جالب است. با این روش اندازه فتودیود را ثابت نگاه داشته اند تا علیرغم افزایش مگاپیکسل، اندازه فتودیودها کم نشود.
امعاء و احشاء این دوربین:
جالب است. با این روش اندازه فتودیود را ثابت نگاه داشته اند تا علیرغم افزایش مگاپیکسل، اندازه فتودیودها کم نشود.
امعاء و احشاء این دوربین:
دكتر روشن پس با این حساب مشكلی در نویز نخواهیم داشت؟خدا كند در دوربین های دیگر هم همین روش اعمال شده باشد....
اگر هم تاثیری داشته باشیم بسیار اندك است......
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
صبر كردم تا ناراحتيام برطرف بشه بعد جواب بدم
البته اين كه دوستان در مورد عقايد و اعمال ما پيش داوري ميكنند نوعي فرافكني و بيانصافي است.
اگر بخواهم به حرفهاي نادر عزيز استناد كنم، به گمانم خود ايشان اصلاً انعطاف به خرج ندادند و فضاي ذهني خودشان را به ديگران تعميم دادند و خيلي در اين كار خودشان جدي بودند.
منفعت مدير بودن را اگر دوست داشتيد در خلوتي برايتان ميگويم تا بدانيد كه شوخي هم بلديم، اما خيليها از آن منتفع ميشوند و به عنوان سپر بلا، هر نوع استفادهاي از آن ميكنند.
متاسفانه بار منفي كم لطفي دوستان و لقب مدير اين است كه از ابراز عقايد شخصي نيز عاجز شدهايم.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اما مرتبط با تاپيك:
در سايت ارزشمند Luminous-landscape نكته جالبي در مورد اين غول گفته شده است. با همان دوربين قبلي، يعني 1Ds Mark II نيز تنها چند لنز از مجموعه لنزهاي L در آستانه قدرت تفكيك سنسور بودند و با افزايش رزولوشن، تعداد اين لنزها، كه قدرت تفكيكي همپاي سنسور داشته باشند، كمتر نيز خواهد شد
کد:http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/canon3-2007.shtml
ویرایش توسط Amir Mohebi : Wednesday 22 August 2007 در ساعت 12:35
ممنون از این همه لطف شما نسبت به همه مدیران فروم...من همیشه سعی کردم کارهام رو به نحو احسن انجام بدم حقوق دیگران رو رعایت کنم اگرکاری از دستم بر میاد برای دیگران انجام دهم و...
ولی هیچوقت نتونستم اقا بالاسر تحمل کنم هیچوقت نتونستم کسی رو تحمل کنم که بخواد کنترلم کنه
از کودکی همیشه یک پای کتک کاری با مبصر کلاس من بودم چون همیشه تنبل ترین و گنده ترین ! دانش اموز رو میکردند مبصر کلاس و من احساس میکردم که اون ادم صلاحیت این کار رو نداره
متاسفانه یا خوشبختانه این روحیه تا الان که وارد دهه چهارم زندگی شدم تغییری نکرده
علت اینکه از لفظ مبصر استفاده کردم فقط این بود که یک لحظه یاد اون دوران افتادم و گفتم بابا اخه تا کی یک نفر باید برای ما تعیین تکلیف کنه ؟ تا کی باید یکنفر به ما بگه چگار کنیم چکار نکنیم ! تا کی باید کسان دیگه بجای ما تشخیص دهند چی درسته و چی غلط !
جناب محبی ممنون بابت لینك.....
توی همون قسمت هم مطالب جالب دیگه ای هم وجود دارد كه به دوستان توصیه می شود مرور كنند...
اما این كه لنز ها قدرت تفكیك ندارند یك مشكل بسیار مهم است و به نظرم باید شاهد لنز های جدیدی برای این دوربین ها باشیم...
اگر ممكن است مقداری در مورد اینكه چه مسائل فنی باعث میشود لنز ها نتوانند این رزلوشن را درست تشخیص دهند بفرمایید....
مطالب جالبی رو هم اشاره كرده و اون هم نام گذاری دوربین های كنون...به نظرم باید یك تجدید نظر كلی در این مورد بشود...
شنیدن این موضوع هم از این سایت ( كه به نظرم همیشه موارد جالب و معتبری رو ذكر كرده ) باید جالب باشد...!
It is expected that Nikon will announce its almost-full frame D3 some time before the end of August
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
البته جناب قبادي بنده صلاحيت آن را ندارم که در باره اپتيک صحبت زيادي بکنم لينکهايي خواهم داد که بتوانيد قضيه را از آن جا پيگيري کنيد.
اما چيزي که به ذهنم ميآيد و در يکي از لينکها نيز آمده را به زباني ديگر ميگويم: فرض کنيد مجموعهاي از خطوط (يا جفت خطوط) مشکي را در زمينهاي سفيد داشته باشيد، تا چه حد اين خطوط را ميتوانيد ريز فرض کنيد در عين حال که سيستم اپتيکي شما قدرت تفکيک آنها را خواهد داشت؟ يا به زباني ديگر.....چون اين مسئله با کنتراست رابطه مستقيمي دارد........با کم شدن کنتراست، و تيره شدن خطوط سفيد و روشن شدن خطوط مشکي، ديگر قدرت تفکيک سفيد و مشکي از سيستم اپتيک شما گرفته ميشود.
حال در مورد لنزها، اين مسئله به طراحي لنز مرتبط ميشود.. در لنزهاي ساده تر، يعني لنزهاي پرايم، کنتراست و به طبع آن رزولوشن بسيار بالاست، چون اين قدرت تفکيک به سبب طراحي ساده و المانهاي به مراتب کم تعدادتر فدا نميشود. اما لنزهاي زوم، اگر بخواهند کنتراست و رزولوشن خوبي داشته باشند، بايد طراحي پيچيده و گرانقيمتي را متحمل شوند تا مشکلات پيشآمده توسط سيستم زوم و المانهاي پرتعداد تر را جبران کنند. همچنين بايد المانهاي اصلاحي گران قيمت و زيادي را براي اصلاح خطاهاي اپتيکي به کار گيرند. اين چيزي بود که به ذهن من رسيد.
برايم جالب است که از لحاظ اپتيکي در زمينه رزولوشن دوربينهاي 35 ديجيتال به بلوغ رسيده اند. نه اين که نتوان اپتيک بهتري داشت، حتماً ميشود، اما قضيه اپتيک با الکترونيک فرق دارد از اين لحاظ که مثلاً ميتوان اميدوار بود که يک سنسور جديد به کاهش قيمت 70 درصدي در طي 3 سال برسد، اما يک لنز کارامد، به علت مشکلات پيچيده بودن پروسه توليد، کاهش قيمتي به مراتب کمتر خواهد داشت. پس نميتوان اميدوار بود که لنزهاي احتمالي آتي براي سنسورهاي جديد، مثل دوربينهاي جديد، به راحتي قابل خريد affordable باشند.
کد:http://www.luminous-landscape.com/tutorials/understanding-series/understanding-mtf.shtmlکد:http://www.normankoren.com/Tutorials/MTF.htmlکد:http://en.wikipedia.org/wiki/Optical_resolution
زمانی كه EOS-1D Mark III معرفی شد نمیدانم کدامیک از دوستان بود که گفت صدای شاتر در این دوربین شنیده نمیشود.
آیا چنین چیزی صحت دارد و در صورت درستی، 1Ds Mark III هم از این امکان برخوردار است؟
راستش را بخواهید من خیلی علاقه مندم که هنگام چکاندن شاتر، آب از آب تکان نخورد و انگار نه انگار که عکسی گرفته شده است.:::big grin::: این امکان در نگاه اول چه بسا بیهوده بیاید اما گاهی واقعا لازم است که صدای شاتر، جلب توجه نکند و به نرمی، کار خود را انجام بدهد.