حالا بهتر یا کاربرد بیشتر. چرا با این لحن جواب میدید شما همه رو اینجوری راهنمایی میکنید؟ من فقط یه سوال پرسیدم . منظور شما از مصارف عمومی همون زوم بیشتریست که میده حالا اگر زوم رو کنار بذاریم تفاوت های دیگه شون چی هست(شارپنس و بوکه و ...)
خواستم یه مقایسه ای بشه بین این دو لنز که هم من هم بقیه ی دوستانی که تمایل به خرید دارند استفاده کنند
منم مثل شمام و منتظر نظرات اساتید ام
اطلاعاتم در این زمینه فقط براساس نظرات بقیه کاربران و سایت هاست
تا اونجا که اطلاع دارم برتری ۱۴۰- ۱۸ پوشش گستره ی بیشتر و مانت فلزیه
و 55-18 afp هم بی صدایی و شارپنس و بوکه ی بهتره
میتونید ریوویو های کانال the art of the image رو در یوتیوب مشاهده کنید که خوب توضیح دادن
سلام دوست من، لنز 18-140 لنز خوبی هست، اما لنز 18-55 AFP لنز شارپ تر و بی صدا تری هست و البته خب مدرن تره و طبیعتا باید اینجوری باشه
نکته ای که متوجه نشدم اینه که چرا D7200 رو با لنز 18-55 AFP خریداری نمیکنید، بادی d7200 رو جداگانه و لنز 18-55 aFP رو جداگانه خریداری کنید که فقط 290 تومنه
از اطلاعات و مطالعه ای که کردین مشخصه که قراره زود پیشرفت کنید، پس بهتره به جای هزینه زیاد روی یک لنز همه کاره که به زودی قراره کنار بگذارید، یک میلیونی که بابت 18-140 قراره مصرف بشه رو 290 تومنش رو بذارید روی 18-55 AFP و ما بقی رو بذارید روی 50mm f1.8 البته در آینده که سبک کارتون مشخص تر شد
کیفیت مشابه نیست، کیفیت ساخت سری 7 بهتر از 5 هست، با دوام تر هست.هر چند کیفیت هردو مشابه هست
به علاوه که دوربین D5500 سینک فوکس نداره که آپشن بسیار بسیار مهمی هست، به این معنی که در خرید لنز هایی مانند 35mm و خیلی از لنز های سیگما و تامرون که به بک فوکس و فرانت فوکس بخورید، کاری از دستتون ساخته نیست و مجبور به عدم استفاده از لنز ها میشید
انتخاب بنده به قطع D7200 هست، حتی اگه با محدودیت بودجه مواجه باشیم، خرید D7100 رو هم به D5500 شخصا ترجیح میدم. (واقعا تفاوتی در شارپنس و کیفیت عکس ها حس نخواهد شد، حتی با D7100 چه برسه به D7200 )
وقتی قراره خطای فوکس بیشتر باشه، حالا سنسور دوربین صد برابر هم شارپ تر باشه، عکس بلااستفاده است، چه برسه به یک هزارم درصدی که هرگز لمس نخواهد شد.
دوست من این قضیه بسیار جزئیهاما عملکرد ضعیف تری نسبت ب 5500 داره تو نویز طبقDXO
اصلا احساس نخواهید کرد،فکر کنم این میزان فقط با دستگاه های دقیق DXO قابل تشخیص باشن
اینجور که مقایسه ISO هارو دیدم این میزان جزئی هم گویا مربوط به ISO های بالا میشد که روی این بادی های کراپ عکاس حرفه ای معمولا ازشون استفاده نمیکنه
شما چون تازه واردین این مورد رو براتون روشن میکنم که کلا به سمت شارپنس و DXO و این بحث ها نرید که فقط اطلاف وقته
دوربین های مدرن همشون به میزان کافی شارپ هستن.
بنده شخصا همین دیشب در آتلیه به همراه گروه دوربین D3300 یک میلیون تومانی و دوربین D610 پنج میلیون تومانی رو از لحاظ شارپنس مقایسه کردیم، ابتدا D3300 با لنز 18-55 AFP بود و D610 با لنز 24-85 (که نزدیک به دو میلیون تومان قیمتشه) عکس D3300 واقعا شارپ تر بود، سپس روی هردو دوربین 18-55 AFP رو گذاشتیم و نتایج واقعا یکسان بودن، (اگر از خطای vignetting اطراف عکس D610 به دلیل فول فریم نبودن لنز AFP صرف نظر کنیم)
این نتیجه مقایسه دو دوربین با اندازه سنسور مختلف و تفاوت قیمت خیلی زیاد بود، حالا در بادی هایی که شما گفتید حساب بکنید تفاوت چقدر جزئی هست
D3300 + 50mm f1.8G
I don't call myself a photographer, I'm just enthusiastic about photography
Telegram: @Mostazrafe
سلام
من تا الان دو مدل دوربین سوپرزوم کنون sx50 و sx60 داشتم, الان فروختم و میخوام یه چیز بهتر بگیرم, بعد تحقیقاتی که کردم از کنون g3x خوشم اومد که در کنار سنسورش 1 اینچی ۲۵x هم زوم داره و نسبت به دوربین های قبلیم که سنسورشون ۱/2.3 بودن قویتره, از یک طرف هم میخوام عکس های با فاصله نزدیک رو خوب بگیره و در حد dslr هاباشه, خودم معمولا همیشه بیرون میرم دوربین میبرم با خودم و خوشدست و جمع و جور بودنم برام ملاکه, طبیعت هم زیاد میرم و بخاطر همین از g3x خوشم اومده, البته وزنش حدود ۸۰۰ گرم و حالا با توجه به رنج قیمت 2,400 چه گزینه های دیگه ای رو میتونم داشته باشم ؟
از سری بدون آینه کنون هم مدل m3 و m10 یا فوجی a3 و a10 سبک هستن ولی باید لنز براشون تهیه کنم و میخوام حداقل در حد همون ۲۵x زوم رو بهم بده و خوشدست هم باشه, و عکس نزدیکشون هم خوب باشه.
نظر شما چیه ؟ به نظرتون g3x بگیرم یا میرورلس
اینم مقایسه g3x با یکی از میرورلس ها: Canon M3 vs Canon G3 X Detailed Comparison
ترسم از g3x اینه که بخاطر سایز سنسورش 1 نسبت به dslr ها کیفیتش راضیم نکنه اگه ممکن یه توضیحی درباره سایز سنسورها بدین و اینکه فرق میرورلس با dslr چیه , ممنون...
میرورلس ها نسل جدید دوربین های حرفه ای دیجیتال بودن که گویا قرار بود جای DSLR هارو بگیرن اما زورشون نرسید!
فشرده تر شدن و به خاطر دیجیتال بودن چشمی (ویزور) DSLR هارو نداشتن که البته چاره ای براش اندیشیدن اما هیچی چشمی DSLR نمیشه
در دوربین های DSLR چیزی که در ویزور میبینید با عکسی که ثبت میشه متفاوته و چیزی به اسم پیش نمایش زنده در ویزورشون وجود ندارهو این مورد گاهی دردسرساز میشه، این مورد در میرورلس ها حل شده.
بزرگ تر بودن سنسور باعث میشه شما بوکه ی بیشتری بگیرید و عکس شما دلچسب تر باشهیه توضیحی درباره سایز سنسورها
DSLR های جمع و جوری مثل D3300 از نیکون و 100d از کنون رو یه نگاه بندازید شاید نظرتون رو جلب کردن...
اگه نکردن گمون کنم برای استفاده ی شما همون دوربینی که نام بردید با سنسور یک اینچی جواب کارتون رو بده
عکس فاصله نزدیک منظورتون عکس از چی هست؟ اگه منظورتون عکس از اجسام کوچیک هست، که سنسور یک اینچ جواب کارتون رو میده چرا که بوکه با فاصله دوربین از سوژه رابطه عکس داره و وقتی سوژه کوچیکه دوربین بهش نزدیک میشه و بوکه دلچسب میشه
اما اگه سوژتون انسان و اجسام بزرگ باشه گمون میکنم بوکه ی سنسور یک اینچی به دلتون نچسبه
البته این قضیه هم هست که لنز های زوم DSLR و میرورلس معمولا ماکرو خوبی ندارن و اپرچرشون هم که بستست و احتمالا اگر سمت میرورلس برید مجبور به خرید دو لنز خواهید شد
آینده عکاسی DSLR و میرورلس روشن تر هست
اگر دنبال عکاسی حرفه ای هستید، پیشنهاد بنده DSLR و یا میرورلس هست
اما اگر فقط تفریح و سرگرمیست، دوربین یک اینچی بدون دردسر و لنز بازی جواب کار شمارو خواهد داد.
ویرایش توسط Aier : Wednesday 26 April 2017 در ساعت 00:15
D3300 + 50mm f1.8G
I don't call myself a photographer, I'm just enthusiastic about photography
Telegram: @Mostazrafe