با سلام
با سلام
سعيد يادگاري
جسارتاً پیشنهاداتی را که بذهن من میرسه، خدمتتون معروض میشم:
شاید اگر قبل از عکاسی، یک فیلتر رنگی بر روی فلاش Off-Camera نصب بشه تا نور فلاش، با نور لامپهای بخار سزیم شهری، یکی (هم دما؛ هم کلوین) بشه ... و سپس در ACR/Lr نسبت به تصحیح WB اقدام بشه ...
و اگر ارتفاع Off-Camera Flash را کمی بالاتر گرفته بشه تا سایه ی بینی، به Loop Lighting تبدیل بشه ... (با فرمایش جناب صادقی همزمان شد)
پی نویس: ظاهراً چهره ی سوژه، کاملاً ریلکس نبوده ...
سلام ، صحبت شما درست دوست عزیز
ولی باید توجه داشته باشیم ، همه ی این موارد بسته به هدف عکاس از پرتره است ، و نوع پرتره و ...
من به شخصه در این عکس ، در نگاه اول ، دفرمه شدن صورت در این شات را ایرادی نمیبینم ، و لی شاید اگر ، در یک پرتره ی آتلیه ای این
اتفاق می افتاد ، در نگاه اول ، آن را رد میکردم
.................................................. .................................................. ....................................
سلام سعید جان ،با سلام
آقای شات خوبی هست ، فقط به نظرم تفاوت کنتراست نوری سمت چپ و راست صورتی کمی زیاد است ، و در این عکس کمکی به عکس
نکرده ، و همانطور که آقای بیاتی فرمودند ، باعث ایجاد سایه ی شدید ، شده ، و همچنین زاویه ی منبع نوری نیز بهتر میتوانست باشد
شاید اگر از یک رفلکتور در سمت راست سوژه استفاده مینمودید ، بسیار مطلوب تر میشد ،
موفق باشید
من فکر میکنم که باید بین عکس پرتره ( شاخه مدلینگ و فشن و اونجایی که قراره سوژه ، زیباتر دیده بشه و قواعدی برای این کار وجود داره ) با عکس پرتره های انسانی ، برای ایجاد احساس ، مود ، نشاندادن حالات و احساسات انسانی ، فرهنگی و اجتماعی و .... ( که در اون لزوما زیبایی هدف نیست بلکه گاهی برعکس تاکید بر عناصر گاهی ناخوشایند مثل چین و چروک صورت و یا حتی دفرمه کردن اجزای صورت لازمند ) تفاوت قایل شد . در این حالت دوم ، اون قواعد مثل فاصله کانونی و نورپردازی و کچ لایت و سایه ها و ... دیگر مهم نیستند .
این رو میشه از نوع عکس به راحتی تشخیص داد و بسته به قراردادها و پذیرش همگان داره . مثلن در عکس آقای اسماعیل زاده ، ضرورتی برای قواعد مرسوم در پرتره نیست . یا مثلن عکسهای خیابانی و مستند اجتماعی آقای هراتی .
من در آخر عرايضم در پست قبلي از دوستمون همين سوالو كردم كه هدفشون از اين نوع عكاسي چي بوده .ولی باید توجه داشته باشیم ، همه ی این موارد بسته به هدف عکاس از پرتره است ، و نوع پرتره و ...
دفرمه بودن دفرمه بودن است ديگه چه فرق ميكنه كه داخل آتليه باشه يا خارج از آتليه . مهم هدف عكاس از دفرمه كردن است.من به شخصه در این عکس ، در نگاه اول ، دفرمه شدن صورت در این شات را ایرادی نمیبینم ، و لی شاید اگر ، در یک پرتره ی آتلیه ای این
اتفاق می افتاد ، در نگاه اول ، آن را رد میکردم
بسيار عكسهاي داخل آتليه وبيرون آتليه وجود دارد كه با دفرمه كردن بخشي از سوژه عكسهاي زيبايي بوجود آورده اند.
مجید صادقی
البته ، فکر میکنم ، 2 جمله ی آخرتون پارادوکس هست و همدیگر رو نقض میکند ،
در این عکس هم ، هدف عکاس ، مشخص بوده ، همینکه نیازی به رعایت قوانین پرتره نمیبیند کافی بوده ، وگرنه خود عکاس از همه ی قوانین آگاه بوده است ،
عکاس موظف نیست که هدف از ثبت خود و عدم رعایت بعضی از قوانین را در زیر عکس بیان نماید ، مهم ارائه اثر است ، و دیدن بازخورد اثر
من از عكاس سوال كردم هدفش چيست تا هم به علم خودم بيشتر افزوده شود وهم چند نفر كه نميدانند . شما كه عكاس اين كار نيستيد. ثانيا اگه شما هدف عكاسو ميدونيد به ما هم بگيد تا تشكر ويژه اي از شما انجام دهيم. (ديگه عصباني شدن نداره كه)در این عکس هم ، هدف عکاس ، مشخص بوده ، همینکه نیازی به رعایت قوانین پرتره نمیبیند کافی بوده ، وگرنه خود عکاس از همه ی قوانین آگاه بوده است ،
عکاس موظف نیست که هدف از ثبت خود و عدم رعایت بعضی از قوانین را در زیر عکس بیان نماید ، مهم ارائه اثر است ، و دیدن بازخورد اثر
البته چون اينجا فروم عكاسي هست من از عكاس خواهش كردم.
نه عزيزم شما يك بار ديگر با خونسردي اون پست منو بخون متوجه ميشي تناقضي در كار نيست.البته ، فکر میکنم ، 2 جمله ی آخرتون پارادوکس هست و همدیگر رو نقض میکند ،
حرف من اين است اگه قراره قوانين رو زير پا بزاريم ايرادي نداره ولي براي كمك به زيباتر شدن اون اثر.
چيزي كه فكر نميكنم در اثر آقاي اسماعيل زاده وجود داشته باشد .اگه ايشون از فوكال بالاتر استفاده ميكرد عكس زيباتر بود و زير پا گذاشتن قوانين در اين مورد هيچ كمكي به زيباتر شدن عكس نكرده.
اين فقط نظر شخصي بنده ميباشد .
با آرزوي موفقيت.
مجید صادقی