سلام
این عکس چه حسی رو به شما منتقل میکنه؟
http://vljivq.bay.livefilestore.com/...A/IMG_2920.jpg
اگر ایرادهای عکس رو هم بگید خوشحال میشم.
ممنون.
Printable View
سلام
این عکس چه حسی رو به شما منتقل میکنه؟
http://vljivq.bay.livefilestore.com/...A/IMG_2920.jpg
اگر ایرادهای عکس رو هم بگید خوشحال میشم.
ممنون.
ممنون میشم اگه بگید ایراد کادربندی چیه و این عکس چه کادربندی بهتری میتونه داشته باشه.نقل قول:
می شد بهتر کادربندی کنید
5d
ef50
1/160 sec @ f 2/2
iso 100
[IMG]http://i42.*******.com/k4i6hu.jpg[/IMG]
http://imagehost.ir/files/izsa9onk0jkzcwdzyjx6.jpg
قشم-بندر لافت... بد نیست بجای کودکان غزه کمی فقط کمی به فکر کودکان ایران خود باشیم!!
این عکس حدودا 10روز پیش هنگام ظهر دریکی ازوستاهای شمال ثبت شده ممنون میشم دوستان اشکالات ونقایص اونو بیان کنند .
سلام
لطفا از ارائه نظرات انتقادی خود دریغ نفرمائید....پیشاپیش ممنون
[IMG]http://i40.*******.com/14cwfb8.jpg[/IMG]
با سلام
بايد بگم فيگور و حالت سوژه خيلي جالبه! نور مناسبي هم داشتيد.
ولي شخصا ترجيح ميدادم كادر كمي پايين تر بسته مي شد و فضاي بالا رو اضافه مي دونم.
پس زمينه كمي شلوغ است و چشم رو معذب مي كنه كه البته كنترل اون در دست شما نبوده است. ولي با كمي ويرايش در محو كردن پس زمينه موافقم.
موفق باشيد.
http://imagehost.ir/files/f527ffja9u2ygj39t9ao.jpg
قشم-بندر لافت
بعد از خیلی وقت دوباره یه سری به اینجا زدم :::big grin:::
یاد قدیم.
بری دست خالی نبودن
[IMG]http://i40.*******.com/30kt56x.jpg[/IMG]
حج 1429
منی
با تشكر از به اشتراك گذاشتن عكس
با توجه به كارهاي زيبايي كه از شما ديده ايم، در مورد اين عكس نظراتي دارم كه عرض مي كنم:
1- پوز سوژه به نظرم به دليل اشتباه شدن با حالت پاكسازي بيني (:biggrin:) كمي جالب نيست و احساس اشتباهي رو منتقل مي كنه.
2- به نظر من كادر بهتري مي تونست بسته بشه كه سهم بالاي سر سوژه كمتر باشه
3- در مورد Exposure، فكر مي كنم ناحيه پرنور بالاي سر سوژه و سهم زيادي كه داره، فقط باعث خطاي نورسنجي دوربين روي صورت سوژه و تاريكي چشمخانه شده كه باعث سردرگمي چشم بيننده در يك پرتره خواهد شد.
4- شايد Fill Flash مي تونست كمي كمك كنه ولي احتمالا احساس كار رو تغيير مي داد.
موفق باشيد
فعلا...
[IMG]http://i41.*******.com/25p3a84.jpg[/IMG]
لنز: Nikkor 50mm F1.8
سلام
بسیار ممنون و بسیار خوشحالم که نقاط ضعف بنده رو اشاره میکنید و برای من این کار بسیار لذت بخش تر از تحسین کردن های بی مورد است..
این سری از کارهای من در قشم گرفته شده و باید اعتراف کنم در میان آن همه سوژه در بندر لافت بنده دچار سردرگمی شدم و یکی دیگر از دلایل زود زدن شاتر , ترس و فرار بچه های آنجا از ما و شاید از دوربین ها بود..اما خوب برای من تجربه بسیار خوبی بود که چگونه بتوانم در این شرایط با کودکان و مردم ارتباط برقرار کنم.و به جرات میتوانم بگویم بیشتر از تجارب تکنیکال عکاسی تجربه چگونگی بر قراری ارتباط با مردم برایم جالب بود.و بسیار خوشحالم از این که توانسته بودم اواخر در کوچه های بندر لافت با کودکان دوست شوم..
در مورد پوز سوژه : شاید اشتباه میکنم اما این خالص بودن حرکات این کودکان برایم لذت بخش تر از گرفتن پوزی منطقی است
اما در مورد Exposure : در آنجا واقعا در نور سنجی دچار مشکل میشدم..چون ساعت عکاسی نامناسب بود ( 11 الی 2 ظهر) و بسیار برایم گیج کننده بود که هم سوژه های در حال فرار را از دست ندم و هم با آنها ارتباط برقرار کنم و هم در آن زمان اندک بدرستی نورسنجی کنم
در کل همه این موارد به بی تجربگی بنده در این شرایط بر میگردد و همین کسب تجارب و دانستن اشتباهات برایم مهم تر است.
بازهم ممنونم
بدرود
فرهاد جان
واقعا تجربه خوبي داشته ايد...قشم و مردمانش، واقعا دلنشين هستند...من حدود يك سال اونجا ماموريت كاري داشته ام.
موضوع سرعت عمل و تجربه در عكاسي مستند اجتماعي، فارغ از تكنيكهاي محض، ارزش زيادي دارند.
اما اصلا فكر نكنيد عكاسان بزرگ اين رشته، تنها با فشردن شاتر به نتايج زيبايي كه نمايش مي دهند مي رسند.
قطعا ويرايشي كه باعث تحريف سوژه و موقعيت نشود، مجاز بلكه واجب است.
فكر مي كنم مواردي كه بنده اشاره كردم، در حد بسيار زيادي، با ويرايش قابل حصول بوده اند.
ولي ما اونجا نبوديم و اين شما هستيد كه نتيجه زحمتتون رو به نمايش گذاشته ايد.
فعلا...
سلام
http://www.image-upload.net/images/l...pzc8o2s5ga.jpg
F 4
ISO 400
105 MM
S 1/13
جناب مهرداد
ممنون از ارسال
اين دو تا لكه يكي زير چشم سمت راست روي گونه و ديگري سمت چپ گردن كنار يقه جريانش چي هست؟
دوم بالاي چشم راست روي لبه كلاه اون هم همرنگ ميشد بهتر بود.
كمي هم بين گونه چپ و گوش روشن تر ميشد شايد بهتر ميشد.
ممنون یاسین جان
اون لکه های روی گردن و کنار چشمtattoo هستند.
در مورد روشن شدنه کنار گوش هم.چند تا ویرایش مختلف انجام دادم که یکیش هم مثل اون طوری که شما فرمودید بود.اما خودم از این بیشتر خوشم اومد.
ممنون.
[IMG]http://www.*******.info/files/me18r166douplnkb5om5.jpg[/IMG]
Nikon D60 / 18-55 VR /40 mm/ Mode S / 1/15s / f5.3 / ISO 100 / SB800 :slave
عکس خوبی شده، به نظرم یک کراپ عمودی با حذف آن گل را امتحان کن. درست است که فوکوست روی دست بوده است اما ایکاش صورت بیشتر defocus می شد ( با حداکثر فاصله کانونی لنزت) ویا کلا در فوکوس مي بود. ادیت رنگها باید بهتر انجام شود که تراز رنگی یکنواخت باشد و شاید کمی سردتر، که با حال و هوای عکس جور باشد. پسزمینه (دیوار کنار درب) هم اگر تیره تر میبود، بهترک میشد. مثلا با افزایش سرعت شاتر( بشرطی که دچار آلودگی نوری با فلاشت نشده باشد) و یا در ادیت.
این حالت سوژه و دست با گل خیلی نمی خوره (به گمون من)یعنی ارتباط برقرار نمی کنه.البته حالت هایی بهتر با این عنصر میشد از آب دربیاد.
سرعت چرا روی 1/15 گذاشتی؟
شات های دیگه هم زدی ؟حالت های دیگه؟
سلام....
آقای قدیری جسارتا عکس رو با این کراپ و مد سیاه وسفید بیشتر می پسندم واحساس میکنم اینجوری کمتر حواس بیننده پرت میشه و حسی که مورد نظرتون بوده راحتر منتقل میشه:::happy:::...
سلام
خيلي ممنونم از همه دوستان، خيلي لذت بردم از اينكه بالاخره يكي از عكسهايم نقد شد :::happy:::
اين هم دو شات سرد و گرم ديگر، ببخشيد كه فعلا" فوتوشاپ ياد ندارم و كمي با لايت روم ميتوانم دستكاري كنم.
[IMG]http://www.*******.info/files/ng1e6ixzvuzv4j7k8ofn.jpg[/IMG]
[IMG]http://www.*******.info/files/axaqm6fe23mxpay5thf7.jpg[/IMG]
با عرض احترام خدمت جناب دکتر روشن ، من در حضور ایشون درس پس میدم.احساس می کنم در این عکس کراپ عمودی عمق عکس رو کم میکنه آیا صدمه ای به حس عکس نمی زنه؟(البته این امر کمی سلیقه ای هم هست)
دوم اینکه (اگر اشتباه می کنم دوستان تصحیح فرمایند) انگشتان دست Blur نشده؟ فکر کنم یه کم تو ذوق می زنه .
در کل عکس بسیار زیبایی شده وحید جان.
سلام...
اگر تا حالا عکاسی از بچه هارو تجربه کردید می دونید چه اعصاب فولادینی می خواد ،بچه هارو نمیگم،منظورم بیشتر خواسته والدینه که ژستهای شسته رفته وبی ربط به دنیای بچه هارو میخوان وانتظار دارن،هرچند شخصا اهمیتی به نظرشون نمیدم و لذت تصویر کردن یه خنده صادقانه رو از دست نمی دم :::happy:::
*اون کادر های رنگی خواسته مادر کیمیا بود
http://www.imagehosting.ir/files/0s4...sqhkatinjv.jpg
کد:http://www.imagehosting.ir/files/0s4gjo9ilysqhkatinjv.jpg
امير جان تا اومدم پست زدم ديدم شما ويرايش زدين و درستش كردين.بله حالا بهتر شد.
با سلام.
من تاريك بودن سمت راست صورت را نميپسندم.
2 کودک اهل مدینه البته از نژاد آفریقایی تبار
http://www.imagehosting.ir/files/yhs...5x9z37qw3w.jpg
http://www.gigaimage.com/images/00d1...3waupzsyaa.jpg
pentax K20D
Focal l 55 F Number 5.6 S 1/250 ISO 200 Lnz 18-55 Manual/Spot
دوست عزیز، آقای امیر نوری!
با کمی مرور پست های گذشته می توان دانست که جای این عکس اینجا نیست (شاید اسنپ شات دسته بندی بهتری باشد یا موضوع انسان) چون ایجاد کنندگان این تاپیک قواعدی را برای این گروه برگزیده اند که می توانید بیابید.
دوست گرامی آقای "ام رضا 1001"!
با تشکر از دید خوب شما، مثلث روشن روی گونه چپ جالب به نظر نمی آید، فوکوس روی پیشانی است، تونالیته عکس به قرمز می زند و تشخیص چهره را از پس زمینه مشکل می کند!
ممنون
d200 f11 shater 60 iso 400
با سلام
دوست عزيز آقاي mreza1001 فكر ميكنم كمي در رتوش زياده روي كرديد و پوست صورت بافت خود را از دست داده.مثلث روي گونه زيادي تيز است و چشم سمت تاريك صورت شايد اگر كمي بيشتر نور ميديد بهتر ميشد.
همون طور كه دوستممون گفتند فوكوس در جاي مناسب انجام نشده.
كادر بندي و پوز سوژه بسيار خوب كار شده.
موفق باشيد.
ممنون از اظهار لطفتون که نظر دادید :
من امکان نور پردازی در صحنه رو نداشتم. این نور نور طبیعی عصر هستش فکر می کنم برای همین خیلی قرمز شده.من فقط سعی کردم موقعیت سوژه (محمد) رو نسبت به نور تنظیم کنم. رنگ پس زمینه هم قرمز آجری بود و صورت محمد هم همینجوری به قرمزی می زنه دیگه شد نورعلی نور!
اما در مورد مثلث، خودم یجوری تنظیم کردم که به وجود بیاد! داشتم تلاش می کردم مقالات سایت رو اجرا کنم :biggrin:
به نظرم اگر یه نور مکمل داشتم که از سمت مثلث بتابونم هم تاریکی سمت چپ کم میشد هم مثلث اینقدر تند و تیز نمی شد.
در مورد فوکوس بله اشتباه کردم. روتوش هم فیلتر پرتریتور هستش که من تازه کمش کردم حالا یک روتوش دیگه انجام میدم.
نور بازتابی از پیشانی هم برام آزار دهنده است. همیشه هم این مشکل رو دارم نمی دونم چیکارش کنم.تازه مشکل در پرتره خانوم ها بیشتره اونم وقتی که از مواد آرایشیه اکلیل دار استفاده میکنند! من مجبورم از قبل بگم که از اکلیل استفاده نکنند مگر اینکه روشی داشته باشه.
جهت مقایسه عکس زیر رو میگذارم. فقط چون نمیدونستم کجارو فوکوس کنم فکر کنم این هم اشکال داره.
http://gigaimage.com/images/evrwzxs5fnlc3vquhfp3.jpg
PENTAX K20D
همان تنظیمات فقط S 1/60
سچوریشن قرمز به منهای 10 کاهش یافته / بدون رتوش
سلام بر دوستان عزیز
سوالی داشتم و اینکه خصوصیات یک پرتره کلاسیک چیست ؟
http://www.imageox.com/image/367431-IMG_4794.jpeg
F/9 - 1/200@18mm-iso400
سلام
http://www.gigaimage.com/images/6uass6k0mxp7jc915ph.jpg
50F1.8@5.6 1/250s Iso200
سلام
سه ماهی بود که لنز واسه آتلیه خانگی نداشتم .بعد سه ماه عکاسی پرتره برام کمی سخت شده بود خنده دار بود بعد از زدن حدود 12-13 شات تازه متوجه شدم تنظیمات دوربینم صحیح نیست:biggrin:
پیشنهاد می کنم مرتب عکاسی کنید تا ...........
http://www.picbaran.com/files/4p6du7mg68qtstb67kao.jpg
این عکس با دوربین Compact گرفته شده و توسط فوتوشاپ دستکاریش کردم.
http://upmyphoto.com/img/thumbnails/...250407_loc.jpg
لینک تصویر در قطع بزرگتر :
http://upmyphoto.com/img/image.php?i...250407_loc.jpg
Canon EOS 1000D
Shutter Speed: 1 Sec.
F3.5
ISO 400
Lens: EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS
Focal Length: 21.0 mm
http://upmyphoto.com/img/thumbnails/...271244_loc.jpg
عکس در قطع بزرگتر:
http://upmyphoto.com/img/image.php?i...271244_loc.jpg
از محمد عزیز هم بابت نظرات ارزشمندش ممنونم.
با سلام خدمت دوستان
لطفا بنده رو هم به جمعتون بپذیرین و من رو هم راهنمایی کنین.
http://aks.akkasee.com/users/10743/photos/
CANON EOS 400D
iso:400
speed:1/60
f/5.0
42mm
جناب مرتضی تیموری به فروم عکاسی خوش آمدید.
عکس که گذاشته اید برای باز نمی شود .
من به گالری شما مراجعه کردم در آن یک پرتره از دختر خانم خوشکلی بود که آن را سیاه و سفید کرده بودید .یک سئوال .آیا شما منظورتون این بود که در خصوص این پرتره دختر خانم نظر بدهیم ؟
40D - 100mm - f4.5 - 1/80s
نور : یک پرژگتور تنگستن مستقیم از سمت چپ برای روشنایی صورت یکی هم از بالا و سمت راست متمایل به پشت سر. برای لباس هم دو عدد لایت باکس از سمت راست و چپ
یک سئوال : رنگ پوست در سمت راست صورت به خاطر ترکیب شدن با نور لایت باکس سمت راست سفیدتر شده است. این جوری خوب است یا اینکه رنگ پوست را کمی گرمتر کنم؟
سلام.
http://gmbgdw.bay.livefilestore.com/...G2kk4L2T/2.jpg
با تشکر.
http://imagehosting.ir/files/0912rb80hz8luqen5ulm.jpg
فقط اینکه این ته رنگ قهوه ای عمدی اعمال شده
به نظرم عکستون دارای اشکالاتی در نورپردازی هست.
به نظرم یا کل نیمه صورت رو تیره کن یا اینکه کلا دو طرف رو نور بده کامل ولی یک طرف نورش بیشتر باشه.
شما الان نورتون جوری شده که قسمت وسط صورت که مهم هم هست تیره شده (حتی سیاه کامل شده).
بعدش اینکه فکر کنم بخواهی این عکسو چاپش کنی کل جوهر پرینترو تموم کنه!
سلام
جناب بهنام عزیز هنگامی که یک طرف صورت کاملا تاریک شود نورپردازی Split انجام شده است که دوستمون احساس کرده اند با یک نور همسطح تراز می توانند به زیبایی عکس کمک کنند .در نور پردازی Split وسط صورت که مهم می باشد نیمی از ان در تاریکی خواهد بود البته باید نور جزئی به پلک و مردمک بتابد که نیاز مند تنظیم دقیق نور و زاویه صحیح می باشد .در کل من فکر می کنم گاهی برای رسیدن به هدف مورد نظر ,شما مجبورید قوائد و قوانین را کنار بگذارید گرچه در نور پردازی چهره شمادر استفاده از نور ها و انواع آن همیشه آزاد هستید .
موفق و پایدار باشید
یا حق
سلام
از توجه دوستان ممنونم
این اولین تجربه های من در عکاسی پرتره است و هنوز خیلی از اصول آن را هم نمیدانم. مثلا اینکه همین نورپردازی split که شما گفتید دقیقا چه قوانینی دارد.
نقل قول:
دوستمون احساس کرده اند با یک نور همسطح تراز می توانند به زیبایی عکس کمک کنند.
آیا واقعا نسبت به نورپردازی split این حالت نورپردازی برای این عکس زیباتر است؟! (این سئوالی بود که برای خودم پیش اومده بود. هم از این حالت یک جورایی خوشم اومده و هم اینکه چند بار تاحالا با خودم فکر کردم که زیاد جالب نیست) :confused: باید اعتراف کنم که این نوری که روی سمت راست صورت افتاده کاملا اتفاقی و ناشی از عدم دقت من بود. من نور رو پشت سر سوژه قرار داده بودم تا کمی موها ، گوش و لبه کت روشن شود ولی به علت جابجا شدن سوژه و عدم دقت من نور بر روی صورت تابیده.
بله این الگو نورپردازی هر چند اتفاقی مدل رو زنده واز نظر بصری جذاب تر نشون میده... و با نظر آقای مداح موافقم که عکاس بتونه فراتر از الگوها نورپردازی وقوانین رایج فکر کنه، البته بعد از داشتن تسلط کامل روی همان قوانین:::happy:::
سلام
شاید اگر نور ضعیفی مثلا با یک رفلکتور از بغل به سوژه می تابید طوری که سطح کمتری از صورت روشن می شد و و زاویه نور را طور تنظم می کردید که نور شدید روی بینی از بین می رفت کمی بهتر می شد .
اوایل که عکاسی پرتره همراه با نور پردازی می کنید بسیاری از عکسهایتان هستند که خیلی دوستشان دارید و شاید آنرا کاری قوی بدانید (چه بسا بعضی از آنها قوی هم باشند).اما بمرور زمان که عکس های بیشتری می گیرید و بیشتر عکس می بینید وبیشتر نقد می خوانید پی خواهید برد که آن عکس های قوی (از نظر خودتان) زیاد هم قوی نیستند و از طرفی عکس های جدید تری که می گیرید خیلی بهتر هستند .بنابراین شما هرچه بیشتر عکس بگیرید و بیشتر عکس ببینیدو بیشتر نقد بخوانید بهتر در تشخیص یک عکس خوب موفق خواهید بود .
و در آخر اینکه اگر می خواهید روی چهره نور پردازی کنید خواندن قوانین نور پردازی و اصول اولیه را فراموش نکنید .
موفق باشید
یا حق
سلام:
یک موردی را دقت میکنم اینکه که بسختی میتوانم در یک فکوس دقیق و بی نقص روی کره چشم فکوس کنم! مشکل اینجاست که هر کاری میکنم بخاطر دقت فکوس روی موژه فکوس میشه یعنی در ویزو که دقت میکنم با هر نقطه ای چه مرکزی و غیر آن نقاط چون کل محدوده چشم رو کاور میکنه و از طرفی چون مژه جلوتر از چشم قرار دارد اول موژه رو فکوس میکنه و به دلیل تاثیر دیافراگم باز وعمق میدان بسیار کم بیشترین وضوح رو روی موژه ها میبینم. با یک کلک میکرو اجسمنت بلاخره تونستم کره چشم رو در بیشترین وضوح قرار بدهم در حالیکه دوربین روی موژه فکوس میکنه ..... ولی میخوام بدونم اگر میکرو اجسمنت درکار نباشد.. شما در اینگونه موارد چکار میکنید؟
ضمنا اگر فاصله آنقدر کم باشد تا نقطه فکوس بیشتر منقطه کره چشم رو کاور کند این مشکل نخواهد بود و فکوس دقیق روی کره چشم خواهد بود
شما پرتره تا چه اندازه در کادر مد نظرتونه؟ و اینکه لنز شما چی هست با حد اکثر دیافراگم چقدر؟
منظورم اینه که پرتره شما سر و شانه هست یا نزدیکتر یا دورتر؟
فکر کنم اینجور مشکلات با داشتن دوربینهای جدید که دارای 51 نقطه فکوس هستن حل شده باشه. البطه شخصا امتحان نکردم.
http://a.img-dpreview.com/reviews/ni...finderview.jpg
کادر انتخابی چیزی مثل همی کادر هست از دیافراگم 1.2 تا 2 روی فوکال لنت 85 و از دیافراگم 4 الی 5.6 از فوکال لنت 150 تا 200 این تاثیر دیده میشه یعنی بنوعی اگر یک نقطه از فکوس محوطه چشم (و موژه وقسمت جزیی از پلک ) رو کاور کنه موژه که به دوربین نزدیک تره ( حتی خیلی جزیی ) ظاهرا فکوس میشه و چون عمق میدان خیلی کمه نه اینکه چشم خیلی وضوح نداشته باشه ولی بیشترین وضوح روی موژه قرار میگیره...
البته اگر مورد خاص دیگری در میان نباشد تعداد نقاط فکوس 51 تا هم باشه من چون فکوس تکی انجام میدم روی اون دوربین ها باز فرق نمیکنه ...
نمیدونم شاید من زیاد وسواس بخرج میدم
این حالتی که شما مد نظرتون هست فکر میکنم فقط در مانیتور دیده بشه و روی کاغذ یا همون چاپ شده عکس تفاوتی نداشته باشه.
این حالت در عکاسی ماکرو متداولتره تا پرتره، من خودم هم مثل شما وسواس دارم روی شارپ بودن عکس ولی خوب همه اینها در مانیتوره :) و در چاپ تفاوتی نداره.
اگر فکر میکنید که دوربین توان این کار رو نداره بهترین حالت استفاده از فکوس دستی هست و اگر هم فکوس دستی براتون سخته که من هم زیاد آدت ندارم پس فکر کنم یک کاره دیگه هم بشه انجام داد اونم اینه که وقتی دکمه شاتر رو نصفه فشار دادیم و فکوس قفل شده به اندازه دلخواه دوربین رو جلو ببریم (مثلا 1.5 یا 2 سانتی متر برای مژه تا چشم) و در ادامه دکمه شاتر رو فشار بدیم.
راه های دیگه هم اینه که کنار چشم فکوس کنیم یا اگه دقت کرده باشین مژه های پایینی کمتر و کوتاهتر از بالا هستن.
من خیلی سمپلهای 85mm دارم ولی 98% دیاف بازتر از 2 ندیدم با اینکه لنزها 1.4 یا 1.8 هستن ولی 90% عکس ها با دیاف 2.8 هست.
شما باید با توجه به لنزتون بدونین که کدوم دیاف بهتر و شارپتر هست.
در review های سایت slrgear.com میشه در result ها دید و دیاف مورد نظر رو پیدا کرد.
مثلا لنز Nikkor 85mm 1.4 همانطور که در result ها دیده میشه بهترین حالت میتونه در دیاف 2.8 پرتره خوبی با شارپ بودن وسط تصویر بگیره.
با توجه به 51 نقطه فکوس در تصویر پست قبلی فکر کنم اگه در نقطه سمت راست وسطی فکوس کنیم این مشکل حل بشه.کد:http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/99/cat/12
یکی از پرتره های خوبی رو که دیدم هم میزارم:
http://www.behnam-design.com/shots/MGP0914_small.jpg
عکس در اندازه اصلی
فکوس دستی روی دیاف 1.2 بسیار سخته تقریبا از توی ویزور محاله بشه نقطه دقیق فکوس رو پیدا کرد ...
اما حدس میزنم جواب سوالم رو از این جمله شما گرفتم با اندکی تغییر :) احتمالا مشکل اینه که موقع زدن شاتر بسیار جزیی دوربین تکون میخوره حدس میزنم این باشه یعنی در اصل باید حتی المقدور سعی کنم دوربین تکون نخوره تا اینکه بخوام جابجا کنم...
موقع زدن شاتر به احتمال بسیار زیاد دوربین روی دستم جابجا میشه ( حالا ممکنه خیلی جزیی باشه ولی روی این دیاف 1.2 ( یا حتی تا دیافراگم 2 بخاطر فاصله کم و عمق میدان ناچیز یا حتی فوکال لنت بالا و فاصله کم) اثر خودش رو اینجوری نشون میده ....
به گمانم جواب باید این باشه ...تا سر فرصت تو شرایط مشابه تست انجام بدم
ممنون از هم فکری و صرف وقت برای پاسخ
بله با تست های بیشتر میشه پی به این برد که چطوری دقیقتر عکس بگیریم.
سوال خوبی رو مطرح کردین منم ممنونم.
با سلام
مشابه اين تجربه رو منم داشتم شايدم بشه اسم وسواس روش گذاشت مثلا روي 150 ميلي متر با 5.6 (حالا با امكانات موجود ديگه!) بخصوص وقتي كادر سر و گردن هستش باز هم مربع فوكوس در حالت single بزرگتر از چشم هستش.
طبيعتا هر چقدر لنز تله تر بشه و ديافراگم باز تر عمق وضوح بسيار باريكتر ميشه!
با تشكر
به نظر من کراپ عمودی بیشتر به این عکس میاد :)
ساختمان ، ریسه لامپ و انعکاس در شیشه چشم رو منحرف میکنه..
وحید عزیز
چرخش سر اگر کمی بیشتر بود و سفیدی چشم کمتر دیده میشد، عکس بهتر می شد.
در مورد کادر، شک دارم که کادر عمودی بهتر میبود چون در کادر افقی فعلی، فضای منفی خوبی در سمت چپ وجود دارد که باعث قوت عکس است.
دکتر روشن عزیز
ممکنه لطفا در مورد فضای منفی بیشتر توضیح بدید؟ و اینکه چطور و کجا ها تاثیر گذاره و چطور میتونه مورد استفاده قرار بگیره؟ در این مورد چیزی نمیدونم.
تا حالا فکر میکردم عناصر به ظاهر زاید نباید در عکس باشند ( البته اگر واقعا زاید باشند).
ممنون که توضیح میدید :::happy:::