صفحه 33 از 70 نخستنخست ... 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 321 تا 330 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #321
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    دوستان آیا تجربه ای یا اطلاعاتی در زمینه کاربرد فیلترهای ND در استودیو(نورپردازی) به منظور استفاده از دیافهای باز مانند 2.8 و یا حتی بازتر دارند؟

  2. #322
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14110
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    بنده با اف 2 زیر نور 400 ژول سافت باکس 120-80 قدرت 64/1(کمی هم آنطرفتر مینیمم) تست کرده ام. نیازی به ان دی نبود. اگر دوربین حساسیت 50 هم داشته باشد که اصلاً نیازی نیست. من فلاش رو در فاصله 3 متری گذاشته بودم.

    فقط نکتی هست از جمله تغییر وایت بالانس به دلیل تاثیر نور محیط. گرچه سرعت 250/1 است اما چون دیافراگم خیلی باز است نور محیط هم جذب میشود پس باید نور محیط مینیمم باشد جهت فوکوس و مدلینگ هم خاموش باشد. معمولاً اگر دستیار داشته باشید که بعد از فوکوس مدلینگ را خاموش کند موفق تر خواهید بود.
    A_Maddah، Saadat، M. Beyrami و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  3. #323
    كاربر فعال Daruosha آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    تهران - شهرک اکباتان
    نوشته ها
    903
    تشکر شده
    2087
    تشکر کرده
    1873

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها
    بنده با اف 2 زیر نور 400 ژول سافت باکس 120-80 قدرت 64/1(کمی هم آنطرفتر مینیمم) تست کرده ام. نیازی به ان دی نبود. اگر دوربین حساسیت 50 هم داشته باشد که اصلاً نیازی نیست. من فلاش رو در فاصله 3 متری گذاشته بودم.

    فقط نکتی هست از جمله تغییر وایت بالانس به دلیل تاثیر نور محیط. گرچه سرعت 250/1 است اما چون دیافراگم خیلی باز است نور محیط هم جذب میشود پس باید نور محیط مینیمم باشد جهت فوکوس و مدلینگ هم خاموش باشد. معمولاً اگر دستیار داشته باشید که بعد از فوکوس مدلینگ را خاموش کند موفق تر خواهید بود.
    البته modeling lamp قبل از شلیک flash به طور خورکار خاموش می شود و بعد از شلیک دوباره روشن می شود. با این منطق نیازی نیست نا modeling lamp را خاموش و روشن کنید.
    Kaveh Ghobadi، shabab، mreza1001 و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #324
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14110
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Daruosha نمایش پست ها
    البته modeling lamp قبل از شلیک flash به طور خورکار خاموش می شود و بعد از شلیک دوباره روشن می شود. با این منطق نیازی نیست نا modeling lamp را خاموش و روشن کنید.
    بله. می دونستم که یکی از دوستان این ایراد رو میگیره. اما من امتحان کردم (Fomex 400D ) و اثر داشت. درست نمی دونم چرا. بین تئوری و عمل اختلاف هست.

    بردیا جان شما هم تست کن و نتیجه رو بگو لطفاً.
    Saadat و M. Beyrami تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  5. #325
    كاربر فعال Daruosha آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    تهران - شهرک اکباتان
    نوشته ها
    903
    تشکر شده
    2087
    تشکر کرده
    1873

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها
    بله. می دونستم که یکی از دوستان این ایراد رو میگیره. اما من امتحان کردم (Fomex 400D ) و اثر داشت. درست نمی دونم چرا. بین تئوری و عمل اختلاف هست.

    بردیا جان شما هم تست کن و نتیجه رو بگو لطفاً.
    تفاوت بین تئوری و عمل ناشی از کیفیت پائین لامپ های modeling می تواند باشد (کاهش تدریحی نور ) یا اینکه مدار تغذیه لامپ (که برای تثبیت نور modeling از خازن و transistor استفاده می کند)، ولتاژ ورودی لامپ را به تدریح کاهش دهد. البته در اینجا صحبت میلی ثانیه است.

    من قبلا با EF 70-200 روی F/2.8 آزمایش کردم، متوجه تفاوت خاصی نشدم، اما لازم شد تا دوباره بررسی کنم و این بار روی f/1.4!

    راستی: بنده بسیار کوچکتر از آن هستم که بخواهم ایراد بگیرم، تنها خواستم مطلب شما دوست عزیز را تکمیل کرده باشم.
    Kaveh Ghobadi، mreza1001 و M. Beyrami تشکر می‌کنند.

  6. #326
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14110
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    خواهش می کنم داریوش جان شما سالاری. گفتم ایراد چون واقعاً این یک ایراد است. منم امروز روی 1.4 با دقت تست می کنم نتیجه رو شب می گذارم.
    Daruosha و M. Beyrami تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  7. #327
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26231
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    بنده با فومکس 400HD و برونکالر SOLO 800 و Nice 300 تست کردم و هیچ تفاوتی در هنگام روشن بودن مدلینگ و خاموش بودن اش نبود.

    نورهای موجود در استودیو را تست کنید.

    راحت ترین تستی که بنده در کلاس هایم توصیه می کنم آن است که:

    با تنظیمات ( سرعت شاتر دیافراگم و ایزو مثلا ایزو 100 دیاف 7.1 و شاتر 1/200 ) که در استودیو عکاسی می کنند به سمت منابع نوری ( پنجره ، چراغ سقف ، نورهای مخفی سقف و کف و ... ) در حالت M یک عکس تهیه کنند.اگر در تصویر حاصله منابع نوری دیده شوند یعنی در خروجی شما ( هم از نظر نور و هم از نظر کلوین ) تاثیر خواهند داشت.اما اگر تصویر حاصله تاریک و یک دست سیاه ( ایده آل ترین حالت ) بود یعنی نورهای محیطی هیچ اثری بر روی خروجی شما نخواهند داشت.

    نورهای مدلینگ هم اصولا باید قبل از شلیک فلاش خاموش شوند و اگر روشن بمانند مشکلی در فلاش وجود دارد.

    روش بالا بخصوص برای هنگامی که اپن فلاش عکاسی می کنید باید رعایت شود و در غیر این صورت مشکل ایجاد خواهد شد.
    Daruosha، R.Asgari، Amir Abdolpanah و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  8. #328
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    در اولین فرصت خودم هم تست میکنم و نتیجه را اعلام خواهم کرد
    ..قبلا مشکلی من داشتم(هنوز هم دارم) ته رنگ شدید و عجیبی(زرد مایل به سبز) در پرتره هایی که با فلاش میگرفتم وجود داشت ,اتاقی به اندازهای حدود 3 در 6 و ارتفاع 2/5 متر
    دیوارهای جانبی سرامیک قهوه ای ,کف سرامیک سفید و سقف پارکت(سقف کاذب چوبی خودرنگ)
    پس از کلی کلنجار رفتن خلاصه این ته رنگ از عکسها حذف برطرف نمیشد
    برای تست تاثیر نورهای محیطی با همان تنظیمات دوربین در مد M و شاتر و دیاف و ایزو ثابت عکس میگرفتم و کاملا سیاه بود ,برای تست تاثیر احتمالی نور لامپ های مدلینگ نیز از همین روش استفاده میکردم البته بدون تریگر نتیجه کاملا سیاه بود. حتی بک گراندها را نیز عوض کردم تاثیری در رفع ته رنگ نداشت...
    با استفاده از نور لامپ های مادلینگ (مدلهای HD فومکس لامپ های مدلینگ قابل تنظیم تا 1000 وات را دارا هستند) نورپردازی و آزمایش کردم البته با شاتر و دیاف متناسب با نور این بار نتیجه مثبت بود بدین ترتیب که با اعمال وایت بالانس صحیح(ثابت) رنگها کاملا درست و عکس عاری از کوچکترین ته رنگ خاصی بود
    تجهیزات را برای تست به جای دیگری(خانه) منتقل کردم ابعاد: 6 در 10 و ارتفاع 3/20 متر کف فرش دیوارهای جانبی و سقف رنگ و نتیجه مثبت بود و پس از اعمال وایت بالانس صحیح کوچکترین آثاری از ته رنگ آزار دهنده مشاهده نمیشد
    نتیجه گیری خودم این است که نور فلاش به خاطر برخورد با دیوارهای جانبی و سقف و بلکه کف در برگشت(انعکاس یا رفله) باعث ایجاد این مشکل میشود که بدین ترتیب میتوان نتیجه گیری کرد که این مشکل میتواند همیشه و در همه جا وجود داشته باشد هر چند خیلی خیلی کم باشد به طوری که محسوس نباشد و
    بسته به محیط تاثیر آن کم و زیاد میشود
    وجود چنین ته رنگهایی حتی بر روی شارپنس کلی عکس نیز تاثیر میگذارد به طوری که هر چه مقدار این برگشت نور کم باشد عکس شارپتر میشود (عکاسی با فلاش در یک محیط کاملا باز یا بزرگ ) همچنین از بین بردن این نوع ته رنگها نیز کار ساده ای نیست و نهایتا نیز به طور کامل برطرف نمیشود و حتی تلاش برای از بین بردن آن نیز در کیفیت و شارپنس نهایی عکس تاثیر سوء میگذارد
    اگر دوستان و اساتید نظری دارند خوشحال میشم در این مورد نیز راهنمایی کنند

  9. #329
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض

    سلام
    حالا تا اساتید بیایند من نظر خودم رو بگم.عامو کسی که اتلیه راه اندازی می کند باید بفکر نوع پوشش دیوارهای جانبی و سقف باشد مگر می شود شما در محیطی عکاسی کنید که دیوار ان رنگ روغنی براق و یا حتی غیر براق (اسمش یادم نیومد) و یا سرامیک و یا کاشی باشه و از تاثیر ان بر روی رنگ عکس غافل باشید.در اتلیه ها باید جنس پوشش دیوارها از نو عی باشد که کمترین بازتاب را داشته باشد.اتلیه ها هر چه کوچکتر باشد این چالش بیشتر بچشم خواهد خورد صاحبان اتلیه هایی که از این چالش اگاهی دارند قطعا دیوارهای اتلیه خودرا با جنس کاشی یا رنگ های روغنی و یا حتی رنگ ها پلاستیک مات روشن هم استفاده نخواهند کرد.یکی از پوشش های مناسب برای دیوارهای اتلیه ای پوشش های نه چندان جدیدی است که معروف شده به فامالین(باز هم اسم اصلی ان را فراموش کرده ام.پیریه دیگه!!)این نوع پوشش تشکیل شده از خورده پارچه های رنگی که زیبایی خاصی به دیوارهای اتلیه می دهد ومی شود گفت که تقریبا کاملا نور های بازتابی را نخواهد داشت.
    انشالله همیشه شادیتون را ببینیم
    یا حق
    Kaveh Ghobadi، R.Asgari، M. Beyrami و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    اسدالله مداح

  10. #330
    كاربر فعال aliii آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    نوشته ها
    722
    تشکر شده
    1435
    تشکر کرده
    253

    پیش فرض

    سلام
    حالا تا اساتید بیایند من نظر خودم رو بگم.عامو کسی که اتلیه راه اندازی می کند باید بفکر نوع پوشش دیوارهای جانبی و سقف باشد مگر می شود شما در محیطی عکاسی کنید که دیوار ان رنگ روغنی براق و یا حتی غیر براق (اسمش یادم نیومد) و یا سرامیک و یا کاشی باشه و از تاثیر ان بر روی رنگ عکس غافل باشید.در اتلیه ها باید جنس پوشش دیوارها از نو عی باشد که کمترین بازتاب را داشته باشد.اتلیه ها هر چه کوچکتر باشد این چالش بیشتر بچشم خواهد خورد صاحبان اتلیه هایی که از این چالش اگاهی دارند قطعا دیوارهای اتلیه خودرا با جنس کاشی یا رنگ های روغنی و یا حتی رنگ ها پلاستیک مات روشن هم استفاده نخواهند کرد.یکی از پوشش های مناسب برای دیوارهای اتلیه ای پوشش های نه چندان جدیدی است که معروف شده به فامالین(باز هم اسم اصلی ان را فراموش کرده ام.پیریه دیگه!!)این نوع پوشش تشکیل شده از خورده پارچه های رنگی که زیبایی خاصی به دیوارهای اتلیه می دهد ومی شود گفت که تقریبا کاملا نور های بازتابی را نخواهد داشت.
    انشالله همیشه شادیتون را ببینیم
    یا حق

    ی مطلب کوچولو اضافه کنم دقت کنید تقریبا تمام تجهیزات استودیو به رنگ مشکی مات هستند حتی پره های پنکه پشت سافت باکس.... دلیلش همین جلوگیری از انعکاس های نا خاسته هست
    king4 تشکر می‌کند.

صفحه 33 از 70 نخستنخست ... 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •