درود
واسه کارهای خانگی و غیر حرفه ای و با بودجه حداکثر 1300 دوستان چی پیشنهاد میکنند
کیت 160 ژول JTL چطوره؟
من شهرستانم و تو شهرمون چند جا سر زدم و یکیشون هفته پیش 680 قیمت داد.
قیمتش همینه ؟
این کیت دقیقاً شامل چه لوازمی هست
ممنون
درود
واسه کارهای خانگی و غیر حرفه ای و با بودجه حداکثر 1300 دوستان چی پیشنهاد میکنند
کیت 160 ژول JTL چطوره؟
من شهرستانم و تو شهرمون چند جا سر زدم و یکیشون هفته پیش 680 قیمت داد.
قیمتش همینه ؟
این کیت دقیقاً شامل چه لوازمی هست
ممنون
کسی قیمت کف اینا را داره؟
یک سافت باکس حدودا 35*150 یا در همین حدود سایز باشه
یک فلاش 300 یا 200 ژول برای همین سافت باکس
تو مشهد قیمت ها خیلی بالاست اصلا برای خرید منطقی نیست
سلام
دوستان عزیز من به شدت دنبال فیلم های آموزشی جهت نورپردازی آتلیه ای میگردم . اگر لینک خاصی رو جهت دانلود سراغ دارید ممنون میشم راهنمایی کنید .
با تشکر
www.saghati.com
Nikon D700 + 14-24 F/2.8G ED N + 24-70 F/2.8G ED N + Grip + Backpack Vanguard up-rise 48
تو سایتhttp://www.vatandownload.com/ بگردی یه سری فیلم هست که میتونه خیلی مفید باشه..
با سلام خدمت اساتید محترم تعدادی سوال داشتم که البته شاید مقداری مبتدیانه باشه در زمینه نورپردازی
اما خب به شدت در حال یادگیری هستم و چه جایی بهتر از اینجا
1. علت انتخاب فلش های استودیویی چیست ؟ چر ا از فلش های hot shoe استفاده نمیشود ؟؟
2. رابطه ی قدرت یه ست فلش مثلا سه شاخه با ابعاد و اندازه استودیو به چه شکل است ؟ به فرض مثال برای یک استودیوی عکاسی با ابعاد متوسط
چه قدرتی پیشنهاد میشود که حتی در صورت بزرگ شدن محیط کار در آینده نیز کاربرد خود را داشته باشد.
3. برای یک خرید معقول به منظور تجهیز کردن یک آتلیه مناسب برای کار پرتره به چه ابزار نورپردازی نیاز خواهد بود البته نه فوق حرفه ای اما کار آمد و با کیفیت و با هزینه ای متوسط
خواهش دارم اگر امکان دارد سوال آخر را با جزییات ذکر بفرمایید
ویرایش توسط FaLah : Thursday 6 December 2012 در ساعت 18:45
دوستان من تصمیم گرفتم فعلا فلاش متل بخرم....ولی همین متل 3-4 تا گرید داره ...........گرید 1 و 300 ژول اون شاخه ای 780 بود و گرید های 3 و 4 اون 580 بود .........فرق این گرید ها توی چیه؟جنس بدنه و فن دار یا فن بزرگ و این حرفا؟؟؟؟؟؟چون تفاوت قیمت نسبتا زیاده.........
واقعا با این قیمت ها خرید وحشتناکه.........قیمت هایی که من 2 روز پیش گرفتم در مورد mettle:
300 ژول شاخه ای 780
200 ژول 700
160 ژول هم 280
البته گرید A.........تصمیم دارم 1 شاخه 300+1 شاخه 200+یک شاخه 160 بخرم واسه پرتره...........
سوالهای شما، سوالاتی است که برای بنده هم روزی پیش آمده بود
- فلاشهای اکسترنال (همان HotShoe)، اغلب نیاز به باتری دارند و شما را پس از اتمام باتری لنگ میگذارند، مگر اینکه برای هر کدامشان، 4 تا قلمی ِ شارژ شده و آماده داشته باشید و خالی شده ها را به شارژ منتقل کنید برای تعویض بعدی. ضمن اینکه برای فلاش های اکسترنال، سافتباکسهای بزرگتر از 60x60 مصطلح نیست. فلاشهای اکسترنال، لامپ Modeling ندارند، بنابراین فرصت مطالعه ی نحوه ی رفتار نور را بر روی سوژه تقریباً نخواهید داشت. و نیز قدرتشان محدودیت دارد (ماکزیمم GuideNumber شان، فعلاً حول و حوش 60 است، البته بیش از این از 4 عدد باتری قلمی نمیتوان انتظار داشت) و در صورت نیاز به تامین قدرت بیشتر، باید از چندتای آن در یک جهت استفاده کنید. ضمن اینکه مثلاً قیمت سه شاخه Canon Speedlite 580EXII در حال حاضر حدود 4.5 میلیون تومن است (با سه تا شارژر و باتریهایش شاید به نزدیک 5 میلیون تومن هم برسد) در صورتی که با این 5 میلیون، میتوانید یک کیت سه شاخه ی استودیوئی قابل قبول با یک سری ملزومات دیگر تهیه کنید.
- بین ابعاد استودیو و قدرت فلاش ، بدنبال رابطه نباشید فاصله ی فلاش تا سوژه، به نوعی تعیین کننده خواهد بود.
- اغلباً (و نه بصورت یک نسخه ی کلی) برای کار پرتره مثلاً 300 وات و برای کار تبلیغاتی مثلاً 500 وات یا بیشتر مناسب است.برای یک آتلیه ی جدی ِ خانگی برای پرتره، بطور متوسط (تاکید میکنم: بطور متوسط) سه شاخه (300+300+150) اکثر غریب به اتفاق کارها را به نیکی راه میاندازد. ممکن است برای نوع خاصی از نورپردازی، یک شاخه کفایت کند و برای نوعی دیگر، 3 شاخه هم کم باشد. متوسطش همان سه شاخه است. کما اینکه با دوتا + یک رفلکتور هم برخی نیاز ها مرتفع میشود. چتر را در مجموع، آیتم مفیدی نیافتم. ولی دو سافتباکس (یکی متوسط و دیگری بزرگ) را مورد نیاز خواهید داشت. سه عدد پایه نور، یک یا دو کاسه ی استاندارد (همان کاسه نرمال) یک اسنوت، پرده های فون (BackDrop) و ادوات آویختنش ( پرتابل، فیکس ِ زنجیری یا برقی)، یک BarnDoor، یک رفلکتور پارچه ای (ترجیحاً 5 کاره) و یک سری ادوات تزئینی به سلیه ی خودتان ... و الباقی موارد، با توجه به نیازی که در آینده حس خواهید کرد.
البته اضافه کنید به تمام این موارد قابلیت کاهش قدرت یک فلاش خوب را !
شما با یک فلاش 1200 خوب و با پدر و مادر درون یک اتاق دو در دو هم می توانید کار مناسب انجام دهید مشروط به اینکه قدرت اش تا 1/256 ام کاهش پیدا کند.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
این قابلیت هم، یکی از مُحسّنات یک فلاش محسوب میشود. بخاطر دارم روزی این قابلیت را قبل از خرید، برای فلاشهای معروف جستجو میردم .... مثلاً:
- Profoto
- Profoto D1 250 با 7stop معادل 1/128
- Profoto D1 500 با 7stop معادل 1/128
- Profoto D1 1000 با 7stop معادل 1/128
- BronColor
- Broncolor Minicom 40 300 با 4stop معادل 1/16
- Broncolor Minicom 80 600 با 4stop معادل 1/16
- Broncolor Minicom 160 1200 با 4stop معادل 1/16 - قابل تبدیل به 5stop معادل 1/32
- Hensel
- Hensel Expert D500 با 8stop معادل 1/256
- Hensel Expert D1000 با 8stop معادل 1/256
- Hensel Integra Pro Plus 250&500&1000 با 6stop معادل 1/64
- Hensel Integra Mini 300&600 با 6stop معادل 1/64
- Paul C. Buff
- Einstein 640 با 9stop معادل 1/512
- Elinchrom
- elinchrom RX 300 با 6stop معادل 1/64
- elinchrom RX 600 با 6stop معادل 1/64
- elinchrom RX 1200 با 6stop معادل 1/64
- Fomex
- Fomex D200/400/600/100 با 6stop معادل 1/64
- Fomex HD400/600/100 با 6stop معادل 1/64
یادمه قبل از گرانی دلار (حدود 1700 تومن بود) کیت سه شاخه ی Expert D500 حدود 9 میلیون تومن بود حتماً الان شده 16 17 میلیون تومن
این بود که به همان 6stop رضایت دادم و با فیلترهای NDx2 و NDx4 ، مقادیر 7stop و 8stop را شبیه سازی کردم
یکی دو مورد پیش آمد که نیاز به این 7 و 8 استاپ داشتم (از f/2.8 باید استفاده میکردم) و با فیلتر ND مجبور به پولتیک زدن شدم ... (بخاطر شرایط خاص نورپردازی، امکان دورکردن سوژه از منبع نوری با سطح بزرگ هم، میسر نبود) ... نتیجه، رضایتبخش بود، البته کمی (خیلی کم ) در رنگهای ثبت شده با ND، در مقایسه با حالت بدون ND تفاوت احساس کردم که در ویرایش، قابل اصلاح بود.
کاوه جان، آن «خوب بودن و پدر مادر دار بودن» که اشاره کردی، قیمت ها را حداقل دو برابر میکند