صفحه 87 از 366 نخستنخست ... 37 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 137 187 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 861 تا 870 , از مجموع 3660
Like Tree4987تشکر

موضوع: سه پايه ها و هدهاي آنها...

  1. #861
    كاربر فعال Sama01 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2007
    محل سکونت
    تهران - رشت
    نوشته ها
    431
    تشکر شده
    2691
    تشکر کرده
    1844

    پیش فرض

    اگر دقت كرده باشيد بر روي لنز هاي سري ال كانن خط قرمزي وجود داره شما بايد طوري دوربين رو بر روي هد عقب ببريد كه چرخش دوربين بر روي اون خط قرمز باشه
    آیا در مورد آن خطوط قرمز اطمینان دارید؟
    در کارگاه انجمن عکاسان تبلیغاتی که 20 آبان و با موضوع پانوراما برگزار شد، تاکید شد که دوربین باید حول نقطه‌ای به نام Entrance Pupil (و نه Nodal Point) روی لنز بچرخد تا مشکلی پیش نیاید. در آن کارگاه یک راه پیدا کردن Entrance Pupil، حلقه‌های رنگی روی لنز است.
    من خیلی نسبت به این قضیه مشکوکم. زیرا در تمام لنز‌های کنون، این خط قرمز، کاملا جلوی لنز است و به نظرم جنبه‌ی نمایشی دارد.
    ضمن این‌که مسلما این Entrance Pupil در فواصل کانونی گوناگون، اندکی جابه‌جا می‌شود. در حالی که این رینگ رنگی ثابت است.

    یک سند هم دارم:
    به این لینک بروید: http://wiki.panotools.org/Entrance_Pupil_Database
    در جدول شماره‌ی 2، فاصله‌ی Entrance Pupil از ابتدای لنز لیست شده است.
    رینگ قرمز در لنز 35-16 کنون، تقریبا در فاصله‌ی 10 سانتی است. در حالی که Entrance Pupil در فاصله‌ی کانونی 16 این لنز، در فاصله‌ی 79mm است.
    پس اون فرمایش مدرس محترم در خصوص تشخیص Entrance Pupil از روی رینگ رنگی، کاملا نادرست است.
    S.M.Shamsi، Amir Abdolpanah، AmirS و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    سید مصطفی آهنگرها
    S a m a P i x . i r
    Canon 50D + 16-35 f2.8 L II +70-200 f2.8 L IS

  2. #862
    كاربر همراه saed_violin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    487
    تشکر شده
    3331
    تشکر کرده
    904

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Sama01 نمایش پست ها
    آیا در مورد آن خطوط قرمز اطمینان دارید؟
    در کارگاه انجمن عکاسان تبلیغاتی که 20 آبان و با موضوع پانوراما برگزار شد، تاکید شد که دوربین باید حول نقطه‌ای به نام Entrance Pupil (و نه Nodal Point) روی لنز بچرخد تا مشکلی پیش نیاید. در آن کارگاه یک راه پیدا کردن Entrance Pupil، حلقه‌های رنگی روی لنز است.
    من خیلی نسبت به این قضیه مشکوکم. زیرا در تمام لنز‌های کنون، این خط قرمز، کاملا جلوی لنز است و به نظرم جنبه‌ی نمایشی دارد.
    ضمن این‌که مسلما این Entrance Pupil در فواصل کانونی گوناگون، اندکی جابه‌جا می‌شود. در حالی که این رینگ رنگی ثابت است.

    یک سند هم دارم:
    به این لینک بروید: http://wiki.panotools.org/Entrance_Pupil_Database
    در جدول شماره‌ی 2، فاصله‌ی Entrance Pupil از ابتدای لنز لیست شده است.
    رینگ قرمز در لنز 35-16 کنون، تقریبا در فاصله‌ی 10 سانتی است. در حالی که Entrance Pupil در فاصله‌ی کانونی 16 این لنز، در فاصله‌ی 79mm است.
    پس اون فرمایش مدرس محترم در خصوص تشخیص Entrance Pupil از روی رینگ رنگی، کاملا نادرست است.
    سلام
    بنده هم در اون کلاس حضور داشتم و همین سوال رو از ایشون کردم حتی بعد از کلاس نیز همین سوال رو تکرار کردم و ایشون هم دوباره تکرار کرد
    ا

  3. #863
    كاربر فعال AmirS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    896
    تشکر شده
    2131
    تشکر کرده
    1291

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Sama01 نمایش پست ها
    آیا در مورد آن خطوط قرمز اطمینان دارید؟
    در کارگاه انجمن عکاسان تبلیغاتی که 20 آبان و با موضوع پانوراما برگزار شد، تاکید شد که دوربین باید حول نقطه‌ای به نام Entrance Pupil (و نه Nodal Point) روی لنز بچرخد تا مشکلی پیش نیاید. در آن کارگاه یک راه پیدا کردن Entrance Pupil، حلقه‌های رنگی روی لنز است.
    من خیلی نسبت به این قضیه مشکوکم. زیرا در تمام لنز‌های کنون، این خط قرمز، کاملا جلوی لنز است و به نظرم جنبه‌ی نمایشی دارد.
    ضمن این‌که مسلما این Entrance Pupil در فواصل کانونی گوناگون، اندکی جابه‌جا می‌شود. در حالی که این رینگ رنگی ثابت است.

    یک سند هم دارم:
    به این لینک بروید: http://wiki.panotools.org/Entrance_Pupil_Database
    در جدول شماره‌ی 2، فاصله‌ی Entrance Pupil از ابتدای لنز لیست شده است.
    رینگ قرمز در لنز 35-16 کنون، تقریبا در فاصله‌ی 10 سانتی است. در حالی که Entrance Pupil در فاصله‌ی کانونی 16 این لنز، در فاصله‌ی 79mm است.
    پس اون فرمایش مدرس محترم در خصوص تشخیص Entrance Pupil از روی رینگ رنگی، کاملا نادرست است.
    دقیقا به همین خاطره که گفتم برای بهترین نتیجه باید از اون نوع خاص هد ها استفاده کرد (لینک عکسش تو پست قبلیم هست)
    یه روشی پیدا کردن Entrance Pupil اینه که ۲ تا میله عمودی (برای پانوی افقی) پیدا کنید که یکیشون نزدیک و یکی شون دور باشه... (مثلا یه درخت نزدیک و یه درخت دور، یا تو فضای داخلی مثلا ستون وسط اتاق و چهارچوب در) بعد دوربین رو روی هد وصل کنید و فاصله کانونی مورد نظر رو هم انتخاب کنید، حالا دوربین رو طوری قرار بدید که از دید ویزور، خط عمودی جلویی دقیقا روی عقبی قرار بگیره و بعد دوربین رو بچرخونید، در صورتی که این همپوشانی از بین رفت یعنی محور گردش دوربین درست نیست و باید تغییر‌ش بدید.
    معمولا عکاسایی که از این هد ها دارن، برای فاصله های کانونی‌ی که زیاد استفاده می کنن روی محور هد علامت میذارن و یا درجه بندی های روی اون رو برای هر فاصله کانونی یادداشت می کنن.
    S.M.Shamsi، saed_violin و nadersharp تشکر می‌کنند.

  4. #864
    كاربر همراه A. Shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2010
    محل سکونت
    اردبیل
    نوشته ها
    208
    تشکر شده
    431
    تشکر کرده
    1476

    پیش فرض

    سلام
    ببخشید که این سوال خیلی خیلی خیلی آماتوری و ضایع رو می پرسم ولی چکار کنم که پرسیدن عیب نیست و ندانستن عیب است .;)
    من خودم یه پایه مچل دارم که حدود 5 -6 سال قبل 14 تومن خریدم که در اصل هدف برای دوربین فیلمبرداری ولی خوب الان واسه عکاسی استفاده می کنم.
    من سری به سایت های فروش سه پایه و تک پایه زدم که با دیدن قیمتهاشون خیلی تعجب کردم .
    مثلا دو تا منوپاد دیدم یکی 70 تومن و دیگری 170 تومن با این که خیلی مشابه هم بودند و همچنین در مورد سه پایه ها مه اگه یه هد هم به قیمتشون اضافه شه می شه ماشاالله ...
    سوال دیگرم اینه که آیا روی همه سه پایه ها هد بسته میشه و اصلا فلسفه وجود هد برای عکاسی چیه ؟؟یعنی انقدر دقت خودشو تو عکس نشون میده ؟؟؟؟؟
    شرمنده ولی ممنون می شم مارو از این تعجب در بیارید.
    Nikon D90+18-105 AF-S + 70-300 AF-S + Nikon SB600
    My photoblog

  5. #865
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    June 2006
    نوشته ها
    2,244
    تشکر شده
    8869
    تشکر کرده
    5959

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط alireza20 نمایش پست ها
    سلام
    ببخشید که این سوال خیلی خیلی خیلی آماتوری و ضایع رو می پرسم ولی چکار کنم که پرسیدن عیب نیست و ندانستن عیب است .;)
    من خودم یه پایه مچل دارم که حدود 5 -6 سال قبل 14 تومن خریدم که در اصل هدف برای دوربین فیلمبرداری ولی خوب الان واسه عکاسی استفاده می کنم.
    من سری به سایت های فروش سه پایه و تک پایه زدم که با دیدن قیمتهاشون خیلی تعجب کردم .
    مثلا دو تا منوپاد دیدم یکی 70 تومن و دیگری 170 تومن با این که خیلی مشابه هم بودند و همچنین در مورد سه پایه ها مه اگه یه هد هم به قیمتشون اضافه شه می شه ماشاالله ...
    سوال دیگرم اینه که آیا روی همه سه پایه ها هد بسته میشه و اصلا فلسفه وجود هد برای عکاسی چیه ؟؟یعنی انقدر دقت خودشو تو عکس نشون میده ؟؟؟؟؟
    شرمنده ولی ممنون می شم مارو از این تعجب در بیارید.
    تأثیر بسیار زیادی دارد! تا آنجا که سه‌پایه را با وزنه و کیسه شن مهار می‌کنند تا کوچکترین لرزشی در کار نباشد...

    بعضی سه‌پایه‌های ارزان‌قیمت (منظور زیر 100) روی خودشون هد دارند، بسته به مدل ممکن است بتوان هدی حرفه‌ای‌تر غیر از هد اصلی را روی آن سوار کرد. (بعضاً نیاز به خرید یک پیچ مبدل وجود دارد)

    برای عکاسی حرفه‌ای سه‌پایه یا تک‌پایه و هد را جداگانه تهیه می‌کنند.

    تفاوت قیمت به دلیل تفاوت مواد استفاده شده است؛ مواردی مانند مقاوت در برابر رطوبت، سبک بودن و...

    پیروز باشید.
    A. Shahbazi تشکر می‌کند.
    .

  6. #866
    كاربر همراه delagah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    373
    تشکر شده
    748
    تشکر کرده
    568

    پیش فرض

    اینا (Swivel/Tilter bracket اسم فارسیشو نمی دونم) رو از کجا میشه تهیه کرد؟ قیمتش در چه حدودیه؟

  7. #867
    كاربر همراه netwalker آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2010
    محل سکونت
    Tehran-Alborz
    نوشته ها
    293
    تشکر شده
    981
    تشکر کرده
    1003

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط alireza20 نمایش پست ها
    سلام
    ببخشید که این سوال خیلی خیلی خیلی آماتوری و ضایع رو می پرسم ولی چکار کنم که پرسیدن عیب نیست و ندانستن عیب است .;)
    من خودم یه پایه مچل دارم که حدود 5 -6 سال قبل 14 تومن خریدم که در اصل هدف برای دوربین فیلمبرداری ولی خوب الان واسه عکاسی استفاده می کنم.
    من سری به سایت های فروش سه پایه و تک پایه زدم که با دیدن قیمتهاشون خیلی تعجب کردم .
    مثلا دو تا منوپاد دیدم یکی 70 تومن و دیگری 170 تومن با این که خیلی مشابه هم بودند و همچنین در مورد سه پایه ها مه اگه یه هد هم به قیمتشون اضافه شه می شه ماشاالله ...
    سوال دیگرم اینه که آیا روی همه سه پایه ها هد بسته میشه و اصلا فلسفه وجود هد برای عکاسی چیه ؟؟یعنی انقدر دقت خودشو تو عکس نشون میده ؟؟؟؟؟
    شرمنده ولی ممنون می شم مارو از این تعجب در بیارید.
    دوست عزیز با اجازه اساتید باید عرض کنم که دلیل اصلی-ای که سه پایه و هد رو به صورت مجزا تولید می کنند اینه که فلسفه اصلی سه پایه که مشخصه، "نگهداری دوربین در ارتفاع مورد نظر شما" (که هرکدام از این سه پایه ها بسته به کیفیت و آلیاژ، قدرت تحمل بالاتر و وزن کمتری رو دارند). اما هد ها بسته به نوع عکاسی می تونن تغییر کنن (مثلا یک سری از هد ها هستند که برای عکاسی پانوراما استفاده میشن. یا یک سری از هد ها برای تکنیک پانینگ مناسب ترند و...) بنابراین شما بدون تعویض سه پایه می تونید با تعویض هد نیازتون رو برطرف کنید.
    A. Shahbazi تشکر می‌کند.

  8. #868
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نوشته ها
    4
    تشکر شده
    5
    تشکر کرده
    5

    پیش فرض

    سلام به دوستان عزیز

    من یک دوربین D90 به همراه لنز 105-18 دارم و الان میخوام یه سه پایه براش بخرم. از لحاظ بودجه مشکل ندارم ولی برام مهمه که چیزی بخرم که نیاز شخصی من رو که آماتور هستم برطرف کنه نه یک چیز حرفه ای که نتونم از امکاناتش استفاده کنم. بیشتر برای سفر لازمش دارم چون اکثرا در حال سفر هستم. حالا شما چی پیشنهاد میکنید ؟ میخوام سبک باشه.حداقل 140 سانتیمتر ارتفاع داشته باش و وقتی جمع میشه کوچیک باشه که زیاد در سفر مشکل جابجایی نداشته باشم. در ضمن مقاوم هم باشه.

    ممنون میشم راهنمایی کنید چون باید ظرف 2 روز آینده خریداری کنم تا بتونم در سفر بعدی ازش استفاده کنم.

  9. #869
    كاربر فعال nadersharp آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    575
    تشکر شده
    2411
    تشکر کرده
    2187

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط amirr1361 نمایش پست ها
    سلام به دوستان عزیز

    من یک دوربین D90 به همراه لنز 105-18 دارم و الان میخوام یه سه پایه براش بخرم. از لحاظ بودجه مشکل ندارم ولی برام مهمه که چیزی بخرم که نیاز شخصی من رو که آماتور هستم برطرف کنه نه یک چیز حرفه ای که نتونم از امکاناتش استفاده کنم. بیشتر برای سفر لازمش دارم چون اکثرا در حال سفر هستم. حالا شما چی پیشنهاد میکنید ؟ میخوام سبک باشه.حداقل 140 سانتیمتر ارتفاع داشته باش و وقتی جمع میشه کوچیک باشه که زیاد در سفر مشکل جابجایی نداشته باشم. در ضمن مقاوم هم باشه.

    ممنون میشم راهنمایی کنید چون باید ظرف 2 روز آینده خریداری کنم تا بتونم در سفر بعدی ازش استفاده کنم.
    لطف کنید نگاهی به مانفرتو 7301 یا 7302 بیاندازید. این پایه هر آنچه شما میخواهید را در خود دارد وقیمتش نیز مناسب است.
    مقاومت بالایی دارد و سالها برایتان ماندگار میشود.
    وزن کلی نیز به تجهیزات شما مشکلی وارد نمیکند. - حتی با دید به آینده.
    shabab، Navid7h، A. Shahbazi و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نادر مسلمی

  10. #870
    كاربر آشنا piransal آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2010
    نوشته ها
    39
    تشکر شده
    113
    تشکر کرده
    225

    پیش فرض





    درود

    نام این مدل سر سه پایه چیست؟ و از کجا می توانم این را تهیه کنم؟
    آیا می تواند وزن دوربین nikon D3 و یک ۷۰- ۲۴ را تحمل کند؟
    میکاییل صادقی

صفحه 87 از 366 نخستنخست ... 37 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 137 187 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •