های پرتره

    حميد جان راستش من اصلا متوجه نميشم چی ميگيد ميشه ساده تر بيان کنيد .

    توصيه ميکنم لينک زير رو مطالعه کنيد و در مورد نسبت ها يا نقاط طلا ايی يونّانی که يکی از اصلی ترين و کليدی ترين نکات يک تصوير هست بيشت بدونيد .
    مطالعه لينک زير رو به بقيه دوستان هم توصيه ميکنم .
    با تشکر



    کد HTML:
    http://dadras.persiangig.com/weblog/Golden%20number.pdf
    mreza1001، Saeed.gh.sh، fartow و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Karl Lagerfeld: 'What i like about photographs is that they capture a moment that's gone forever

  9. #2029
    كاربر بسیار فعال Hamid Moradi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,576
    تشکر شده
    7265
    تشکر کرده
    3025

    پیش فرض پاسخ: عكس های پرتره

    در عکاسی پرتره بیشتر زمینه کاری هست و ما کار را برای دل خودمون انجام نمیدیم و مخاطبی در این وسط وجود داره که در اخر مخاطب باید از کار راضی باشه
    با این اوصاف یک عکاس چطور می تواند سلیقه خود را( در بحث کراپ های خاص و یا دیگر موارد در عکاسی مد ) به مخاطب بفهمونه که این کراپی که عکاس کرده هم برای عکس شما زیباست
    بطور کلی چگونه بتونیم سلیقه خود را به مخاطب انتقال بدهیم ؟
    mreza1001 و ben163s تشکر می‌کنند.

  10. #2030
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض پاسخ: عكس های پرتره

    بطور کلی چگونه بتونیم سلیقه خود را به مخاطب انتقال بدهیم ؟
    بحث رو دنبال می کردم ...

    به نظر من در عکاسی پرتره اصلا قرار نیست که این اتفاق بیفته. مسلما عکاس سعی می کنه که چیزی که درسته (خارج از بحث سلیقه) به کارفرما یا مدلش منتقل کنه اما وقتی طرف نمی پذیره شما کار چندانی ازتون ساخته نیست. چک و چونه زدن سر این مساله نتایج نا مطلوبی نظیر از دست دادن مشتری یا اینکه مشتری فکر می کنه شما عکاسی بلد نیستی و یا از سر تنبلی داری این حرفا رو می زنی که دوباره عکس رو عوض نکنی داره.

    (تو معماری هم ما همین مشکل رو داریم که اونجا تا حدی قابل حله چون حساب دو دوتا 4 تاست و با توضیح میشه طرف رو توجیح کرد)

    حالا کادر به کنار برخی موارد تو ایران طرف انتظار داره شما تو عکس لاغرش کنی گودی کمرش رو درست کنی پهلو ها رو بدی تو و ...!

    در مورد کادر و کراپ راهی که من پیشگرفتن اینه که تلاش می کنم کادر رو طوری ببندم که در کراپ نهایی انتظار دارم باشه در واقع مشطری چندان به فکر تغییر کادر و ... تو ویرایش اگر دیدم جا داره و جلبه چند عکس کراپ شده اضافه می کنم و اغلب مدل خوشحال هم میشه که چند عکس جدید داره حالا ممکنه از عکسی خوشش نیاد که می گذاریمش کنار.

    تو کار فشن تو ایران هم اغلب همینطوره حد اقل برای مدل های غیر حرفه ای (حرفه ای اش هم کم است) ولی کاری که ادریس انجام میده با کاری که اینجا انجام میشه خیلی فرق داره مدل های ایشون از سر بیکاری و تفنن نمیان عکس فشن بگیرند .کار حرفه شرایط خودش رو داره دیگه.
    A_Maddah، Aryan، tanhatanha و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •