صفحه 1003 از 1201 نخستنخست ... 3 503 903 953 993 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1013 1053 1103 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 10,021 تا 10,030 , از مجموع 12004
Like Tree17678تشکر

موضوع: راهنمايي براي خريد دوربين هاي DSLR

  1. #10021
    كاربر فعال S Noora آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    اهواز
    نوشته ها
    557
    تشکر شده
    1179
    تشکر کرده
    1987

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed330 نمایش پست ها
    ممنون
    اگه 5300 رو بخرم باز هم به لنز جداگانه نیاز دارم.درسته؟؟ اینجوری هزینه ام میره بالای 2.500
    با 2.500 میشه مدل5500 رو با لنز 140-18 تهیه کنم.این بهتر نیست؟
    بهتر از این جهت که تا مدتی دست کم به لحاظ روانی نگران اپ دیت ها نباشید، چرا.در هر صورت 5500 تکنولوژی روز کراپهای نیکون رو بهمراه داره.با 2500 جور میشه ولیکن اگر مشکل مالی هست 5300 با لنز 140-18 به قیمت تقریبی 2300 و 5200 با لنز 105-18 به قیمت تقریبی 2200 و 5500 همراه با 55-18 به قیمت 2000 قابل ابتیاع هست.همه هم تقریبا با اختلاف اندکی نزدیک به هم و در لول مشابهی هستند.
    saeed330 تشکر می‌کند.

  2. #10022
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    February 2015
    نوشته ها
    8
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    3

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط S Noora نمایش پست ها
    بهتر از این جهت که تا مدتی دست کم به لحاظ روانی نگران اپ دیت ها نباشید، چرا.در هر صورت 5500 تکنولوژی روز کراپهای نیکون رو بهمراه داره.با 2500 جور میشه ولیکن اگر مشکل مالی هست 5300 با لنز 140-18 به قیمت تقریبی 2300 و 5200 با لنز 105-18 به قیمت تقریبی 2200 و 5500 همراه با 55-18 به قیمت 2000 قابل ابتیاع هست.همه هم تقریبا با اختلاف اندکی نزدیک به هم و در لول مشابهی هستند.
    اگه همون اول لنز کیت رو۱۴۰-۱۸ انتخاب کنم بهتره یا این لنز رو جداگانه بگیرم؟
    ضمن اینکه لنز ۱۸-۱۴۰ اگه بصورت کیت باشه ورژن VR هست!یعنی VR ll نیست(بر اساس اطلاعات فروشگاههای اینترنتی)

  3. #10023
    كاربر فعال peacekeeper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    محل سکونت
    كرمان
    نوشته ها
    674
    تشکر شده
    2307
    تشکر کرده
    1716

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed330 نمایش پست ها
    اگه همون اول لنز کیت رو۱۴۰-۱۸ انتخاب کنم بهتره یا این لنز رو جداگانه بگیرم؟
    ضمن اینکه لنز ۱۸-۱۴۰ اگه بصورت کیت باشه ورژن VR هست!یعنی VR ll نیست(بر اساس اطلاعات فروشگاههای اینترنتی)
    کدوم فروشنده ؟؟؟ لنزها کیت و جدا فرقی باهم ندارند چون با هم می خرید کمی تخفیف شامل شما می شود. وگر نه لنزها یکسان هستند.
    obsidiyan و saeed330 تشکر می‌کنند.
    "If Your pictures aren't good enough, you're not close enough"
    ROBERT CAPA
    محمدعلی جعفرزاده

  4. #10024
    كاربر همراه kato آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    419
    تشکر شده
    339
    تشکر کرده
    325

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط S Noora نمایش پست ها
    دوست عزیز چنین چیزی نیست که اگر شما فول فریم داشتی عکسهای بهتری ثبت میکردی.ابزار یه داستانه و تکنیک یه داستان دیگه.از عمده برتریهای فول فریم نسبت به کراپ عمق میدان کمتر و رفتار نویزی بهتر و ثبت دیتیل بیشتره.شما از کجا میدونید که همه به این پارامتر ها احتیاج دارن؟مثلا کسی که عمده عکاسیش منظره و طبیعته چه نیازی به ثبت دیتیل و عمق میدان کم داره؟حکم کلی نمیشه داد.سعی کنید هزینه کردتون با نیازتون متناسب باشه.اینجوری به همه مسایل نگاه کنیم که باید بریم عوض سواری همه تریلی بخریم.خود بنده از هر 1000 عکسی که میگیرم حتی ده تاش توش شرایط نوری ضعیف نیست.بگذریم.
    در حال حاضر اگر در برند نیکون قصد خرید دارید گزینه های 5500 و 7200 گزینه های بسیار خوبی هستند.لنز هم اگر فعلا یکعدد همه کاره بخواهید تهیه کنید تا نیازهاتون دستتون بیاد 140-18 و یا 105-18.به اعتقاد حقیر 140-18 اندکی توسری خور تر و محکم تره.105-18 اندکی شارپتر.
    پس شما قبول داری که برای سبک پرتره فول فریمها خیلی خیلی بهتر هستند و عکسهای شفاف تر و با جزئیات بیشتر ثبت میکنن؟

  5. #10025
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    February 2015
    نوشته ها
    8
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    3

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط peacekeeper نمایش پست ها
    کدوم فروشنده ؟؟؟ لنزها کیت و جدا فرقی باهم ندارند چون با هم می خرید کمی تخفیف شامل شما می شود. وگر نه لنزها یکسان هستند.
    ممنون از توجهتون
    مثلا دیجی کالا....هر چند موجود نداره ولی مشخصات جزئیش اینه:
    Nikon 18-140mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX VR
    Nikon AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR II
    لنز 18-55 لرزشگیر نسخه دو داره ولی اون یکی نداره
    یه سئوال دیگه:اگه امکانات وای فای و صفحه نمایش چرخنده رو در نظر نگیریم آیا مدل 5300 برتری فنی قابل توجهیی نسبت به 3300 داره؟

  6. #10026
    كاربر فعال peacekeeper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    محل سکونت
    كرمان
    نوشته ها
    674
    تشکر شده
    2307
    تشکر کرده
    1716

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed330 نمایش پست ها
    ممنون از توجهتون
    مثلا دیجی کالا....هر چند موجود نداره ولی مشخصات جزئیش اینه:
    Nikon 18-140mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX VR
    Nikon AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR II
    لنز 18-55 لرزشگیر نسخه دو داره ولی اون یکی نداره
    یه سئوال دیگه:اگه امکانات وای فای و صفحه نمایش چرخنده رو در نظر نگیریم آیا مدل 5300 برتری فنی قابل توجهیی نسبت به 3300 داره؟
    5300 سیستم فوکوس بهتری داره (شبیه D7000) در ضمن gps هم داره. سنسورشون گرچه متفاوته ول فرق زیادی با هم ندارن.

    قضیه 18-55 و 18-140 هم کلا متفاوته زیاد در بند VR و VRII نباشید. 55 در برابر 140. 140-18 خودش کیت بادی های سطح بالاتره و ممکنه بتونید بدون کارتونش رو هم تهیه کنید(کیت دوربین های دیگر).
    MohammadRanjbar تشکر می‌کند.
    "If Your pictures aren't good enough, you're not close enough"
    ROBERT CAPA
    محمدعلی جعفرزاده

  7. #10027
    كاربر فعال S Noora آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    اهواز
    نوشته ها
    557
    تشکر شده
    1179
    تشکر کرده
    1987

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kato نمایش پست ها
    پس شما قبول داری که برای سبک پرتره فول فریمها خیلی خیلی بهتر هستند و عکسهای شفاف تر و با جزئیات بیشتر ثبت میکنن؟
    تمامی پرتره ها رو به قصد ثبت دیتیل بالا و بیشتر انجام میدیم؟کاملا اشتباه میکنید.در بسیاری از ویرایشها سعی در روتوش همین دیتیلها و سافت کردن پوسته.مواردی مثل شارپنس و کیفیت ثبت دیتیل استفاده موردی داره.در تمامی ثبتها نیاز به شارپنس فوق العاده و ثبت جزییات فراوان نیست.یکی از ژانرهایی که نیاز به ثبت جزییات فراوان داره عکاسی صنعتی و تبلیغاتیه که ابزار مخصوص خودش رو داره.اتفاقا در فول فریمها خطاهای وینیت و کروماتیک آبراسیون بدلیل استفاده از کل سطح نورگیر لنز بیشتر به چشم میاد.هر ابزاری استفاده خودشو داره.اگر انتخاب شما مواردیه که فرمودید ،این رو به دیگران تکلیف نکنید.این هزینه ای که پای تجهیزات میره با جون کندن بدست میاد.
    obsidiyan، akbar-agha، MohammadRanjbar و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #10028
    كاربر همراه kato آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    419
    تشکر شده
    339
    تشکر کرده
    325

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط S Noora نمایش پست ها
    تمامی پرتره ها رو به قصد ثبت دیتیل بالا و بیشتر انجام میدیم؟کاملا اشتباه میکنید.در بسیاری از ویرایشها سعی در روتوش همین دیتیلها و سافت کردن پوسته.مواردی مثل شارپنس و کیفیت ثبت دیتیل استفاده موردی داره.در تمامی ثبتها نیاز به شارپنس فوق العاده و ثبت جزییات فراوان نیست.یکی از ژانرهایی که نیاز به ثبت جزییات فراوان داره عکاسی صنعتی و تبلیغاتیه که ابزار مخصوص خودش رو داره.اتفاقا در فول فریمها خطاهای وینیت و کروماتیک آبراسیون بدلیل استفاده از کل سطح نورگیر لنز بیشتر به چشم میاد.هر ابزاری استفاده خودشو داره.اگر انتخاب شما مواردیه که فرمودید ،این رو به دیگران تکلیف نکنید.این هزینه ای که پای تجهیزات میره با جون کندن بدست میاد.
    پس دلیل خریدن دوربین های مدیوم فرمت برای عکاسی چیه؟ اگر نمایش جزئیات و شفافیت چهره تو عکسهای پرتره ملاک نیست پس چرا یه سری ها میرن دوربین هاسلبلاد یا فیز وان میخرن؟ که حالا سنسور 35 میلیمتری هم حتی از نظر شما واسه ما زیاده و کاربرد نداره؟ اگر حرف شما درست بود چرا تو اتلیه که نور کافی وجود داره باز عکاس تن به هاف فریم نمیده هموشون حداقل دوربینشون 5 دی مارک 3 هست . چه لزومی داره واسه سنسور بزرگتر هزینه کنن؟ دوستان میان میگن فول فریم ها فقط واسه شرایط نوری کم کاربرد داره پس چرا تو اتلیه با اینکه نور کافی هست عکاس هاف فریم استفاده نمیکنه ؟ من از عکاسی چیز زیادی نمیدونم ولی وقتی عکس های پرتره حالا یا نیم تنه یا صورت رو که با بیشترین جزئیات ثبت شده حتی ریزترین موی صورت ادم تو عکس کاملا شفاف و معلوم هست رو بیشتر دوست دارم تا عکسی که زوم میکنی رو صورت مات میشه هیچی معلوم نیست

  9. #10029
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    1,234
    تشکر شده
    1802
    تشکر کرده
    754

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kato نمایش پست ها
    پس دلیل خریدن دوربین های مدیوم فرمت برای عکاسی چیه؟ اگر نمایش جزئیات و شفافیت چهره تو عکسهای پرتره ملاک نیست پس چرا یه سری ها میرن دوربین هاسلبلاد یا فیز وان میخرن؟ که حالا سنسور 35 میلیمتری هم حتی از نظر شما واسه ما زیاده و کاربرد نداره؟ اگر حرف شما درست بود چرا تو اتلیه که نور کافی وجود داره باز عکاس تن به هاف فریم نمیده هموشون حداقل دوربینشون 5 دی مارک 3 هست . چه لزومی داره واسه سنسور بزرگتر هزینه کنن؟ دوستان میان میگن فول فریم ها فقط واسه شرایط نوری کم کاربرد داره پس چرا تو اتلیه با اینکه نور کافی هست عکاس هاف فریم استفاده نمیکنه ؟ من از عکاسی چیز زیادی نمیدونم ولی وقتی عکس های پرتره حالا یا نیم تنه یا صورت رو که با بیشترین جزئیات ثبت شده حتی ریزترین موی صورت ادم تو عکس کاملا شفاف و معلوم هست رو بیشتر دوست دارم تا عکسی که زوم میکنی رو صورت مات میشه هیچی معلوم نیست
    شما 2-3 سال تجربه عکاسی کم دارید
    kato تشکر می‌کند.

  10. #10030
    Rax
    Rax آنلاین نیست
    كاربر همراه Rax آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2007
    نوشته ها
    138
    تشکر شده
    277
    تشکر کرده
    30

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kato نمایش پست ها
    پس دلیل خریدن دوربین های مدیوم فرمت برای عکاسی چیه؟ اگر نمایش جزئیات و شفافیت چهره تو عکسهای پرتره ملاک نیست پس چرا یه سری ها میرن دوربین هاسلبلاد یا فیز وان میخرن؟ که حالا سنسور 35 میلیمتری هم حتی از نظر شما واسه ما زیاده و کاربرد نداره؟ اگر حرف شما درست بود چرا تو اتلیه که نور کافی وجود داره باز عکاس تن به هاف فریم نمیده هموشون حداقل دوربینشون 5 دی مارک 3 هست . چه لزومی داره واسه سنسور بزرگتر هزینه کنن؟ دوستان میان میگن فول فریم ها فقط واسه شرایط نوری کم کاربرد داره پس چرا تو اتلیه با اینکه نور کافی هست عکاس هاف فریم استفاده نمیکنه ؟ من از عکاسی چیز زیادی نمیدونم ولی وقتی عکس های پرتره حالا یا نیم تنه یا صورت رو که با بیشترین جزئیات ثبت شده حتی ریزترین موی صورت ادم تو عکس کاملا شفاف و معلوم هست رو بیشتر دوست دارم تا عکسی که زوم میکنی رو صورت مات میشه هیچی معلوم نیست
    البته دلیل خزید فول فریم برای کار اتلیه دیتیل نیست! پرتره اصولا نباید خیلی شارپ باشه و در ضمن بهتره دوربین فیلتر AA داشته باشه که moire هم کمتر بشه. ولی چرا تقریبا همه عکاسهای حرفه ای از فول فریم با مدیوم فرمت استفاده میکنند:
    1.کالر دپس بدنه های با سنسور بزرگ معمولا خیلی بهتر از بدنه های با سنسور هم نسل و کوچیکتر ائه! حتی امثال DXO هم شاخص پرتره رو کالردپس قرار دادند! توجه کنید درسته نور داخل استودیو کافی هست ولی همین نور بخاطر غیر طبیعی بودن باعث شسته شدن رنگ ها میشه و اگر بدنه بقدر کافی قدرت تفکیک رنگی نداشته باشه خروجی دلنشین در نمیاد! شاید پرتره تو نور طبیعی خیلی نیازمند فول فریم نباشه!

    2.اصولا استروب نیاز به VF خوب داره چون برای فوکوس و کادربندی و تشخیص سایه روشن ها و چیدمان نور شما متکی به بزرگی و درخشان بودن VF هستید که طبیعتا دوربین فول فریم با ایینه بزرگتر تو این مورد خیلی بهتر از دوربین کراپ عمل میکنه! پرواضحه که با این شرتیط فقط دوربین های فول فریم SLR و بهتر برای کار پرتره منطقی هستند و دلیلی اصلی رد شدن بهترین دوربین های میرورلس برای اتلیه همینه که EVF با لول کردن نور جلوی کامپوزیشن درست رو میگیره.

    3.موارد جزیی مثله: پردازش بهتر تصویر توسط دوربین - عموما داینامیک رنج بهتر - داشتن امکانات خاصی برای کنترل دوربین و استروب و غیره بطور پیش فرض داخل خود دوربین - تنوع بیشتر لنزها - دقت نور سنجی و فوکوس عموما بهتر - و غیره


    همونقدر که درصد استفاده کنندگان فول فریم داخل اتلیه زیاد هستش توجه کنید که اکثرا اگر منطقی خرید کرده باشند ارزونترین اپشن ها (6دی و 610دی) رو استفاده میکنند چون واقعا رزولوشن بیشتر و با پردازش خیلی سریعتر یا عملکرد کانتینیوس بهتر و غیره داخل اتلیه کاربرد چندانی نداره و دوربین های کراپ مدل بالا از نظر قیمتی دست کمی از فول فریم های ارزون ندارن پس عکاس بطور عادی بسمت فول فریم ارزون هدایت میشه!
    obsidiyan، کوروش، Ali M.Rezaei و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •