صفحه 58 از 90 نخستنخست ... 8 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 571 تا 580 , از مجموع 894
Like Tree4569تشکر

موضوع: عكاسي صنعتي و تبليغاتي

  1. #571
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    من تجربه فیلمبرداری چنین شاتی رو در یک برنامه مستند داشتم و نمیدونم در عکاسی جوابگوست یا نه .
    فکر میکنم دوستان باید اون رو تست کنند یا اگر تجربه کردن نظر دقیق تری بدن .
    .
    در اون نماها من برای نورپردازی بر روی یک نور از فیلتری به رنگ همون سوژه استفاده می کردیم و از پایین .
    اون فیلتر رنگهای سوژه رو تشدید می کرد و اندکی رنگ هم به آب های کناری می داد که باعث می شد حس کشیدگی ایجاد شود .
    Dariush Chegini تشکر می‌کند.

  2. #572
    كاربر همراه industrialphoto آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    160
    تشکر شده
    212
    تشکر کرده
    130

    پیش فرض

    با درود در مورد عکس قوطی به نظرم اگر از بک گراند تیره (مثلا مشکی) استفاده میکردید و یا قدرت نوردهی بک لایت کمتر بود نتجه بهتری حاصل میشد.
    مهدی بابائی

  3. #573
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    July 2012
    نوشته ها
    104
    تشکر شده
    151
    تشکر کرده
    299

    پیش فرض

    masoudrejae، Madjidm، reza-ngg و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #574
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط AliAk نمایش پست ها
    فقط علی جان اگر لطف کنی عکسهات رو بدون اون نوشته ها و توضیحات کنارش قرار بدی خیلی بهتره
    تا حدودی تاثیر میذاره روی دید بیننده و یا کسی که میخواد فقط عکس رو نقد کنه
    مرسی
    علی جان، در حقیقت ذات عکس تبلیغاتی، برای این است که مشتری را قانع به مصرف کند. بنابراین وقتی ما از محصولی بعنوان سوژه ی تبلیغاتی استفاده میکنیم، بجز اینکه نام برند را بر روی محصول به نمایش در میاوریم، متنی را نیز تحت عنوان Layout Text به آن اضافه میکنیم. گرچه افزودن لیآوت را بیشتر، گرافیستها برروی عکس قرار میدهند، اما میتواند تمرین خوبی برای عکاس باشد تا با تمرین لیآوت کردن عکس هایش، جای مناسب و تاثیرگذار آن متن را در هنگام کادربندی اش ببیند تا عکسش در آینده توسط گرافیست، مورد کراپهای ناخواسته و امثالهم قرار نگیرد

    همین جمله ی شما که
    تا حدودی تاثیر میذاره روی دید بیننده ...
    نشون میده که بنده دقیقاً به هدف و خواسته ام رسیده ام، که چیزی نیست بجز تاثیر بر روی بیننده

    حالا با این دید، عکس خام و ادیت نشده و لیآوت نشده را با ویرایش نهائی اش مقایسه کنید. به همان تاثیری که اشاره کردید، بعنوان تفاوت میرسید

    فرقی که بین عکس صنعتی و عکس تبلیغاتی است، در همین نکته است.
    عکس صنعتی باید عاری از هر گونه اغراق، اصرار بر تاثیر و نیز شامل تمامی اطلاعات سوژه (بصورت حداکثری) باشد که باید به بیننده (آنهم مخاطب غیر تبلیغاتی) منتقل کند.
    برعکس، عکس تبلیغاتی، با هدف جلب سوژه و متقاعد نمودن غیر مستقیم وی و تبدیل او به مصرف کننده، تهیه میشود و در این راه، از تمامی امکانات (از قبیل نورپردازی های خاص، استفاده از لیآوت، استفاده از اِلِمان انسانی برای تبلیغ سوژه مثل یک هنرپیشه ی معروف و ...، استفاده از افکتهای بصری و ویرایش های خاص) باید استفاده ی حداکثری را ببرد.

    با اینکه عکس تبلیغاتی، میتواند در بوته نقد قرار گیرد، در اصل هدفی خاص را دنبال میکند که همانا ترغیب مشتری به خرید است.
    مخاطبین یک عکس تبلیغاتی، میتواند به پهنای یک شهر، کشور یا حتی یک قاره باشد. مثلاً تبلیغات سونی و کوکاکولا و امثالهم، مخاطبینی به پهنای 5 قاره دارند. ولی در مقابل، یک عکس FineArt یا یک عکس انتزاعی، مخاطبینی بسیار محدود تر دارد. بنابراین عکاس تبلیغاتی، فقط معیارهای صرفِ هنری را نباید در عمل وارد کند. یک عکاس Fine Art هیچگاه سعی در مخاطب قراردادن همه ی جامعه ندارد، اگر هم داشته باشد، بنظر من موفقیتی محدود خواهد داشت (دلیلش هم بر تمامی دوستان این فروم عیان است) اما یک عکاس تبلیغاتی، در بیشتر موارد، مخاطبینش از قشرهای بسیار متعددی میتواند باشد که باید با همان ترفندهای معروض و فوق الذکر، به جلب و جذب حداکثری اش برسد.

  5. #575
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط industrialphoto نمایش پست ها
    با درود در مورد عکس قوطی به نظرم اگر از بک گراند تیره (مثلا مشکی) استفاده میکردید و یا قدرت نوردهی بک لایت کمتر بود نتجه بهتری حاصل میشد.
    درود بر شما

    بکگراند مشکی، آب و چین و شکنش را به سختی به نمایش در میاورد. نیاز به Side Lighting خواهد بود که نورهای Side ، دیگر بطور مستقیم به لنز وارد نمیشود و جزئیات کمی از آب را به ثبت خواهد رساند.

    در حقیقت، نور اصلی (Key Light) در این عکس، همان سافتباکس روشن از پشت به عنوان BackLight است.

  6. #576
    كاربر همراه adeliry آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2005
    نوشته ها
    483
    تشکر شده
    2948
    تشکر کرده
    912

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahede.dovom نمایش پست ها

    دوست عزیز خسته نباشید.

    اگه این شات رو یک عکس تبلیغاتی فرض کنیم در نگاه بیننده، اول کار مشخص نیست ، آیا قصد این عکس تبلیغ دستمال کاغذی (سفره) است یا زیتون یا ظرف شیشه ای یا....

    مخصوصا با تنوع رنگی که هرکدوم از این آیتمها دارند هر کدوم یک star توی صحنه هستند ، سوژه اصلی بنوعی ( با استفاده از فوکوس روی اون و کم کردن عمق میدان و یا چیدمانی دیگر و یا...) باید مشخص میشد.
    farsad تشکر می‌کند.
    افشين دليري

    Nikon D800, Nikkor 70-200 vrii, Nikkor 105mm, Nikkor 50mm 1.8G,Nikon SB 80DX, Mini S&S studio flash lighting MSFK-150-3

  7. #577
    كاربر آشنا masoudfk آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2010
    محل سکونت
    kashan
    نوشته ها
    60
    تشکر شده
    192
    تشکر کرده
    1366

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahede.dovom نمایش پست ها
    پیرو صحبت جناب دلیری بهتر بود این تصویر رو در بخش Still life قرار میدادین! چون ثبت خوبیست اما سوژه ای برای تبلیغ ندارد
    farsad و Dariush Chegini تشکر می‌کنند.

  8. #578
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    Crystal Glass


    نام: WineGlass_Retouched_Final_W750.jpg نمایش: 1048 اندازه: 283.1 کیلو بایت
    ویرایش توسط Ali Bayati : Thursday 13 December 2012 در ساعت 00:49
    nmroshan، K_NMT، Kholeno و 29 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #579
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Bayati نمایش پست ها
    Crystal Glass


    نام: WineGlass_Retouched_Final_W750.jpg نمایش: 1048 اندازه: 283.1 کیلو بایت

    درود جناب بیاتی ...

    از نظر یک بیننده و نه عکاس صنعتی:

    اول اینکه تلاش شما و پیشرفتتون در عکاسی صنعتی بسیار قابل توجه است.
    دوم اینکه در مورد این کار نقاطی که به عنوان قوت می بینم، وجود نقاط سفید و سیاه (روی دیواره حباب و نه پایه) است.
    سوم انعکاس قسمت پایه در حباب اصلی چندان جالب نیست، و همین طور وجود رفلکت سافت باکس و نیم رفلکت در کنار هم، عکس را کمی شلوغ کرده است.
    چهارم در مورد تقارن! به میزان بسیار کمی به سمت راست باید بچرخد تا تقارن کامل حاصل شود.
    پنجم که نمی دانم شدنی است یا خیر: شکل رفلکت در پایین حباب به شکل یک چهار ضلعی با اضلاع منحنی است، اگر بتوان با تغییر زاویه یک سه ضلعی با اضلاع منحنی تشکیل داد به نظرم زیباتر خواهد شد.
    Kaveh Ghobadi، office، masoudrejae و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  10. #580
    كاربر بسیار فعال Walkman آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    محل سکونت
    کرمان
    نوشته ها
    1,291
    تشکر شده
    6194
    تشکر کرده
    6463

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Bayati نمایش پست ها
    Crystal Glass


    نام: WineGlass_Retouched_Final_W750.jpg نمایش: 1048 اندازه: 283.1 کیلو بایت
    سلام علی جان

    میشه پلان نورپردازی هم رو هم بذارید ؟!

    ممنون
    Ali Bayati تشکر می‌کند.
    رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali

صفحه 58 از 90 نخستنخست ... 8 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •