صفحه 29 از 62 نخستنخست ... 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 281 تا 290 , از مجموع 612
Like Tree1050تشکر

موضوع: فیلمبرداری با دوربین های Dslr

  1. #281
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    June 2007
    نوشته ها
    550
    تشکر شده
    1097
    تشکر کرده
    1617

    پیش فرض

    دوستان سلام

    برای فیلمبرداری از بین Canon 6D,Canon 5D Mark III و نیکون D600 یا 800 کدام مورد را پیشنهاد می دهید؟ تا انجایی که من خبر دارم مارک 3 هم اکنون از تمام قابلیت های فیلم برداری D800 مثل uncompressed HTML output و ... بهره میبره و نمیدونم که کنون برای 6D هم firmware جدید ارایه داده که قابلیت های فیلم برداریش بهتر شده باشه یا خیر.

    راستی موضوع داغ کردن D800 در مود فیلم برداری تا چه حد جدیه ؟
    وحید بیگدلی

  2. #282
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4533

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed2vfx نمایش پست ها
    خیر. این مشکل ارتباطی با لنز ندارد...
    به این موجی که در تصاویر دوربین های DSLR ایجاد میشود , میگن Jhello Effect یا Rolling Shutter که اولی اسم آمیانه آن است و دومی اسم علمی.
    برای رفع این مشکل هنوز بصورت سخت افزاری کاری صورت نگرفته ولی بصورت نرم افزاری, پلاگین های زیادی هستند که میتونند تا حد زیادی این مشکل رو برطرف کنند.
    برای یافتن پلاگین ها میتونید همین اسامی رو به اضافه نام نرم افزار تدوینی که با آن کار میکنید , در گوگل سرچ کنید.

    موفق باشید
    عذر میخوام، باید گفته خودم رو اصلاح کنم... گویا Canon در دوربین Canon C100 که دوربین مخصوص فیلمبرداری هست تونسه این مشکلو حل کنه.

    Reduced Rolling Shutter Skews
    Traditional CMOS sensors scan one line at a time and sometimes produce a rolling shutter skew when shooting fast moving objects or executing a quick pan. The C100's CMOS sensor features the same signal processing as 3-chip RGB systems, which reduces the angle of distortion compared to cameras with regular CMOS sensors of the same size.
    mojtaba79 تشکر می‌کند.

  3. #283
    كاربر همراه mohsen.sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    191
    تشکر شده
    321
    تشکر کرده
    2345

    پیش فرض

    علارغم میل باطنیم که معتقد هستم که برای تصویر برداری باید با دوربین تصویر برداری کار کرد نه عکاسی و...
    و می خواستم برای مستند یک دوربین تصویربرداری مناسب بگیرم و دوربین عکاسی ام رو بفروشم و بیشتر هزینه بکنم و تخصصی بخرم با توجه به اینکه دوربین هایی که می خواستم توی ایران گیرم نیومد و از خارج هم قیمتش معقول و مناسب نیست
    برای کرایه هم به صرفه خیلی برام نیست چون تعداد روز فیلم برداری زیاد هست حدود 1 ماه و...
    تصمیم گرفتم برای ساخت مستند از دوربین های dslr استفاده بکنم.

    دوربین ها هم احتمالا: 600d و 7d خواهد بود.
    البته 600 قطعی هست و 7 دی را خیلی نمی خواهم برای اینکار استفاده بکنم.
    آیا در تصویربردار این 2 تفاوت فاحشی وجود دارد؟ (با توجه به اینکه کل کار تصحیح رنگ و نور و... میشود)
    لنز 70-200 اف 2.8 نیز در دسترس دارم اما برای کراپدار دیگر تله زیادی هست و... و بعید می دانم در این کار ازش استفاده بکنم.

    با توجه به اینکه با یک لنز ثابت در رنج نزدیک به نرمال (ابتدای تله) برای دوربین های کراپدار محسوب میشه لنز 40 میلی متر اف 2.8 کانن رو با سرچ ها و... مدنظر قرار دادم.
    به دلایل ذیل:
    اینکه استفاده از لنز نرمال که مشابه چشم انسان دیده میشود و حس واقع گراییش بیشتر میشود (چون مستند مشاهده گر هست و این حس واقعی بودن با استفاده از یک لنز ثابت برایم خیلی مفید خواهد بود.)
    و دیگری اینکه نمی خواستم خیلی عمق میدان کم بشود (عمیق میدان کارایی خودش را دارد! صرف اینکه کم باشد تصویر زیبا نیست بلکه برای بیننده ای که کم این تصاویر را دیده به نظر متفاوت میایید ولی در ضمیر ناخود آگاه حس تنگا و... ایجاد می کند و بنده می خواهم فیلمم تم امید داشته باشد! و این خود تضاد هست!)

    شاید از یک لنز ثابت دوربین های آنالوگ عکاسی نیز استفاده بکنیم. (البته بیشتر در صورتی که 40 میلی متر گیرم نیاد)

    به نظرتون احتیاجی به وسیله ی فوکوس کش پیدا می کنم؟ اگر بلی چه پیشنهادی دارید؟

    در مورد سه پایه و... در کنارش می خواهم تک پایه استفاده بکنم.
    دلیلم هم این هست که برای جابه جایی ها راحت تر هستم و همین طور دیگر تصاویر لرزش ندارد و... از این بابت خیلی کمک کننده است برایم.
    تک پایه مناسب همین طور هد مناسب چه پیشنهادی می دهید؟


    برای صدا می خواهم اکسترنال کار بکنیم.
    احتمالا از ریکوردر های ذیل استفاده خواهم کرد: (2 مورد اول احتمال خریدش را دارم و مورد سوم دوستانی دارند که می توانم ازشون برای مدتی قرض بگیرم.)
    Zoom H4n Handy Mobile 4-Track Recorder ZH4N B&H Photo Video

    Tascam DR-100mkII - Portable 2-Channel Linear PCM DR-100MKII B&H

    Tascam HD-P2 Portable Stereo CF Recorder HD-P2 B&H Photo Video

    ریکوردری دیگر را پیشنهاد نمی کنید؟
    از حرفه ای ها اکثرا 2 xlr می خورند
    اگر 4 جک صدا ایی باشد و حتی تک تک کانال ها را جدا بتواند ضبط بکنید خیلی عالی میشود.
    از برند زوم چنین چیزی دیدم اما مطمئن بهش نیستم!
    Zoom R24 Multi-Track Recorder, Interface, Controller, and R24

    و همین طور برای میکرفن از شوت گان و hf یقه ای استفاده می کنیم.
    آیا دوستان تجربه این نوع صدا برداری را داشته اند؟
    برای سینک کردنش استفاده از کلاکت و شبه آن کار را راحت می کند اما اینکه در مثلا نیم ساعت مصاحبه این سینک از بین نمی رود؟
    (البته برای این مورد تا چند وقت دیگر تست می زنیم و....) اما می خواهم تجربه دوستان در این مورد را نیز بدانم.

    می خواهم برای یک لنز یک عدد شیدر دست ساز بسازم.
    برای این کار چه پیشنهادی دارید؟
    که هم کارایی مناسبی داشته باشد و هم راحت باشد.

    با توجه به نوع مکانی که میخواهیم فیلم بگیریم و .... احتمالا استفاده از نور پردازی خیلی کم هست. شاید در حد رفلکتور و.... شاید فقط برای بعضی مصاحبه ها از پروژکتور استفاده بکنیم.


    در انتها هم برای تصحیح رنگ و نور و همین طور تصحیح رولینگ شاتر (به خصوص رولینگ شاتر) چه پلاگینی پیشنهاد می کنید؟ (ترجیحا ادیوس اما اگر پریمیر و همین طور افتر افکتز هم باشد مشکلی نیست.)


    می بخشید طولانی شد.
    پیشاپیش متشکر.

  4. #284
    كاربر فعال Ali M.Rezaei آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    752
    تشکر شده
    917
    تشکر کرده
    1254

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohsen.sh نمایش پست ها
    البته 600 قطعی هست و 7 دی را خیلی نمی خواهم برای اینکار استفاده بکنم.
    شما كه واسه فيلمبرداري مي خوايد چرا 650D رو بجاي 600D انتخاب نمي كنيد؟ 650D كه سرعت و دقت فوکوس خودکارش در هنگام فیلم برداری خيلي بالاتره ... (به دليل بهره گيري از فوکوس خودکار Phase detection و Contrast detection)
    mohsen.sh تشکر می‌کند.

  5. #285
    كاربر همراه mohsen.sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    191
    تشکر شده
    321
    تشکر کرده
    2345

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali6262 نمایش پست ها
    شما كه واسه فيلمبرداري مي خوايد چرا 650D رو بجاي 600D انتخاب نمي كنيد؟ 650D كه سرعت و دقت فوکوس خودکارش در هنگام فیلم برداری خيلي بالاتره ... (به دليل بهره گيري از فوکوس خودکار Phase detection و Contrast detection)
    چون دوربین فعلی بنده 600 دی هست!

    و این تفاوت خیلی کارایی برای بنده ندارد. اکثرا به مصاحبه و.. مستند می گذرد و حتی موقع حرکت هم چون لنز ثابت هست ، و می خواهیم کادری که بستیم ثابت بماند فاصله را همیشه حفظ می کنیم و حتی در اون موقع هم نیاز به فوکوس کشی خیلی کم میشود .و... و حتی آن نیز فوکوس ممتد ندارد.
    برای این ارزش ندارد ضرر خرید دوربین جدید و فروش دوربین فعلیم را بپذیرم.

  6. #286
    cinemazar
    Guest

    پیش فرض

    با سلام به محسن عزیز
    با توجه به اینکه 3 سال است با دوربین 60d تصویربرداری می کنم خواستم نکاتی رو متذکر بشم که بعد از تجربه کاری پی به اونها خواهید برد .
    لپ کلام اینکه ساخت مستند با دوربین Dslr کار سختی است ! طوری که شاید بیشتر اوقات حواس شما را به خودش معطوف بدارد و از اتفاقات جلوی دوربین غافل بشید و بیشتر درگیر دوربین و تصویربرداری شوید مگر مستند شما بیشتر جنبه مصاحبه داشته باشد و یا صحنه هایی که در کنترل شما باشند و یا قابل تکرار .

    دوربین ها شاید خیلی تفاوت معنا داری با هم نداشته باشند برای چنین کاری البته 650D که دوستمون گفتن با استفاده از یکی از لنزهای STM کانن حداقل برای فوکوس خودکار برای شما بهتر است . خود من 60D رو به خاطر ال سی دی چرخان و امکان ضبط صدا با میکروفون خارجی به همراه تنظیمات اولیه ترجیح دادم به 7D .

    اما اینطور به نظر می رسد که شما تصمیم خودتون رو گرفتید و فقط خواستید دیگران رو در جریان بذارید ! ولی حالا ما هم میگیم تا دیگران در جریان نظراتمون قرار بگیرن !

    برای دوربین روی دست یا تک پایه بهتر است از لنزهایی استفاده کنید که لرزشگیر دارند البته باز هم چون این لرزشگیر برای عکاسی است نه فیلمبرداری شما ممکن است گاهی با یک تقه در تصویر رو به رو شوید که انگار لرزشگیر بر می گردد سر خط و دوباره شروع می کند !

    شیدر هم اگر حوصله داری یا می خواهی قیافه دوربین از عکاسی به فیلمبرداری تغییر کند بد نیست ولی از لحاظ کاربرد هود هر لنزی بهترین است در گرفتن فلر ها ، البته من خودم از این فلر ها استفاده زیبایی شناسانه هم می کنم چون تصویر متحرک است خیلی هم قشنگ می شود!

    رولینگ شاتر هم کم پیش می یاد ، بیشتر در پن های سریع و یا حرکت سریع سوژه در کادر ثابت تصویر ، شما بگیر و تدوین کن اگر جایی به چشم آمد و اذیت بودی اونوقت دنبال پلاگین بگرد از حالا فرک خودت رو مغشول نکن !

    صدا هم ما که با 60D از ورودی میکروفون خود دوربین استفاده می کنیم اگر 600D هم داره ( چون 650D که داره ) شما از رکوردرت به عنوان ورودی صدا و تنظیمات استفاده کن همزمان بده از خروجه به ورودی دوربین سینک هم نمی خواد بعداً صداتم خوب میشه !

    اگر لنزهای پرایم استفاده کنی مخصوصاً f 1.4 و زیر 2 کلاً آقا تو قبر هم که تصویر بگیری نور پردازی نمی خواد ! ولی امان از عمق میدان و امان از حفظ فوکوس روی سوژه ! ( حالا بماند که من به همین خاطر من اومدم سراغ DSLR ! ) کاری می کنه باهات که می ری و با یه PD175 دوباره فیلم می گیری که اتفاقاً پیشنهادمنم اینه که بری و با یک دوربین فیلمبروداری کار کنی و به سرنوشت امثال من دچار نشی ! البته دعا بفرمائید که بنده می خوام برم سراغ fs100 , fs700 و امثالهم که تلفیق سنسور بزرگ DSLR ها با یک دوربین فیلمبرداری باحال است که بعد از 3 سال کمپانی ها ساختن برای قشر زحمتکش فیلمبردارهای DSLR به دست !

    در انتها ذکر مصیبتی می کنم و سخن کوتاه . . . . وای از دلار! . . . . دلار !
    Persian، Babak Borhani، yaghoobi و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #287
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4533

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط cinemazar نمایش پست ها
    با سلام به محسن عزیز
    با توجه به اینکه 3 سال است با دوربین 60d تصویربرداری می کنم خواستم نکاتی رو متذکر بشم که بعد از تجربه کاری پی به اونها خواهید برد .
    لپ کلام اینکه ساخت مستند با دوربین Dslr کار سختی است ! طوری که شاید بیشتر اوقات حواس شما را به خودش معطوف بدارد و از اتفاقات جلوی دوربین غافل بشید و بیشتر درگیر دوربین و تصویربرداری شوید مگر مستند شما بیشتر جنبه مصاحبه داشته باشد و یا صحنه هایی که در کنترل شما باشند و یا قابل تکرار .

    دوربین ها شاید خیلی تفاوت معنا داری با هم نداشته باشند برای چنین کاری البته 650D که دوستمون گفتن با استفاده از یکی از لنزهای STM کانن حداقل برای فوکوس خودکار برای شما بهتر است . خود من 60D رو به خاطر ال سی دی چرخان و امکان ضبط صدا با میکروفون خارجی به همراه تنظیمات اولیه ترجیح دادم به 7D .

    اما اینطور به نظر می رسد که شما تصمیم خودتون رو گرفتید و فقط خواستید دیگران رو در جریان بذارید ! ولی حالا ما هم میگیم تا دیگران در جریان نظراتمون قرار بگیرن !

    برای دوربین روی دست یا تک پایه بهتر است از لنزهایی استفاده کنید که لرزشگیر دارند البته باز هم چون این لرزشگیر برای عکاسی است نه فیلمبرداری شما ممکن است گاهی با یک تقه در تصویر رو به رو شوید که انگار لرزشگیر بر می گردد سر خط و دوباره شروع می کند !

    شیدر هم اگر حوصله داری یا می خواهی قیافه دوربین از عکاسی به فیلمبرداری تغییر کند بد نیست ولی از لحاظ کاربرد هود هر لنزی بهترین است در گرفتن فلر ها ، البته من خودم از این فلر ها استفاده زیبایی شناسانه هم می کنم چون تصویر متحرک است خیلی هم قشنگ می شود!

    رولینگ شاتر هم کم پیش می یاد ، بیشتر در پن های سریع و یا حرکت سریع سوژه در کادر ثابت تصویر ، شما بگیر و تدوین کن اگر جایی به چشم آمد و اذیت بودی اونوقت دنبال پلاگین بگرد از حالا فرک خودت رو مغشول نکن !

    صدا هم ما که با 60D از ورودی میکروفون خود دوربین استفاده می کنیم اگر 600D هم داره ( چون 650D که داره ) شما از رکوردرت به عنوان ورودی صدا و تنظیمات استفاده کن همزمان بده از خروجه به ورودی دوربین سینک هم نمی خواد بعداً صداتم خوب میشه !

    اگر لنزهای پرایم استفاده کنی مخصوصاً f 1.4 و زیر 2 کلاً آقا تو قبر هم که تصویر بگیری نور پردازی نمی خواد ! ولی امان از عمق میدان و امان از حفظ فوکوس روی سوژه ! ( حالا بماند که من به همین خاطر من اومدم سراغ DSLR ! ) کاری می کنه باهات که می ری و با یه PD175 دوباره فیلم می گیری که اتفاقاً پیشنهادمنم اینه که بری و با یک دوربین فیلمبروداری کار کنی و به سرنوشت امثال من دچار نشی ! البته دعا بفرمائید که بنده می خوام برم سراغ fs100 , fs700 و امثالهم که تلفیق سنسور بزرگ DSLR ها با یک دوربین فیلمبرداری باحال است که بعد از 3 سال کمپانی ها ساختن برای قشر زحمتکش فیلمبردارهای DSLR به دست !

    در انتها ذکر مصیبتی می کنم و سخن کوتاه . . . . وای از دلار! . . . . دلار !
    اول تشکر میکنم بابت اطلاعات مفیدی که با بیان شیرینتون در اختیار گذاشتید... (هرچند که روی سخنتون با آقا محسن بود ولی ماهم بهره بردیم)

    برای دوربین روی دست یا تک پایه بهتر است از لنزهایی استفاده کنید که لرزشگیر دارند البته باز هم چون این لرزشگیر برای عکاسی است نه فیلمبرداری شما ممکن است گاهی با یک تقه در تصویر رو به رو شوید که انگار لرزشگیر بر می گردد سر خط و دوباره شروع می کند !
    جسارت نباشد، فکر میکنم این مشکل (تقه خوردن لرزشگیر) در لنزهای Sigma شایع باشد. چون بنده خودم هم از وقتی با لنز جدیدم (sigma 17-50) کار میکنم، با این مشکل مواجه شدم، ولی در گذشته با لنز های 18-55 و 24-105 کنون، چنین مشکلی نداشتم.



    خوشحال میشم اگر به تاپیک "کرایه دوربین Full HD با فرمت RAW ؟؟" هم سری بزنید و نظرات گهربارتون رو بگید :)
    cinemazar و mohsen.sh تشکر می‌کنند.

  8. #288
    كاربر فعال Babak Borhani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    نوشته ها
    570
    تشکر شده
    1249
    تشکر کرده
    1253

    پیش فرض

    باتشکر از دوست عزیز cinemazar که اطلاعات کاملا صحیح و عالی ارائه فرمودند.
    نکاتی هم که به نظر بنده رسید عرض کنم : اگر همزمان با فیلمبرداری میخواهید کارگردانی کنید یا حتی مصاحبه را نیز خودتان انجام دهید . اصلا از dslr استفاده نکنید که پشیمان خواهید شد. اما اگر فقط تصویر بردار هستید مانعی ندارد. حواستان هم باشد که هر 12 دقیقه باید کات بدهید.
    دوربین: 600d بهتر است.
    لنز: اگر عمق میدان نمی خواهید چرا لنز فیکس و اگر عمق میدان میخواهید چرا 2.8 ؛ لنز انتخابی تان خطا است . اگر واید زیاد نمی خواهید 24-105 بهترین انتخاب است .
    تک پایه: حکم بهترین کمک را دارد و حتما منفرتو یا مارک معروف باشد . از مدلهای سنگین بپرهیزید.
    سه پایه: اگر تیلت و پن دارید تنها سه پایه پیشنهادی ساچلر است اگر نه یک سه پایه معمولی قوی (برند خوب)
    فالو فوکاس: احتیاج پیدا نخواهید کرد.
    شیدر: معمولا همان هود لنز کافی است مگر اینکه منبع نور خیلی به سوژه نزدیک باشد. که بایک تکه مقوای سیاه باید هود گسترش یابد.
    برای صدا برداری روشی که دوست عزیز در بالا گفتند خیلی خوب است.
    اگر مصاحبه ها نشسته است یک میکروفن یقه ای سیم دار حتی بدون hf و مستقیم به دوربین کار را خیلی خوب راه می اندازد و یا یک hf متصل به دوربین.
    yaghoobi، cinemazar، saeed2vfx و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    بابک برهانیhttp://sibsabz.persiangig.com


  9. #289
    كاربر آشنا bianconeri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    74
    تشکر شده
    108
    تشکر کرده
    40

    پیش فرض

    سلام دوستان
    من می خوام یک فیلمی با با دوربین کانن 500 دی تهیه کنم
    در بیشتر این قسمت ها شاهد مصاحبه دو نفر هستیم
    برای ضبط صدا چطور عمل کنم.
    می توانم از میکروفون های یقه ای استفاده کنم؟

  10. #290
    كاربر همراه mohsen.sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    191
    تشکر شده
    321
    تشکر کرده
    2345

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط cinemazar نمایش پست ها
    با سلام به محسن عزیز
    با توجه به اینکه 3 سال است با دوربین 60d تصویربرداری می کنم خواستم نکاتی رو متذکر بشم که بعد از تجربه کاری پی به اونها خواهید برد .
    لپ کلام اینکه ساخت مستند با دوربین Dslr کار سختی است ! طوری که شاید بیشتر اوقات حواس شما را به خودش معطوف بدارد و از اتفاقات جلوی دوربین غافل بشید و بیشتر درگیر دوربین و تصویربرداری شوید مگر مستند شما بیشتر جنبه مصاحبه داشته باشد و یا صحنه هایی که در کنترل شما باشند و یا قابل تکرار .

    دوربین ها شاید خیلی تفاوت معنا داری با هم نداشته باشند برای چنین کاری البته 650D که دوستمون گفتن با استفاده از یکی از لنزهای STM کانن حداقل برای فوکوس خودکار برای شما بهتر است . خود من 60D رو به خاطر ال سی دی چرخان و امکان ضبط صدا با میکروفون خارجی به همراه تنظیمات اولیه ترجیح دادم به 7D .

    اما اینطور به نظر می رسد که شما تصمیم خودتون رو گرفتید و فقط خواستید دیگران رو در جریان بذارید ! ولی حالا ما هم میگیم تا دیگران در جریان نظراتمون قرار بگیرن !

    برای دوربین روی دست یا تک پایه بهتر است از لنزهایی استفاده کنید که لرزشگیر دارند البته باز هم چون این لرزشگیر برای عکاسی است نه فیلمبرداری شما ممکن است گاهی با یک تقه در تصویر رو به رو شوید که انگار لرزشگیر بر می گردد سر خط و دوباره شروع می کند !

    شیدر هم اگر حوصله داری یا می خواهی قیافه دوربین از عکاسی به فیلمبرداری تغییر کند بد نیست ولی از لحاظ کاربرد هود هر لنزی بهترین است در گرفتن فلر ها ، البته من خودم از این فلر ها استفاده زیبایی شناسانه هم می کنم چون تصویر متحرک است خیلی هم قشنگ می شود!

    رولینگ شاتر هم کم پیش می یاد ، بیشتر در پن های سریع و یا حرکت سریع سوژه در کادر ثابت تصویر ، شما بگیر و تدوین کن اگر جایی به چشم آمد و اذیت بودی اونوقت دنبال پلاگین بگرد از حالا فرک خودت رو مغشول نکن !

    صدا هم ما که با 60D از ورودی میکروفون خود دوربین استفاده می کنیم اگر 600D هم داره ( چون 650D که داره ) شما از رکوردرت به عنوان ورودی صدا و تنظیمات استفاده کن همزمان بده از خروجه به ورودی دوربین سینک هم نمی خواد بعداً صداتم خوب میشه !

    اگر لنزهای پرایم استفاده کنی مخصوصاً f 1.4 و زیر 2 کلاً آقا تو قبر هم که تصویر بگیری نور پردازی نمی خواد ! ولی امان از عمق میدان و امان از حفظ فوکوس روی سوژه ! ( حالا بماند که من به همین خاطر من اومدم سراغ DSLR ! ) کاری می کنه باهات که می ری و با یه PD175 دوباره فیلم می گیری که اتفاقاً پیشنهادمنم اینه که بری و با یک دوربین فیلمبروداری کار کنی و به سرنوشت امثال من دچار نشی ! البته دعا بفرمائید که بنده می خوام برم سراغ fs100 , fs700 و امثالهم که تلفیق سنسور بزرگ DSLR ها با یک دوربین فیلمبرداری باحال است که بعد از 3 سال کمپانی ها ساختن برای قشر زحمتکش فیلمبردارهای DSLR به دست !

    در انتها ذکر مصیبتی می کنم و سخن کوتاه . . . . وای از دلار! . . . . دلار !
    سلام
    خیلی ممنونم از لطفتون
    بنده از آخر پست شما شروع می کنم! واااااااااااااااای دلار! یعنی من نمی دونم چرا هر وقت تصمیم به خرید تجهیزات می گیرم گرون میشه! :d!
    الان مهم ترین مشکل من صدا هست!
    قراره یک ریکورد حرفه ای کرایه بکنم. (برند تسکم) و تست بزنیم.
    که اکسترنال صدا رو ضبط بکنیم.
    این اکسترنال بودن مزیت هایی دارد که صدا بردار و تصویر برداری آزادی عمل خواهند داشت و به راحتی کار می کنند.
    حالا ما می خواهیم تست بزنیم که دقیقا اگر اولش را سینک بکنیم تا انتخا سینک می ماند یا خیر؟!
    اما اینکه مستقیم به دوربین وصل بکنیم. امکانش را 600 دی نیز دارد اما این باعث افت کیفیت صدا میشود
    (صدا در مستند حتی از تصویر هم با اهمیت تر می شود! و ما می خواهیم با کیفیت عالی صدا را داشته باشیم.)
    بنده هنوز تبدیل خوب و درست و حسابی و بدون نویز برای جک های xlr به جک صدای (به اصطلاح بازاری) سونی پیدا نکرده ام!



    نقل قول نوشته اصلی توسط Babak Borhani نمایش پست ها
    باتشکر از دوست عزیز cinemazar که اطلاعات کاملا صحیح و عالی ارائه فرمودند.
    نکاتی هم که به نظر بنده رسید عرض کنم : اگر همزمان با فیلمبرداری میخواهید کارگردانی کنید یا حتی مصاحبه را نیز خودتان انجام دهید . اصلا از dslr استفاده نکنید که پشیمان خواهید شد. اما اگر فقط تصویر بردار هستید مانعی ندارد. حواستان هم باشد که هر 12 دقیقه باید کات بدهید.
    دوربین: 600d بهتر است.
    لنز: اگر عمق میدان نمی خواهید چرا لنز فیکس و اگر عمق میدان میخواهید چرا 2.8 ؛ لنز انتخابی تان خطا است . اگر واید زیاد نمی خواهید 24-105 بهترین انتخاب است .
    تک پایه: حکم بهترین کمک را دارد و حتما منفرتو یا مارک معروف باشد . از مدلهای سنگین بپرهیزید.
    سه پایه: اگر تیلت و پن دارید تنها سه پایه پیشنهادی ساچلر است اگر نه یک سه پایه معمولی قوی (برند خوب)
    فالو فوکاس: احتیاج پیدا نخواهید کرد.
    شیدر: معمولا همان هود لنز کافی است مگر اینکه منبع نور خیلی به سوژه نزدیک باشد. که بایک تکه مقوای سیاه باید هود گسترش یابد.
    برای صدا برداری روشی که دوست عزیز در بالا گفتند خیلی خوب است.
    اگر مصاحبه ها نشسته است یک میکروفن یقه ای سیم دار حتی بدون hf و مستقیم به دوربین کار را خیلی خوب راه می اندازد و یا یک hf متصل به دوربین.
    متشکرم.
    بنده کارگردانی می کنم و تصویر بردار خواهم داشت. (و شاید برای مواقعی که مصاحبه نشسته هست و... تنظیم کردم و به کنار آمدم.
    سه پایه هم کرایه می کنیم. (خودم هم عاشق ساچلر :d!)
    در مورد لنز:
    استفاده از لنز ثابت به دلیل عمق میدان کم و دیافراگم باز نیست!
    بلکه به خاطر این هست لنز نرمال حس هر چه طبیعی تر بودن را به کار برامون می بخشه (مثلا فیلم جدایی نادر از سیمین تماما از یک لنز 60 میلی متر ثابت استقاده شده! به خاطر ایجاد همین حس!)
    و بنده این لنز را به این دلیل استفاده می کنم.
    حالا عمق میدان خیلی کم درست است که جذاب میشود اما الزاما کمک کننده نخواهد بود. و برعکس تم امیدی که بنده می خواهم را از بین می برد. (دقیقا برعکس یک مستند دیگر می خواهم کار بکنم در زندان می گذرد _ گیر مجوزش هستم_ برای آن می خواهم دقیقا از لنز های تله و عمق میدان کم استفاده بکنم!)
    و دیاف نسبتا خوب این لنز باعث میشه که نیاز به نور پردازی به حداقل برسد.

    بنده برای صدا در این مستند بیشتر از میکرون گان استفاده می کنم.
    به دلیل نوع الگوی دریافت ، آزادی عمل برای صدا بردار و به خصوص مواقعی که صرفا مصاحبه نیست.
    راستش بنده همچنان در مورد تبدیل و... که با خود دوربین صدا رو ضبط بکنیم مطمئن نیستم.
    و احتمالا همین هفته یا هفته آینده صدا را به صورت اکسترنال با ریکورد های حرفه ای تست می زنیم که نتیجه چه می شود. (و البته به یکی از دوستان مستند سازم که به این شیوه مستند می سازند تماس خواهم گرفت و نظر ایشون رو در این بار نیز خواهم پرسید. در این تاپیک نیز عرض خواهم کرد.)


    مجدد متشکرم.
    yaghoobi تشکر می‌کند.

صفحه 29 از 62 نخستنخست ... 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •