صفحه 17 از 27 نخستنخست ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 161 تا 170 , از مجموع 261
Like Tree679تشکر

موضوع: ?5DMKII or 7D

  1. #161
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط navidsohi نمایش پست ها
    دلیلی که عمق میدان در دوربین هائی با سنسور بزرگتر (فرضا دوربین های فول فریم مانند 5D) از دوربین هائی با سنسور کوچکتر (مانند 7D ) بیشتر است به وایدتر بودن دوربین های با سنسور بزرگتر برمیگردد. یعنی فرضا تصویر پرتره ای میخواهید بگیرید از بالای سر تا زیر چانه سوژه (بعنوان مثال با لنز 85 میلیمتر و دوربین 7D) . حالا اگر بخواهید دقیقا همین تصویر را با دوربین فول فریم 5D تهیه کنید اگر در همان محل قبلی که عکس با 7D را گرفتید ایستاده باشید، میبینید که به دلیل واید تر بودن تصاویر 5D (البته درست آن تله تر بودن تصاویر 7D میباشد) قسمت بیشتری از سوژه و اطراف آن در تصویر خواهد بود (قسمتی از گردن و سینه از پایین و آسمان از بالای سر).
    برای اینکه بتوانید دقیقا همان تصویر گرفته شده با 7D را تهیه کنید مجبور هستید بیشتر به سوژه نزدیک شوید و این کم شدن فاصله با سوژه دلیل اصلی بیشتر شدن عمق میدان دوربین های فول فریم است. ( همان طور که میدانید یکی از عوامل افزایش عمق میدان فاصله دوربین تا سوژه میباشد که هر قدر این فاصله کمتر باشد عمق میدان افزایش می یابد. مانند عکاسی ماکرو که با وجود استفاده از دیافراگم های بسته ای مانند f/22 ، به دلیل نزدیکی زیاد لنز به سوژه عمق میدان در حد چند میلیمتر خواهد بود)

    همینطور که دوستمان توضیح دادند اگر برای جبران این واید تر بودن به جای نزدیک شدن به سوژه از لنز تله تری استفاده کنید، مجددا دارید از دیگر عامل افزایش عمق میدان ( لنز تله تر) استفاده میکنید.

    موفق باشید
    سهی
    1.سوال این بود دیاف ثابت فاصله ثابت وفاصله کانونی ثابت برای دو دوربین فول فریم و کراپدار عمق میدان فرق میکند یا نه. که جواب من نه بود

    2.واید تر بودن فول فریم نسبت به کراپدار در یک فاصله کانونی ثابت به خاطر بزرگی سنسور فول فریم است و در عمق میدان(قسمت واضح تصویر)هیچ تاثیری ندارد.
    Amir Abdolpanah و Pedram.m تشکر می‌کنند.
    مجید صادقی

  2. #162
    كاربر همراه navidsohi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2008
    نوشته ها
    150
    تشکر شده
    754
    تشکر کرده
    122

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Walkman نمایش پست ها
    دوستان اشتباه نمیکنید؟!!

    سنسور بزرگتر عمق میدان کمتری دارد نه بیشتر!!!
    درست میفرمائید . منظور بیشتر بودن افکت عمق میدان در دوربین های فول فریم است.
    Walkman تشکر می‌کند.

  3. #163
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    ادبیات شما اونقدر غیر علمی هست که احتمالا اونچه من در چنته دارم به درد شما نخواهد خورد!خوشبختانه به چیزی شک ندارم.قصدم کمک کردن به شما بود که اشتباه کردم مثل اینکه...
    در نهایت اینکه بهتره کلمه گارد یکبار دیگه برای خودتون معنی کنید تا ببنید اینجا جای این کارها هست یا نه...
    شما درست میگید.
    من نیاز به کمک شما نداشتم.
    تعریفی از شما خواستم که قاعدتا اگه میدونستید جواب میدادید.
    مجید صادقی

  4. #164
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    http://www.classicalphotography.com/...al_Length.html
    در این لینک تمام عکسها در یک دیافراگم گرفته شده و سعی شده سیب اول در تمام عکسها یک اندازه باشد. تغییر در فاصله کانونی و میزان عمق میدان واقعی و میزان محو بودن تصاویر ممکن است در واضح شدن قضیه کمک کند.
    این هم برای مشخص شدن سوئ تفاهم (اگر خدا بخواهد و دوستان قبول کنند):
    مقایسه 5 دی و 30دی در شرایط یکسان:
    http://www.pbase.com/photosbytom/image/64709250.jpg

  5. #165
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    جناب مجید صادقی درست می گویند. تفاوت عمق میدان تنها مربوط به زمانی است که سعی کنیم در حین عکاسی کادرها یکی باشند. به عبارتی گزاره زیر صحیح است:

    در دیاف ثابت، فاصله ثابت و فاصله کانونی ثابت برای دو دوربین فول فریم و کراپدار عمق میدان فرق نمی کند
    ME، lamagra، 7777 و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  6. #166
    كاربر فعال persian.boy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    سـرزمین اهـورا
    نوشته ها
    782
    تشکر شده
    2925
    تشکر کرده
    4662

    پیش فرض

    درود

    lamagra
    نمیدونم شاید من اشتباه برداشت کردم اما با خوندن این پست شما به شک افتادم که اصلا با این مقوله آشنایی دارید؟دقیقا میدونید منظور از عمق میدان چی هست؟
    7777
    چرا با طعنه حرف میزنید؟اگه اشتباه میگم شما درستشو بگید.
    lamagra
    اصلا دلیل این گارد تهاجمی شما رو نمیفهمم! کدوم طعنه؟!!!
    در شرایط یکسان هم عمق میدان دو تصویر یکی نیست.اینهمه دوستان سعی کردن این موضوع رو برای شما توضیح بدن که در نهایت مجاب نشدید.صحبتهای من هم تکرار مکررات خواهد بود.
    7777
    من از شما خواهش میکنم عمق میدان را برایم تعریف کنید.
    میشه بفرمایید کدام یک از دوستان میخواستند مرا مجاب کنند که من مجاب نشدم؟
    من گارد نگرفتم.چون اصلا اینجا جای این کار نیست.
    ولی شما از راه نرسیده به جای اینکه جواب علمی بدهید میگید من به دانسته های شما شک دارم. شما اگر چیزی در چنته داری بریز بیرون تا بقیه هم استفاده کنند واگر غیر این است بهتر است اگر شک داری پست ها رو دنبال کنی تا شکت برطرف شود.
    خواهشا بگید این عمق میدان یعنی چه. تا من به شما شک نکنم.
    ممنون
    lamagra
    ادبیات شما اونقدر غیر علمی هست که احتمالا اونچه من در چنته دارم به درد شما نخواهد خورد!خوشبختانه به چیزی شک ندارم.قصدم کمک کردن به شما بود که اشتباه کردم مثل اینکه...
    در نهایت اینکه بهتره کلمه گارد یکبار دیگه برای خودتون معنی کنید تا ببنید اینجا جای این کارها هست یا نه...
    7777
    شما درست میگید.
    من نیاز به کمک شما نداشتم.
    تعریفی از شما خواستم که قاعدتا اگه میدونستید جواب میدادید.
    دوستان آیا بهتر نیست کمی آروم تر و فنی تر صحبت رو ادامه بدید ؟ باور کنید یکسان بودن یا نبودن عمق میدان اونقدرها که می پندارید مسئله ی مهمی نیست که دارید به خاطرش "دوستی ها" رو فدا می کنید . بسیار عالی خواهد بود اگر وقتی ما صحبتی می کنیم ، بپذیریم که ممکنه کسی صحبت ما رو وارد ندونه ... این اصلا دلیل نمیشه که بخوایم بابت عدم پذیرش منطقمون ، بقیه رو بی منطق و بی اطلاعات و یا با هر واژه ی نادرست دیگه خطاب کنیم .


    با آرزوی بهترین ها
    پسر پارسی




    پی نوشت : از بابت آف تاپیک پوزش می طلبم ... احساس کردم باید پیش از اینکه بیش از اصتکاک ایجاد بشه ، اونو متوقف کنیم .
    7777 تشکر می‌کند.

  7. #167
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    December 2006
    نوشته ها
    676
    تشکر شده
    4097
    تشکر کرده
    285

    پیش فرض عمق میدان

    سلام،

    خب، متاسفانه این بحث به‌جای این‌که در مسیر درست و سازنده پیش‌بره، تبدیل شد به جدل شخصی. من قبل از هر چیز از خوانندگانی که نوشته‌های نامربوط به عکاسی رو این‌جا خوندن عذرخواهی می‌کنم و بعد هم از کاربر یا کاربرانی که یک بحث‌ِِ ساده‌ی علمی رو سریع تبدیل به مساله‌ی شخصی می‌کنند خواهش می‌کنم رویه‌شون رو تغییر بدن.

    این از این.

    در مورد عمقِ‌میدان هم پیش‌تر خیلی بحث‌شده. اگر بحث درباره‌ی رابطه‌ی اندازه‌ی عمق‌میدان و سنسور است، جواب آن مشخص است:

    الف) عمقِ‌میدان یک تعریف نسبی است که نه‌تنها به شیوه‌ی ثبتِ تصویر وابسته است، بل‌که به مسایلِ دیگری چون شیوه‌ی نمایشِ تصویر (اندازه و رسانه)، فاصله‌ی بیننده تا تصویر و حتی سویِ چشم بیننده هم مرتبط است.

    ب) از لحاظ نظری، وقتی که بستر ثبتِ ما (فیلم، سنسور) ایده‌آلِ فیزیکی باشد، اندازه‌ی رسانه‌ی ثبت تاثیری در عمقِ‌میدان ثبت‌شده‌ ندارد. یعنی، یک لنز با یک دیافراگم ثابت، یک تصویر با یک عمقِ‌میدانِ مشخص (که یادمان هست که تعریفی‌است نسبی) ایجاد می‌کند، تغییر اندازه‌ی بسترِثبت -به‌عنوانِ مثال کوچک‌کردن آن- به‌مانند کوچک‌کردن تصویر یا کراپ‌کردن است.

    ج) در عمل اما، بسترِ ثبتِ ما ایده‌آلِ فیزیکی نیست، یعنی در عکاسیِ فیلمی بلورهای نمکِ‌نقره‌ی حساس‌به‌نور و در عکاسیِ دیجیتال فوتوسنسورها تصویر را ثبت می‌کنند. اندازه‌ی (و فاصله‌ی) این سلول‌ها در شیو‌ه‌ی ثبتِ ُCoCها موثرهستند و به‌همین دلیل است که اندازه‌ی سنسور (مهم‌تر از آن نوعِ سنسور و دنسیتی پیکسل‌ها روی‌آن) در ثبتِ عمقِ‌میدان (که تعریفی‌است نسبی) موثر هستند. آن سایتِ موردِ اشاره‌هم به‌ظاهر با توجه به اندازه‌ی پیکسل‌های هر دوربین این محاسبات را انجام می‌دهد.

    توصیه‌ می‌کنم پست‌هایِ آخر این تاپیک:

    http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=4889

    را مطالعه کنید، به‌طور خاص، پستی که ۴ سالِ پیش فرستاده‌ام به‌نظرم خیلی از مسایل را روشن می‌کند:

    ...
    1- ساده‌ترین حالت وقتیه که یک لنز رو روی هر دو دوربین ببندیم، تو این حالت عمق میدان دوربین کراپ‌دار به اندازه فاکتور کراپ کمتر از عمق میدان دوربین فول فریم هست ولی خوب دو تا عکس متفاوت هم داریم!

    2- این حالتی هست یک لنز رو روی هر دو دوربین ببندیم و تصویر خروجی فول فریم رو کراپ کنیم. در این حالت عمق میدان یکسانی خواهیم داشت.

    3- این حالتی هست یک لنز رو روی هر دو دوربین ببندیم و سعی کنیم کادرها رو با جابجایی مشابه ببندیم، تو این حالت دوربین کراپ‌دار عمق میدان بیشتری (معادل کراپ فاکتور) از دوربین فول فریم خواهد داشت.

    4- تو این حالت با تعویض لنز و گذاشتن لنزی معادل (یعنی لنزی با فاصله کاونی کمتر روی دوربین کراپ‌دار) رو هر دو دوربین (یعنی 50 روی کراپ‌دار و 80 روی فول فریم برای مثال) دوربین کراپ‌دار عمق میدان بیشتری (معادل کراپ فاکتور) خواهد داشت... به شرطی که ساختمان لنزها و گشادگی دیافراگم تو هر دو لنز یکی باشه (یا برای مثال از یک زوم استفاده کنیم با دیافراگم ثابت تو هر دو فاصله کانونی)

    ...
    شاد باشید،
    کاوه.
    ME، Daruosha، Amateur و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه!
    [EYES] [576 Megapixel Retina] [2 x Natural 22.3mm F3.2] [ISO 1 -800]

  8. #168
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نوشته ها
    41
    تشکر شده
    73
    تشکر کرده
    821

    پیش فرض

    غیر از چهار حالتی که من هم قبلا اشاره کرده بودم
    باید دانست که نقطه فوکوس دقیقا و دقیقا یک نقطه است

    منتها ما بر اساس مفهوم دیگری به نام COC عمق میدان و وضوح نسبی اشیا را تعریف میکنیم


    به همین دلیل اگر قرار است که به طور علمی این مساله تعریف شود باید اول یک سری مفاهیم توضیح داده شود و بعد همه را جمع بندی کنیم

    چون هر کدام از دوستان فقط به قسمتی از ماجرا اشاره میکنند به همین دلیل به مفهوم واقعی نمیرسیم

    مثلا با روشن شدن مفاهیم اولیه میتوان متوجه شده که حتی با بزرگ کردن یک تصویر به صورت نرم افزاری , و یا نزدیک شدن به یک تصویر چاپ شده , چرا عمق میدان کمتر به نظر میرسد
    m like mother، lamagra و persian.boy تشکر می‌کنند.

  9. #169
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط persian.boy نمایش پست ها
    درود







    دوستان آیا بهتر نیست کمی آروم تر و فنی تر صحبت رو ادامه بدید ؟ باور کنید یکسان بودن یا نبودن عمق میدان اونقدرها که می پندارید مسئله ی مهمی نیست که دارید به خاطرش "دوستی ها" رو فدا می کنید . بسیار عالی خواهد بود اگر وقتی ما صحبتی می کنیم ، بپذیریم که ممکنه کسی صحبت ما رو وارد ندونه ... این اصلا دلیل نمیشه که بخوایم بابت عدم پذیرش منطقمون ، بقیه رو بی منطق و بی اطلاعات و یا با هر واژه ی نادرست دیگه خطاب کنیم .


    با آرزوی بهترین ها
    پسر پارسی




    پی نوشت : از بابت آف تاپیک پوزش می طلبم ... احساس کردم باید پیش از اینکه بیش از اصتکاک ایجاد بشه ، اونو متوقف کنیم .
    ممنونم دوست عزیز. ولی اگر نقل قول ها رو از بالا ببینید خواهید دید که من بی ادبی نکردم.
    به هر حال چون بنده حقیر در این پستها دخیل بودم از همه دوستان و از lamagra عذر خواهی میکنم.
    navidsohi، lamagra، persian.boy و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مجید صادقی

  10. #170
    كاربر همراه m like mother آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2008
    نوشته ها
    123
    تشکر شده
    79
    تشکر کرده
    95

    پیش فرض

    سلام و درود

    ممنون از همه دوستان
    بحث ها کامل بود ( اون بحث های حاشیه ای هم همیشه پیش میاد چیز خاصی نیست )
    با دقت همه رو خوندم

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    با سلام

    فرض کنید با یک 5دی و با استفاده از یک لتز 50 در دیافراگم 2 میخواهید یک پرتره بگیرید فاصله شما تا سوژه 2 متر و سوژه تا زمینه هم 2 متر فرض کنید. حالا اگر بخواهید همین عکس را در همین فاصله ها با یک 7دی بگیرید باید از لنز تغریبا 30 مم استفاده کنید تا همان زاویه دید را بشما بدهد. در واقع اگر بخواهید دو عکس کاملا مشابه از نظر زاویه دید داشته باشید روی فول فریم از لنز تله تری استفاده کرده اید (50 در مقایسه با 30). لنز تله هم عمق میدان کمتری دارد. حالت دوم اینه که بخواهید با همان لنز 50 کمی عقبتر بروید. در این حالت باید به فصله 2*1.6 متری بروید تا همان زاویه دید را داشته باشید. در حالت اول فاصله سوژه تا زمینه برابر سوژه تا دوربین است در حالت دوم فاصله سوژه تا زمینه کمتر از فاصله دوربین تا سوژه هست که بهمراه تغییر در پرسپکتیو باعث کمتر دیده شدن عمق میدان می‌شد.
    ممنون. یعنی اگر سر جامون بودیم و حرکت نمی کردیم عمق میدان ثابت بود درسته؟ به گفته اکثر دوستان جواب بله است. اگر جواب شما هم همین است من سکوت شما را بله تلقی می کنم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط navidsohi نمایش پست ها
    برای اینکه بتوانید دقیقا همان تصویر گرفته شده با 7D را تهیه کنید مجبور هستید بیشتر به سوژه نزدیک شوید و این کم شدن فاصله با سوژه دلیل اصلی بیشتر شدن عمق میدان دوربین های فول فریم است. ( همان طور که میدانید یکی از عوامل افزایش عمق میدان فاصله دوربین تا سوژه میباشد که هر قدر این فاصله کمتر باشد عمق میدان افزایش می یابد. مانند عکاسی ماکرو که با وجود استفاده از دیافراگم های بسته ای مانند f/22 ، به دلیل نزدیکی زیاد لنز به سوژه عمق میدان در حد چند میلیمتر خواهد بود)

    همینطور که دوستمان توضیح دادند اگر برای جبران این واید تر بودن به جای نزدیک شدن به سوژه از لنز تله تری استفاده کنید، مجددا دارید از دیگر عامل افزایش عمق میدان ( لنز تله تر) استفاده میکنید.

    موفق باشید
    سهی
    ممنون. ( همه چیز مثل مطلب بالاست و توسط برخی دوستان تایید شده است )

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir Abdolpanah نمایش پست ها
    جناب مجید صادقی درست می گویند. تفاوت عمق میدان تنها مربوط به زمانی است که سعی کنیم در حین عکاسی کادرها یکی باشند. به عبارتی گزاره زیر صحیح است:
    ممنون. گزاره صحیح یعنی در { دبافراگم و فاصله کانونی و فاصله تا سوژه} ی ثابت، عمق میدان یکسان است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط kakooch نمایش پست ها
    سلام،

    به‌طور خاص، پستی که ۴ سالِ پیش فرستاده‌ام به‌نظرم خیلی از مسایل را روشن می‌کند:

    1- ساده‌ترین حالت وقتیه که یک لنز رو روی هر دو دوربین ببندیم، تو این حالت عمق میدان دوربین کراپ‌دار به اندازه فاکتور کراپ کمتر از عمق میدان دوربین فول فریم هست ولی خوب دو تا عکس متفاوت هم داریم!
    خیلی جالبه، عمق میدان کراپ دار کمتر است ( و البته عکسها متفاوت ). من دنبال همین حالت می گشتم. البته بعضی از دوستان این حالت رو مشابه حالت 2 شما (بعدی) تعریف کردند. ولی کامل بود. بسیار ممنونم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط kakooch نمایش پست ها
    2- این حالتی هست یک لنز رو روی هر دو دوربین ببندیم و تصویر خروجی فول فریم رو کراپ کنیم. در این حالت عمق میدان یکسانی خواهیم داشت.
    یه کم با توجه به حالت یک، مقایسه می کنم گیج کننده است. اما کمی بصورت تجربی کار می کنم. اوکی می شم. ممنون

    نقل قول نوشته اصلی توسط kakooch نمایش پست ها
    3- این حالتی هست یک لنز رو روی هر دو دوربین ببندیم و سعی کنیم کادرها رو با جابجایی مشابه ببندیم، تو این حالت دوربین کراپ‌دار عمق میدان بیشتری (معادل کراپ فاکتور) از دوربین فول فریم خواهد داشت.
    ممنون

    نقل قول نوشته اصلی توسط kakooch نمایش پست ها
    4- تو این حالت با تعویض لنز و گذاشتن لنزی معادل (یعنی لنزی با فاصله کاونی کمتر روی دوربین کراپ‌دار) رو هر دو دوربین (یعنی 50 روی کراپ‌دار و 80 روی فول فریم برای مثال) دوربین کراپ‌دار عمق میدان بیشتری (معادل کراپ فاکتور) خواهد داشت... به شرطی که ساختمان لنزها و گشادگی دیافراگم تو هر دو لنز یکی باشه (یا برای مثال از یک زوم استفاده کنیم با دیافراگم ثابت تو هر دو فاصله کانونی)

    کاوه.
    ممنون



    اما دو نکته ی کوچک ( قبلی ها رو همه اوکی شدم توضیح مجدد ندهید ممنونم)

    1- پس در همه چی ثابت، در سایت dofmaster وقتی جواب کمتر بودن عمق میدان 7d است نسبت به 5d. یعنی جواب این سایت درست است. درسته؟ ( احتمالا جواب همه دیگه باید بله باشد مثل خودم )

    2- من هدفم فیلمبرداری است. در فیملبرداری اندازه های فیلم ثابت است ( مثلا 1920 * 1080). بنابر این در همه چی ثابت عمق میدان کمتری در 7d دارم با این حالت که در 5d نمای بازتری رو مشاهده می کنم. که کراپ همین فیلم 5d عمق میدانش مساوی 7d است. درسته؟ ( احتمالا جواب همه دیگه باید بله باشد مثل خودم )


    بدرود

صفحه 17 از 27 نخستنخست ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •