سلام ..
اولين كار تبليغاتي من
سلام ..
اولين كار تبليغاتي من
5DmarkII/70-200F4Lis/50f1.8/580II
جسارتاً امیرجان، این تبلیغ کاپشنه؟ عینکه؟ ساعته؟ پیک موتوریه؟ چیه؟:)
عليرضا بهمن آباديNikon D50Nikkor 18-55 f/3.5-5.6G ED + Nikkor 18-200 f/3.5-5.6G IF-ED VR + Sigma 70-300 f/4-5.6 Apo DG
Speedlight SB800 Case Logic SLRC3
5DmarkII/70-200F4Lis/50f1.8/580II
حمید رضا مرادی
G12
امیر جان
من اکثر کارهای مدلینگ و کلا کارات رو از روی سایتت و فیس بوکت دنبال میکنم (چون به نظرم کارت و سبکات تکه) ولی جسارتا فکر میکنم که اینجا هم از همون پوزیشن ها و تکنیکها استفاده شده که بهتر بود یه پوزیشنی میدادی که تمرکز چشم رو ساعت بیشتر باشه و جنبه تبلیغاتیش بیشتر بشه
یه چیزی هم روی انگشت دوم دست راسته و لبه پایین عینک (بهتر نبود پاکشون کنی؟ نظر شخصی)
5DmarkII/70-200F4Lis/50f1.8/580II
سلام
اگر برای تبلیغ ساعت است که به گمان من این عکس مشمول قاعده عمومی پس زمینه شلوغ می شود: عکس آنقدر المان اضافی (و در درجه اول پز خود سوژه به عنوان نمونه) دارد که ذهن را به خصوص از ساعت منحرف کند. خود ساعت نیز در این عکس به عنوان سوژه اصلی گم است و ارتباطی با بقیه عناصر عکس برقرار نکرده است.
عليرضا بهمن آباديNikon D50Nikkor 18-55 f/3.5-5.6G ED + Nikkor 18-200 f/3.5-5.6G IF-ED VR + Sigma 70-300 f/4-5.6 Apo DG
Speedlight SB800 Case Logic SLRC3
در مورد ساعت خیلی میشه ایدههای خوبی اجرا کرد ولی خوب این ایدهها نیاز به زحمت زیادی هم داره.
یادمون باشه که ساعت یعنی زمان، پس باید عکسی بگیریم که زمان در آن معنا داشته باشه.
اگه این پروژه من بود و امکاناتش مثل مدل و ... فراهم بود. وارد شهر میشدم و در خیابان نسبتا شلوغ مدل رو با لباس کت و شلوار و کیف سامسونت کنار خیابان قرار میدادم و به مدل میگفتم ساعتش رو نگاه کنه (مثلا مدل ما در حال رفتن به یک قرار کاری مهم در زمان مشخص است).
در مورد بک گراند هم شاتر رو کم در نظر میگرفتم (مثلا 1/8 ثانیه) که محیط اطراف (ماشینها و آدمها) در حال حرکت ثبت بشن و سوژه رو با فلاش فیریز میکردم.
مهم نیست که خود صفحه ساعت دیده بشه، مهم نشان دادن اهمیت زمان است، چون بعدا زیر عکس تبلیغاتی نام شرکت سازنده ساعت و یک عکس کوچک از ساعت اضافه میشه.
ولی اجرای این کارها در کشورمون با مشکلات زیادی میتونه مواجه بشه! اول از همه پلیس میاد و میگه آقا داری از چی عکس میگیری و ...!:(
گالری عکس بهنام صفرزادهNikon D600, Nikkor 24-70, Nikkor 70-200 VR II, Nikon SB-900, Nikon SB-800 2x
میشه با تنظیم فاصله ترتیبی داد که از نقطه ای به بعد همه چیز فوکوس باشد. ولی آن نقطه خیلی نزدیک به دوربین نخواهد بود لذا در چنین پرسپکتیو هایی معمولاً مشکل اصلی بحث فوکوس بودن در فورگراند است. که دامنه کمتری هم از فوکوس در پشت سوژه دارد. یکی از تفاوت های 16 و 22 رو میشه اینجوری توضیح داد. تازه من از جونم ترسیدم نگفتم 32 و 38! گرچه تفرق نور از شارپنس خواهد کاست اما با تکنیک های موجود کنترل شارپنس و برای چنین کار هایی اونم با یک دوربین دیجیتال که مایه اش فقط یک شاتر زدن اضافه است به امتحانش می ارزد. امتحان کنید . اثر عمق میدان خیلی بیش از تفرق نور است.میشه قضیه ی اف 22 را توضیح دهید؟
مثلا با اف 16 یک عمق میدان فرضی داریم؛ با اف 22 همانقدر که عمق میدان افزایش پیدا میکند، تصویر تار میشود. برایم سوال شد که درکل چه تفاوت برجسته ای بین این دو هست؟