جلال پارسا
دوستان عزیزی که خیلی به من محبت دارن و سوالاتشون رو در پیام خصوصی مطرح میکنن لطفا سوالاتشون در تاپیک های عمومی فروم مطرح کنن حدالامکان پاسخگو دوستان هستم ، سپاسگزارم
CANON60D&TAMRON180MM&55-250IS
درود
حسین عزیز درست میفرمایید ، به احتمال فراوان پروانه میرور شده اما مقداری با جا به جایی ، حتی در بک گراند هم به راحتی مشهود است .
من خیلی در زمینه ماکرو اطلاعات ندارم ، سوالم از دوستان این هست که ار در این ژانر استفاده ازاین شیوه ها در ادیت عرف هست ؟ قانون کلی وجود دارد ؟ فکر میکنم درسبک abstract میشود تا حدی از این حربه ها استفاده کرد . در ماکرو ار موجودات جاندار این نوع ادیت ها جایز میباشد ؟
ویرایش توسط I.Givili : Tuesday 12 January 2016 در ساعت 00:22
"آیدین گیویلی"
www.idingivili.ir
Canon 70D + 100mm macro L , 50mm F1.4 , 10-18mm , Speedlite 600ex-rt
ضمن عرض سلام
آیدین عزیز ،تا اساتید بنده بیانو جواب بدهند چند کلمه ای در این باب می نویسم براتون که امیدوارم هرچند خیلی کوتاه اما به نتیجه گیری خوبی برسید:
باید عرض کنم همانطور که قبلا هم گفته بودم ، این سبک خودش میتونه همه سبکهای عکاسی را درون خودش داشته باشه اهم از پرتره، مستند، صحنه سازی شده، داخلی، مستند، ژورنالیسم ، طبیعت بی جان و... منتهی تعاریف مشخص وجود نداره که مثلا بگیم پرتره چون فعلا پرتره برای انسان کاربرد داره ... بگذریم
پس میتوان با هر روشی کار کرد و هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما ما نیز باید تعاریفی برای خود داشته باشیم و در همان تعریفی که برای خود قرار داده ایم کارکنیم ، این میتواند یک یا چند تعریف را شامل شود.
تعریفی که شخص من از ماکرو گرافی حشرات دارم در تمامی شاخه هایی که عکاسی ماکرو حشرات زنده می کنم یک تعریف مشخص کلی را برای خود قرار داده ام و آن پایبندی به واقعیت طبیعت، اصول اخلاقی و اصل محل واقع می باشد، مثلا باید طبیعت را آنچنان که بنظر می رسد نشان دهم و چیزی را حذف و اضافه نکنم، به هیچ عنوان از بکگراندهای مصنوعی برای زیبا جلوه دادن اثرم استفاده نکنم، حشرات را فقط در همان جایی که میبینم عکاسی کنم و هرگز آنها را برای عکاسی به محیط دیگری نبرم حتی اگر آن محیط همان طبیعت باشد ( من مجبور به ثبت هستم حشرات که مجبور نیستند !!!) به حشرات آسیب نرسانم، ( بی حس کردن، بیهوش کردن، فریز کردن، فیکس کردن، کشتن و ...) همانی که هست باید ثبت شود درهمان جایی که هست، حال میخواهد درون اتاق باشد یا طبیعت، همان جایی که حشره با پای خود آمده و آن محیط را انتخاب کرده، همین شرایط و قوانین هستند که من یا هر عکاس دیگری خود را ملزم به رعایت آنها می کند و آنها باعث جذابیت و لذت هرچه تمام تر از این سبک می شوند هرچند که سختی های بسیار زیاد و گاه طاقت فرسا نیز می شود اما شیرینی خاص خود را دارد.
شاد و موفق باشید...
عکاسی می تواند وسیله ای برای بیان آیات خداوند باشد، این آیات می تواند در چشم زنبور عسل و یا نمایش کل جهان هستی به مخاطب باشد.
چه موقع عکاسی چه بعد از عکاسی نبایست کاری انجام داد که منجر به آسیب زدن به ماهیت اصلی عکس شود مثلا از جای دیگر چیزی داخل و یا خارج از تصویری که ثبت کرده به اون اضافه کند یا کم کند فقط در غالب ادیت که همگان آشنا هستن می تواند به آنچه که شیوه اصولی ادیت اجازه می دهند دخل و تصرف داشته باشد البته اینم بگم در بعضی عکس های پرتره و عکس های گروهی دخل و تصرف اضافه کردن و برداشت کردن صورت میپذیرد ولی از حالت طبیعی خارج نمی شود صرفا جهت زیبا سازی و مخاطب پسند. ولی خیلی عکس ها هستند مثل عکس های حیات وحش ماکرو طبیعت مستند معماری و ابنیه و موزه واقعا نباید در اونها دخل و تصرف غیر طبیعی انجام شود. چون خودشون تمام نمایی از طبیعت واقعی هستند تمام فکر ما در اصول ادیت رعایت این است که عکس های ما از حالت طبیعی خارج نشود و گرنه غیر از این دیگه نمی تونیم اسم اونو یک عکس بذاریم بلکه میره تو زمره عکس های گرافیکی وبا دید گرافیک باید بهش نگاه کرد!
دوستان خیلی از این بحث ها تکراری است و قبلا به آنها پرداخته شده. این تاپیک را ملاحظه بفرمایید و اگر مایلید در آنجا به بحث بپردازید چون رویکرد ها مختلف و متنوع هستند حکم کلی وجود ندارد.
حد و مرز ويرايش كجاست؟
موفق باشید
CANON60D&TAMRON180MM&55-250IS
"آیدین گیویلی"
www.idingivili.ir
Canon 70D + 100mm macro L , 50mm F1.4 , 10-18mm , Speedlite 600ex-rt