سونی کلا بی راهه میره ، هر روز یک مانت لنز و فلاش معرفی میکنه ، و تمامی مانت هاش هم لنگ لنز هستند ، موفقیت سونی را بعید می دانم%
سونی کلا بی راهه میره ، هر روز یک مانت لنز و فلاش معرفی میکنه ، و تمامی مانت هاش هم لنگ لنز هستند ، موفقیت سونی را بعید می دانم%
EOS 3000 N/EOS 5D ii/EOS 6D/24-105 F4/135 F2/50 F1.8STM
نمی دانم منظور شما از موفقیت چیست کدام مانت لنگ لنز است ؟؟؟ E که تا الان حدود 15 لنز دارد و با توجه به تاریخ بوجود آمدنش(2009) لنگ چیزی هم نیست مانت A که مشکلی ندارد تا الان در مانت E فول فریم نداشتیم که سونی بخواهد لنزهای فراوانی برای آن تولید کند اما بنظر شما کنون و نیکون موفق هستند ؟ مدام یک بدنه را یکی دو مگاپیکسل بالا پایین میکنند که بگویند محصولشان جدید است آنهم با همان ظاهر قبلی که دیگر خسته کننده شده نمونه اش همین 5300 مشخص است که به انتها رسیدند و هیچ نو آوری در کار نیست
سلام
به نظر من سونی این اواخر بیش از حد به این شاخه و آن شاخه می پرد.سری اس ال آر آلفا که تقریبا فراموش شده،سری های slt و nex هم که هنوز به سرانجام نرسیده اند.با ظهور این پدیده جدید هم که مانت سوم هم به محصولات سونی اضافه شد.هنوز یک سری لنز کامل که پوشش دهنده بخش عمده نیاز های عکاسان باشد در هیچ کدام از این سری ها معرفی نشده.مبدل های معرفی شده هم آنقدر بد شکل و بزرگ هستند که عملا فلسفه کوچک ساخته شدن چنین بدنه ای را زیر سوال می برند.به قول مسعود عزیز به دلیل محدودیت های فنی،ابعاد لنز های فول فریم هم بدون توجه به نوع سیستم(میرورلس یا اس ال آر) بسیار به هم نزدیک خواهد بود.از طرفی با وجود اس ال آر جمع و جوری مثل کانن 100d با لنز های جمع و جور با مانت مشترک،چه نیازی به میرورلس و خرید لنز های خاص آن پیدا می شود؟
از طرفی تکلیفRX1 چه می شود؟
خلاصه کلام من به عنوان یک مصرف کننده اطمینان ندارم که الان روی این سیستم هزینه کنم و چند وقت دیگر سونی به سرش نزند که این شاخه را رها کند و به شاخه دیگر نپرد.
رویه فوجی را در این زمینه بسیار منطقی تر و قابل اطمینان تر می دانم.
پی نوشت کمی بی ربط:این کوچک شدن لوازن عکاسی هم حد و اندازه ای دارد،DP در بررسی اولیه پاناسونیک GM1 به سخت بودن کنترل این دوربین کوچک به عنوان یکی از فابل توجه ترین ایرادات آن اشاره کرده.اصلا من نمی دانم قابلیت تعویض لنز در این دوربین های مینیاتوری چه فایده ای دارد؟
به نظر من این دوربین سونی هم چیزی به نام نوآوری را شامل نمی شود.ترکیبی است از هر آنچه که قبلا وجود داشته.نوآوری به چیزی مثل سیستم فوکوس جدید 70 دی کانن می توان گفت.
امین ظریف مهدیزاده
البته آقا مسعود منظور من با امکانات مشابه بود (سرعت شاتر ، کیفیت سیستم فوکوس و مگاپیکسل(البته فقط در D800)) که این دوربین رو یک کلاس بالاتر از 6D و D600 شبیه به Nikon D800 یا Canon 5DIII نشون میده با قیمت های 3000 و 3500 دلاری
خدای نکرده سوء تفاهم نشه مسعود جان
مهدی
سلام
اين توضيح را در پاسخ محمد كه نوشته بود ارزانترين فول فريم نوشتم.
در مورد مقايسه با آن رده ها هم خود بدنه را هم بايد در نظر گرفت.به نظر من از ميرورلسها نميتوان و نبايد انتظار بدنهايي مثل slr را داشت و با آنها مقايسه شان كرد(از اين نظر كه عمر و مقاومتي مثل يك slr رده بالا را براي كار حرفه اي داشته بايد باشند)
زماني سوني باعرضه پلي استيشن ٣ ، امكانات خاصي مثل بلوري وهارد( اگه اين يكي رو درست كفته باشم) را دران تعبيه كرد، كه ان زمان باعث افزايش قيمت ان دستگاه شد. چيزي كه باعث شد ميزان فروش ان نسبت به نينتندو واكس باكس ،به نسبت پلي استيشن٢ كاهش پيداكند. مسئله اين بودكه ان زمان بلوري درهمه جاي دنيا همه گيرنشده بود، وحافظه هم جيزي نبودكه يك خريدار دستگاه بازي به ان نياز داشته باشد،وليكن اينها قيمت دستگاه را بالا بردندو درنهايت به ضررسوني انجاميد. اما اكنون پس ازگذشت چندسال از عرضه ورژن ٣ ، تازه پلي استيشن ٣ جاي خود بازيافته. با جاافتادن بلوري واحساس نيازكاربران به ان كاهش قيمت جهاني حافظه.
حالا سوني بااتكاي به حاشيه امنيت سودبخش تصويربرداري خود( كه به خاطرفروش خوب دوربينهاي فيلمبرداري وبه هر حال مناسب عكاسي) ، به راحتي دل به دريا ميزند. درحاليكه همه ميدانند دراينده دوربينهاي بدون اينه حداقل ،حداقل به مساوات dslrها فروش وپيشرفت خواهدداشت ، ازحالابه عنوان اولين شركت اقدام به عرضه ف ف نموده است. هرچند باقيمت بالاباشد،فروشش دراينده حداقل تضمين شده ست ودرحاليكه دران زمان سوني به فكر كاهش قيمت ورفع ايرادات خواهد بود ، نيكون وكنون و... بايد تازه شروع كنندواين عقب افتادگي ممكن ست حتي بعداز عرضه محصولات ايشان هم ادامه يابد،اگر نتوانند خود را به سوني برسانند.
اينه كه سوني اهل ريسك هست واين ريسك به نظرمنطقي هست ، ودراين ميان تعدد ماونت ها ولنزها... در حاشيه تصميمات قرارميگيرد!
ضمن اينكه همين محصول وباهمين قيمت هم به عنوان يك ف ف ، اگر كيفيتي حتي نزديك به dslrها ونه معدل انها داشته باشد، قيمتي مناسب دارد!
البته من گفته بودم
یعنی، در هنگام معرفی یا اصطلاحا launch time.من فکر میکنم که ارزانترین دوربین فول فریم دیجیتال در آغاز معرفی تا به الآن هست(؟).
همین 6D و D600 در هنگام معرفی حدود 2000 دلار قیمتگذاری شدند.
ضمن تایید صحبت دوستان مبنی بر عدم تمرکز سونی بر روی یک شاخه و ناتمام ماندن ردههای قبلی، میتوان یکی از دلایلش را سختی رقابت در DSLRها با رقبایی مثل کنون و نیکون دانست، که کم و بیش فوجی، المپوس و پنتکس هم به این نقطه رسیدهاند. (که دلایل غیرفنی خودش را دارد، از جمله سختی جذب کاربران آن سیستمها)
به هر حال بنا نهادن یک سیستم فکوس سریع و قابل اطمینان و یک viewfinder کاربردی در قطع 35mm و... در سیستم mirrorless ، کاری بوده که غیر از لایکا (با قیمتی قابل توجه) کسی نتوانسته انجام دهد (یا نخواسته!). و ازین جهت باب خوبی در این صنعت باز شده است، که برای رسیدن به امکانات بیشتر با محدودیت کمتر، میتوان آن را به فال نیک گرفت. نمونهای که میشود نام برد همین دوربین تازه معرفی شدهی پاناسونیک است، که به صورت دیجیتالی سرعت 1/16000 را فراهم میکند. هرچند کاربرد کمی داشته باشد، اما باز شدن این مسیر و گذر از مرزهای محدودکنندهی مکانیکی خوشحال کننده است.
محمد زرندی
به عنوان یک کاربر دوربینهای سونی باید اذعان کنم که با تولد این کوچولوی فول فریم جدید و هیجان انگیز از سونی زیاد شگفت زده نشدم، هر چند که یک محصول جدید و در کلاس خودش اولین در دنیا هست.چرا که سونی همواره لغب غول الکترونیک دنیا رو یدک میکشه و همیشه در زمینه فن آوری های نو پیش قدم بوده و این برای کاربران سونی در سرتاسر دنیا کاملا جا افتاده است. به هرحال از دیدن این تازه وارد کوچک فول فریم، با چنین ابعاد و امکاناتی کمی خوشحال و گیج شدم و به نحوی معادلاتمو به هم ریخت جای این نکته لازمه که به شخصه خودم با وجود A77 و A99 منتظر رقیبی برای( D600 و 6D) از سونی بودم و هستم و جای خالی یک دوربین در این رده برای من کاملا محسوسه.در آخر می بایست منتظر ساپورت سونی در موارد لنزها و لوازم جانبی بود و آیا قادر به تامین تمامی خواسته های عکاسان در همه موضوعات عکاسی هست یا خیر!؟
مسلمه که این دو دوربین کلاس خودشون رو دارند و رده جدید خودشون رو.قرار نیست با معرفی این دو نگرانی از بابت جانشین آ99 یا آ77 داشته باشیم یا به قول یکی از دوستان یک اس ال آر.جانشین اون دو هم معرفی خواهند شد چون نه قرار این جای اون رو بگیره و نه اونها جای اینها رو! هر کدام جای خودشون رو دارند.
سونی 5 لنز برای این سیستم معرفی کرده که طبق اعلام خودش تا سال 2014 همگی وارد بازار خواهند شد و فاصله کانونی24 تا 200 مم رو هم با اف 4 پوشش میدن این به نظرم نگرانی باقی نمیگذاره.
سوال اصلی اینجاست که رده کاربری این محصولات چی هست اصلا؟ یعنی واقعا کسی نگرانی این رو داره که چرا سونی لنز 600 برای این دوربینها معرفی نکرده؟ یا ممکنه نکنه؟همان لنز 200-70 هم به نظرم برای این دوربینها کمی نا متعارفه.مطمئنا اون لنز کوچکتر از رقبای کنونی و نیکونی خودش نخواهد بود و فکر نمیکنم تعادل خوبی با این بدنه نسبت به ترکیبی مثل 6دی و 200-70 اف 4 داشته باشه.بر روی همان 6دی هم 200-70 تعادل خوب 7دی یا 5دی ها رو نداره.این بدنه کوچک که جای خود داره.حالا بودنش البته مسلما بهتر از نبودنشه.به نظر من حتی همین گریپی هم که براشون معرفی شده فلسفه اصلی اونها یعنی کوچک و راحت بودن رو زیر سوال میبره.
فول فریم کوچک قبل از این هم در بازار موجود بوده(محصولات لایکا) اما به نظر شما ممکنه کسی که قصد عکاسی حیات وحش یا ورزشی داره بین لایکا ام9 و 1دی ایکس گیر بکنه؟!(خواهشا نیاید بنویسید این چه حرف کفر آمیزی بود زدی لایکا فلان است و بهمان...یک مثال بود فقط)
تکلیف این محصول هم تا حدودی به نظرم مشخصه.همونطور که از محصولات لایکا انتظار نمیره خواسته های عکاسان رو در همه زمینه ها براورده کنند از این دو دوربین هم همچین انتظاری نمیره.
برای خودم یکی از این بدنه ها همراه با یکی دو لنز فیکس مثل 35 و 50 یا همین 70-24 به همراه یک اولترا واید که امیدوارم به زودی معرفی بکنه خیلی جذابه و همونطور که هرگز نگرانی لنز تله برای نکس رو نداشتم تا جایی که 200-18 و 210-55 بود و نبودشون برام فرق ندارند برای این دوربینها هم اگر یک زمانی کابر اونها بشم نگرانی نخواهم داشت چون کاملا برام مشخصه چی میخوام.
نکته دیگه اینکه با ورود لنزهای کوچک و ارزان و خوش اپتیکی مثل 40مم اس تی ام کنون که فول فریم هم هست میشه امیدوار بود که سونی و سایر برندهای تولید کننده لنز هم برای این دوربینها دست به چنین کاری بزنند.
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی