سلام
لنز nikkor 50 mm 1.4D
دیافراگم 2
فاصله تا سوژه حدود 2 متر
سلام
لنز nikkor 50 mm 1.4D
دیافراگم 2
فاصله تا سوژه حدود 2 متر
فوتوبلاگ http://500px.com/ChristMelikianمجله رایگان عکاسی من https://flipboard.com/section/meliki...ne-cuts-bacQkF
بوکه باقلوایی Tamron 17-50 f2.8
50mm / f2.8 / فاصله از بکگراند حدود نیم متر
ویرایش توسط Mashhadi Vahid : Sunday 6 December 2009 در ساعت 02:32 دلیل: افزودن عکس دوم!
با سوالی برای من پیش آمده
تفاوت تشکیل بوکه در ناحیه خارج از فوکوس فرگراند و بک گراند تا چه حدی است ؟ ایا تفاوتی وجود دارد ؟
بطور مثال در عکس زیر چرا نقاط نورانی بوکه در بک گراند بیشتر بهم تنیده شده اند ولی در فرگراند این گسستگی خیلی بیشتر است
شرایط تابش نور برروی زمینه یکسان و یکنواخت بوده
135 /اف2/ فاصله 0.9 متر
یک سوال غیر مربوط با این تاپیک
این خطوط ابی که در محل های اوراکسپوز ایجاد شده CA هست ؟ با camera raw از بین نرفت
حمید رضا مرادی
G12
تفاوت در کیفیت محو شدگی منطقه خارج از فکوس بین فورگراند و بکگراند در اکثر لنزها دیده میشود. بعضی سایت ها به تفاوت در این کیفیت هم اشاره هایی کرده اند نمونه این عرایض اگر خاطرم باشد در سایت Bob است ( با نمونه عکسهای مورد نظر )
بنظر من یکی از زیبا ترین ایفکت های مربوط به بوکه زمانیست که فورگراند و بکگراند ( بخاطر فاصله کم و عمق میدان کم در اثر دیافراگم باز یا ... ) ( با دقت به جزییات فور و بکگراند ) بطور جالبی در هم ادغام میشوند. یکی از بهترین عکسها در این خصوص عکسی بود که اگرخاطرم باشد فرید از سایتی قرار داد که ظاهرا عکس برتر آن سایت در روز یا هفته بود.
در مورد سوال دوم:
این عیب به نام CA طولی نامیده میشود و بیشتر در لنزهای سریع وجود دارد. خودش را به صورت همین تداخلات رنگی در نواحی خارج از فوکوس نشان میدهد و البته رفع کردن آن حتی در RAW نیز مشکل است و اغلب ناموفق.این خطوط ابی که در محل های اوراکسپوز ایجاد شده CA هست ؟ با camera raw از بین نرفت
فاصله پیش زمینه تا نقطه فوکوس و فاصله پس زمینه تا نقطه فوکوس برابر بوده اند؟(منظور اون بخش هایی که بوکه تشکیل شده در پیش و پس عکس)با سوالی برای من پیش آمده
تفاوت تشکیل بوکه در ناحیه خارج از فوکوس فرگراند و بک گراند تا چه حدی است ؟ ایا تفاوتی وجود دارد ؟
بطور مثال در عکس زیر چرا نقاط نورانی بوکه در بک گراند بیشتر بهم تنیده شده اند ولی در فرگراند این گسستگی خیلی بیشتر است
شرایط تابش نور برروی زمینه یکسان و یکنواخت بوده
یاسین محمدی
Nikon D700 / 70-200 vr / 24-70 N / 85 f 1.8D / 14-24 N / ٍSB 800 /Manfrotto 190MF4 / CompuRover AW /MC-36 Remote
حمید رضا مرادی
G12
یک سوال دیگر
چه عواملی بر این تندیگی تاثیر گذارند ؟
حمید رضا مرادی
G12
تفاوت تشکیل بوکه در ناحیه خارج از فوکوس فرگراند و بک گراند تا چه حدی است ؟ ایا تفاوتی وجود دارد
تفاوت در کیفیت محو شدگی منطقه خارج از فکوس بین فورگراند و بکگراند در اکثر لنزها دیده میشود.
این مورد مگر مربوط به نوع لنز است ؟ یعنی نوعی خطای لنز محسوب می شود؟ لنزی هم هست که این گونه نباشد؟
چون من فکر می کردم این نوعی قانون یا مثلا نوعی خاصیت اپتیک است که ریشه در قوانین فیزیک دارد. این تصور از آنجا نشأت گرفته که توی کتاب های عکاسی (الان اسماشون یادم نیست کتاب های زبان اصلی بود که از کتابخانه دانشگاه می گرفتم دوره دانشجویی) می دیدم که تستهایی برای عمق میدان چاپ شده و فرمول هایی هم داده شده بود که مثلا عمق میدان در جلو و عقب سوژه چطور حساب می شود عکس هایی که از تیر های چراغ برق ....
رو این حساب طوطی واری به خاطر سپرده بودم و بر همین اساس هم تو منظره و ... فوکوس می کردم! حالا نمی دانم این تصور رو هم باید در عصر دیجیتال عوض کرد؟ یعنی اصلا این قانون محسوب نمی شود؟
بجای فکوس در این جمله:
کلمه وضوح را جایگزین کنید ببینید هنوز ابهام پابرجاست؟تفاوت در کیفیت محو شدگی منطقه خارج از فکوس بین فورگراند و بکگراند در اکثر لنزها دیده میشود
اگر اینگونه باشد نیاز هست توضیح بیشتری داده شود.
اما بطور خلاصه جواب ها اینگونه خواهند بود:
بلهاین مورد مگر مربوط به نوع لنز است ؟
بیشتر به رفتار یک لنز مربوط خواهد بود و میتواند رد پای خطاهای اپتیک هم در آن دیده شودیعنی نوعی خطای لنز محسوب می شود؟
ممکن است، یا احتمال هست این تفاوت به حداقل برسد یا نرسد. ( کیفیت محو شدگی بین فورگراند و بکگراند )لنزی هم هست که این گونه نباشد؟
باید نظر دوستان فروم را در این خصوص جویا شد