حسین بابایی
من جای شما باشم بدنه 6d رو با 17-40 میگیرم برای منظره و معماری. یکی از دوربین های کراپ رو هم نگه میدارم و یک لنز 70-200 روش میبندم برای پرنده گرافی و پرتره.
رنج بین 40 تا 70 هم اصلا در ژانر عکاسی شما کاربردی نداره که غصه شو بخورید.
بنده به شخصه به هیچ وجه حاضر نیستم در طبیعت و مسافرت، دم به دم لنز عوض کنم، فرصتهای عکاسی زیادی رو از دست بدم و به گرد و غبار اطراف برای ورود به درون لنز و دوربین بفرما بزنم!
فایده نگه داشتن دوربین دست دوم کراپ بسیار بیشتر از پول ناچیزی است که بابت فروش آن دریافت میکنید. این را همه دوستانی که تجربه کرده اند تصدیق میکنند.
می شود هر شات، قدمی باشد به سوی خدا ...
1: کیفیت بالاتر تصویر. نه فقط به خاطر فول فریم بودن سنسور، ترکیب لنزهای با کیفیت فول فریم و سنسور فول فریم خروجی عالی تحویل میده .
2: بدنه های محکم تر با سیلینگ بهتر. وقتی میری بیرون کمی گردوخاک و رطوبت دیگه ترسناک نیست.
3: نویز کمتر در ایزوهای بالاتر. دستتون برای بالاتر بردن ایزو و نترسیدن از اینکه جزئیات رو از دست میدید خیلی بازتره.
4: ویزور بهتر.
معمولا دوربین ها رو با لنزهای پرایم تست میکنن (فول فریم و کراپ دار) اونم تو شرایط آزمایشگاه که نتایج خیلی خوب میشن ولی چه لنز زوم کراپ داری رو میتونی پیدا کنی که روی یه دوربین کراپ با یه لنز زوم FF روی یه دوربین FF برابری کنه ؟ برای مثال تو لینک زیر خروجی 60D + 10-22 رو تو بهترین دیاف با 17-40 روی بدترین حالت مقایسه کنید. اگه جزئیات و کیفیت تصویر مهم نیست اصلا چرا SLR؟
Canon EF 17-40mm f/4 L USM Lens Image Quality
عزت اله طلی
سلام
اگر با اين شرايط مي خواهيد به سمت فول فريم برويد، به نظر من كمي تجديد نظر كنيد.
افزايش ايزو براي عكاسي منظره----به قيمت افت ديناميك رنج؟
من شخصا كمتر عكس منظره اي را ديده ام كه با ايزوهاي بالاتر از 400 ثبت شده باشد. يادمه يك زماني با بدنه هايي كه اين قابليت را داشتند از ايزوي 50 استفاده مي كردند.
http://www.juzaphoto.com/article.php...ndscapes_12-24
اگر بگوييد فول فريم براي داشتن ديناميك رنج بيشتر، اين ايده قابل قبول تر است.
Who knows, Who knows
Who knows, which way the whirlwind blows
Or where the trail of tomorrow goes
For a man without a star
البته جناب پویان ثبت جزئیات رو هم در نظ داشته باشید که در یک فول فریم قال توجه هستش
داود معانی
سلام جناب پویان ممنون از اینکه نظر خود را فرموده اید مواردی که اشاره کردم نه شرایط خاص بنده بلکه شرایطی است که گاهی عکاسی منظره به شما تحمیل میکند -تعداد آن هم کم نیست. مسلما اولویت برای هر عکاسی در شرایط عادی استفاده از ایزو های پایین تر است (البته نه ایزو 50 چرا که بهترین کیفیت تصویر در دوربین های کنون را در ایزو 100 خواهیم داشت -ایزو 50 برای مواقعی است که نیاز به کاهش حساسیت سنسور و افزودن زمان نوردهی داشته باشید ) . تا آنجا که بنده میدانم داینامیک رنج و عمق رنگ در فول فریمهای کنون -بخصوص در ایزوهای پایین) تفاوت عمده ای با سنسورهای کراپدار ندارد بلکه یکی دیگر از اضلاع اصلی کیفیت تصویر ( به نظر بنده مهمترین جزء آن) یعنی جزئیات است که کاملا افزایش میابد . و البته وقتی مجبور به افزودن ایزو میشوید خیلی مهم است که داینامیک رنج و کیفیت رنگ تصویر در( کنار حفظ جزئیات ) مناسب باشد که این مسئله در فول فریم های جدید کنون کاملا راضی کننده است.
جواب سوال شما رو میشه به دو روش پاسخ داد
1- استناد به نمونه های عملی که بیشتر لنداسکیپ کاران با ظهور دی مارک 2 به سمت این دوربین تمایل یافتن
نمونه بارزش هم در همین فروم هستش
2- در دوربین 6دی کنون من همواره یک یا دو استاپ به سمت راست هیستوگرام عکاسی می کنم که اینکار میتونه دینامیک رنج مناسبی رو بعد از ریکاوری مناطق روشن به شما بده
قابلیت ریکاوری مناطق های لایت به دلیل قابلیت ثبت جزییات بیشتر نیز بالاتره و این قابلیت در سنسورهای کراپدار به دلیل کوچک بودن سطح سنسور ضعیفه
به هر حال ثبت جزییات بیشتر هنگامی که بخواهید عکستون رو در تابلوهای بزرگتر چاپ کنید خودشو نشون خواهد داد و اکثر لنداسکیپ کاران حرفه ای دنیا چون اقدام به فروش تابلوها در اندازه های بزرگ می کنن این مقوله براشون بسیار مهم خواهد بود به ویژه اینکه الان دستگاه های چاپ نیز پیشرفت زیادی در ثبت جزییات کردن
از همه مهمتر در فول فریم کادری که در فاصله کانونی مشابه با کراپدار به دست میارید متفاوت خواهد بود ( به وی ژه در فواصل کانونی وایدتر مشهودتر هستش )
یعنی میشه گفت کادربندی شما تابعی از سطح سنسور نیز هستش
با تشکر
داود معانی