جزیره پوکت
فایل پیوست 59178
Printable View
جزیره پوکت
فایل پیوست 59178
درود خدمت دوستان عزیز
فایل پیوست 59185
طوفان گردو خاک مربوط به شهر جدید پرند1393/03/12
پل هشتم اهواز (زوم ) - نوروز93 ساعت 2/30 بامداد
فایل پیوست 59444
استکهلم
فایل پیوست 59898
فایل پیوست 59922
اهواز-پل هفتم
پست 571: اين يك كليك در ACR ورژن هاي جديد براي همچين عكسهايي معجزه مي كند.
Iran - Shahrekord
فایل پیوست 62191
درود
فایل پیوست 62821
درود خدمت دوستان
فایل پیوست 62830
از اولین تجربیاتم با لنز واید 20-10 سیگما + نیکون دی 7100
فایل پیوست 62898
خوشحالم پل طبیعت به محض بازشدن بین مردم مطرح شده. امیدواریم به زودی با تکمیل نیمکت ها فضای دلنشین تری ایجاد بشه
متاسفانه نور پردازی رنگارنگ و بدون برنامه ریزی که توسط کارفرما به پروژه تحمیل شده عکاسی شب رو کمی سخت کرده
دریاچه خلیج فارس
فایل پیوست 63019
عرض بنده این هست که در اینچنین عکسی تراز باید نسبت به ساخمانها انجام شود و نه با توجه به درختها و کوهها. چون درخت و کوه نه خودش صاف است و نه در در هیچ عکسی صاف نیستد ولی ساختمان در 99 درصد موارد صاف است(نسبت به فریمی که عکس در آن گرفته شده). بنابراین چشم من به عنوان بیننده که چندین سال به دیدن ساختمان صاف عادت کرده با دیدن این عکس به هم خوردگی و نام موزونی را حس می کند؛ صحبت از اعوجاج لنز نیست صحبت از کج گرفتن دوربین است.
یک دور خدمتتان عرض کردم. همان یک کلیک را روی عکس شما تست کردم تا حد قابل قبولی جواب داد. یعنی برجها تقریبا صاف شدند. بر اساس تجربه این یک کلیک کارهای خوبی انجام می دهد!
این آپشن در acr مربوط به اصلاح پرسپکتیو و همچنین ترازکردن عکس می باشد. البته در عکس شما اصلاح پرسپکتیو مهم نیست. ابزار اصلی برای صاف کردن برجها در عکس شما straighten tool است. فقط قصد داشتم قدرت و هوشمندی آن یک کلیک را نمایش دهم!
http://helpx.adobe.com/camera-raw/us...amera-raw.html
برای اینکه این پست تکرار مکررات نباشد:
dxo نیز قبل از اینکه adobe این قابلیت را روی ACR قرار دهد برنامه ای به نام view point معرفی کرد که کاری مشابه را انجام می داد البته ورژن اولیه به صورت دستی این کار را می کرد. ورژن 2 DxO ViewPoint در دسترس است. که قابلیتهای اصلی آن به این ترتیب است:
اتوبان مدرس جنوب
این عکس از روی پل طبیعت گرفته شده
با اینکه عکس لانگ اکسپوز هستش متاسفانه (به دلایلی نا معلوم) اجازه استفاده سه پایه به بنده داده نشد و یک گروه حراست فقط دنبال من بودن که یک وقت بنده سه پایه رو از توی کیف در نیارم(؟)
به خاطر همین عکس یکمی فلیر داره
فایل پیوست 63112
در یک شیفت دیگر مجدد اقدام کنید! یک پل عابر کارگاهی هم پایین پل هست که درش بازه و راحت میتونید سه پایه ببرید روش و عکاسی کنید بهترین دسترسیش هم از مدرس-شمال است. در پست 592 هم مشخصه
فایل پیوست 63113
پایه های میز گردو فروش و صورت خانم راننده چرا هاله دارد؟
به نظرم بهترین موقع برای عکاسی از شهرها زمانیست که Dusky Lights داریم. یعنی تقریباً نیم ساعت پس از غروب آفتاب، زمانیکه هوا اونقدری تاریک هست که لامپ ها و چراغ ماشین ها روشن بشن و در عین حال آسمون هنوز رنگ آبی اش رو داشته باشه.
فایل پیوست 63179
شب از بام كرج
فایل پیوست 63248
Cold & Foggy
فایل پیوست 64574
چند وقت پیش در حالی که در جایی به شدت بحث کرده بودم با اعصابی خراب رفتم عکاسی تو پارک آب و آتش
حالا من بدون سه پایه بودم اما خب مثل همیشه مجوز های مربوطه رو داشتم که برادران حراست سر رسیدند و قصد توقیف دوربین را داشتند که در نهایت کار به کشیدن اسپری از طرف آنها و شوکر از طرف دیگر شد .
اما دوربینی داده نشد اما باعث جمع شدن مردم شد و مردم میگفتند مگر چیکار میخواد بکنه میخواد یه عکس بگیره دیگه و جالب اینجا بود که مجوز از اداره پلیس و حتی کارت از نیروی انتظامی رو هم قبول نداشتند (البته بعد افتاد تو لج لجبازی ) در آخر هم پلیس قرار شد بیاد که ما رو ببره زندان !
پلیس هم آمد منتها سر خیابون گفتند آقای فداییان ماشین کجا پارک شده آنجا پیاده کنیم ؟
در کل سه پایه در عکاسی برای عده ای حکم بمبگذاری در آن مکان رو داره !
بدون پشتوانه بودن قوانین را می شود با تمام وجود لمس کرد بدون هیچ شبها ای
جناب عبدالپناه من در شهر انزلی جایی که اسکله ها هستند زیاد عکاسی کردم ولی یک نفر هم تا حالا به من چیزی نگفته
جالبترش این است که پارک ائل گلی تبریز را که فکر می کنم همه شنیده اند از یک ماه پیش برای عکاسی از این پارک مجوز گذاشته اند.
دلیلشان هم این است که دوربین شما حرفه ای است و هزار بهانه خنده دار دیگر
مساله این است که یک جایی موزه است. ارزش تاریخی دارد. برای جلوگیری از گیر کردن پای دیگران به سه پایه و افتادن و احیانا شکستن چیزی، ممنوع بودن استفاده از سه پایه منطقی می نماید. (گر چه باز هم عقیده دارم، باید مسئولان موزه برای عکاسان شرایط ویژه ای در نظر بگیرند، مثلا یک روز خاص در هفته یا ساعت های خاصی در روز یا ... ) اما در جایی مثل پارک، پل روگذر و امثال آن ها، یک سه پایه روی زمین چه مشکل حادی ایجاد می کند؟ اگر مشکل حادی ایجاد می کند، مجوز چه دردی از آن دوا می کند؟ واقعا این دوستان فکر می کنند هنوز در عصر اطلاعات جاسوسان با دوربین های به این بزرگی و سه پایه این طرف و ان طرف می روند؟!
امیر عبدالپناه: شاید اگر بی طرفانه بخواهیم نظر دهیم، دلایلی هم احتمالا پشت این رفتارها است که از شناخت ما خارج است و یا فکرمان اصلا به سمتشان نمی رود. البته دلایلی بر اساس افکار سطحی و قدیمی.
چندین بار پیش آمده است که پس از چند دقیقه صحبت با این افرادی که لباس فرم نگهبانی می پوشند، به من گفته اند رو به این طرف عکس نگیر ولی رو به آن طرف می توانی عکس بگیری. علتش هم وجود ساختمان یا محوطه خاص! می باشد.
ولی به این شکل که الان در بیشتر پارکهای تهران نمی توان با خیال راحت حتی عکس از گلها گرفت واقعا از حد خودش خارج شده است و تهران را به جهنمی برای عکاسان تبدیل کرده است.
حالا اینها شهر و موزه و اینهاست...من وسط بیابون خدا داشتم با 3 پایه عکاسی میکردم اومدن بهم گیر دادن تو داری دنبال گنج میگردی!
فک میکردم فقط من بدشانسم نگو ربطی به شانس نداره همجا همینطوریه
یه عالمه ادم روی سی وسه پل با کامپکت و گوشی براحتی عکس و فیلم میگرفتن همین که دوربنمو از کیف در اوردم برادران نیروی انتظامی بدون دهیچ دلیلی دوربینو ازم گرفتن هی گفتم بابا من مسافرم اینم خانوادم دارم عکس خانوادگی میگیرم گفتن میبریم بررسی میکنیم بعد تحویل میدیم تا لب ماشین هم دنبالشون رفتم تا با خواهش و تمنا یکیشون راضی شد خودم عکسا و فیلمارو بهشون نشون بدم بعد از پاک کردن چند عکس و فیلم ختم بخیر شد
علت و پرسیدم گفتن داشتی از ماموران ما رو پل فیلم میگرفتی و تمام عکسا و فیلمایی که اثری از مامورا بود مجبورا حذف کردم.
خوب عقیل جان شما در منطقه نفتخیزعکاسی میکنی! واین در مناطق بیایانسش مهمترازشهرشه!
دلیل دیگر تفاوت ذهنیت و فرهنگ ونوع تعقل مامور مربوطه هستش. ۴-۵ روز پیش در بیایانهای اطراف شهر حراست به بنده هم گیرداد.جالب این بود وقتی مامورحراست ازماشین پیاده شد،بادیدن دوربین ولنز۶۰۰ م م ، گفت این چه دستگاهیه؟!!!داری چیکارمیکنی؟!:::angry::: !!! وقتی گفتم دوربینه گفت بریم حراست! (برای بارسوم در۹ ماه اخیر-درحالیکه هم من وهم پدربنده روکاملا همه میشناسند درشهر!).
درهرصورت این بارهم لطف کردن ومن رو نبردن رفتر. اما بعدازاینکه گفتم اشکال کار درعکاسی از پرنده ها چیست؟ نفرچوانتر واحتمالا فهمیده ترگفت دوربین شما احتمالا فاصله زیادی را عکاسی میکندواین باعث میشود منازل روبرویی(حدود۱کیلومتری وروبروی بیابان مورد نظردر ته ته شهر!) کمی ناراحت باشند وفکرکنند وقتی به باغ وجیاط منزل(که دراین مناطق همه از فنس وبدون دیوارهستند) می ایند کسی با دوربین ممکنه ازشون عکس بگیره! حالا ممکنه درشهرهای دیگر ویاپارکها هم شکایاتی از طرف مردم خیلی حساس وکم منطق وجود داشته باشد.
اینه که هم به درخواستهای مردمی، هم فرهنگ مامور مورد نظر و... دیگرعوامل هم مربوط میشه. گرچه شاید حتی یک تابلوی عکاسی ممنوع هم نزده باشند.
نه کیاوش جان کاش حراست مناطق نفت خیز بود! چوپونهای اینجا متاسفانه همگی مخبرند! همه هم شکر خدا موبایل دارند! تا ماشین میبینن زنگ میزنن به اطلاعات و ستاد اجرایی و اونها رو هوار میکنند سر آدم.به ما اتفاقا به خاطر همین گنج گیر دادند!
راه حلی که به ذهنم رسید که عملی هم شده آشنایی دادن با این چوپانهای زحمت کش! و خوش بش کردن با اونها بود.بعد از اون حتی ماشین رو هم با خیال راحت بهشون می سپردیم.
نزدیک تاسیسات نفتی اصلا نباید بشی چون بی برو برگرد دوربین توقیف میشه و معلوم نیست خودت هم سر از کجا در بیاری.حالا بگذریم از اینکه با گوگل ارت میشه همه اینها رو به خوبی و خوشی نظاره کرد!
درود
ممنونم از نظرات اساتید.
دریاچه پارک ارم (این عکس را چند ماه پیش از داخل هلیکوپتر انداختم )
فایل پیوست 65156
به جهت اینکه این تاپیک هم مطالبی آموزشی در خودش داشته باشد چند تا نکته را روی پست 620 عرض می کنم.
تنظیم ساعت عکاسی در چنین عکسهایی به بهبود اکسپوژر کمک فراوانی می کند. ساختمان می توانست روشنایی بیشتری داشته باشد تا خودش را در ترکیب بندی بهتر نشان دهد و همچنین آسمان نیز می توانست ته رنگ آبی زیبایی را به نمایش بگذارد تا تضاد رنگی میان زردی زمین و آبی بودن آسمان به بیشتر شدن عمق در عکس و در نتیجه بهبود ترکیب بندی کمک نماید.
علاوه بر این، محل و زاویه ای که عکس از آن گرفته شده است، به بهبود ترکیب بندی کمک می کند. خطوط هدایت کننده دز این چنین عکسهایی می توانند چشها را به نقطه مفیدتری هدایت کنند.
البته نظر و سلیقه عکاس 100 درصد مهمتر از نظرات بنده است و کاملا قابل احترام می باشد.
عکاسی شهری تکیه فراوانی بر ترکیب بندی دارد. حداقل برای من تمرینی بوده است برای ترکیب بندی.
فایل پیوست 66293
قبرستان روستای برف انبار از توابع شهرستان فریدونشهر.اصفهان