صفحه 34 از 70 نخستنخست ... 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 331 تا 340 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #331
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    امو کسی که اتلیه راه اندازی می کند باید بفکر نوع پوشش دیوارهای جانبی و سقف باشد
    البته من کار پرتره نمیکنم هر چند که 6 شاخه فلاش و نواع ساف باکس - ها و تجهیزات تقریبا کاملی دارم ,اگر هم پرتره میگیرم فقط و فقط برای تمرین ,علاقه و یادگیری است
    در مورد فامالین و کلا نوع پوشش سقف و یا دیوارهای جانبی آتلیه
    خوشحال میشم نظرات و توصیه های دیگر دوستان و اساتید فن را هم بدانم
    با تشکر

  2. #332
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نوشته ها
    208
    تشکر شده
    479
    تشکر کرده
    752

    پیش فرض

    سلام

    اگر اشتباه نکنم منظور جناب مداح پوشش های سلولزی هست که به بلکا معروف هستند
    البته زیاد ازشان تعریف می کنند مانند عایق گرما و سرما یا صدا و حتی قابل شستشو ولی این آخریه را زیاد جدی نگیرید ما یک انبار داشتیم از این بلکا ها زدیم دیوار نم می داد و پوشش تبله کرد و ریخت با این حساب اگر چرک بشود فکر نکنم راحت بشود تمیزش کرد هرچند فروشنده می گفت با شامپو فرش می شه تمیزش کرد؟!!!
    برای آتلیه هم باید کسانی که تجربه دارن نظر بدهند

    پیروز باشید
    A_Maddah و M. Beyrami تشکر می‌کنند.
    بجای .............. ........ ، عکسی کافیست.

  3. #333
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    تو دیاف 1.4 سرعت 250 با فومکس فرقی نکرد. با جی تی ال فرق کرد.
    A_Maddah، Daruosha و Saadat تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  4. #334
    كاربر فعال Daruosha آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    تهران - شهرک اکباتان
    نوشته ها
    903
    تشکر شده
    2087
    تشکر کرده
    1873

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها
    تو دیاف 1.4 سرعت 250 با فومکس فرقی نکرد. با جی تی ال فرق کرد.
    من با JTL Versalight E-360 امتحان کردم فرقی نداشت. شما با کدام مدل آزمایش کردید؟
    A_Maddah، mreza1001 و M. Beyrami تشکر می‌کنند.

  5. #335
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Daruosha نمایش پست ها
    من با JTL Versalight E-360 امتحان کردم فرقی نداشت. شما با کدام مدل آزمایش کردید؟
    من با 160 معمولی. البته کمی هم کهنه شده اند. ولی وایت بالانس را همچنان باید برای نور محیط تنظیم کرد.

    (عکاسی با فلاش در یک محیط کاملا باز یا بزرگ )
    بله این تجربه را داشته ام که عکس خیلی ترو تازه میشود مثلاً وقتی شب با فلاش استدیو در محیط باز عکاسی کنیم.

    پوشش های سلولزی که دوستان گفتند رنگ های مختلف دارد و قابل شستشو هم نیست. به رطوبت هم حساس است. رنگ های روشنش برای این منظور مناسب نیست. اتاق دفتر من رنگ سبز زیبایی دارد که روی همه چیز اثر میگذارد اما رنگ های تیره یا طوسی اش خوب است. یک مدل قابل شستشوی تقریبی هم دارد که رویش رزین می زنند اما به درد این کار نمی خورد چون نور را منعکس می کند.
    A_Maddah، Daruosha، Kaveh Ghobadi و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  6. #336
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    بهترین پوشش برای دیوار و کف استودیو همیشه برای عکاسان حرفه ( این حرفه ها خیلی با عکاسانی که فقط عکس می گیرند فرق دارد ) یک مشکل بزرگ بود.

    یکی دو شرکت خارجی هستند که رنگ های خاص برای اتلیه ها تولید می کنند.این رنگ ها که همگی خاکستری ( ایده آل اش 18% ) است با قیمت بسیار گرانی به فروش می رسد.اما در ایران...

    سعی کنید از سقف های کمتر از 3.20 استفاده نکنید.ایده آل ترین ابعاد سقف های بالای 4 هستند که کمتر پیدا می شود.

    حتما کف را موکت خاکستری معمولی ( از همین ها که در مدرسه ها و نمازخانه ها هستند و پرز کوتاهی دارند و بسیار ارزان هستند انتخاب کنید.

    دیوار ها را با رنگ اکرليك سفید ( به نسبت 1 به 150 ) و مادر رنگ مشکی اکرلیک ( ترجیحا رنگ سحر درجه یک و یا هاویلوکس پلاس ) که به خوبی مخلوط شده است پوشش دهید.

    برای رنگ امیزی اگر از استاد کار استفاده می کنید که هیچ.اما اگر خودتان قصد دارید اجرا کنید از بهترین حالت استفاده از پمپ باد است و در حالت بعدی از قلطک رولی استفاده کنید.

    زیاد نیازی به زیر سازی و ... نیست مگر اینکه دوست داشته باشید کیفیت کارتان بالا برود.

    پنجره ها را همیشه با یکی از فون های مشکی قدیمی که کثیف شده و دیگر به آن نیازی ندارید بپوشانید به صورتی که نور به هیچ وجه وارد استودیو نشود.

    بهترین شرکت هم که یک پالت رنگی مفصل در اختیار مشتریان می گذارد اینها هستند که در ایران متاسفانه دست نیافتنی اند.اما برای دوستان خارج نشین احتمالا گزینه خوبی باشد.

    http://www.valsparpaint.com/
    ویرایش توسط Kaveh Ghobadi : Wednesday 22 June 2011 در ساعت 02:41
    A_Maddah، Daruosha، reza_Bahman و 15 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  7. #337
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    دیوار ها را با رنگ اکرليك سفید ( به نسبت 1 به 150 ) و مادر رنگ مشکی اکرلیک ( ترجیحا رنگ سحر درجه یک و یا هاویلوکس پلاس ) که به خوبی مخلوط شده است پوشش دهید.
    با اجازه از استاد قبادی ,
    رنگ مناسب(ترجیحا خاکستری 18%) تنها بر ایجاد ته رنگ های مزاحم اثر گذار خواهد بود ولی نمیتواند مانع رفله نور شود
    برای حصول به بهترین نتیجه بایستی هم عوامل ایجاد ته رنگ برطرف شوند هم مانع بازتاب نورهای مزاحم حتی نور فلاشهایمان باشیم
    سطوح غیر هموار مانند موکت بهترین گزینه می باشد
    وجود نورهای مزاحم در مسیر لنز تا سوژه (اگر مسیری غیر موازی با این مسیر داشته باشند) به هر مقدار زیاد باشد ,به همان مقدار در کیفیت و شارپنس عکس تاثیر گذار میشود
    به همین جهت اگر مسیر لنز تا سوژه شما در فضای آزاد در سایه واقع شده باشد نتیجه بسیار بهتری از نظر کیفیت و شارپنس به دست میاد تا زمانی که این مسیر در معرض نور باشد!(این نتیجه تستهای خودمه :biggrin: )
    در آتلیه هم میتوانید با قرار دادن یک فلاش در مسیر بین سوژه و لنز البته با اختلاف 90 درجه نسبت به این مسیر تاثیر مخرب این نور را مقایسه کنید
    بنابراین نورهای رفله شده یا بازتابیده شده از جانب دیوارها یا اشیاء حتی اگر از سطی با رنگ خنثی مانند خاکستری 18% باشند بر روی کیفیت کلی عکس تاثیر منفی میگذارند و اگر بشود انها را به نوعی حذف یا حداقل پخش کرد نتیجه کار بسیار جذاب و متفاوت خواهد بود

  8. #338
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    نور های بازتابی مسلماً اثر نامطلوب دارد و برای همین هم سعی می کنیم همیشه از هود لنز و تا حد امکان از شبکه مقابل سافت باکس ها استفاده کنیم. من مشکلی که با موکت دارم نرم بودش بود (حتی این نوع بدون پرز هم وقتی نو باشه کنی نرم است) که باعث سوراخ شدن فون زیر کفش پاشنه بلند میشد. ایده آل برای من دیوار های مشکی است که با توجه به اجاره ای بودن فضا امکانش نیست (تازه صورتی بود من با هزینه خودم آکریلیک سفید زدم)
    A_Maddah، Kaveh Ghobadi، M. Beyrami و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  9. #339
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض

    سلام
    یکی از راههای جلوگیری از بازتاب نورهای دیوارهای جانبی استفاده از کاغذ دیواری هایی است با رنگ مات و غیر براق البته یکی دوتا اتلیه هم دیده ام که از پرده های سیاه برای دیوارهای جانبی استفاده می کردند .استفاده از فیبرهایی تزئینی مات باابعاد تقریبی 1/24 در 2/43که طرح های مختلفی دارند مثلا طرح چوب روی دیوار هم نتیجه ء خوبی دارد.
    انشالله همیشه شادیتون رو ببینیم
    یا حق
    Kaveh Ghobadi، mreza1001، Saeed.gh.sh و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    اسدالله مداح

  10. #340
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    یک مورد دیگر هم رنگ لباس عکاس و یا همراهان است.

    شخصا وقتی به قصد عکاسی جایی برویم یقینا لباس ام یا سفید است یا مشکی راه راه با خاکستری.

    هیچ وقت از رنگ های تند مثل قرمز و زرد و نارنجی برای لباس استفاده نکنید.

    در مورد موکت هم اگر موکت دست دوم ( با قیمت نازل ) پیدا کنید خیلی مناسب است و پاشنه کفش نمی تواند فون را سوراخ کند.

    و نکته اینکه همیشه یک متر از فون را به عنوان زیر پا در نظر بگیرید که هم همیشه کثیف است و هم سوراخ.

    در مورد رنگ هم به این دلیل اکرلیک را عرض کردم که کمترین رفلکس نور را دارد.بخصوص وقتی تیره باشد که دیگر عملا رفلکسی ندارد
    A_Maddah، mreza1001، Saeed.gh.sh و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

صفحه 34 از 70 نخستنخست ... 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •