سلام
دوست عزیز مشکل سوال تکراری نیست، مشکل اینجاست که شما خیلی توضیحات دادین ولی در نهایت سوالتون مشخص نیست!
قسمت های بولد شده را به ترتیب عرض میکنم:
1. الان شما 2تا از 3 لنز را میخواهید تهیه کنید؟ یا یکی از آنها؟ بودجه را هم اعلام نکردین!
2. در خوب بودن 24-105 L شکی نیست ولی تا جائی که با لنزهای بهتر مقایسه نکنید. بسیاری از آتلیه ها با همین لنز دارن کار میکنند.
3. گران بودن 24-70 f2.8 II تنها به روزنه f2.8 ان نیست! و این تنها یکی از فاکتورهای مثبت آن است. ولی کمتر کسی با شرایط شما از این برای پرتره...
4. 70-200 f2.8II قریب به 1.5 کیلو وزن دارد، به همراه مارک 3 چیزی در حدود 3 کیلوگرم! آیا میتوانید با چنین وزنه ای عکاسی کنید؟
5. ارزش خرید کاملا نسبی است، اگر شما با هزینه کردن 3 برابر قیمت 24-105 توقع دریافت نتیجه ای 3 برابر دارید، خیر چنین نیست! و شاید بتوان ارزش خرید همان 24-105 را بیشتر دانست! پس اینطور قضاوت نفرمائید. لینک مقایسه (در تمام فوکال ها مقایسه کنید)
6. در تاپیک مربوطه
بنظرم:
با توجه به اینکه قصد تهیه فلاش را دارید، و اینکه همیشه شرایط کنترل شده ای احتمالا دارید، حتی برای آوت دور هم چندان به f2.8 نیاز نخواهید داشت(آتلیه که جای خود)
اگر بودجه را در حدود 7-8 ت در نظر بگیریم من این ترکیب را پیشنهاد میکنم:
1. EF 24-105 F4.0 L IS USM این لنز در بازه های واید تا نرمال، عملکرد بهتری دارد.
2. EF 70-200 F4.0 L IS USM این لنز هم بلحاظ شارپنس چیزی از نسخه f2.8 کم ندارد.
مدتی با این 2 عکاسی کنید و در مرحله بعد حسب نیاز و اینکه بیشتر از چه فوکالی استفاده میکنید، اقدام به تهیه یکی از پرایم های 85، 100، و یا 135 کنید.
(توجه: لنزهای مذکور با نسخه های stm و یا بدون is اشتباه نشود)
موفق باشید.
1. فکوس
2. لینک
ارادتمند
مچکرم از راهنماییتون
عرض کنم که همون 7 تا 8 تومنی که فرمودید مد نظرم هست . اینکه یه لنز واسم جواب بده خیلی خیلی بهتره فقط ترسم از اینه که 24-105 به تنهایی نتونه جواب بده بخاطر همین پرسیدم که کدوم لنزا رو ور دارم و یا اینکه دو لنزه باید بشم یا خیر . اون لینکی که دادین رو دیدم مچکرم ازتون تفاوتشون محسوسه . من اگه مطمئن باشم به قول شما بیشتر آتلیه ها از همین 24-105 استفاده می کنن و واقعا خروجی خوبی داره قطعا این همه تردید نداشتم و هزینه اضافه هم تو همچی شرایطی عاقلانه نیس خوب ! اونم به قول شما اگه تفاوت اونقد چشم گیر نباشه که مشتری متوجه نشه ! . فقط چون خودم خیلی ادم حساسی هستم درگیر این قضیه شدم و میخوام کارم بی نقص باشه و کوالیتی خیلی واسم مهمه . پس طبق فرمایشات شما باید خروجی 24-105 کلا حرفه ای و راضی کننده باشه درسته ؟ ( قبول دارم شارپنس و کیفیت مثلا 24-70 بهتره با توجه به اون لینک که گذاشتید ) ولی منطورم اینه که واسه کار ما میشه گفت یه لنز حرفه ای محسوب میشه یا نه ؟ شاید این حرف و مقایسه ای که الان میگم صحیح نباشه ولی میخوام متوجه منظورم بشید ( یعنی مثلا اگه با 24-105 یه شات بگیریم و بیایم با 24-70 یا 70-200 همون شات رو بگیریم و عکسا رو پیش هم بزاریم آیا تفاوت دیده میشه بطرزی که متوجه بشیم در نگاهای اول و یا با کمی دقت ؟ )
اینکه گفتم سوالم زیاد صحیح نیس بخاطر باز بودت یک استاپ ذیاف 24-70 بود و ....
خلاصه اگه شما و دوستان مهر تاییید رو 24-105 بزنید منم استفاده میکنم و بیهوده هزیته اضافه نمیکنم و به قول معروف پولامو به یه زخم دیگه میزنم ر
بازم مچکرم که وقت گزاشتین و خوندید مرسی
راستی متوجه اون کامنت ریپلای نشدم ! گفتین چه اصراری به خرید مارک 3 دارید ....؟ !
با اینهمه مشکل شما همون 24-105 را روی کراپ یا فول استفاده کنید اگر کسری داشتید بعدا اضافه کنید اینطوری بیشتر گیج میشوید
فلاش 1 عدد برای بیرون بگیرید باز هم اگر احساس نیاز کردید اضافه کنید ولی برای داخل حداقل3 عدد نیاز است
خروجی و کیفیت این لنز ها بیشتر از نیاز شما است پس درگیر شارپی و این بحث ها نشوید
ترستون اینه که جواب ندهد ؟ وحی منزل نیست خوب بعدا اضافه میکنید ترس ندارد
در استودیو هیچ تفاوتی خاصی بین این لنزها دیده نمیشه! و بخاطر رنج کاربردیتر 24-105 و قیمتش شاید انتخاب مناسبی باشد. خیلی ها هم ممکن است از این لنز در استودیو استفاده کنند اما در خارج از استودیو برای عکاسی پرتره محیطی تفاوت از زمین تا اسمان است.
موضوع به شارپنس مربوط نمیشود. اگرچه شارپنس لنزهای 24-70 و 70-200 بالاتر است اما هدف اصلی تهیه این لنزها رسیدن به زمینه محو روی اف نامبر 2.8 است نه شارپس.
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.
عزیز اتلاف هزینه نیست به خدا . کاش این امکان بوجود بیاد تا من و شما یه جا کنار هم بشینیم با دقت تمام سمپل های سایت های dp review . pixelpeeper و ...... در بادی های مختلف و لنز های مختلف در شرایط نوری و تاریکی و ..... بین بدنه ولنز فول و بدنه و لنز کراپ دار بررسی کنیم اون وقت من به شما ثابت میکنم کیفیت و جزئیات در عکسهای گرفته شده با فول فریم خیلی بهتر و بیشتر هست نه اینکه شما میگید یه کم بیشتر نه خیر یه کم نیست خیلی بیشتر از یه کم
این سمپل ها را همه دیده اند و از برتری خروجی فول فریم آگاهند ولی اینکه به کسی با بودجه 4 تا 5 میلیون فول فریم پیشنهاد شود عجیب است. قبلا هم عرض کردم امروز دیگر خروجی فول فریم ها و کراپ دار ها مثل گذشته اختلاف بسیار فاحشی ندارد و باید برای مقدار هزینه عاقلانه تصمیم گرفت. مطمئنا برای آن دوستی که 5 میلیون دارند و بخاطر کیفیت خروجی که می ترسند مناسب نباشد می خواهند خودشان در دردسر وام و ... بیندازند چنین توصیه هایی راهگشا نیست
سلام.
دوستان عزیز سوالی داشتم. بودجه ی محدودی دارم ماکزیمم 400 اینا، برای استدیو روی دوربین کراپ چه لنزی بگیرم که هم بشه عکس قدی گرفت هم خیلی دیفرم نشه سوژه.
احتمال بسیار بالا گزینه دست دوم هستش و ایرادی نداره.
طول فاصله تقریبا 5 6 متر هستش.
پ.ن : احتمالا پیشنهاد دوستان 50مم هستش. اگر بدون فکوس اتوماتش رو بگیرم به مشکل نمیخورم؟
سلام عزیز.
تا 400 اگه بخوایید دیگه راهی نمیمونه جز 50 1.8.هرچند 50 در این فضای محدود کمی کار رو سخت میکنه اما تنها راه به نظر میرسه.
اگر کمی بیشتر میتونستید هزینه کنید و اگر دوربین نیکون دارید 18-50 اف 2.8 سیگما به نظرم لنز بسیار مناسبیه برا آتلیه های کوچیک.
این لنز بدون مونور فکوسش که مخصوص نیکونه تو رنج 600 تمنه فکر کنم.خودم چند ماهی تیپ 3 کانونش که البته حدود 1100-200 قیمتشه رو استفاده کردم رو کراپ.خیلی لنز خوبی بود و اگر روزی تو این رنج بخوام رو کراپ استفاده کنم مطمئنا تنها انتخابم خواهد بود.
یا علی.
مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید..............که ز انفاس خوشش بوی کسی می آید
از غم هجر مکــن ناله و فریــاد که دوش..............زده ام فــــالی و فریادرســــــی مـی آید