سلام
عکس قشنگی شده.
ولی قابی که برای اون انتخواب کردید کار رو غیر حرفه ای جلوه میده.
:::happy:::
Printable View
سلام
عکس قشنگی شده.
ولی قابی که برای اون انتخواب کردید کار رو غیر حرفه ای جلوه میده.
:::happy:::
من هم با اجازه سعی کردم با کمی رتوش و تغییر ات دیگه کار آقای حسینی رو تکمیل تر کنم.
http://i.imagehost.org/0905/pnt9ruqa.jpg
دوست عزیز!
خیلی ممنونم که وقت گذاشتید و عکس رو ادیت کردین. بعد از فرمایش فرهاد خان دوباره عکس رو با عکس بدون ادیت مقایسه کردم و دیدم که ادیت بسیار نا مناسبی داشتم. البته از ابتدا هدفم ویرایش خاصی بود. که ظاهرا هیچ موفقیتی نداشتم. رنگ و رو رفتگی عکس به خاطر استفاده از مد رنگی سپیا هست که در یک لایه و با اپاسیته پایین اعمال شده بود و همینطور مقداری کاهش اشباع رنگی با استخاده از لایه سیاه و سفید.
اصلا نمی دونم این عکس قابلیت ادیتی که مد نظرم بوده رو داشته یا نه.
این هم لینک عکس بدون ویرایش:
باز هم ممنونم. هم از شما دوست گرامی که اسمتون رو نمی دونم و هم از فرهاد خان عزیز. :::happy:::کد:http://rapidshare.com/files/294559762/DSC_0024.JPG.html
http://www.img98.com/images/ppi90n0sfqx1g7ixqrxt.jpg
سوژه: حمیدرضا مرادی (ahlava)
با سلام
135 / اف 2.8 / 1.160 / ایزو 800
http://i.imagehost.org/0055/IMG_5476_resize.jpg
واقعا با 135 تو شب و تو فاصله نزدیک کار خیلی سخت میشه ( از سه پایه باید استفاده می کردم ) , هم مشکل لرزش هست و هم شکل خارج شدن نقطه فوکوس از فوکوس تو اف 2
پ.ن
کوروش جان ممنون از اصلاح رنگت چند وقتی هست که رنگ ها تو سیستم من قاطی کرده / تفاوت در عکس ادیت شدت و عکس خودم خیلی کم به چشم میاد , ویروس تمام سیستم را فرا گرفته
سلام
حمید جان درسته که فوکوس روی قسمت میانی سر انجام شده ( بخاطر عقب و جلو شدن دست شما و احیانا" میثم جان ) ولی به نظر میرسه پوست صورت رو روتوش کردی و این امر باعث شده پوست خیلی صافت به نظر بیاد.
در ضمن تون پوست رو هم خوب از کار در نیاوردی.
تو پلاگین پرتره میتشد warmth رو کمی زیادتر کنی.
:::happy:::
http://www.img98.com/images/d1gtj8kevegil7d8h1eb.jpg
میبخشی حمید جان عکستون رو دستکاری کردم.
f/8
1/40 sec
iso 100
105 mm
سلام.:::happy:::
درود
جناب مرادی پرتره زیبایی از آقای کحال گرفتید ولی به نظر بنده فضای بالای سر سوژه یه کم زیاده امکان پایینتر آوردن فریم نبود؟
با تشکر
ممنون از تصحیح فریم
آقای خدامی میبینم که از گرد راه نرسیده مشغول شدید واقعا دست مریزاد! اگزیف نزدید اما نور سوژه کم است یا یک فلاش ضعیف یا نیم استاپ دیافراگم یا یک استاپ سرعت ... کار رو خیلی زنده می کرد.
حمید جان به نظرم باید زیر پای کوروش آجر می گذاشتی که بیاد به بوکه سبز نزدیک بشه به هر حال اینم از وظایف عکاس است! lol
پ ن : بابا جان اشکال نداره برنامه ها رو تو همون تاپیک خاطرات بزنید! فکر کنم دیگه جنبش به وجود اومده
این عکس پیش از انتشار در این پست، درسایت دیگری منتشر شده است.
نقل قول:
سلام
دوست عزیز خیلی مایلم بدانم به چه روشی فوکوس صورت را اصلاح کردید.
سلام
فقط شارپنس رو بیشتر کردم که ظاهرا" اغراق آمیز هم شده.
سلام به دوستان ببخشید چند وقتی نبودم ( در گیری کاری )
عکس با نورهای جدید آتلیه ( profoto )
http://dideno.persiangig.com/image/par.jpg
البته اینجا جاش نیست ولی یکی از مشکلاتم با این فلاش ها اینه که قدرت فلاش ها تا 1/4 توانش بیشتر کم نمیشه
این عکس هم با حداقل قدرت فلاش هست و نمیتونستم فلاش رو عقب تر ببرم چون حالتی که در سمت راست عکس ( صورت سوژه ) بوجود اومده از دست میرفت ، در مورد سرعت هم چون فقط انتخاب 1/250 برام میموند و تاثیری شدیدی در عمق میدان عکس نداشت( باز شدن دیاف ) پس این ترکیب دیاف و شاتر رو انتخاب کردم
از دقتتون متشکرم
ممنون منظورم از نور سمت راست حالت مثلثی هست که بوجود اومده برای کنترل کنتراست هم در سمت راست عکس از یک چتر البته بازهم با قدرت پائین و بصورت برعس استفاده کردم یعنی از بازتاب نور چتر به دیوار کناری نوری نرم برای ایجاد کنتراست کمتر در سمت راست عکس استفاده کردم
شاید بهتر باشه توضیح کاملتری در مورد عکس بدم: این عکس با استفاده از یک سافت باکس 70*100 در سمت چپ عکس با کمترین توان و قرار گیری فلاش بصورتی که بک و سوژه به اندازه مناسب روشن بشه و درر سمت راست عکس هم همونطو که گفتم بخاطر کنترل کنتراست از یک چتر برعکس به سمت دیوار استفاده کردم
دلیل استفاده نکردنمم از رفلکتور این بو که فضا جوری بود که نمیشد در زاویه مناسب بین سوژه و نور قرارش بدم و از زوایه انعکاس هم خارج میشدن
امیدوارم توضیحات به دوستان کمک کنه
قدرت فلاشتان چيست ؟ چند ژول است
( سه شاخه Profoto Compact 300 )
خیر دوست عزیزم
اتفاقاً من تمام تجهیزاتو با اطلاعات کامل و بر حسب نیاز خریداری میکنم در ضمن profoto compact اصلاً 200،160، نداره و حداقل توانش 300 ژول و بعد600 و 1200 البته سری D1 قابلیت اینو داره که تا 1/7 توانش تغییر کنه که البته اونم از 250 شروع میشه و قیمتش بدون Air : تومان 1/050/000 و با سیستم Air تومان1/250/000
دوست عزيز منظور من همين برند نبود شما ميتوانستيد از برندهاي ديگه هم استفاده کنيد به نظر من در استفاده از اين فلاش دچار اين مشکل خواهيد بود و بايد با مسئله ديفراکشن در ديافهاي بسته که خودش رو در چاپهاي بزرگ نشون ميده کنار بياييد اگر هم با اين موضوع مشکلي نداريد که بسيار عاليست و مبارکتان باشد
ممنون من قبل از این somita داشتم سه شاخه 2*300 ژول و یک عدد 200 ژول البته اون فلاشها انقدر توانشو میشد کم کرد که دیگه در کمترین توان فلاش نمیزد ! و این مسئله باعث میشد که کلوین نور فلاش بسیار متغیر باشه و این خودش یک مشکل بسیار بزرگ بود
یکی از دلایلی هم که نورها رو تعویض کردم بخاطر کیفیت ساخت و ایراداتش بود
مسئله دیاف هم میشه با تکنیکهای خاصی در نوع نورپردازی و استفاده از تجهیزات دیگه ای که در اختیار دارم براحتی برطرف کرد
ولی در مورد این عکس نیاز به عمق میدان کم نداشتم (دیاف باز)
حتماً یک عکس با شرایطی که صحبت شد میذازم
با سلام
خوشحال میشم نظرات دوستان را مطلع شوم
http://i.imagehost.org/0422/MG_5860.jpg
سلام:
عکس خوبیست و حس خوبی هم دارد ...
در مورد نورپردازی نظر خاصی ندارم در واقع نظر دوستان واردتر چون آقای محبی و دیگر دوستان را ارجح میدانم
اما در مورد DFL :
با نظر بابک موافق هستم دیافراگم 20 برای این عکس ( با توجه به اینکه سایز کوچک برای بررسی DFL تاثیر گذار روی این ثبت مناسب نیست ) زیاد است.
بعضی مواقع ممکن است محدودیت های در ابزار باشد ( نکات مورد اشاره شما ) و بعضی مواقع صحبت از ایده آل ترین کیفیت ( نکات مورد اشاره آقای دیناروند )
جاییکه محدودیت ابزار باشد بدیهی است که عکاس با توجه به توانایی های خویش اقدام به ثبت خواهد داشت ولی تاثیر دیفرکش روی این دیافراگم با توجه به جزییات روی لباس و یا حتی پوست سوژه ممکن است زیاد باشد باید عکس را در سایز پیشفرض دید یا حتی ابعاد چاپ بزرگ تا تاثیر نامطلوب آنرا با دیافراگم فرضی 11 ارزیابی کرد و این موردی نیست که با هیچ چیزی قابل رفع باشد مگر آنکه یک لنز رفتار مناسبی در این دیافراگم VS چگالی پیکسل های یک سنسور از خود نشان دهد
اما یک مورد کوچک این میان خواهد بود در کلوز آپ فوتوگرافی کنترل عمق میدان همیشه یک مشکل است. شاید یک عکاس به ناچار جهت دست یابی به عمق میدان مطلوب ( در این عکس با دقت به جزییات بافت لباس و جزییات پوست که ظاهرا سعی در بدست آوردن وضوح مناسب بوده است ) باشد اما این نکته مهم خواهد بود که به هر شکل در این دیافراگم تاثیر نامطلوب DFL روی ثبت در ابعاد چاپ بزرگ میتواند به وضوح چالش بر انگیز باشد اگر که غایت کیفیت مد نظر شما باشد.
باید نظر دوستان خوب فروم را در این خصوص جویا شد.
موفق باشید
ممنونم قشقائی عزیز از حسن توجهتون
دقیقاً درست میفرمائید و با شما در مورد دیفرکشن موافقم همونطور که گفتم محدودیت در تنظیم این نورهای جدید منو وادار به استفاده از دیافهای بالا کرده در بعضی مواقع که ممکن باشه از کاغذ کالک برای کاهش شدت نور استفاده میکنم ولی این مسئله خودش در مواقعی که نیاز به نور تیز تری دارم غیر ممکن هستش بخاطر نرمی ایجاد شده
یا از رفلکتور و بانس نور به سطوح قابل بازگشت مثل دیوار
ولی بطور حتم این مسئله مشکل زا هست ، چند وقتی هست که میخوام یک ND رو با ضریب مناسب امتحان کنم ببینم میتونم در محیط آتلیه جواب مناسب بگیرم یا نه ولی بازهم بخاطر مشغله کاری نتونستم
سلام.
خانم اصلاحی, اگر اشتباه نکرده باشم فوکوس روی دسته عینکه. آیا عمدی در کار بوده؟
سلام
با سلام
نقد یادتون نره
http://a.imagehost.org/0852/MG_5859_resize.jpg
50 م م - اف 1.8 - ایزو 100 - 1/180 - فلاش 430 سمت راست تصویر
سلام حمید جان
عکس خوبی است. فقط فکر کنم اگر یک کم زاویه دوربین پایین تر بود و همچنین از یک رفلکتور برای نوردهی به دستها استفاده میشد نتیجه بهتری بدست می آمد.
ممنون مهرداد جان
این عکس رو تو راهروی دانشگاه انداختم و نبود وسایل دیگر همچون چتر و غیره و ذلک دست من رو بسته بود
اصل این عکس بدون کراپ این شکل بوده و از بالای راهرو عکاسی کردم
http://h.imagehost.org/0327/MG_5857_resize.jpg
پست 1996# : سجاد جان عکس رو عوض کردی؟ عکس قبلی به نظرم خیلی خوب بود.
به نظر من کراپ روی این عکس کار درستی بوده, هم به دلیل حذف پله های جلویی که فلو شدند و هم حذف بازتاب دفرمه شده روی دیوار
ولی از بالا کادر خوب بسته نشده (بریده شدن موها در عکس و اینکه سر خیلی به لبه کادر نزدیک است) , به نظرم اگر امکانش هست, این عکس را در این راهرو با پیشنهادی که آقا مهرداد دادند دوباره تکرار کنید, یعنی اگر راهروی مناسبی هست, عکسی از ارتفاع پایینتر که هم پله ای در کادر نباشد و هم آن سنگهای رنگارنگ کف کمتر تو چشم بیاید.
از نظر نورپردازی, احتمالا ً زوم فلاش در حالت تله نبوده؟ که فقط صورت روشن شده؟
در مانیتور من لباس تقریبا ً به طور کامل سیاه دیده میشود که زیاد جالب نیست (یا مانیتور من کالیبره نیست, یا به همان دلیل نورپردازی موضعی است یا در پروسس این اتفاق افتاده)
اما در کل عکس خوبی شده.
* پ.ن: حالا که قید تابلو نشدن در دانشگاه را زده اید, شاید بهتر باشد از مدلهای دیگری هم استفاده کنید :biggrin:
فلاش در حالت تله بوده اگر اشتباه نکنم روی 85 بود
من تو مانیتور خودم چین و چروک های لباس رو میبینم , شاید مانتیور من زیاد تصویر روشنی نشون میده ( به احتمال زیاد مشکل از طرف من هست )
در مورد کادر بسته از بالای سر بیشتر قصد این را داشتم فضای بالای سر ( head Space ) رو بتونم حذف کنم و نیز کادر باز تر از بالا دیوار گچی وارد کادر میشد که اصلا زیبا نبود
سوژه که پیدا شده ولی مشکل امنیتی هست ;)
ممنون وحید جان از بابت راهنماییت , در اولین فرصت از زاویه دیگر هم امتحان می کنم
پایدار باشین
سلام
روي هم رفته عكس قابل قبولي است (شات اصلي را خيلي بيشتر دوست دارم) ولي غير از مواردي كه دوستان فرمودند ( به ويژه كات شدن سر سوژه) من اصولا اينقدر رتوش رو روي چهره ي آقايون نمي پسندم ( شايد چون دارم پير مي شم و به همون دليلي كه هنوز ابرو گرفتن آقايون با هيچ سنبه اي توي مخم نمي ره و امثال اون؛ اين سافت كردن زنانه ي چهره رو هم نمي پسندم :::blushing::: )
حمید رضا خان
عکس جالبی است . خسته نباشی
و با اینکه مخلص وحید خان هم هستم ! اما اون بازتاب صورت روی سنگها رو بسیار دوست دارم.
اگه کمی از زاویه پایین تر عکس گرفته می شد بسیار بهتر بود به نظر من.
پ.ن.1.
من هم سایه های و چروک های لباس را می بینم. اما نه خیلی زیاد
پ.ن.2.
ظاهرا شما همه جا دوربین همراه داری.
بسیار عادت خوبی است که من متاسفانه ندارم !:(
من نیز اصل عکس را بیشتر دوست دارم. علاوه بر آن نورپردازی آن را نیز مناسب میدانم. یک نور لوکال برای روشن کردن صورت سوژه برای این عکس بسیار مناسب بوده است. اصلا لزومی ندارد که همه چیز را روشن کنیم. اصلا لازم نیست که لباس سوژه روشن باشد.
اشتباه شایعی که در موقع طراحی نورها پیش میآید، عدم توجه به ترکیب نهایی است. یعنی نورها را صرفا برای روشن کردن جایگذاری میکنیم و نه برای تهیه یک ترکیب مناسب. برای این عکس با این ترکیببندی، همین نور مینیمال کار کرده است و نیازی به چیز دیگری ندارد.
ممنون
در ابتدا تشکر میکنم از نگاه ریز بینانه دوستان
فرهاد خان فکر کنم این سافت شدن بیشتر بخاطر شدت نور فلاش باشه ( قدرت فلاش در کمترین مقدار بود - نبود چتر دیفیوزر این مشکلات رو داره ) و های لایت ها باعث ایجاد سافت شدن صورت شدن
در مورد پ.ن نوید جان :
اقا اینقدر متلک بارمون کردن که عادت شده - متداول ترینش که میگن : کلیه هات رو فروختی رفتی دستگاه دیالیز ( منظور کیف اینورس 200 لوپرو هست )گرفتی همیشه باهات هست تا زنده بمونی lol
سلام:
کادر اصلی را که دیدم بنظرم جالب تر از کادر کراپ شده آمد. بعضی مواقع از روی تمرین و بررسی مواردی به سلیقه شخصی توام با ویرایش هایی روی عکس انجام میدهم ( این ویرایش را به منزله یک ویرایش ایده آل در نظر نگیرید ) فقط چیزی نزدیک به شبیه سازی حسی است که اگر من بودم ممکن بود کادر و نوری اینگونه را انتخاب میکردم..
به هر شکل ضمن ویرایش، موردی که از دیده من ایراد این عکس محسوب میشد نزدیکی سر سوژه به بالای کادر است. سعی کردم اندکی فاصله تا لبه بالایی کادر را بررسی کنم، بنظرم اگر فاصله بیشتر میشد از کادر قوی تری برخوردار بودید. ضمن آنکه شاید دست راست سوژه در محل مناسبی نباشد.
این عکس صرفا جهت ایده از کادر و نوری است که میتوانست جالب باشد ( سمت چپ سوژه را یک دیوار فرض کنید )
از دیده من ویژگی این عکس
کادری مناسب ( به جز نکته مورد اشاره در بالا )
نور درست
چهره فوتو ژنیک سوژه
خواهد بود
موفق باشید
با اجازه اساتید پرتره
راستش بنده هم مانند جناب قشقایی و دیگر اساتید از کادر اولیه پرتره به مراتب بیشتر خوشم امد ولی چون دیده بودم روند این تاپیک بیشتر روی پرترهای استودیو و کلا حالتهی مشابه میچرخه تا وقتی که اساتید در این باره صحبت کردند ترجیح دادم سکوت کنم . متاسفانه در میان ما فکر میکنم جز در موارد خیلی کم بنده نیدم عکاسان عزیز تمایلی در کار کردن در ژانر candids پرتره داشته باشند که البته من فکر میکنم دلایل اجتماعی و عکاسی پرترهای خوب و در حالت راحت از لحاظ پز در کوچه خیابان و اماکن عمومی اصلا در کشور ما وجود ندارد و این امر هم طبیعی است تا حدی که جناب وحید قدیری راد به درستی اشاره کردند اگر مرادی عزیز قید تابلو شدن در دانشگاه را زده بهتر از مدلهای دیگه هم ثبت داشته باشند
من شخصا به پرتره از نوع کاندید بیشتر علاقه دارم چون حال و هوا و داستانی برای گفتن دارد همین حس فشار روی سوژه و این حرفا که اساتید دیگر دیدند .
در نهایت از دوستمان مرادی عزیز خواهش میکنم در این راستا بیشتر انرژی بگزارد چون راهی بدیع در عکاسی پرتره
در نهایت نظرتون رو به قسمت بهترین عکس پرتره و مردم 2009 برای مجله digital camera world و سایت photoradar جلب میکنم .
کد:http://www.photoradar.com/photographer-of-the-year-2009-people-and-portraits-1-of-3
بنام خالق رنگها
http://dideno.persiangig.com/image/121321.jpg
سلام:
حقیقت آنکه تکنیک یا پلاگین خاصی در میان نبود. بازی با منوهای فوتوشاپ.
عکس در قسمت بالا کراپ جزیی شد در یک لایه بالاتر قرار گرفت
روی لایه اصلی Canvas Size به اندازه ( لایه بالایی کراپ شده که قسمتی از موی سوژه و بالای کادر در آن قرار داشت) مورد نظر افزایش داده شد.
بعد لایه بالایی ( کراپ شده ) تغییر وضعیت به فضای خالی بالای کادر و سپس سعی در از بین بردن تاثیر منفی بین دو منطقه از عکس و بازیابی موهای سوژه در اضافه کردن فضای بالای کادر.... ( بسیار جزیی )
بعد بازی با رنگها نسبت به حس فرضی صحنه ثبت ....
نهایت ایجاد یک منبع نور در بالای سر سوژه ... که از منوی Filter/Render/Lens Flare بدست آمد. و بطور سلیقه ای در بالای سر سوژه قرار داده شد.
به سلیقه شخصی برای تکمیل این منبا نور سعی در بکار بردن پرتو های نور شد که از گزینه:
Add a Layer Style/Gradient Overlay قابل دسترس خواهد بود.
موفق باشید
با سلام
ادریس خان
منبع نوری یک فلاش با استفاده از یک سافت باکس بزرگ در سمت راست بوده ؟
دلیل اینکه چرا تصویر از بالا اینقدر بسته هست را متوجه نشدم :::confused2:::
نقل قول:
من تنها مشکلی که با این پرتره دارم اینه که احساس میکنم سوژه نفسشو حبس کرده .
در زمان عکاسی سوژه در حالت کاملا عادی قرار داشت و فیزیکش همینطوری هستنقل قول:
يا احتمالا شکمش رو با فشار تو فرستاده تا از لحاظ ظاهري زيبا تر به نظر برسه من وقتي به عکس نگاه کردم احساس کردم که سوژه داره يه فشاري رو تحمل ميکنه
سلام
یکبار یکی از دوستان عکاس گفت که بریده شدن (همان کات شدن, ولی نمیدانم چرا فارسیش معنای دیگری را در ذهن مجسم میکند) سر در عکسهای پرتره مرسوم نیست,اما در عکسهای فشن چرا
حالا نمیدانم این هم جزو اصول پرتره است یا نه, هیچ آداب و ترتیبی مجو .....
[QUOTE=Hamid Moradi;137840]با سلام
ادریس خان
منبع نوری یک فلاش با استفاده از یک سافت باکس بزرگ در سمت راست بوده ؟
دلیل اینکه چرا تصویر از بالا اینقدر بسته هست را متوجه نشدم :::confused2:::
/QUOTE]
سلام
1-منبع يک شاخه فلش پرفوتو و يک سافت باکس کوچيک 50x 50 در سمت راست بالا بوده.
2-در مورد سؤال در مورد کادر،اصولا تو عکاسی مد يا fashiona کادر بندی به صورت آزاد تری صورت ميگيره و تا حدود از قوانين رايج پرتره ميشه دوری کرد .به طور مثال اين تکنيک کات کردن سر از اون ناحيه سوژه رو قد بلند تر و عکس رو جذاب تر کرده .البته به طور کلی هنر سليقه اي هست .
سلام کریست خان
البته ما در ایران امکانات خیلی کمی در این مقوله داریم .مخصوصا در مورد پز خانم ها.اما دست پا شکسته اینجا یک کارای میشه انجام داد
این مرتبطه
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=6208
با سلام
ادریس خان نمیدونم شاید اگه مقدار کراپ از بالا کمی پایین تر و یا کمی بالاتر بود ( در حد بسیار کم ) شاید زیباتر بود
از دیدگاه شخصی من گویا کراپ در میانه قرار دارد
کاش کراپ از پایین تا محل فرق وسط موها و یا از بالا در گوشه چپ رویش مو ها بود
حميد جان کاملا سليقه اي هست و سليقه شما هم قابل احترام ولی شخصا اينطور ميپسندم .ولی کلا برای کسی که کار پرتره انجام ميده ديدن عکس های fashion با کراپ و زاويه خاص کمی عجيب هست.
مثل مقايسه ديوان حافظ با کتاب سهراب سپهری .
با سپاس
ممنون
همیشه برای خودم این سوال پیش آمده که این کراپ ها تا چه حدی مجاز است و این سلیقه تا چه حدی می تواند در عکاسی مد پا را فراتر از حد خود قرار دهد ؟
برای من نوعی که چیزی در این باب نمیدانم سلیقه ای عمل کردن خیلی سخته و نمیدانم کجا و در چه عکسی و با چه ژستی چطور باید کراپ کنم:::confused2:::
بطور مثال این عکس رو یکی از دوستانم از من گرفته عکس اول کادر اصلی هست و عکس دوم کراپ سلیقه ای عکاس بوده
http://a.imagehost.org/0733/MG_5887_copy_resize.jpg
http://a.imagehost.org/0997/39hamidmoradi2_resize.jpg
خودم تا وقتی عکس کراپ شده را تو کامپیوتر میدیدم اصلا جلب نبود ولی بعد از چاپ این کراپ خیلی زیباتر برایم بنظر آمد
امیدوارم تونسته باشم سوال خودم رو با این مثال رسونده باشم
پ.ن : ببخشید تصویر دیگری در اختیار نبود
مثال خوبی بود .ببينيد وقتی ميگم کاملا سليقه اي هست همين جا معلوم ميشه . .شما اين کراپ رو ميپسنديد برای عکس خودتون ولی من نه .
چرا؟
چون به عقيده من کراپی که از بالای سر باشه به مراتب چشم نواز تر از کراپ های پايين يا بقل هست (به استثنا بعضی از عکس هايی که صورت از نيمه کراپ خورده که معمولا در کاور cd بعضی از خوا ننده ها ديده ميشه به همراه يک هد ست )
اين کراپی هات که من برای اين تصوير ميپسندم چون چشم رو از وسط تصوير وارد ميکنه از و سمت راست بالاي تصوير خارج ميکنه و چشم راست که تاکيد بر روی اون شد در نقطه طلا اي تصوير جا گرفته.
البته تصوير مشکل نور پردازی شديد هم داره که در اين بحث نميگنجه .
http://kimag.es/share/27803469.jpg
ممنون ادریس جان
در مورد نور پردازی حق با شماست و بیشتر درآن زمان یاگیر نور ها بود
در مورد کراپ مخاطبی یا سوژه که با هیچ یک از اصول عکاسی اشنا نیست و بیشتر به ژورنال و غیره بسنده کرده
کار عکاس را سخت نمیکنه ؟ شاید سلیقه عکاس با سلیقه عکاسی که از مدل دیگر عکاسی کرده و کراپ خاصی را انجام داده یکسان نباشد ؛ در این مورد عکاس باید پا روی سلیقه خود گذاشته و پیرو درخواست سوژه شود ؟ ( با این حال که کراپ مورد نظر با حال و هوای سوژه سنخیتی نداشته باشه )
حميد جان راستش من اصلا متوجه نميشم چی ميگيد ميشه ساده تر بيان کنيد .
توصيه ميکنم لينک زير رو مطالعه کنيد و در مورد نسبت ها يا نقاط طلا ايی يونّانی که يکی از اصلی ترين و کليدی ترين نکات يک تصوير هست بيشت بدونيد .
مطالعه لينک زير رو به بقيه دوستان هم توصيه ميکنم .
با تشکر
کد HTML:http://dadras.persiangig.com/weblog/Golden%20number.pdf
در عکاسی پرتره بیشتر زمینه کاری هست و ما کار را برای دل خودمون انجام نمیدیم و مخاطبی در این وسط وجود داره که در اخر مخاطب باید از کار راضی باشه
با این اوصاف یک عکاس چطور می تواند سلیقه خود را( در بحث کراپ های خاص و یا دیگر موارد در عکاسی مد ) به مخاطب بفهمونه که این کراپی که عکاس کرده هم برای عکس شما زیباست
بطور کلی چگونه بتونیم سلیقه خود را به مخاطب انتقال بدهیم ؟
بحث رو دنبال می کردم ...نقل قول:
بطور کلی چگونه بتونیم سلیقه خود را به مخاطب انتقال بدهیم ؟
به نظر من در عکاسی پرتره اصلا قرار نیست که این اتفاق بیفته. مسلما عکاس سعی می کنه که چیزی که درسته (خارج از بحث سلیقه) به کارفرما یا مدلش منتقل کنه اما وقتی طرف نمی پذیره شما کار چندانی ازتون ساخته نیست. چک و چونه زدن سر این مساله نتایج نا مطلوبی نظیر از دست دادن مشتری یا اینکه مشتری فکر می کنه شما عکاسی بلد نیستی و یا از سر تنبلی داری این حرفا رو می زنی که دوباره عکس رو عوض نکنی داره.
(تو معماری هم ما همین مشکل رو داریم که اونجا تا حدی قابل حله چون حساب دو دوتا 4 تاست و با توضیح میشه طرف رو توجیح کرد)
حالا کادر به کنار برخی موارد تو ایران طرف انتظار داره شما تو عکس لاغرش کنی گودی کمرش رو درست کنی پهلو ها رو بدی تو و ...!
در مورد کادر و کراپ راهی که من پیشگرفتن اینه که تلاش می کنم کادر رو طوری ببندم که در کراپ نهایی انتظار دارم باشه در واقع مشطری چندان به فکر تغییر کادر و ... تو ویرایش اگر دیدم جا داره و جلبه چند عکس کراپ شده اضافه می کنم و اغلب مدل خوشحال هم میشه که چند عکس جدید داره حالا ممکنه از عکسی خوشش نیاد که می گذاریمش کنار.
تو کار فشن تو ایران هم اغلب همینطوره حد اقل برای مدل های غیر حرفه ای (حرفه ای اش هم کم است) ولی کاری که ادریس انجام میده با کاری که اینجا انجام میشه خیلی فرق داره مدل های ایشون از سر بیکاری و تفنن نمیان عکس فشن بگیرند .کار حرفه شرایط خودش رو داره دیگه.