6 دی تقريباً از 5 دی 2 بهتره ، 6 دی 2 پيشرفت زيادی نکرده من 5 دی 3 رو ترجيح ميدم
اگر نميتونيد برای لنز در آينده هزينه کنيد بهتره يک کراپ بگيريد با لنز های بهتر
Printable View
قيمت بازار رو اطلاع ندارم ، گاهی تو سايت خودمون هم لوازم خوبی پيدا ميشه
من ترجيح ميدم دست 2 بگيرم اگه پيدا بشه
لنز بسته به نوع استفاده و سليقه خودتون داره ، من تو 1 ماه گذشته 5-6 تا لنز عوض کردم
سيگما 85 رو فروختم 50 سيگما گرفتم اونم فروختم 85 1.4 کنون گرفتم ، که لنز خيلی خوبيه اما گرونه
کانون 100 ال رو فروختم سيگما قديمی 50 2.8 گرفتم
سيگما 35 رو فروختم تامرون 15-30 گرفتم
هر کدوم يک نکته مثبتی داره يک سری محدوديت هم داره ، من بعد از 2 سال عکاسی حرفه اي (حدود 60 تا عروسی ) به اين ست اپ رسيدم که برای من مناسبه
اگه عکاسی عروسی نميکردم سيگما 35 لنز خيلی بهتری بود
هفته پيش به اجبار 1 روز رو با 85 1.8 قديمی کنون سر کردم (لنز خودم رو دوستم بست روی دوربينش ديگه پس نداد ) توی دوربين تفاوتی به نسبت بقيه 85 ها که 3-4 برابر قيمت دارند نميبينين ، در عوض سرعت فکوس خيلی بالا و وزن خيلی کمتری داره
بهترين انتخاب برای شروعه
اگه بتونين از لنز پرايم هميشه استفاده کنيد 35 1.4 سيگما هم کنارش خيلی خوبه
24-105 لنز بدی نيست اما جذابيت خاصی هم نداره
سلام خسته نباشید
یکی از دوستام قصد داره با بودجه حدود سه چهار میلیون یک بدنه و لنز کیت بگیره و برند کنون رو به بقیه برند ها ترجیح میده ، ظاهرا حرفه ای ترین مورد استفادش هم پرتره هست(و عکاسی از جمع های خانوادگی و و و)
بین بدنه های 200D و 750D شک داشتم ولی بعد به این نتیجه رسیدم که برتری قدرت فوکوس 750D بیشتر به درد یه تازه کار میخوره تا برتری سنسور 200D نسبت به 750( بر اساس نمرات دی ایکس او)برای لنز هم بهش 18-55 در کنار 50 رو پیشنهاد دادم یا 18-135 تنهارو....
متاسفانه اطلاعاتم از بدنه ها و لنز ها زیاد به روز نیست....هیچ بدنه دیگه ای یا ترکیب لنز هیجان انگیز دیگه ای توی این بازه قیمتی پیدا میشه که به جای اینها بهش پیشنهاد کنم ؟
سلام، خسته نباشید، من یه دوربین میخواستم بگیرم، کلا بین 2 تا 5 میلیون هزینه میخوام کنم، برام قدرت زومش اصلا مهم نیست، فیلمبرداریشم اصلا مهم نیست، فقط کیفیت عکسش مهمه، چی پیشنهاد میکنید دوستان؟
برای پرتره میخوام، گفتم زومش، فیلمبرداری، قابلیتای جانبیش مثل وای فای و بلوتوث مهم نیستن زیاد چون بخاطر همین چند مورد خیلی اختلاف قیمتایی هست و منم محدودم، فقط کیفیتش برام مهمه و ترجیحا صفحه تاچ برای فوکوسش، کلا بدون موارد بالا حداکثر کیفیت کدوم دوربین پبشنهاد میشه، بله، کلا با بدنه لنز، یا اگه با خصوصیات ک من میخوام اگه بدنه لنزش جدا هم مهم نیس ولی کلا هزینم محدوده واسه همین
تا 5میلیون انتخابهای محدودی بین بدنه و لنزهای تقریبا ابتدایی دارید.
Canon eos 750d+18-135
nikon d5500+18-140
هر دو حدود 4500-4600 قیمت دارند که برای مموری و کیف و هم حدود 400-500 تومان باید بپردازید.
اگر بدنه یا لنز دست دوم تمیز پیدا کنید توصیه من canon eos 8d+18-135 usm بوده که هم بدنه و هم لنز ازتوصیه های قبلی بهتر هستند.
اگر به عکاسی پرتره در محیط باز علاقه باید حداقل به فکر لنزی مثل 85mm f1.8 باشید.
سلام و عرض ادب
دوستان یه راهنمایی میفرمایید
با بودجه بین ۵ الی ۶ تومن حدودا یه بدنه کارکرده میخوام بگیرم
کارکردم هم بیشتر پرتره و آتلیه و عکاسی کودک هست.
بین این سه بدنه کدوم رو دوستان پیشنهاد میدن؟
5D II
6D
80D
فقط هم کنون
در مورد 6D و 5D II میخوام بدونم سیستم فوکوس قدیمی شون آیا کارایی لازم رو داره در مقابل سیستم فوکوس ۴۵ نقطه ایه ۸۰دی ؟
فوکوس دقیق روی سوژه برام خیلی اهمیت داره.
حالا کیفیت نهایی عکس و عمق میدان و... رو لطفا دوستان در نظر بگیرند و بفرماییند کدوم رو بگیرم؟
البته یک نکته در مورد 5D M II هست اونم اینکه با ۴۵۰۰ هم میشه راحت اینو گرفت که پول بیشتری برام میمونه برای لنز.
پس اگر دوستانِ مطلع، اختلاف زیادی بین این بدنه ها مخصوصا ۶دی و ۵دی مارک ۲ نمیدونن برم سراغ ۵دی مارک ۲.
منتظر راهنمایی عزیزان هستم.
آقا هیچ کس نیست محض رضای خدا یه راهنمایی بکنه؟!
***عزیزان به موارد بالا دو مورد 70D و 7D رو هم اضافه کنید.
چون میخوام بیشتر پول واسه لنز بذارم. البته به شرطی که دوستان کمک کنند کدوم رو انتخاب کنم.
آقا مسعود بسیار سپاس
باید عرض کنم عمده کار بنده outdoor هست. در باغ و بوستان!
با این وجود میفرمایید ۸۰دی؟
یا ۶دی؟
6d به طور کلی خیلی دوست دارم اما آیا سیستم فوکوس ۱۱ نقطه ایش کفایت میکنه و میتونه به خوبی فوکوس کنه؟
سوال بعد اینکه ۷۰دی با ۸۰دی و ۶دی اختلاف قیمت نسبتا زیادی داره حدود ۲ تومن. مع ذلک شما میفرمایید ۸۰دی و ۶دی ؟
به شخص من باشد حتما 6دی.خصوصا برای موردی که فرمودید بحث عمق میدان کاملا مهم است.رنج لنزها هم بر مبنای کادر فول فریم تعیین شده و مثلا رنج 70-200 روی فول فریم کاربردی تر از کراپ است.
بعد از خرید mk4 برای بدنه دوم به فکر 80 دی بودم ولی با در نظر گرفتن شرایط و سابقه استفاده 5-6 ساله از 6دی باز هم انتخابم 6دی بود و مجداد یک 6دی کم کار کرده تر خریدم.
آقا مسعود واقعا ممنونم
نظرتون راجع به 5D II چیه؟ (با توجه به اختلاف حدود ۲ تومنی با 6D و اینکه با این پول میتونم یه لنز بگیرم)
با در نظر گرفتن نوع عکاسی بنده و توجه به فوکوس دقیق.
البته فکر نکنم سیستم فوکوسشون خیلی فرق کنه درسته؟ ۹ در برابر ۱۱.
حالا شما استادید بفرمایید
دوستان نیاز به دفترچه راهنما D800 کنون دارم لطفا اگر دارید راهنمایی کنید. ممنون
سلام مجدد خدمت دوستان و اساتید عزیز بالاخص آقا مسعود جان.
یک مشاوره دیگه هم از سروران داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
بین 6D II و 5D III کدوم رو پیشنهاد میدن عزیزان؟
مورد های عکاسی:
بیشترین استفاده، عکاسی کودک در فضای باز و پرتره
گاهی حیات وحش و طبیعت
گاهی هم ساخت کلیپ (حرفه ای)
عزیزان دلی که تجربه و اطلاع دارند دریغ نکنند.
تشکر
سلام
من میخوام واسه شرکت یه دوربین و لنز بخرم
کارمون هم باهاش بیشتر عکس انداختن از محصولات شرکت و کم و بیش تبلیغاتی و محیط بسته است
به نظرتون این انتخاب خوبیه؟
Canon 6D Mark II
Sigma 24-70 f/2.8 Art-Canon
انتخاب بهتر دیگه ای هم هست؟فقط ممنون میشم سریعتر جواب بدین فردا باید سفارش بذارم
سلام ممنون از شما
1 - منظور شما چه نوع محصولاتی هست؟ محصولات ریز و کوچیک؟ یا مثلا محصولات بزرگ؟
آخه لنز 100 م م توی فضای بسته ناکارآمد میشه ، یعنی من تو فضاهای بسته چیکارش کنم؟
2 - اون لنز سیگما که گفتم بیشتر مناسب چه کارهایی؟ آیا لنز بدی هستش؟ و آیا به دوربین 6d میخوره؟
کاربرد تخصصی را که نمیتوان برای 24-70 متصور بود ولی بیشتر برای کارهای خبری و مستند و حتی منظره کاربرد دارد.برای عکاسی از محصولات 70 مم کوتاه است و باید خیلی به سوژه نزدیک شوید.اعوجاج این لنزها هم برای عکاسی از محصولات مناسب نیست.منظورتان از اینکه 100 مم در فضای بسته ناکارآمد میشود را متوجه نشدم.اگر از نظر فاصله با سوژه میفرمایید با لنز 100 مم باید برای عکاسی از سوژه ای مثل یک جعبه کفش حدود یک متر از آن باید فاصله بگیرید.حداقل فاصله فکوس این لنز(ها) هم بیشتر از لنزهای ماکرو است.
با لنز 24-70 سیگما خیلی آشنایی ندارم ولی در مقایسه زیر با لنز 24-70 f4 و با توجه به قیمت بالای آن لنز انتظار اپتیک بهتری میرفت.
https://www.the-digital-picture.com/...mp=3&APIComp=0
اگر اصرار به خرید لنز 24-70 دارید توصیه میکنم به جای آن لنز سیگما ،دوربین را با کیت Canon ef 24-70 f4.0 is تهیه کنید.برای عکاسی از محصول نیاز به اف 2.8 ندارید ولی لنز کنون مزیتهایی مثل قیمت و وزن کمتر،اپتیک بهتر،لرزشگیر 4 استاپ و تا حدودی قابلیت عکاسی ماکرو دارد.
لنزهای سیگما با مانتهای مختلفی تولید میشود و میتوانید با خرید لنز با مانت ef از آن روی بدنه های کنون استفاده کنید.
برای عکاسی از محصول نورپردازی مهمتر از دوربین است.
در جواب دوستی که دفترچه نیکون D800 رو میخواست :
https://downloadcenter.nikonimglib.c...s/16/D800.html
سلام دوستان . من بعد از تقریبن ده سال دوباره عکاسی رو شروع کردم . به دلیل گرفتاری خانوادگی و ... توی این مدت از عکاسی فاصله گرفته بودم . تجهیزاتی هم که دارم فکر میکنم خیلی زیر خاکی شدن . میخواستم یک بادی خوب با قیمت مناسب تهیه کنم و دوباره شروع کنم . خیلی ها بهم نیکون دی ۷۵۰۰ رو پیشنهاد دادن . میخواستم نظرتون رو بدونم ؟ تجهیزاتی که الان دارم شامل :
نیکون دی ۹۰
اس بی ۹۰۰
۱۰ - ۲۰ زیگما
۱۸-۲۰۰ میلیمتر
۵۰ میلیمتر
۱۰۵ ماکرو
میشه . میخواستم بدونم که آیا این لنز ها هنوز هم قابل استفاده هستن ؟ و روی این بادی جدید نصب میشن ؟ در ضمن اگر بادی بهتری میشناسین ممنون میشم بهم معرفی کنین که هم سبک تر باشه و هم نیاز به جای زیادی نداشته باشه و کوچکتر هم باشه. در ضمن من ایران نیستم و دستم برای خرید باز هست و مشکلی ندارم . اما نمیخوام هم زیاد هزینه کنم چون کار حرفه ای نمیکنم و بیشتر آماتوری هست . برای منظره و طبیعت و بناهای تاریخی و عکاسی اجتماعی و مراسم خانوادگی و ... در حد آماتوری ! مرسی :)
سلام
خوب کاری میکنی که می خوای دوباره به دنیای عکاسی برگردی! هر دوی این دوربین هایی که گفتی مانت F دارن. بنابراین تمام لنزهایی که داشتی رو می تونی دوباره استفاده کنی. البته D90 دوربین خوبیه فقط متعلق به یک دهه پیشه! مجموعه لنزهایی که داری اگه هنوز کیفیت خودشونو داشته باشن، تقریبا کامله و نیاز نیست لنز جدیدی بخری. دوربین پیشنهادی (D7500) خوبه فقط زیاد با معیار های شما جور در نمیاد چون هم یه مقدار سنگینه و هم گرونه و خریدش واسه کاربران حرفه ای تر توجیه بیشتری داره. با توجه به اینکه شما بیشتر میخوای عکاسی آماتوری کنی و دوربین ارزونتر و سبکتری میخوای من شخصا سری 3 نیکون مثل D3400 , D3500 و سری 5 مثل D5500 و D5600 رو پیشنهاد میدم. سری 5 کمی پیشرفته تره و امکانات بیشتری نظیر صفحه نمایش چرخان، نقاط فوکوس بیشتر، مانیتور بهتر و ... داره ولی گرونتره!
امیدوارم نظرم بدردت بخوره.
عکس های خوبی بگیری .....
سلام
با چه دوربینی میشه همچین عکسایی گرفت؟
پایین ترین هزینه برای خرید که همچین عکسی بشه انداخت
فایل پیوست 83641
http://uupload.ir/files/nqpl_cpapture.jpg
جواب فنی رو افشین عزیز کامل توضیح دادن ... شما به یه دوربین به همراه لنز تله نیاز داری ... این ترکیب رو به همه قیمتی هم میشه پیدا کرد . از یه دوربین کامپکت سوپرزوم چند میلیونی تا یه فول فریم و لنز تله بلند چند صد میلیونی ! ...
ولی قبلش باید بدونید چه کار میخواهید بکنید
شما میتونید با یه دوربین خیلی ارزون ( برای مثال 450d و یه لنز کیت ) که دست دومش شاید حدود 1 میلیون تومان باشه + یه ریموت کنترل که 200 300 هزار تومان قیمتشه و یه سه پایه ارزون حتی دست ساز از این عکس ها بگیرید ! (جالبه بدونید درصد زیادی از این عکس ها با همین تکنیک ریموت کنترل و لنز نرمال یا واید گرفته میشه )
مهم نیست چه تجهیزاتی میگیرید . دوربین برای شما عکس اینجوری نمیگیره .. حتی اگر دوربین 100 میلیونی با لنز تله 300 میلیونی هم بخرید باز هم به تنهایی کمکی نمیکنه از این عکس ها بگیرید . قبلش بدونید میخواهید چه کار کنید ... در موردش تحقیق کنید ، زمانی که آماده بودید برای شروع ، خودتون جواب سوال خودتون رو میدونید . ( یا حداقل سوال رو به این شکل مطرح نمی کنید )
پولتون رو برای خرید ارزون ترین ها دور نریزید . پول بیخودی هم پای گرون ترین ها ندید . اول بدونید چی نیاز دارید بعد هزینه کنید ... این چیزی نیست که بشه با 2 تا عکس گفت شما چی نیاز دارید ...
درود
ولی بنظر می رسد که بالعکس این مطلب امکان دارد!
بدرود تا درودی دیگربار
فایل پیوست 83648
سلام.
قصد خرید 70D رو داشتم ( چون چندباری کرایه ای گرفته بودمش و خوشم اومد از کارکردش ) که تاپیکش رو دیدم و نظرات ...
که مشکل مین دارن اغلب...
نظرتون چیه؟
همین؟...یا مثلا 760D یا 800D ؟...کارم بیشتر کلیپ سازی و فیلم کوتاه.و نهایت بودجه 77D رو دارم.
سلام
من یه d7100 دارم. ( یه لنز کیت و یه ۵۰ اف ۱/۴ ) به همراه یک سه پایه آماتور و فلااش لایت s&s سر دوربینی ( گفتم اول از چیزایی که دارم بگم )
ازونجایی که پیشنهاد فیلمبرداری بهم میشه. خب ٪۱۰۰ دوربینم جوابگو نیست. و من میخوام تا سال آینده آتلیه بزنم.
الان حدود ۱۵ تومن سرمایه دارم. چی بگیرم که هم الان هم در آینده بتونم ازش استفاده کنم !؟؟
۸۰d با سه پایه ؟؟؟ ۸۰d با ژیان کرین ؟؟ ۷۵۰۰d با تک پایه ؟؟؟
حتی فکرای عجیبم به ذهنم رسید. مثل خرید osmo pocket ( آیا چنین چیزی در تالار کاربرد داره ؟؟
ممنون میشم کمکم کنین ( اگه پیشنهاد بهتری دارین من ۷۱۰۰ رو حاضرم بفروشم برم سراغ فول فریم یا خرید ابزار دست دوم )
درود..
می توانم بپرسم در حال حاضر دوربین D7100 شما چه ایرادی دارد که نمی تواند پاسخگوی شما باشد؟آیا در ژانر خاصی فیلمبرداری می کنید؟
دلیل پرسیدن بنده از این بابت است که من هنگام فیلم برداری در مراسم ،مثلا عروسی در تالار از بدنه D7200 نیکون خودم استفاده می کنم و برای گرفتن عکس از بدنه D850...هردو بدنه هم براحتی پروژه کاری بنده را از این بابت فراهم می کنند. مگر اینکه هدف شما فیلمبرداری از اکشن و اسپورت و نظایر آن باشد..
osmo pocket بیشتر برای V-Log و یک به اصطلاح action camera کوچکی می باشد که برای صاحبان کانال یوتیوب و مسافرت و تفریح کاربرد بهتری دارد..نه برای کار حرفه ای و گرفتن دستمزد کاری بر مبنای آن.
مطالبی که عنوان کردم،برای زمان حال در نظر بگیرید..اگر قصدتان در آینده تاسیس آتلیه است،بازهم باید مشخص کنید برای چه ژانری می خواهید عکاسی کنید..مثلا فقط پرتره و مراسم عروسی مد نظر شماست یا موارد دیگر..
بدرود تا درودی دیگربار
ممنون از راهنماییتون
خب همونطور که میدونین d7100 قدرت فیلمبرداری کمتری نسبت به 80d یا d7500 دارد، 100 البته با بودجه ای که من دارم بهترین گزینه برای عکاسی است،
به هر حال فوکوس های دکمه ای، شنیده شدنه صدای فوکوس، یا فریم های فیلمبرداری پایین دستمو تو میکس بسته میزاره،
ژانر کاربری هم عروس و دوماد هست که در آینده ای نزدیک به باغ و عمارت و کلیپ های تخصصی خواهد کشید، برای همین از osmo pocket نام بردم،
پس پیشنهادتون برای پیشرفت چیه ?
نگه داشتنه 7100, خرید ابزار های نوری و پایه ??? یا تعویض 7100 به یک فیلمبرداری و خرید یک فول فریم متوسط ??
درود
مطلبی که اینجا نقل می کنم تجربه شخصی بنده در ژانر عکاسی و فیلم برداری عروسی است..
1)دوربین و بدنه D7100 شما و طبیعتا D7200 بنده قابلیت هایی دارد که باور بفرمایید هنوز بنده به تمامی آنها واقف نیستم(از میزان دانش شما اطلاعی ندارم)..یکی از بتهرین دوربین های رده کراپ دار محسوب می شوند بخصوص D7200 که بنده در این ژانر از آن استفاده می کنم...
2)اگر مسئله قطع چاپ عکس حداکثر هفده تا بیست اینچ(چه طولی و چه عرضی حداکثر بیست و یک اینچ در نظر بگیرید)،همین دوربین فعلی شما براحتی جوابگوی شماست..
3)اگر مسئله داشتن عمق میدان کم یا همان shallow depth of flied و همچنین شرایط کاری کم نور مد نظر شماست و بالای هفتاد درصد موارد شما را حین عکاسی و فیلم برداری تشکیل می دهد،در آن صورت بدنه فول فریم جوابگوی شما خواهد بود..اگر خیر،همین بدنه کفایت می کند..
4)احتیاج مادر ابتکار است،این یک ضرب المثل قدیمی است..بنده دقیقا در شرایط کاری شما از نظر صدا قرار داشتم..راه حل،تقویت ابزار و همچنین دانش Audio بود..می فرمایید چگونه؟ بنده یاد گرفتم که از External audio recorder استفاده کنم..همچنین طرز کار با نرم افزار ادیت صدا را فرا گرفتم..بدین ترتیب با کمی حوصله و صرف وقت توانستم ترک های صوتی را از هم جدا کنم..ترک های مزاحم را حذف کنم و ترک های اصلی را نگاه دارم..با تقویت و ادیت ترک های صوتی لازم و اصلی توانستم صحنه های فیلم برداری شده را احیا کنم و بعنوان محصول نهایی کار ارائه دهم..
5)نور و شناخت آن چه در عکاسی و چه در فیلم برداری بسیار مهم است..بنده اگر بودم(که عملا خودم همین کار را قبل از ورود به وادی فول فریم برای مدتها انجام دادم)،حتما لوازم جانبی نظیر Strobe و فلاش و پایه و چتر و رادیو فلاش مناسب و امثالهم را فراهم می کردم.بدین نحو هم تمرین و ممارست بیشتری حاصل می شد و به فوت و فن کار، با تمرین بیشتر و شناخت بیشتر نحوه چیدمان فلاش ها و تاثیر مستقل آن بر سوژه پی می بردم و هم عملا به تجهیز استودیوی آینده خود کمک کرده بودم..به این می گویند رشد تدریجی ولی پیوسته،چه در کار،چه در افزایش مهارت حرفه ای و چه در شناخت بهتر ابزار و بهره کشیدن حداکثر و کمک به فائق آمدن بر محدودیت های احتمالی..
6)یکی از ضروری ترین ابزار هم انتخاب لنز مناسب است..من آگاه نیستم که شما از لنز کراپ دار بر روی بدنه فعلی خود حین کار استفاده می کنید یا خیر.بنده همیشه از لنز پرکاربرد 70-24 نسخه قدیمی یا همان G استفاده می کنم، به همراهی 35 میلیمتری فول فریم(اگر در باغ و عمارت باشم)..در داخل استودیو لنز پرکاربرد بنده گاه 85 میلیمتری و بیشتر 200-70 و 105 میلیمتری است..البته لنز 105 میلیمتری در همان محیط عمارت و باغ نیز برای من کاربرد دارد..
7)تهیه Drone در این ژانر یک ضرورت است..هم به کار شما غنای بیشتری می دهد و هم کمتر نیاز پیدا می کنید که از جلوه های ویژه برای پر کردن به اصطلاح footage خود استفاده کنید که گاه حالت اشباع و تکراری پیدا می کند..حتما بفکر تهیه آن باشید..بخصوص در فضای باغ و عمارت اگر کمی خلاقیت بخرج دهید،در محصول نهایی بصورت خارق العاده ای خود را نشان می دهد..
بنابراین تهیه لنزهای مناسب(f/1.8 برای 35 و 50 و 85 )و همچنین وسایلی که در آینده ملزومات استودیوی شما را تشکیل خواهند داد،نظیر Strobe و فلاش و رادیو فلاش و چتر و پایه و امثالهم بنظر بنده از اولویت برخوردار است..پس از تشکیل آتلیه خواهید دید که تنها نیازمند به یک بدنه فول فریم خواهید بود و چون تا آن موقع از بدنه فعلی خودتان شناخت بیشتری حاصل کرده اید،با انتقالی آرم و مطمئن براحتی و بسرعت بر بدنه فول فریم مسلط خواهید شد..
دیدن ویدیوی زیرین را برای درک بهتر پیشنهاد می کنم:
https://www.youtube.com/watch?v=hi_CkZ0sGAw
بدرود تا درودی دیگربار
سلام و درود
برای خرید دوربین کارکرده به چه نکاتی باید توجه کرد؟مثلا چطور میتونیم تشخیص بدیم دوربین دارای پیکسل سوخته هست یا خیر؟ و خیلی موارد دیگه.
لطفا کامل راهنمایی بفرمایید
و سوال دوم ایتکه تو این آشفته بازار به نظرتون با 3 تا 4 تومن مثلا یه نیکون 5300 کارکرده مناسبتره یا دوربینی مثل کانن 4000؟(در مورد کانن اطلاعی ندارم و فقط از جهت نزدیکی قیمت عرض کردم)
زمینه عکاسی هم بیشتر طبیعت و آثار تاریخی(معماری) هست.
سپاس از دوستان
(در مورد لنز هم فعلا همون 18-55 رو در نظر بگیرید)
به چه نكاتي هنگام خريد توجه كنيم ؟
دوربین هایی که اسم بردین هردو خوب هستن. برای کنون لنز ۱۰-۱۸ و نیکون لنز ۱۰-۲۰ برای کار منظره خروجی خیلی خوبی دارن
سپاس از شما
اگه بخوایم از جهت کیفیت فقط عکس (فیلم اصلا مهم نیست) این دو بدنه رو در ژانر هایی که عرض کردم مقایسه کنیم کدوم رو بهتر میبینید؟
تفاوت خاصی ندارن فقط دوربین نیکون فیلتر پایین گذر یا low-pass رو نداره که باعث میشه شارپنس عکس ها بیشتر باشه و برای چاپ سایز عکس بزرگتری داره. در مقابل در عکس های معماری که الگوی مشخصی داشته باشن ممکنه با ایراد moire مواجه بشید.
https://cdn-expertphoto.pressidium.c...t-example2.jpg
از طرف دیگه قیمت دوربین ۴۰۰۰دی کنون پایین تر هست و خب بالطبع فاکتور قیمت مهم ترین عامل در انتخاب خواهد بود.
به یک مقاله برخوردم در مورد مهاجرت از دوربینهای DSLR به بدون آینه
اگر قصد خرید دوربین DSLR دارید بدنیست این مقاله مفید بخونین.
داخل مقاله، اطلاعات خیلی خوبی هم در مورد لنزها و تنظیمات دوربین داده.
سپاس از پاسخ های خوبتون
ممنون میشم در مورد لنز 18-55 میلی متر DC III که روی کانن 4000D هست توضیح بدید و اینکه بفرمایید دارای فوکوس دستی هست یا خیر؟
همچنین اینکه این دوربین دارای حالت عکاسی تقدم دیافراگم و تقدم شاتر هست یا خیر؟
در نهایت در همین محدوده قیمتی چه دوربینی رو غیر از 4000D پیشنهاد میدید؟
راستی ماونت پلاستیکی لنز روی دوربین دردسر ساز نمیشه؟
سپاس و درود فراوان بر شما
بله فوکوس دستی داره و کیفیت خروجی اش هم تقاوت عمده ای با بقیه ۱۸-۵۵ ها نداره. برای عکاسی منظره و معماری ترجیحا باید به فکر ۱۰-۱۸ باشید
بله این حالت هارو داره
دوربین آکبند که هیچ ولی اگر اهل خرید دست دوم باشید شاید دوربین های رده سه رقمی کنون رو بشه با این قیمت خرید که تفاوت اصلی شون در فیلمبرداری خواهد بود.
خیر دردسر ساز نمیشه مگر اینکه لنز های سنگین و بزرگ رو با بی احتیاطی استفاده کنید.
در مورد لنز معنی DC رو متوجه نشدم،البته خیلی جستجو کردم و فقط در یک مطلب کوتاه در سایت نیکون گفته بود که برای کنترل نرمی یا خشنی مثلا نور های خارج از محدوده فوکوس استفاده میشه که اینطور برداشت کردم که مربوط به میزان نمایش دایره وار نور لامپ ها در خارج از فوکوس استفاده میشه،و بیشتر از این توضیحی پیدا نکردم،لطفا اصلاح بفرمایید؟
لرزشگیر هم فکر میکنم نداره و فقط در لنز های IS یک لرزشگیر جزئی قرار داده شده،درسته؟
به این خاطر که قراره ان شاء الله در آینده نزدیک دوربین به فول فریم تبدیل بشه قصد دارم فعلا از همین لنز کیت استفاده کنم و حتما برای دوربین بعدی از لنز 10-18 استفاده میکنم
کمال تشکر رو از شما دوست عزیز دارم
درود...
تا جناب توسلی نازنین زحمت می کشند و پاسخ بهتری می دهند،بنده جسارت می کنم تا پاسخ شما را در این یک فقره بدهم..
ببینید این مطلبی که در مورد DC در تارنمای نیکون مطالعه کرده اید،کاملا متفاوت از آن چیزی است که در مورد لنز کنون صادق است..در مورد نیکون،مثلا لنز های
AI AF DC-Nikkor 105 mm f / 2 D و یا AI AF DC-Nikkor 135 mm f / 2 D را در نظر بگیرید..در این نوع لنزها که بصورت اختصاصی برای گرفتن عکس از پرتره ساخته شده اند،شما می توانید بوکه متفاوتی در پس زمینه و حتی گاه در پیش زمینه،هنگامی که سوژه فوکوس اصلی شماست تولید کنید..به اصطلاح عمل defocus control را انجام می دهید..بنابراین پس زمینه یا پیش زمینه خارج از فوکوس متفاوتی در هربار عکس گرفتن می توانید بدست آورید.با این کار دست شما برای انتخاب عکسی از مابین عکس های گرفته شده با بوکه متفاوت که پرتره در آن است،باانجام شدن عمل افزایش و یا کاهش تدریجی بلور شدن یا تاری پس زمینه و حتی پیش زمینه،باز خواهد بود..جالب اینجاست که این نوع لنزها هنوز تولید می شوند و حتی برای بدنه D850 نیز توصیه شده اند:
https://www.nikon-image.com/products...m_lens.html#a1
در مورد کنون اما حکایت DC کاملا متفاوت است..در اینجا مطلب بود و نبود تثبیت کننده تصویر یا همان image stabilizer است..لنز 55-18 ورژن های متفاوتی دارد که مثلا نوع IS آن دارای تثبیت کننده تصویری است و جدیدتر است..نوع DC این لنز قدیمی تر است و فاقد خاصیت تثبیت کنندگی تصویری که به گفته کنون می تواند تا چهار استاپ سرعت شاتر، لرزه گیر باشد..
البته تفاوت این دو لنز DC و IS فقط در مورد داشتن یا نداشتن لرزه گیر نیست..بنده زمانی که با بدنه 400d عکاسی می کردم،از همان ورژن DC استفاده می کردم..پس از آن به لنز
Sigma 17-70 کوچ کردم که اپتیک بهتری داشت..پس از آن نسبت به تهیه ورژن IS اقدام کردم که اپتیک بهتری نسبت به همان لنز سیگما داشت..بنابراین نه تنها کیفیت اپتیک لنز بهبود پیدا کرده،بلکه تثبیت کنندگی تصویر هم به این لنز افزوده شده است..
پس به زبان ساده تر،اگر عکاسی با دست بیشتر مدنظر شماست،انتخاب لنز IS توصیه می شود..اگر عکاسی با سه پایه مدنظر شماست،انتخاب DC توصیه می شود..
بدرود تا درودی دیگربار
آنچه جناب اسفندیار گرامی فرمودن بسیار جامع و کامل بود و تجربه ای بسیار گرانبها محسوب میشه که میتونید ازش استفاده کنید
فقط من عرض کنم که ۱۸-۵۵ نسخه STM تا ۴ استاپ لرزشگیر فعال داره و خروجی اش در طی چند روزی که من یکی ازش داشتم راضی کننده بود.
برای دوربین فول فریم نمیتونید از ۱۰-۱۸ استفاده کنید.
اگر فقط بنای استفاده از لنز کیت رو دارید پیشنهاد می کنم از ۱۸-۱۳۵ نسخه STM یا ۱۸-۵۵ نسخه STM استفاده کنید.
دوستان تا رنج ۶ تومن دنبال یه dslr واسه شروع عکاسی هستم.با دوربین دست دوم هم مشکلی ندارم.
نتیجه ای که خودم گرفتم d5300 به همراه لنز ۱۸-۱۴۰ afs هست اما در مورد کنون هم راهنمایی میخوام که با لنز ۱۸-۱۳۵ بهترین بادی که میتونم بخرم چی هست؟و ایا نسبت به اون محموعه نیکون انتخاب بهتری هست لنز ۱۸-۱۳۵ با یه بادی که شما معرفی میکنید؟
دوستان مدتی ست میخوام بین دو دوربین فول فریم eos6d markii و 5d mark iv انتخاب کنم.همه سایتها و نقد وبررسی ها رو زیر و رو کردم.یه سایتی زده بود که فیلمهای 6d mark ii کمی نحوه.از اونطرف قیمت 5dm4 حدود ۷۰ درصد گرونتر 6dm2هست.عکاسی شغلم نیست ولی سبک عکاسیم عکاسیم اجتماعی و پرتره های محیطی هست و عکاسی کاندید و کودکان.فیلم کوتاه هم می سازم.حالا موندم کدوم ارزش خریدش بیشتره به نسبت قیمت و کارایی؟
من هر 2 رو داشتم ، اگه از سوژه های متحرک عکاسی نميکنيد و توی شرايط کنترل شده مثل پرتره و منظره ... عکس ميگيريد 5 دی 4 اينقدر برتری نداره که ارزش هزينه 2 برابر داشته باشه
من جای شما بودم 6 دی رو ميگرفتم و هزينه اضافه رو برای لنز ميزاشتم (اگر 6 دی 1 هم اختلاف زيادی با 6 دی 2 داره سری اول رو بگيرين زياد فرقی ندارن )
کراس پوينت ها عاليه اما مشکل اينه همه وسط دوربينه و در حقيقت تفاوت زيادی با 6 دی معمولی نداره مگر اينکه بخواهيد گروهی ازشون استفاده کنيد برای ترک کردن
کرای پوينت ها توی نور کم از 5 دی 3 بهتر بود ، لايو ويو هم سرعت خيلی زيادی داره و در حد فکوس ويزور دوربين های 6 دی 1 و 5 دی 3
سلام دوستان
من قبلا از راهنمایی های شما استفاده کردم و با جمع بندی همه موارد تصمیم گرفتم یه دوربین سطح پایین بگیرم و سعی کنم دانش خودم و تو عکاسی و ویرایش زیاد کنم تا متوجه بشم همون دوربین برام کافیه یا نه، یا اینکه اگه میخوام تغییر بدم بدنه رو به سمت نیازم برم. یه نیکون 3300 با یه لنز کیت خریدم و شروع کردم، الان میدونم احتیاج زیادی به فوکال های بالا پیدا نمیکنم و یه لنز با کیفیت آچار فرانسه مثل 24-70 و یه پرایم 50 یا 85 برام کافیه
ولی دوست دارم فول فریم بخرم که تو شرایط نور کم و شب بتونم عکسای کم نویزی بندازم. درسته ممکنه همین دوربین کوچولو نیکو تا سالها جوابگوی کارم باشه و با اضافه کردن لنزام به نتیجه دلخواه برسم.
من الان واسه یه پروژه اومدم امارات. دوست دارم یه ست تقریبی از چیزی که میخوام رو بخرم.
من دوربینم کوچیکه، نمیدونم برم سمت بدون آینه سونی، یا بزنم به سیم آخر و یه دوربین به قول بعضیا واقعی با سایز بزرگ بخرم.
هم 850 نیکون، 810، مارک 4 و 6 مارک 2 رو گرفتم دستم تو فروشگاها. تعصب خاصی رو هیچ برندی ندارم، تجهیزاتی که الان دارم هم اونقدری نیست که به تغییر برند فکر نکنم.
مصرفمم شخصی و خانوادگیه و برای مسافرتا و عکس گرفتن از بچه هام بیشتر. خودم فکرم اینه که یه بادی نه چندان گرون مثلا A7R II سونی، یا 6D MKII ، یا نمیدونم شاید این ورژنای ارتقا پیدا کرده تاثیر آنچنانی نداشته باشه و همون سری اول این دوربینا رو بخرم 6D و A7 یا A7r و D610 حتی
ولی لنزا رو میخوام همون 24-70 اف 2.8 و 85 اف 1.4 یا 50 اف 1.4 بخرم، راهنمایی که من از شما بزرگوارا میخوام محبت کنین اینه که بفرمایید پیشنهاد شما با شرایطی که من میخوام فکر میکنید معقولانه ترین انتخاب برای بادی فول فریم چی میتونه باشه و اینکه واسه 24-70 چی بجز کانن میتونم بخرم که کیفیت مشابهی داشته باشه و قیمت نجومی نداشته باشه؟ البته بدمم نمیاد یه لنز واید هم داشته باشم ولی هزینش زیاد نباشه واسه عکس گرفتن از جاهایی که میخوام همه پس زمینه تو عکس باشه، در حد برج خلیفه تو عکس کامل بیافته مطمئنا بقیه چیزایی که میخوام رو هم میتونم تو کادر جا بدم:;).
منو ببخشید اگه اطلاعات زیادی از شما خواستم و شاید نیاز به توضیح داشته باشه بعضی نظرات و ممکنه نظر سلیقه ای شما رو پرسیده باشم.
ولی خیلی ممنونتون میشم اگه تجربه کار با این تجهیزات رو دارید، من رو راهنمایی کنید.
خب اگه موضوع خرید 24-70 باشه 24-70 L Mark II canon از همه 24-70 ها بهتره از همه نظر . خروجی 6D mark 1 هم خیلی خوبه فقط سیستم فکوسش یکم رو اعصابه ( ولی اگه فوکوس ریکامپور میکنید تا وقتی که دیاف 2.8 و بیشتر باشه زیاد مهم نیست)
برای لنز فیکس پرتره هم من 85 1.4 sigma art رو پیشنهاد میکنم.
درود
چند روز پیش از بنده دعوت شد که از یک کنسرت در فضای بسته و محیطی کاملا تاریک که فقط با چراغ های سر صحنه گاه روشن می شد،و در همان روز اجرای کنسرت از طرفداران و همچنین خواننده عکاسی کنم.عکاس طرف قرارداد این کنسرت بدلیل بیماری ناگهانی قادر به حضور در محل اجرای کنسرت نبود.از بخت بد بنده نیز بدنه D850 اینجانب ،دو روز قبل تر جهت رفع ایراد شاتر به تعمیرگاه سپرده شده بود که تا یک روز بعد نیز آماده نمی شد.تنها بدنه موجود بنده هم D7200 کراپ دار بود.با همان بدنه و لنز 70-24 به کنسرت رفتم و عکس های بسیار خوبی هم گرفته شد.تجربه بسیار مهمی برای اولین بار توسط بنده کسب شد که نتایج مفیدی برایم بعد از این همه سال عکاسی در پی داشت.تصور بنده این است که بازگویی این تجارب می تواند در انتخاب شما یاری کننده باشد:
1)لنز 70-24 فقط در حالت اف استاپ 2.8 قرار داشت.یعنی باز ترین دهنه ممکن.
2)ایزو را در برخی شات ها بر روی 800 و در برخی دیگر بر روی حداکثر 1600 تنظیم کردم.
3)سرعت شاتر را نیز بر روی حداقل 1/100 و گاه حداکثر بر روی 1/160 بدلیل حرکات سریع خواننده تنظیم کرده بودم.
4)از تنظیم عکاسی پیاپی بدلیل بالاپایین پریدن های فراوان خواننده و همچنین تماشاچیان سود فراوان بردم.
5)یک تک عکس فوق العاده از پرش خواننده از میانه صحنه به لبه منتهی جلوی صحنه با همین عکاسی پیاپی گرفته شد.
عکس های گرفته شده بر روی LCD بدنه نیز کاملا تاریک از آب درآمد و اینکه از روی نگاه سریع و اجمالی بتوانم تشخیص دهم که آیا ترکیب بندی و کادر بندی و استفاده صحیح از تنظیماتی که برای بار اول انجام می شد،واقعا کارایی داشته یا خیر نیز محال بود.جالب تر اینکه چون بنده بعنوان عکاس در محل حضور می یافتم،تنها امکان حضور در سه اجرای(آهنگ)اول خواننده را یافتم که به دلیل تاکید مدیریت برنامه کنسرت بود.یعنی حداکثر بیست دقیقه اول اجرا امکان حضور داشتم و حتی امکان حمل لپتاپ و چک کردن سریع عکس ها در محل کنسرت نیز نبود..جالب تر اینکه بر خلاف قاعده معمول و مرسوم،حتی محل خاصی برای جایگاه عکاس پیش بینی نشده بود و بهنگام حضور نیز دریافتم که فقط اجازه بردن یک لنز و بدنه بدون فلش را به داخل سالن بعنوان عکاس می دهند و افراد عادی فقط حق بردن تلفن همراه را داشتند و حتی حمل تبلت نیز ممنوع بود.
نتایج گرفته شده پس از عکاسی:
-عکس های تاریک اولیه بدلیل دینامیک رنج بسیار مطلوب بدنه کراپ دار فوق،کاملا احیا شدند که بدلیل ثبت کامل جزئیات صحنه و افراد بود.
-با post-processing علاوه بر افزایش وضوح تصویر،نویز موجود نیز تاحدبسیار زیاد رفع شد.
-جهت ثبت بهترین عکس از خواننده بهنگام اجرا،از نورهای فلاش داخل صحنه استفاده فراوان بردم.بهترین شات های گرفته شده از صورت خواننده وقتی حاصل شد که هنگام اجرا و بروی صورت و سر وی، یک تک نور قوی افکنده شد.
-عکس هایی که با ادیت کردن چندان قابل بازیافت نبودند ولی ترکیب بندی و کادر بندی مناسبی داشتند،بصورت سیلوئِت و همچنین سیاه و سفید تحویل داده شدند که از قضا بسیار جذاب هم از آب درامدند(منظور از سیلوئِت،عکسی است که در آن عکاس با تیره کردن صحنه،فقط سایه هایی از خواننده و تماشاچیان ارائه می دهد.)
مهمترین نتیجه گرفته شده که نظر بنده را کاملا عوض کرد آنکه برای عکاسی در نور فوق العاده کم و عکاسی سریع،اصلا تصور نمی کردم بدنه کراپدار D7200 نیکون تا این حد قادر به درخشش باشد.هرچند بنده دینامیک رنج و عمق میدان و ثبت بهتر رنگ ها را در D850 یا همان بدنه فول فریم بیشتر می پسندم،ولی درک کردم که لنز خوب،سنسور مناسب،تکنیک عکاسی خوب و تسلط به ادیت عکاس های گزفته شده پس از عکاسی از اهمیت بسیار بسیار بیشتری برخوردار است.هرچند این مطلب را در ژانر های دیگر نیز درک کرده بودم،ولی با تجربه اخیر به این مطلب ایمان آوردم!
بنابراین نظر بنده این است که با همان بدنه کراپدار و با تهیه لنزهای خوب،با تسلط به تکنیک عکاسی و از همه مهمتر تسلط به ادیت و post processing می توانید عکاسی چیره دست و زبردست گردید.
بدرود تا درودی دیگربار
درود بر شما
بنده در این فروم نیستم بر حسب اتفاق سری زدم و این تاپیک رو باز کردم دلم نیامد بگذارم با ذهنیت اشتباه چیزی تهیه کنیدو بعدا متوجه شوید که مد نظرتان نیست!
در توضیحتان فواصل کانونی مطلوبتان رو قید فرمودید ، شما این فواصل رو روی بدنه فعلی خود که کراپدار بوده میپسندید ( این فواصل روی بدنه فعلی شما در ضریب کراپ 1.5 ضرب شده و تله تر از آنچه که هستند دیده می شدند ) الان اگر بخواهید فول فریم تهیه بفرمایید دیگر این ضریب نخواهد بود پس واید تر از آنچه تاکنون تجربه کردید خواهند بود
اگر روی کراپدار نیکون لنز 85mm رو میپسندید روی فول فریم لنزی با فاصله کانونی135mm مشابه همان کادر را میدهد
اگر روی کراپدار نیکون لنز 50mm رو میپسندید روی فول فریم لنزی با فاصله کانونی 85mm مشابه همان کادر را میدهد
اگر روی کراپدار نیکون رنج 24 تا 70 را ایده ال دیده اید روی فول فریم رنج 35 تا 135 مشابه همان کادر را میدهد پس تهیه لنز f4 24-120 نزدیک تر است به چیزی که مد نظر دارید تا 24-70 چون روی فول فریم 70 ممکن است برایتان قدری کوتاه باشد.
از این موضوع فواصل کانونی که بگذریم اصلا مید رنج رو برای چه میخواهید اگر صرفا پرتره هست خصوصا که لنز های پرایم 1.4 F هم میخواهید تهیه کنید ، دیگر لزوم یک زوم f2.8 که رنج مشترکی با پرایم ها هم داشته باشه خیلی جایز نیست! من بودم فقط پرایم F باز برمیداشتم برای پرتره هایی که مد نظر دارم ( نیم تنه یا پرتره سرو گردن) و یک لنز لنز اولتراواید نظیر رنج 16-35 fباز هم نبود مهم نیست!
ضمنا اگر تصمیمتان برای 24-70 f2.8 جدی هست مانت سونی از گزینه های روی میز خط میخورد ( به دلیل 24-70 بی دلیل گران اش!)
با در نظر گرفتن اطلاعات فوق خودتان تصمیم گیری کنید که کدام گزینه برای شما مناسب تر است ( اما نگاهتان به تکنولوژی های جدید باشد نه چیزهایی که چند سال است معرفی شده اند و چه بسا از بدنه فعلی شما هم، مسن تر هستند!)
پاینده باشید
خیلی خیلی ممنونم از نظر خوبتون
من لنز کیت که همراه دوربینم بود 18-55 بود و فکر کردم 24-70 روی فول فریم احتمالا تو محدوده مورد نظر کافیه برام و اینکه تو خیلی از موارد نیاز به تعویض لنز پیدا نمیکنم. لنز پرایم هم دوست داشتم یکی از گزینه های 50 یا 85 رو بخرم که به احتمال خیلی زیاد هم 85 میلیمتری رو تهییه کنم، مگه اینکه یه تغییر کلی تو ارنج لنزها انجام بدم و به قول شما 24-120 رو تهییه کنم و دو لنز پرایم.
50 میلیمتری رو روی کراپ دار تست کرده بودم و حدس زدم که 85 روی فول فریم میتونه نزدیک باشه به اون حد هر چند که دوست داشتم فاصله کمی بیشتری از سوژه داشته باشم.
برای واید هم 16-35 گزینه خوبیه، بهش فکر کرده بودم، ولی دنبال یه گزینه بودم که هزینه رو خیلی بالا نبره و فکر کردم اگه از یه مارکی غیر از نیکون و کانن بخرم، دنبال نظرات برای یه لنز خوب واید نه چندان گران میگردم.
در مورد بدنه هم خیلی دوست داشتم نیکون سری بعد از 610 رو معرفی میکرد و گزینه اکونومی و با کیفیتی به گزینه هام اضافه میشد. چند بار دیگه باید بدنه های مختلف رو تست کنم و بعد تصمیم بگیرم.