اگر منظورتون از «موج داشتن» همون Distortion هست، که مستقیماً به لنز مربوط میشه و نه بادی ... مثلا وقتی با لنز ۳۵ میلیمتری، کادر رو با چهره پر کنید، فرقی نداره نیکون باشه یا کنن یا هر برند دیگه ای ؛ پرسپکتیو صورت دچار اعوجاج میشه ... اما وقتی از لنزهای ۸۵ میلیمتر به بالا در هر برندی استفاده کنید این اعوجاج در پرسپکتیو، کم تر و کم تر خواهد شد ...
بیننده در همون وحله اول یا از عکس خوشش میاد یا نمیاد
به کم و زیاد نگاه کردن نیست ... به نیکن و کنن هم نیست ... (به عمل کار برآید، به سخن دانی نیست!)
حالت Blur بودن پیکسل هم وجود خارجی نداره ... چون یه پیکسل، فقط و فقط از یه رنگ تشکیل شده و به تنهایی نمیتونه حالت Blurred داشته باشه ... اما Sharp بودن کل تصویر به خیلی آیتم ها بستگی داره که از حوصله بحث خارجه ...
این بحث هم که فلان دوربین بدرد آتلیه میخوره و به درد صنعتی تبلیغاتی نمیخوره رو فراموش کنید ... یعنی با نیکون نمیشه عکاسی Nature و LandScape کرد ؟ یا مثلاً اکثر قریب به اتفاق آتلیه ها که از Canon EOS 5DmarkII و III استفاده میکنند، دارند اشتباه میکنند ؟
این تصورات و شبهات نادرست رو که شما از عده ای ناآگاه میشنوید، برای خودتون حکم مُنزل نکنید
این روزها هرکی که با دوتا بادی و دوتا لنز کار کرده، برای شما در قامت DPreview و امثالهم ظاهر میشه و ذهنیت شما رو مسموم میکنه ... خودتون رو اسیر این شبهات و مهملات نکنید ... برعکس شنیده های شما، بادی های 5D (چه سری اول و چه markII & markIII) امتحان خودشون رو حداقل در آتلیه های همین مملکت خودمون بدرستی پس داده اند ... همینطور نمونه خروجی های خیلی خوبی از D800 در کار تبلیغتی دیده ام که همهٔ اینها، حکم «برهان خلف» برای گفته های نادرستی است که ذهن شما رو به ...
موفق باشید و به هر گفته ای شک کنید، مگر خلاف آن بدرستی اثبات شود