صفحه 35 از 70 نخستنخست ... 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 341 تا 350 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #341
    كاربر بسیار فعال Walkman آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    محل سکونت
    کرمان
    نوشته ها
    1,291
    تشکر شده
    6194
    تشکر کرده
    6460

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Kaveh Ghobadi نمایش پست ها
    یک مورد دیگر هم رنگ لباس عکاس و یا همراهان است.

    شخصا وقتی به قصد عکاسی جایی برویم یقینا لباس ام یا سفید است یا مشکی راه راه با خاکستری.

    هیچ وقت از رنگ های تند مثل قرمز و زرد و نارنجی برای لباس استفاده نکنید.

    در مورد موکت هم اگر موکت دست دوم ( با قیمت نازل ) پیدا کنید خیلی مناسب است و پاشنه کفش نمی تواند فون را سوراخ کند.

    و نکته اینکه همیشه یک متر از فون را به عنوان زیر پا در نظر بگیرید که هم همیشه کثیف است و هم سوراخ.

    در مورد رنگ هم به این دلیل اکرلیک را عرض کردم که کمترین رفلکس نور را دارد.بخصوص وقتی تیره باشد که دیگر عملا رفلکسی ندارد
    با سلام

    عذر میخوام کاوه خان چرا لباس با رنگ قرمز، زرد، نارنجی و .... نپوشیم؟؟

    ممنون
    mreza1001 تشکر می‌کند.
    رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali

  2. #342
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    به دلیل رفلکس نور لباس شما و یا همراهان بر روی صورت سوژه و یا خود سوژه ( حتی اگر سوژه بیجان است که بنده 99% با سوژه های بی جان در ارتباط هستم )

    اگر فرد مقابل انسان باشد احتمال اینکه وایت بالانس به هم بریزد و یا صورت به سمت یک رنگ برود وجود دارد.همچنین دیده شده که رنگ لباس عکاس در کچ لایت سوژه معلوم می شود.

    اگر هم سوژه بی جان است ( مثل بنده عکاسی صنعتی می کنید ) باز هم رفلکس لباس شما باعث تغییر کلوین و رنگ خواهد شد.
    Saeed.gh.sh، R.Asgari، M. Beyrami و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  3. #343
    كاربر بسیار فعال Walkman آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    محل سکونت
    کرمان
    نوشته ها
    1,291
    تشکر شده
    6194
    تشکر کرده
    6460

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Kaveh Ghobadi نمایش پست ها
    به دلیل رفلکس نور لباس شما و یا همراهان بر روی صورت سوژه و یا خود سوژه ( حتی اگر سوژه بیجان است که بنده 99% با سوژه های بی جان در ارتباط هستم )

    اگر فرد مقابل انسان باشد احتمال اینکه وایت بالانس به هم بریزد و یا صورت به سمت یک رنگ برود وجود دارد.همچنین دیده شده که رنگ لباس عکاس در کچ لایت سوژه معلوم می شود.

    اگر هم سوژه بی جان است ( مثل بنده عکاسی صنعتی می کنید ) باز هم رفلکس لباس شما باعث تغییر کلوین و رنگ خواهد شد.
    یه سواله دیگه !!

    این که میگید رنگ لباس سیاه یا سفید یا خاکستری باشد فقط مربوط به درون استودیو هستش یا در مورد محیط بیرون استودیو هم صدق میکنه؟؟

    بسیــــــــــــار ممنون
    رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali

  4. #344
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    October 2007
    نوشته ها
    124
    تشکر شده
    36
    تشکر کرده
    51

    پیش فرض

    یه سافت باکس 120x80 دارم و یه سافت باکس هشت ضلعی 120 مدتیه که دارم تمرین میکنم اما قلق هشت ضلعی 120 اصلا دستم نمیاد و طوری شده که با تک فلاش (80x120) به نتیجه بهتری دست پیدا میکنم.هر دو شاخه فلاشهام هم 300 ژوله خلاصه هم بعنوان نور اصلی و هم بعنوان فیل ازش استفاده کرده ام اما نتیجه دلنشین نیست ...!
    فاصله تا سوژه هم حدو یک تا دو متر قرار داده ام
    دوستان و اساتید لطفا راهنمایی نمایید با سپاس

  5. #345
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Walkman نمایش پست ها
    یه سواله دیگه !!

    این که میگید رنگ لباس سیاه یا سفید یا خاکستری باشد فقط مربوط به درون استودیو هستش یا در مورد محیط بیرون استودیو هم صدق میکنه؟؟

    بسیــــــــــــار ممنون
    سوال رو ندیده بودم...

    بیشتر درون استودیو اما در خارج از استودیو هم گاهی صادق است.
    M. Beyrami و Walkman تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  6. #346
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Sina60 نمایش پست ها
    یه سافت باکس 120x80 دارم و یه سافت باکس هشت ضلعی 120 مدتیه که دارم تمرین میکنم اما قلق هشت ضلعی 120 اصلا دستم نمیاد و طوری شده که با تک فلاش (80x120) به نتیجه بهتری دست پیدا میکنم.هر دو شاخه فلاشهام هم 300 ژوله خلاصه هم بعنوان نور اصلی و هم بعنوان فیل ازش استفاده کرده ام اما نتیجه دلنشین نیست ...!
    فاصله تا سوژه هم حدو یک تا دو متر قرار داده ام
    دوستان و اساتید لطفا راهنمایی نمایید با سپاس
    والله این مورد بیشتر به اطلاعات شما از ابزار و توانایی استفاده از اون مربوط میشه.

    بنده به اکثر دوستانی که به دنبال سافت باکس های چند ضلعی هستند توصیه می کنم که به سراغ بیوتی دیش ( سافت لایت کب ) بروند.هم خروجی بهتر و هم زیباتری خواهند داشت.همچنین شارپنس خروجی بهتر خواهد بود.

    اما استفاده از سافت باکس هنر های خاص خودش را دارد.سعی کنید از این وسیه به عنوان نور اصلی و از سافت باکس بزرگ به عنوان فیل استفاد کنید .

    بسته به بزرگی و کوچکی چند صلغی فاصله را طوری تعیین کنید که کچ لایت فقط در قسمت تیره چشم قرار بگیرد.
    Sina60، M. Beyrami و SinaVT تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  7. #347
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    October 2007
    نوشته ها
    124
    تشکر شده
    36
    تشکر کرده
    51

    پیش فرض

    دوستان من واسه نور موها از اسنوت خرطومی استفاده میکنم اما اصلا رضایت بخش نیست ... روی پایه فلات هم گذاشته ام ولی نور مطلوبی بهم نمیده و تنها بخش کوچکی از موها رو روشن میکنه...چاره کار در چیست؟

  8. #348
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    شخصا و بنا بر تجربه نورهای سافت را برای موها نمیپسندم(استفاده از سافت باکس یا رفلکتور و یا هر روش دیگری)
    اسنوت و خرطومی هم که بیشتر برای نور پردازیهای خاص و کارهای هنری مفیده در کل در صورت استفاده از اسنوت برای نور موها یک اسنوت معمولا کافی نخواهد بود.
    من معمولا از بکگراند دیجیتال برای پرترهام استفاده میکنم و نتیجه دلخواه برای hair light را با یک فلاش بدون سافت باکس و کاسه و یا هر لوازم جانبی دیگری درست در بالای سر آویزان از سقف تجربه کرده ام.(این تجربه اماتوری من هست و لزوما صحیح نمی باشد)

  9. #349
    كاربر فعال khoddami آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    نوشته ها
    669
    تشکر شده
    4626
    تشکر کرده
    3111

    پیش فرض

    براي موي سر من از كاسه استاندارد استفاده ميكنم و سعي ميكنم از لبه كاسه به اندازه اي كه ميخوام نور بگيرم .
    اين نور بخشي از شانه و گردن رو هم روشن ميكنه كه به نظر من خوبه
    S.M.Noorbakhsh و SinaVT تشکر می‌کنند.
    5DmarkII/70-200F4Lis/50f1.8/580II

  10. #350
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Kaveh Ghobadi نمایش پست ها
    بنده به اکثر دوستانی که به دنبال سافت باکس های چند ضلعی هستند توصیه می کنم که به سراغ بیوتی دیش ( سافت لایت کب ) بروند.هم خروجی بهتر و هم زیباتری خواهند داشت.همچنین شارپنس خروجی بهتر خواهد بود.

    اما استفاده از سافت باکس هنر های خاص خودش را دارد.سعی کنید از این وسیه به عنوان نور اصلی و از سافت باکس بزرگ به عنوان فیل استفاد کنید .

    بسته به بزرگی و کوچکی چند صلغی فاصله را طوری تعیین کنید که کچ لایت فقط در قسمت تیره چشم قرار بگیرد.
    بیوتی‌دیش خاصیت Specular زیادی دارد و بیشتر جایی کاربرد دارد که مدلی با پوست بی‌نقص داشته باشیم و بخواهیم جزئیات آن‌را به رخ بیننده بکشیم، مثل تبلیغ لوازم آرایش و ...

    اما اگر در استودیو احساس کردید که نورشما زیادی دیفیوز است (مثلاً وقتی دو سافت‌باکس را به عنوان اصلی و فیل استفاده میکنید) میتوان از چتر نقراه‌ای یا طلایی به عنوان نور اصلی استفاده کرد.

    همان طور که کاوه عزیز اشاره کرد هیچ کدام جای یکدیگر را نمیگیرند،‌ نمیتوان گفت خوب من بیوتی‌دیش فیلان گرفتم و حالا از همه مشتری‌ها با اون عکس میگیرم.
    Persian، reza_Bahman، Kaveh Ghobadi و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

صفحه 35 از 70 نخستنخست ... 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •