اندر احوالات حال کردن با لنز جدید
شرمنده که هر چهار تا رو در یک پست ارسال میکنم، با ارسال پست های پشت سرهم نمیتونم ارتباط برقرار کنم
مشخصات عکس ها: همه F1.8 لنز 50 میلیمتر و دوربین D3300
اندر احوالات حال کردن با لنز جدید
شرمنده که هر چهار تا رو در یک پست ارسال میکنم، با ارسال پست های پشت سرهم نمیتونم ارتباط برقرار کنم
مشخصات عکس ها: همه F1.8 لنز 50 میلیمتر و دوربین D3300
غلامرضا فرخ نسب
درود
بعد از مدتها داخل تاپیک ها (مخصوصا تاپیک های عکس) گشت و گذار میکردم، تو این حدود شش هفت سالی که عضو فروم بودم هیچوقت ایتقدر دلم برای چند سال قبل فروم تنگ نشده بود
اوموقعا هرعکسی روی فروم تایید نمیشد، هر عکس برای خودش برای کاربرای فروم کلی نکته و درس داشت
متاسفانه فروم جدیدا هر عکسی رو داخلش میبینیم(البته اگر بشه اسم اونارو عکس گذاشت)
گل سرسبد این تاپیک ها همین تاپیک پرتره هستش که .....
کاش بازم به اون کیفیت برسیم
موفق باشید .....
رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali
درود
قبل از هر چیز از دوستانی که نظراتشون را ابراز کردندممنونم.
البته بنده درزمینه پرتره مبتدی هستم.
شاید عکس ایراد زیادی داشته باشدولی وسط روز گرفته شده وحداقل کنترل نوری انجام شده است و قشنگتر این بود که ایراداتی
مثل: ترکیب بندی - بوکه نامناسب و . . . از بنده می گرفتیدتا. . .
روز خوش
دوست گرامی،
دوستانه خدمت شما عرض میکنم که برای اینکه عکسی قابلیت نقد داشته باشه ، باید حداقلها رو دارا باشه . زمانی میشه از کادربندی و نور و پوزیشن و بوکه و ... اینها گفت که حداقلها رعایت شدهباشن و بعد بخواهیم اونها رو تصحیح کنیم یا ببینیم تا چه حد در خدمت بافت اثر بودهاند و تا چهحدی در خدمت سیستم یکپارچه وحدت محتوایی و شکلی اثر .
وقتی اثری هیچکدوم رو نداره، صحبت کردن از اساس در مورد اونها بیاساسه .
توصیه میکنم که :
1- وقتی در زمینهای میخواهیم یادبگیریم، و در ژآنری مبتدی هستیم، در اون زمینه بسیار مطالعهکنیم . عکسهای بسیار ببینیم و همزمان تمرین کنیم .
2- برای گرفتن بازخورد و راهنمایی از دوستان میتونید عکسهای اینچنینی خود رو در تاپیک لطفا نظر دهید بارگذاری کنید تا دوستان شما رو راهنمایی کنند .
3- عکس گرفتن خالی، بدون مراحل مطالعه، مشاهده و تمرین، بیفایدهاست .
به دلیل اینکه چشمهای ما ( اداراک ما ) باید پرورش پیدا کنه و افراد با تجربه در یک اثر چیزهایی رو میبینن که ما بدون طی اون مراحل هرگز اونها رو نخواهیم دید .
مثلن یک آهنگساز حرفهای نتها و هارمونیهایی رو میشنوه که هرگز یک مبتدی نخواهد شنید . ( مگر در موارد خاص و استعدادهای ذاتی غریب )
یا یک نقاش رنگهایی رو میبینه و حس میکنه که یک مبتدی یا فرد معمولی قادر به دیدن اونها نیست .
اینها با تجربه و تمرین و ممارست به دست میاد .
برای همین ، دوستانی در اثر شما ، ضعفهای بسیاری میبینن که شاید برای شما قابل درک نباشد .
و این مطلب را چندبار پیش از این گفتم و باز هم تکرار میکنم :
هر عکسی که یک انسان در آن سوژه باشد، لزوما یک اثر پرترهی ( هنری ) نیست . برای یک پرترهی ( هنری ) باید عکس واجد شرایط اثر هنری باشد .