دقیقا حرف شما درسته که بر روی کاغذ 610 بهتره ولی باید دید که با شرایطی که من میخوام استفاده کنم کدام مناسب تره،
اول از همه اینکه دانشجوی رشته عکاسی هستم و یه چند سالی باید برای کارهای دانشجویی استفاده کنم که زیاد مهم نیست با بدترین دوربین هم میشه این کار رو انجام داد
دوم و چیزی که بیشتر برام مهمه فضای باز و آزاده، همانطور که گفتم به خاطر شرایط کاریم همیشه تو سفر هستم به مکان ها و شهر های مختلف و بیشتر از طبیعت و اماکن باستانی عکس برداری میکنم و خیلی کم پیش میاد که بخوام برای دوست یا آشنا کار عکس برداری آتلیه ای انجام بدم ، فیلم برداری هم بخواد سالی 1 بار نه شما بگو 2 بار آیا انجام بدم آیا انجام ندم، پس فیلم برداری برام مهم نیست فقط کیفیت خروجی عکس برام مهمه، که تو اماکن کم نور بدون فلش و بدون تغییر در نور خروجی کیفیت عکس خوبی داشته باشه
اکثر مواقع یا تو جنگل هستم یا بیابان شب یا دم غروب ( عکس های یادگاری رو تو نور روز با هر دوربینی میشه خوب گرفت )
بعضی از دوستان گفتن که برای کار دانشجویی دوربین هالف بگیر بعد ها عوضش کن که من زیاد از دوربین های هالف یا کام خوشم نمیاد و خاطره خوبی ندارم:)
پ . ن
دلیل ویرایش اضافه کردن این نکنه
در مورد لنز های تامرون یا سیگما هیچ شناختی ندارم و قیمتشان هم ندارم:) برای همین بیشر روی لنز های ساخت همان برند حساسم
با سلام به اساتید گرام
اول از همه عذر میخوام اگه آف تاپیکه:
ببین رفیق من خودم اول راهم ولی اینجور که شما فرمودین اکثر سوژه های شما ثابت هستن! یعنی اینجور که من فهمیدم دور عکاسی حیات وحش و ورزشی رو خط کشیدین. و نیازی به فوکوس سریع روی سوژه ندارین.
اگه واقعأ اینجوربه و با توجه به حمل همیشگی دوربین چرا به دوربینهای بدون آینه فکر نمیکنید؟ با توجه به اینکه تازه کارید در آینده معلوم نیست واقعأ با حجم و وزن DSLR بعنوان یه همراه همیشگی بتونید کنار بیاید یا نه؟!
کیفیت خروجی دوربینهایی مثل فوجی XT-1 در ایزوهای بالا با فول فریم ها در حال رقابته! ضمن اینکه این دوربین با لنز 18-55 اف 2.8-4 فروخته میشه که با توجه به رفتار نویزی بسیار عالی در ایزوی 3200 و 6400 و اف 2.8 لنز کیتش کاملأ نیازهای شبانه شما را جواب میده. البته بعضی ها از آبرنگی شدن بافت و جزییات در خروجی این دوربین گفته اند ولی یکی از دوستان در همین فروم نوشتن که اگه با نرم افزار خود فوجی که مخصوص سنسور X-TRANS طراحی شده پردازش کنید حالت آبرنگی اتفاق نخواهد افتاد.
یکی دیگه از دوستان همین فروم هم بعد از کلی کار کردن با DSLR ها ، الان فقط منظره کار میکنن و به همین خاطر اکثر اوقات با یه دوربین بدون آینه کنن به همون نتایجی رسیده که با DSLR خودش میرسید. به همین خاطر برای کار منظره فقط از همین بدون آینه استفاده میکنن.
البته با انتخاب این دوربین ضمن داشتن کیفیت عالی با یک سیستم خیلی سبک باید کمبود تنوع لنز و وسایل جانبی رو هم مد نظر قرار بدین.
کلام آخر اینکه اگه واقعأ بفکر عکاسی از صحنه های متحرک و ورزشی و یا حیات وحش پر جنب و جوش نیستید که خوشا به سعادتتون! چون خرجتون نصف میشه!
پس از سالها عکاسی دریافتم هنرمند واقعی خداست. چرا که او خلق میکند و ما ثبت!
آری اوج هنر ما، ثبت هنر اوست! www.tabarpix.ir
سلام
با تشکر از دوستان خوبم برای کمک و پاسخ هایشان
در همین فروم چه در فروم های دیگر به جواب های سوالاتم رسیدم، همانطور که گفتم با تناسب به بودجه ام بین 6دی و 610 مردد مانده بودم که با تجربیات دوستان از این 2 دوربین جواب خودم رو گرفتم،
قبلا هم سوال کرده و پیشنهاد مدل های مختلف را داده بودن درست است که دوربین های هالف یا بدون آینه ها یا ... دوربین های خوبی برای سوژه های خاص خودشان هستند، ولی در حال حاضر نمیتوانم تا 2 الی 3 سال آینده هیچ هزینهای برای تغییر دوربین انجام دهم به همین دلیل دارم این دوربین را میگیرم که اگر در سال های آتی با سوژههای مختلف برخورد کردم دوربینم کم نیاورد،
خلاصه اینکه همچنان مقداری زمان دارم و قصد خرید تا چند هفته آینده رو ندارم در این مدت کوتاه باز هم مطالب بیشتری را از دوستان جویا میشوم که اگر گزینه های مناسب تری با شرایطی که دارم پیدا شد آن کار را انجام دهم.
از مدیران سایت هم تشکر میکنم
و عذر میخواهم بابت پست های بی موردی که میدهم
پس از سالها عکاسی دریافتم هنرمند واقعی خداست. چرا که او خلق میکند و ما ثبت!
آری اوج هنر ما، ثبت هنر اوست! www.tabarpix.ir
Canon EOS 6D / Canon 16-35mm F4 / Canon 70-200mm F4 IS / Sigma 150mm F/2.8 / Jupiter-37A 135mm F3.5 / Zenit 58mm F2- Instagram
[QUOTE=SHOK53;397087]عکس دقیقتر برای نشان دادن قفل زوم در 135-18 نوع STM:
سلام اقای شکری عزیز
بعد همون پستتون من متوجه شدم
من فک میکردم 18-135 معمولی رو بیان کرده بودین بخاطر همین دچار شک شدم واعلام کردم و با پست بعدی شما کاملا این شک برطرف شد
بازم ممنون
جلال پارسا