صفحه 60 از 90 نخستنخست ... 10 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 591 تا 600 , از مجموع 894
Like Tree4569تشکر

موضوع: عكاسي صنعتي و تبليغاتي

  1. #591
    كاربر جديد hmd921 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    26
    تشکر شده
    507
    تشکر کرده
    757

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saadat نمایش پست ها
    منظورتون رو متوجه نشدم!
    حامد زرندی

    http://bokeh.ir/

  2. #592
    كاربر ويژه farsad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    اینترنت
    نوشته ها
    2,131
    تشکر شده
    18493
    تشکر کرده
    7124

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saadat نمایش پست ها
    فرساد جان شما که خودت استادی
    با توجه به پیشرفتهایی که در امر ریسایز کردن عکس و تکنیکهای مربوطه بوجود آمده امکان تغییر اندازه همین عکس در حد و اندازه های چاپ و طراحی های بروشور ,کاتالوگ و منوهای... میتواند کافی هم باشد
    بردیای عزیز لطف داری
    من بیشتر منظورم برای یک کار حرفه ای و درست حسابی بود. کسی هم که کار درب و داغون بخواد مسلما سراغ عکاس نمیاد و عکسش رو از هر جایی که بشه برمیداره و واترمراک هم باشه حذف میکنه.


    نقل قول نوشته اصلی توسط hmd921 نمایش پست ها
    منظورتون رو متوجه نشدم!
    مطمئنا منظورشون این بوده که ببینی، میشه واترمارک رو حذف کرد و عکس رو هم بزرگتر کرد.
    Saadat، M. Beyrami و hmd921 تشکر می‌کنند.
    فرساد غفاریان
    farsad.me
    فوتوبلاگ: TrappedLight.net

  3. #593
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نام: HotDog_CoverTheme_GreenBG_w750.jpg نمایش: 1087 اندازه: 271.0 کیلو بایت

  4. #594
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    Olive Oil



    نام: OliveOil_Famila_W750.jpg نمایش: 3074 اندازه: 268.9 کیلو بایت



    Camera Model: Canon EOS 5D Mark II
    Lens: EF24-105mm f/4L IS USM
    Focal Length: 92mm
    Aperture: f/13.0
    Exposure Time: 1/160sec
    ISO equiv: 100

  5. #595
    كاربر همراه industrialphoto آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    160
    تشکر شده
    212
    تشکر کرده
    130

    پیش فرض

    Olive Oil
    درود جناب بیاتی
    عکس خوبی شده ولی نکاتی رو مد نظرم رسید که خدمتتون عرض کنم :

    دورنگ بودن سطح و بک گراند کمی تو ذوق میزنه مخصوصا کنتراست شدیدش
    قسمت پایین شیشه روغن خوب نورپردازی نشده (کمی تاریک به نظر میرسه)
    فوکوس روی شیشه روغن به خوبی صورت گرفته ای کاش روی حبه های زیتون هم به همین صورت بود
    رفلکس های بیش از حد روی حبه های زیتون هم کمی متاسفانه توی ذوق میزنه (احساس میکنم روغن روی آن ریخته شده) اگر خشک بود جلوه بیشتری داشت
    موفق باشید
    mreza1001 و Nima Sadigh تشکر می‌کنند.
    مهدی بابائی

  6. #596
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط industrialphoto نمایش پست ها
    درود جناب بیاتی
    عکس خوبی شده ولی نکاتی رو مد نظرم رسید که خدمتتون عرض کنم :

    دورنگ بودن سطح و بک گراند کمی تو ذوق میزنه مخصوصا کنتراست شدیدش
    قسمت پایین شیشه روغن خوب نورپردازی نشده (کمی تاریک به نظر میرسه)
    فوکوس روی شیشه روغن به خوبی صورت گرفته ای کاش روی حبه های زیتون هم به همین صورت بود
    رفلکس های بیش از حد روی حبه های زیتون هم کمی متاسفانه توی ذوق میزنه (احساس میکنم روغن روی آن ریخته شده) اگر خشک بود جلوه بیشتری داشت
    موفق باشید
    درود بر شما و ممنون از حسن نظر شما ...


    دورنگ بودن سطح و بک گراند کمی تو ذوق میزنه مخصوصا کنتراست شدیدش
    جهت اطلاع، بک، یک کاغذ فابریانوی آویخته و سبز بوده و کف، پلکسی مشکی (بمنظور داشتن انعکاس محصول در کف) ... کنتراست بین اونها هم جزئی از ذات متفاوت آنهاست.




    رفلکس های بیش از حد روی حبه های زیتون هم کمی متاسفانه توی ذوق میزنه (احساس میکنم روغن روی آن ریخته شده) اگر خشک بود جلوه بیشتری داشت
    برای جلوه ی بیشتر، حبه های زیتون، از درون روغن زیتون! به ظرف منتقل شده اند. بدون «روغن زیتون» هم قبلاً تجربه اش را کرده ام. بهترین حالت و نتیجه، همان روغنی بودن سطح حبه است که حبه ها را زنده تر و شاداب تر نمایش میدهد؛ اگر سطح حبه ها خشک باشد، بسیار «کدر، مات و بیروح» ثبت خواهند شد که مغایر با هدف غائی یک عکس تبلیغاتی است. پیشنهاد میدم اگر فرصت و انگیزه اش را دارید، هر دو حالت را امتحان کنید ... شاید با من هم نظر شدید

    لینک، جهت مشاهده ی حبه های تقریباً خشک
    لینک، جهت مشاهده ی حبه های فقط مرطوب با آب
    لینک، جهت مشاهده ی حبه های با سطح روغنی



    قسمت پایین شیشه روغن خوب نورپردازی نشده (کمی تاریک به نظر میرسه)
    با توجه به اهمیت «نام برند» (اینجا : فامیلا) روشن بودن بالا و تیره بودن پائین بطری، کاملاً تعمدی است (برای بالای بطری، یک Snoot، منحصراً قسمت نام برند را هدف گرفته تا کنتراست قابل توجهی در بالا و پائین بطری بوجود آورد ... هدف: جلب توجه بیشتر قسمتی که نام برند تایپ شده)




    نام: Olive Oil Photography-118_w750.jpg نمایش: 999 اندازه: 162.3 کیلو بایت

  7. #597
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    از اتفاق دو رنگ بودن پس زمینه بسیار در خدمت هدف و کار بوده . و کنتراست مناسبی رو در منطقه های مختلف ایجاد کرده .
    در جایی که بطری هست و خود بطری و محتویات اش تیره هست ، پس زمینه روشن انتخاب شده و باعث ایجاد کنتراست مناسبی بین سوژه و بکگراند شده و در پایین که دانه های زیتون و ظرف سفید هست ، پسزمینه تیره انتخاب شده و باز باعث جدا شدن سوژه از بکگراند شده . ضمن اینکه این تیرگی باعث شده تا تصویر تابیده در شیشه به خوبی دیده بشه . در حالیکه در زمینه سفید از بین می رفت .
    به نظرم در این کارهای اخیر جناب بیاتی نزدیک شدن هر چه بیشتر به پختگی و جذابیت وجود دارند و روند رو به رشد و پیوسته ای در اونها دیده میشه .
    Asri و Ali Bayati تشکر می‌کنند.

  8. #598
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    Minimalistic Ice Cream



    نام: Cocoa IceCream w750.jpg نمایش: 2895 اندازه: 240.2 کیلو بایت

  9. #599
    كاربر همراه industrialphoto آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    160
    تشکر شده
    212
    تشکر کرده
    130

    پیش فرض

    جهت اطلاع، بک، یک کاغذ فابریانوی آویخته و سبز بوده و کف، پلکسی مشکی (بمنظور داشتن انعکاس محصول در کف) ... کنتراست بین اونها هم جزئی از ذات متفاوت آنهاست.
    همونطور که در جریان هستید جامعه عکاسی روز به روز در حال پیشرفته من چندباری از این نوع چیدمان استفاده میکردم اما بخاطر همین انتقادهای مشتریها (خصوصا خانمها) الان معمولا اینجوری میذارم :
    (مخصوصا مثال رنگی رو زدم چون یکدست کردن بک و کف سفید و مشکی به مراتب راحت تره)
    نام: 01.jpg نمایش: 1105 اندازه: 23.2 کیلو بایت

    برای جلوه ی بیشتر، حبه های زیتون، از درون روغن زیتون! به ظرف منتقل شده اند. بدون «روغن زیتون» هم قبلاً تجربه اش را کرده ام. بهترین حالت و نتیجه، همان روغنی بودن سطح حبه است که حبه ها را زنده تر و شاداب تر نمایش میدهد؛ اگر سطح حبه ها خشک باشد، بسیار «کدر، مات و بیروح» ثبت خواهند شد که مغایر با هدف غائی یک عکس تبلیغاتی است. پیشنهاد میدم اگر فرصت و انگیزه اش را دارید، هر دو حالت را امتحان کنید ... شاید با من هم نظر شدید
    بهتره به نمونه های گوگل بسنده نکنیم و خود مبتکر طرحی نو باشیم بعضی از میوه ها رو قطره های آب میتونیم طراوت بیشتری بهشون بدم بعضی ها رو هم با نورپردازی خوب
    مثل ؟
    نام: stock-photo-pickled-green-olives-in-a-bowl-and-olive-tree-branch-on-a-white-background-85616245.jpg نمایش: 1197 اندازه: 26.8 کیلو بایت
    ضمنا اگر این سه نمونه ارسالی در یک شرایط نوری عکاسی میشد قطعا با من هم نظر بودین

    با توجه به اهمیت «نام برند» (اینجا : فامیلا) روشن بودن بالا و تیره بودن پائین بطری، کاملاً تعمدی است (برای بالای بطری، یک Snoot، منحصراً قسمت نام برند را هدف گرفته تا کنتراست قابل توجهی در بالا و پائین بطری بوجود آورد ... هدف: جلب توجه بیشتر قسمتی که نام برند تایپ شده)
    جسارتا تو این مورد با شما مخالفم چون : برای تولید کننده یا عرضه کننده علاوه بر این که قابل قبول هست حتما خوشایند هم هست بخاطر اینکه اینکار صرفا برای تبلیغ خود یا محصولش کرده باشه اما برای حقیری مثل من که به عکاسی تبلیغات علاقه منده خیر
    جواب های بهتر هم میشد گرفت مثل:
    نام: 02.jpg نمایش: 1301 اندازه: 22.6 کیلو بایت
    الان این شیشه که کاملا رو نوشته هاش مشخصه به نظرم مطلوب تر شده

    عکسها فقط برای مثال ارسال شد مطمئنا نمونه های بهتر از این هم اساتیدی چون شما در کارنامه خود دارند
    جسارت بنده رو نظری از طرف یک علاقه مند ببینید
    موفق باشید
    FarshadPix و Majix تشکر می‌کنند.
    مهدی بابائی

  10. #600
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    همونطور که در جریان هستید جامعه عکاسی روز به روز در حال پیشرفته من چندباری از این نوع چیدمان استفاده میکردم اما بخاطر همین انتقادهای مشتریها (خصوصا خانمها) الان معمولا اینجوری میذارم :
    (مخصوصا مثال رنگی رو زدم چون یکدست کردن بک و کف سفید و مشکی به مراتب راحت تره)
    در مجموع، عکاس تبلیغاتی، که برای انجام پروژه ای حتماً دارای ایده ای و در پس آن، تجربیاتی است، شاید بهتر باشد که در قبال انتقادهای غریب به اتفاق، بیمورد و پیشنهادات اغلب کارشناسی نشده ی مشتریان (خصوصاً خانمها، که اشاره فرمودید) از اصول فنی و تکنیکی کارش، کوتاه نیاید مگر اینکه صرفاً به فکر درآمد کار باشد و برایش مهم نباشد که یک نتیجه ی ناخواسته را برای همیش در کارنامه و رزومه ی کاری خود، یدک بکشد.


    صدف مورد مثال شما، بصورت زاویه دار (از بالا به پائین) عکاسی شده و طبعاً، پس زمینه در آن به ثبت نرسیده ... عکس بنده، بصورت مستقیم (زاویه لنز، موازی افق) که سنخیتی برای مقایسه برجای نمیگذارد ... اگر قصد، این باشد که بک و کف، در هم گم شوند، پر واضح است که هیچگاه سراغ پلکسی مشکی و مقوای سبز نمیرویم ... (البته بابت درس پس دادن در حضور شما، عذر خواهی میکنم)
    نورپردازی صدف مثال شما، که روی یک پلکسی مشکی است، از پشت، با یک منبع نوری دیفیوز شده (مثل سافتباکس) و از جلو (جناحین) توسط دو منبع نوری کاملاً نامناسب نورپردازی شده که در قبال درآوردن بافت سطحی صدف، کاملاً ناموفق و ناشیانه عمل کرده.

    عکس بطری ای که بعنوان مثال آوردید، از منظر نورپردازی، نمونه ی گویای یک عکس تبلیغاتی فنی نیست : بافت شیشه ی بطری کاملاً در نورپردازی و ادیت، تخریب شده و اثری از انحنای بطری، به بیننده القاء نمیشود ... آثار دور بری هم در آن مشهوده ... لکه های کاملاً مشهودی در سمت چپ بطری و نیز سمت راست لیوانی که مشخص نیست درونش چیست، روئیت میشود که در ادیت به فراموشی سپارده شده (شاید بخاطر داینامیک رنج پائینی که مانیتور مورد استفاده در زمان ادیت داشته، به چشم ادیتور نیامده) و ...
    ( در سایت strobox، کمتر به نمونه های فنی و تکنیکی برمیخوریم؛ اما در ShutterStock نمونه های خوب، خیلی بیشتر دیده میشود)


    ... مطمئنا نمونه های بهتر از این هم اساتیدی چون شما در کارنامه خود دارند
    نهایتاً اینکه اطلاق واژه ی «استاد» شاید برازنده ی عکاسانی به تعداد انگشتان دو دست در این ژانر هنری در مملکت ما باشد ... وگرنه بنده مشغول ثبت سیاه مشق هستم.

    بهتره به نمونه های گوگل بسنده نکنیم و خود مبتکر طرحی نو باشیم
    انشالله شاهد عکسهای ابتکاری خود شما در این تاپیک باشیم و حداکثر استفاده رو ببریم

    موفق باشید.

صفحه 60 از 90 نخستنخست ... 10 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •