صفحه 32 از 70 نخستنخست ... 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 311 تا 320 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #311
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    به نظر من رنگی که با وایت بالانس 5500 از فلاش های فومکس استخراج می شود صحیح است و البته کمی (فقط کم) گرم تر. در حدی که انگار سوژه در نور اوایل بعد از ظهر عکاسی شده.

    بدون کارت خاکستری و هیستوگرام و ... چشمتان به شما چه می گوید؟ (مانیتورتان که کالیبره است.) و سرعت شاترتان سرعت سینک است دیگر؟
    Saadat و Maisam.H تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  2. #312
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    13116
    تشکر کرده
    7879

    پیش فرض

    سلام

    (As Shot) وایت بالانس دوربین در مد Flash تنظیم شده. جالب اینکه با انتخاب این مد پیش مقادیر پیش فرض Temperature = 6000 و Tint = -8 در نظر گرفته میشود(چرا 5500 نه؟)
    در این حالت این تنظیمات پیش فرض دوربین است و دلیلی ندارد که روی 5500 باشد ! چون فقط فلاش تریگر روی دوربین نصب بوده است و دوربین برای صحنه با توجه به الگوریتم های پردازشی اش این مقدار را مناسب دانسته است.


    (Falsh) با انتخاب این مد در acr با توجه به هیستوگرام تنظیمات وایت بالانس صحیح نمی باشد
    در این حالت ACR یک حالت پیش فرض را بر روی عکس اعمال میکند. یعنی Color Temperature = 5500 و Tint = 0
    این یک پیش فرض است و دلیل ندارد برای تمام فلاش ها درست باشد. بسیاری از فلاش ها خروچی واقعی شان مثل آنچه اعلام می کنند نیست.


    (Custom) با اعمال مقدار صحیح وایت بالانس تنظیم میشود. و مشکل من دقیقا همین جاست
    این مقداری است که عکاس تشخیص میدهید درست است. با توجه به پارامتر هایی مثل کالیبره بودن مانیتور، توانایی چشمتان در تمییز رنگها، نورهای محیطی موثر بر مانیتور، میزان خستگی و زاویه کارت خاکستری، کیفیت کارت خاکستری .....

    با در نظر گرفتن تمام این پارامتر ها این شما هستنید که این مقادیر را مناسب دانسته اید.( برای اینکه به صورت خیلی دقیق و فارق از پارامتر های گفته شده بخواهید متوجه شوید که آیا واقعا خروجی فلاش های شما 5500 است یا پایین تر یا بالاتر احتیاج به Kelvin Meter دارید.)

    همانطوری که آقای دکتر روشن گفتند همه فلاش ها در تمام قدرتشان خروجی یکسان و دقیق ندارند.
    حتی برخی از فلاش های معمولی و نه چندان با کیفیت بازار در یک تنظیم قدرت دو کلوین متقاوت دارند.
    raffi، Saeed.gh.sh و Saadat تشکر می‌کنند.
    نوید حسینیان | پیوسته



  3. #313
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    نتیجه تستهایی که انجام دادم:



    تستها با دو فلاش Fomex 400HD و وسایل جانب خود فومکس انجام شد.

    کارت خاکستری که استفاده کردم از نوع مرغوبی است و قبلا هم تستها و مقایسه هایی که با کارت یکی از دوستان(اگر اشتباه نکتنم با مارک x-rey) انجام دادیم نتایج کاملا مشابه بود.
    وایت بالانس اتوماتیک نیکون(دی نود) باز مثل همیشه اعداد و ارقام پرت و پلایی را نشان میداد
    با وایت بالانس دستی نیز نتایج تقریبا مشابه نتایج با کارت خاکستری 18% بود البته کمی گرمتر ,معمولا.

    چندی پیش به آتلیه یکی از دوستان رفته بودم که از قرمزی و یا زردی برخی عکسها به قول خودش شکایت داشت قبل از عزیمت زمانی که سوال کردم مانیتورتان کالیبره هست یا نه جواب دادند مانیتورهایمان از LGهای قدیمی است!
    خلاصه رفتم و. سعی کردم مانیتورهایشان را به طور نرم افزاری حداقل کالیبره کنم و... وقتی به آتلیه رفتیم دو تا فلاش هر دو با مارکهای مختلف کاشته بود یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ البته کاملا ثابت نبودند و در صورت لزوم میشد تغییرشان داد(شما بخوانید نیمه ثابت) و یک نور بالای سر که مانند لامپ از سقف پآویزان بود و....
    از raw خبری نبود و اصلا نمیدانستند raw چیست تنظیمات دوربین هم در تمام طول سال یعنی از زمانی که دوربین را گرفته بودند iso100 و دیاف 8 و شاتر 1/160 و کلوین 5400 بود. و عکاسی هم در مد jpeg بود.
    و تاکید داشتند که تنظیمات دوربین مبادا به هم بخورد باید برود برای تنظیم مجدد
    همین جریان را یک بار که خدمت جناب میلانی رسیده بودم تعریف کرده بودم
    و جالب است با این وضعیت تنها گله ای که داشتند این بود چگونه برخی مشتری ها(به قول خودشان عروسها) را دک کنند چون واقعا فرصت کافی ندارند و از طرفی معمولا مراجعه کنندگان یا آشنا هستند یا کسی معرفی کردو و الا آخر
    و البته اندکی هم دغدغه بابت قرمز یا زرد شدن عکسها
    باری ,غرض از بیان این مثال نمیدونم یا من زیادی توهم ورم داشته و حساسیت نشان میدهم یا

    با همین اوصاف اگر قدرت یکی از فلاشها مثلا فول باشه و قدرت پرتاب فلاش دیگر در مثلا 1/16 تنظیم شده باشد آیا هنگام تنظیم وایت بالانس تولید اشکال نمیکند؟

  4. #314
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    June 2007
    نوشته ها
    550
    تشکر شده
    1097
    تشکر کرده
    1617

    پیش فرض

    سلام

    دوستان این نور دایره ای بزرگ که داخل چشم سوژه منعکس میشه به کمک کدام مودیفایر به این اندازه در میاد ؟ به کمک رینگ فلش که فکر نکنم باشه ...



    راستی بجای پنکه های چینی 300 هزار تومانی!! چه پیشنهادی دارید ؟ سشوار باتری دار بهتر نیست ؟ البته سشوار باد متمرکز داره که به اندازه پهنای صورت باد را پخش نمی کنه..
    وحید بیگدلی

  5. #315
    كاربر فعال AmirS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    896
    تشکر شده
    2131
    تشکر کرده
    1291

    پیش فرض

    برای این نوع نور دایره ای، از beauty dish استفاده می کنن که روی فلاش های استودیویی وصل میشه... البته من مدل های دست سازش رو هم برای speed light ها دیدم ولی نمونه شرکتی‌ش رو نه!
    ساختار هم اینه که یه کاسه بزرگ و یه کاسه کوچیک داخل هم قرار گرفتن (با فاصله از هم) بطوری که لبه های خارجی شون تو یه سطح باشه، سطح بیرونی هم با یه ورق دیفیوزر پوشونده شده. ته کاسه بزرگ خالیه و فلاش اونجا وصل میشه و نورش به سطح داخلی کاسه بزرگ و سطح خارجی کاسه کوچک می خوره و بعد از حلقه ای که بین دو کاسه وجود داره و با دیفیوزر پوشونده شده خارج میشه:

    اینم یه نمونه دیگه که ساختارش یه مقدار فرق داره:

    ویرایش: نمی دونم چرا عکس ها نشون داده نمیشه!؟ ولی اگه beauty dish رو گوگل کنید نمونه هاش رو میبینید.
    vbigdeli تشکر می‌کند.

  6. #316
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    February 2010
    محل سکونت
    مازندران
    نوشته ها
    88
    تشکر شده
    34
    تشکر کرده
    119

    پیش فرض

    سلام
    چند روزی میشه که اولین ست فلاش استدیوییمو خریدم(یه ست ساده چینی فقط برای تمرین توی خونه).الان دارم اصول نورپردازی استدیویی رو یاد میگیرم.اینجوری که من متوجه شدم(البته اگه اشتباه نکنم)الگوهای نورپردازی چهره به دو صورت تقسیم بندی میشه:
    1-broad lighting ، short lighting، butterfly lighting، loop lighting، rambrandt lighting
    2-نورپردازی مرکزی،غیر مرکزی،اریب،کناری،کناری-پشت سر،حاشه ای،پشت سر
    من از دوستان نمیخوام که جزییات تک تک این الگوهارو توضیح بدید سوال من اینه که کدوم یک از این دو تقسیم بندی رو باید یاد گرفت؟از اساتید آتلیه دار کسی با تقسیم بندی دوم کار میکنه؟
    مرسی
    مهدی رمضانی
    Nikon D90 + AF-S 18-105 mm

  7. #317
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط eos500d نمایش پست ها
    سلام
    چند روزی میشه که اولین ست فلاش استدیوییمو خریدم(یه ست ساده چینی فقط برای تمرین توی خونه).الان دارم اصول نورپردازی استدیویی رو یاد میگیرم.اینجوری که من متوجه شدم(البته اگه اشتباه نکنم)الگوهای نورپردازی چهره به دو صورت تقسیم بندی میشه:
    1-broad lighting ، short lighting، butterfly lighting، loop lighting، rambrandt lighting
    2-نورپردازی مرکزی،غیر مرکزی،اریب،کناری،کناری-پشت سر،حاشه ای،پشت سر
    من از دوستان نمیخوام که جزییات تک تک این الگوهارو توضیح بدید سوال من اینه که کدوم یک از این دو تقسیم بندی رو باید یاد گرفت؟از اساتید آتلیه دار کسی با تقسیم بندی دوم کار میکنه؟
    مرسی
    سلام
    این دو الگو که شما تقسیم بندی کردید فرق زیادی با هم ندارند.فقط در دومی اسمها و تعداد بیشتر شده.
    من با قسمت دوم کار میکنم.
    مجید صادقی

  8. #318
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    October 2007
    نوشته ها
    124
    تشکر شده
    36
    تشکر کرده
    51

    پیش فرض

    دوستان میشه در مورد پارچه زنبوری که روی سافت باکس نصب میشه توضیح دهید؟
    و اینکه بود و نبودش در نورپردازی چه تفاوتهایی دارد؟

  9. #319
    كاربر فعال aliii آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    نوشته ها
    722
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    253

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Sina60 نمایش پست ها
    دوستان میشه در مورد پارچه زنبوری که روی سافت باکس نصب میشه توضیح دهید؟
    و اینکه بود و نبودش در نورپردازی چه تفاوتهایی دارد؟
    تاثیر زیادی من ندیدم کمی نور رو مستقیم تر میکنه و نمیزاره از لبه های سافت باکس نور پخش بشه نور کنترل شده تر میشه

  10. #320
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط eos500d نمایش پست ها
    سلام
    چند روزی میشه که اولین ست فلاش استدیوییمو خریدم(یه ست ساده چینی فقط برای تمرین توی خونه).الان دارم اصول نورپردازی استدیویی رو یاد میگیرم.اینجوری که من متوجه شدم(البته اگه اشتباه نکنم)الگوهای نورپردازی چهره به دو صورت تقسیم بندی میشه:
    1-broad lighting ، short lighting، butterfly lighting، loop lighting، rambrandt lighting
    2-نورپردازی مرکزی،غیر مرکزی،اریب،کناری،کناری-پشت سر،حاشه ای،پشت سر
    من از دوستان نمیخوام که جزییات تک تک این الگوهارو توضیح بدید سوال من اینه که کدوم یک از این دو تقسیم بندی رو باید یاد گرفت؟از اساتید آتلیه دار کسی با تقسیم بندی دوم کار میکنه؟
    مرسی
    خوب! ظاهراً تصمیم دارید که به نور پردازی چهره گیر بدهید!

    تقسیم بندی دومی که فرمودید را ناقص نوشته اید. این تقسیم بندی شبیه تقسیم بندی " والتر نرنبرگ " است. (کتابی هم از ایشان ترجمه شده به نام نورپردازی تک چهره که اگر اصلش را داشته باشید به نظر من بهتر از ترجمه اش است.اصل کتاب : LIGHTING for PORTRAITURE است)

    به هر حال خلاصه مطلب این که این زاویه هایی که در قسمت دوم نوشتید اگر در شرایطی باشد که سایه بینی به سمت پایین یا بالا نباشد در خط تراز خواهد بود و شامل نورپردازی :

    1- مرکزی 2- غیر مرکزی 3- اریب 4- کناری 5- کناری-پشت سر 6- از پشت سر

    خواهد بود و حاشیه ای ندارد! احتملاً کسی خودش اضافه کرده است.

    و از لحاظ ارتفاع نور هم 6 حالت مختلف خواهیم داشت : ارتفاع های

    1- تحتانی 2- نسبتاً کوتاه 3- متوسط 4- نسبتاً بلند 5- بلند 6- منتها درجه (کاملاً بالا)

    در این صورت برای یک چهره 36 نوع نورپردازی مختلف تک نور قابل انجام است که نتایج متمایزی دارد.

    در مورد سوالتان که کسی با این ها کار می کند یا نه ؟ . . . . بسیاری از این 36 حالت نتایجی دارد که به درد کارهای معمولی نمی خورد مثلاً برخی چهره را ترسناک و خطرناک برخی افسرده برخی مظطرب نشان می دهد. (البته اثر های جالبی هم هست نظیر لاغر و کشیده شدن یا پر جلوه دادن چهره که مورد استفاده قرار می گیرد) لذا بیشترین دقت روی این نوع دسته بندی در کلاس های آموزش عکاسی پرتره و مخصوصاً دانشگاه ها است. بلد شدنش دشوار است اما اگر مسلط باشید کمکتان میکند. بلد هم نبودید نبودید!

    قسمت اول دسته بندی دیگری است و بیشتر به درد آـلیه می خورد. درواقع به درد بخورتر است. لازم است یاد بگیرید.



    دوستان میشه در مورد پارچه زنبوری که روی سافت باکس نصب میشه توضیح دهید؟
    و اینکه بود و نبودش در نورپردازی چه تفاوتهایی دارد؟
    از بین بردن فلر و فاگ مخصوصاً از زاویه های کناری مهمترین کار شبکه های روی سافت باکس است.
    M. Beyrami و SinaVT تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


صفحه 32 از 70 نخستنخست ... 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •