صفحه 188 از 433 نخستنخست ... 88 138 178 184 185 186 187 188 189 190 191 192 198 238 288 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1,871 تا 1,880 , از مجموع 4323
Like Tree5932تشکر

موضوع: راهنمایی برای خرید لنز

  1. #1871
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط msh2200 نمایش پست ها
    خداییش با این 700-200 کلی رفتم سرکار! یک ساعته هرچی فکر می کنم یادم نمیاد کدام برند این لنز را داره!!!
    خدا را شکر دستمون Iman.sh اشاره کرد به اف 4 و 2.8 وگرنه حالاحالا باید می گشتم دنبال این لنز!

    دوستمون پیشنهاد خوبی به شما دادند. با پور F4 می توانید یک F/2.8 سیگما و یا تامرون تهیه بفرمایید. اینطوری هم لنز مناسب قیمتی تهیه کرده اید و هم F/2.8 کیفیت هر دو لنز را هم بنده تست کردم خوبند!
    بخصوص تامرون که در F/2.8 از نظر شارپی با کنون F/4 برابری می کنه!
    مقایسه دو لنز
    فقط توجه داشته باشید لنز تامرون با این مشخصه باشد
    Tamon 70-200mm f/2.8 VC USD
    این هم مقایسه سیگما و تامرون

    سلام. چرا بیشتر پیشنهادهای شما از کمپانیهای third party(سيگما،‌تمرون، توكينا و ...) هست؟ خرید لنز از این کمپانی ها برای دوربینهای برندهایي مثل کنون، نیکون و .... مسائل مربوط به خودش را دارد. من هم شاید زمانی پیشنهاد اولم لنزهای همین کمپانی ها بود ولی کم کم با شناخت و آگاهی که نسبت به برخی از مسائل پیدا کردم نظراتم تغییر کرد. تعدادي از این مشکلات به اين ترتيب است(همه موارد عيني يا مكتوب هستند هيچ كدام شايعه نيستند):

    1- سیستم فوکوس این لنزها با انجام مهندسی معکوس لنز هاي كمپاني هاي اصلي ساخته شده است(يعني حق ليسانيسي به كمپاني ثالث در اين زمينه داده نشده است) بنابراین ممکن است با تجهیزات آینده که از کمپانی مثل کنون طراحی می شود سازگار نباشد.(مثل مشکلاتی که در برخی این لنز ها با دوربین هایی مثل eos m دیده می شود). مشكلات زير هم عمدتا به دليل همين مهندسي معكوس در اين لنزها ديده مي شود:
    - سرعت پایینتر اتوفوکوس
    - عدم یکنواختی در اتو فوکوس
    - توانایی کمتر در قابلیت ترکینگ اتو فوکوس

    2- شانسی بودن لنز از نظر کیفیت خروجی(به دليل دقت پايينتر در عمليات طراحي، توليد، مونتاژ و تست لنز)
    3- فروش سخت تر و با قيمت پايينتر لنز كاركرده در بازار
    4- یکی از دلایل گرایش به خرید این لنزها در کشورهای دیگر بالاتر بودن زمان گارانتی است. مثلا در آمریکا تمرون 6 سال وارانتی دارد در حالی که لنز کنون مشایه 1 سال وارانتی دارد. ولی در ایران همچین چیزی وجود ندارد به آن شکل!!
    5- قابليت اطمينان پايينتر و امكان بيشتر خرابي لنز در وسط كار
    6- مشکلات عجیب غریبتر هم که کمابیش در مورد این لنزها دیده می شود؛ و فقط شنیده نمی شود: مثلا 10 درصد لنزهای تمرون 70-200 جدید که lensrental اونها را خریده المان دوم لنز بعد از چند بار اجاره دادن، از جای خود خارج شده است!! يا مشكلات نورسنجي با سيستم ttl فلاش كه در برخي از اين لنزها تجربه شده است!! و موارد ديگري كه من در خاطرم نيست.....


    دليل خريد اين لنزها تا چندي پيش فقط به دليل قيمت پايينتر آنها بود. ولي امروزه اين شركتها لنزهايي با رنج و اپتيكي بهتر از لنزهاي كمپاني اصلي به بازار ارايه كرده اند و بسياري را به خريد اين لنزها وسوسه كرده اند.
    توصيه اصلي من و هدفم از نوشتن اين مطلب اين است كه اين لنزها(مخصوصا لنزهاي اصلي و پر كاربردي همچون 24-70) مناسب افراد حرفه اي نيستند. به اين دليل كه بيشتر مشكلاتي كه در بالا نام بردم در لنزهاي جديد هم همچنان(البته برخي موارد كمتر شده است) ديده مي شود(از سيگماي 35 و 50 ميليمتري سري آرت گرفته تا تمرون 24-70 و 70-200 جديد). شما يك عكاس حرفه اي مثلا عكاس مراسم عروسي را در نظر بگيريد كه با افزايش 10 درصدي عكسهايي كه خارج از فوكوس هستند چقدر متضرر مي شود. شايد اين 10 درصد خطا براي آماتوري مثل بنده مهم نباشد ولي باز هم موارد 2 تا 6 مي تواند گريبان من را بگيرد. فردي مثل بنده هم در آينده با پيشرفت در وادي عكاسي نهايتا به سمت لنزي از كمپاني اصلي روي خواهم آورد و آن زمان است كه شايد بيشتر از آن چند صد دلاري كه در ابتدا فكر مي كردم جلو هستم،‌ ضرر مي كنم.
    msh2200، Mahdi Sadri، fariborz.nz و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  2. #1872
    كاربر همراه M.smaelnedjad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    355
    تشکر شده
    1082
    تشکر کرده
    928

    پیش فرض

    واقعا"!!!!!!!!!!!!
    یعنی کمپانی های همچون توکینا، تامرون و سیگما فقط در حال مهندسی معکوس لنز های اصلی هستند؟!!
    باورش سخته. از چین هر چیزی بگن باور کردنیه ولی همه اینها مارک ژاپن هستند، مگه می شه!
    حالا که من قصد خرید 11-16 رو داشتم، دوباره روز از نو باید کلی بالا پایین کنم یه لنز واید انتخاب کنم برا خرید
    msh2200 تشکر می‌کند.

  3. #1873
    كاربر فعال masoudrejae آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    نوشته ها
    595
    تشکر شده
    3136
    تشکر کرده
    2404

    پیش فرض

    من نمیدونم این صحبت های مهندسی معکوس و‌.. تا چه حد درسته ولی خیلی از عکاس های خارجی که ویدیو کلیپ ها اموزشیشون تو یوتیوب دانلود بالایی داشته را دیدم که ۲۴-۷۰ تمرون را دارن .اگه این جوری بود که شما میگفتی هرگز سراغ این جور لنزها نمیرفتن
    msh2200، Sorrwman و saman-r تشکر می‌کنند.

  4. #1874
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط masoudrejae نمایش پست ها
    من نمیدونم این صحبت های مهندسی معکوس و‌.. تا چه حد درسته ولی خیلی از عکاس های خارجی که ویدیو کلیپ ها اموزشیشون تو یوتیوب دانلود بالایی داشته را دیدم که ۲۴-۷۰ تمرون را دارن .اگه این جوری بود که شما میگفتی هرگز سراغ این جور لنزها نمیرفتن
    دوست عزیز قضیه ساخت لنزهای 3rd party به روش مهندسی معکوس صحت داره. نیکون یا کنون هیچ کدام لیسانسی به این کارخونه ها نداده اند.

    Brand vs Third Party Lenses - Digicamhelp

    در مورد توکینا باید عرض کنم که عده ای مهندسان شرکت نیکون از این شرکت بیرون می یاند و اقدام به تاسیس کارخونه ای به اسم توکینا می کنند که هدفشون تولید لنز هست. احتمالا با توجه به دانش کافی که این مهندسان در کارخونه نیکون به دست آورده بودند، لنز های توکینا بدون روش مهندسی معکوس ساخته میشوند. اما سایر برندها مثل سیگما، تامرون با روش مهندسی معکوس ساخته میشوند.

    توجه کنید که تکنولوژی ساخت لنز بسیار بسیار پیچیده هست و هر شرکتی قادر به ساخت اون نیست. با توجه به قدمت بیشتر نیکون نسبت به کنون، حتی خود کنون در اوایل کار، قادر به تولید لنز نبود و از لنزهای نیکون استفاده می کرد تا اینکه خودش اقدام به تولید لنز کرد.

    چیزی که مشخصه هیچ کدام از کارخونه های کنون یا نیکون تکنولوژی ساخت لنزها رو به سایر کارخونه ها نمیدند و اونها مجبورند با روش مهندسی معکوس اقدام به تولید لنز کنند که مشکلات بوجود امده در لنز های 3rd party هم نشان از این دارد که به روش مهندسی معکوس ساخته شده اند.

    البته در این مورد استثائاتی هم وجود دارد. مثل همین توکینا 16-11 که از نظر شارپنس بهتر از همتایان نیکونی هست اما در مورد کنترل ca به شدت ضعیف است. یا لنز 50مم سری art سیگما که شارپنس خوبی داره و یا همون 70-24 تمرون.
    msh2200، mehran2190، fosoos و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #1875
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    12
    تشکر شده
    3
    تشکر کرده
    71

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Mobin نمایش پست ها
    من از پست شما برداشت دیگری داشتم ولی در هر صورت
    لنز کراپ و لنز فول فریم روی بدنه کراپ ضریب کراپ میخورند.



    با این جمله هم موافق نیستم.
    لنز 50 مم روی بدنه کراپ و بدنه فول فریم در هر صورت فاصله کانونی 50مم را میدهد که در فاصله ثابت روی هر دو سنسور یک اعواجاج دارد و برای پرتره های بسته مناسب نیست.
    مشکلی که در بحث بررسی کراپ سنسور وجود دارد و بسیار متداول است این است که کراپ سنسور در دوربینهای غیر فول فریم معادل افزایش واقعی فاصله کانونی در نظر گرفته میشود در حالی که اینطور نیست.فوکال لنت لنز یک کمیت فزیکی واقعی است.
    شما وقتی لنز 50مم را روی دوربین فریم یا هر دوربین دیگری میبندید فاصله کانونی همچنان 50 مم است و هیچ تغییری در آن صورت نمیگیرد.فقط بسته به اینکه سنسور چه میزان از دایره تصویر را پوشش میدهد کادر خروجی بازتر یا بسته تر خواهد بود و حتی عمق میدان هم بخشهای مشترک کادر متفاوت نیست.
    آیا کلا ضرب کردن فاصله های کانونی در ضریب کراپ کار اشتباهیه ؟

  6. #1876
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط wine نمایش پست ها
    آیا کلا ضرب کردن فاصله های کانونی در ضریب کراپ کار اشتباهیه ؟
    دوست عزیز تا اونجایی که من میدونم، فاصله های کانونی که بر روی انواع و اقسام لنزها اعم از کامپکت، کراپدار و فول فریم و ... نوشته میشوند، فاصله های کانونی برای سنسور آن دوربین هستند. در هر فاصله کانونی ما یک میدان دید داریم یا همان FOV. هر لنزی دو نوع میدان دید دارد.

    1. Actual Field of View یا میدان دید حقیقی که همون میدان دیدی هست که خود اون لنز با توجه یه سنسورش در اختیار عکاس قرار میده.
    2. Effective Field of View یا میدان دید موثر که همون میدان دید معادل در سنسور مرجع 35 میلیمتری یا فول فریم هست. در دوربین هایی که سنسور کوچکتر از فول فریم دارند، هر سنسور ضریب کراپی دارد که با توجه به قطر آن سنسور تعیین میشود. حالا برای اینکه ما بفهمیم میدان دید مثلا 18 مم روی دوربین کراپدار برابر به چه میدان دیدی در دوربین فول فریم هست میاییم اون فاصله کانونی رو در ضریب کراپ ضریب میکنیم.

    پ.ن. اساتید محترم، اگر در نوشته های من اشتباه یا تناقضی وجود دارد لطفا اصلاح کنند.
    ویرایش توسط ata_m3 : Tuesday 29 July 2014 در ساعت 16:13
    msh2200، Ali M.Rezaei، iardavan و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #1877
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,932
    تشکر شده
    8721
    تشکر کرده
    4653

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nima13195 نمایش پست ها
    دليل خريد اين لنزها تا چندي پيش فقط به دليل قيمت پايينتر آنها بود. ولي امروزه اين شركتها لنزهايي با رنج و اپتيكي بهتر از لنزهاي كمپاني اصلي به بازار ارايه كرده اند و بسياري را به خريد اين لنزها وسوسه كرده اند.
    توصيه اصلي من و هدفم از نوشتن اين مطلب اين است كه اين لنزها(مخصوصا لنزهاي اصلي و پر كاربردي همچون 24-70) مناسب افراد حرفه اي نيستند. به اين دليل كه بيشتر مشكلاتي كه در بالا نام بردم در لنزهاي جديد هم همچنان(البته برخي موارد كمتر شده است) ديده مي شود(از سيگماي 35 و 50 ميليمتري سري آرت گرفته تا تمرون 24-70 و 70-200 جديد). شما يك عكاس حرفه اي مثلا عكاس مراسم عروسي را در نظر بگيريد كه با افزايش 10 درصدي عكسهايي كه خارج از فوكوس هستند چقدر متضرر مي شود. شايد اين 10 درصد خطا براي آماتوري مثل بنده مهم نباشد ولي باز هم موارد 2 تا 6 مي تواند گريبان من را بگيرد. فردي مثل بنده هم در آينده با پيشرفت در وادي عكاسي نهايتا به سمت لنزي از كمپاني اصلي روي خواهم آورد و آن زمان است كه شايد بيشتر از آن چند صد دلاري كه در ابتدا فكر مي كردم جلو هستم،‌ ضرر مي كنم.
    خوب فرمایش شما و دوستان صحیح.
    ولی توجه داشته باشید حتی شرکت هایی مثل زایس و لایکا هم در تولید محصول برای این کمپانی ها از همین روش استفاده می کنند!
    سوال بنده اینجاست که خیلی از لنز ها ابتدا توسط همین شرکت های third party تولید شد و تازه بعد شرکت های معظم اقدام به تولید لنز کردند
    مثلا 200-18 (فرای مبحث کیفیت لنز)
    حتی برخی از لنز ها نیز صرفا توسط شرکتهای third party تولید شده و در حال حاضر نیز شرکت های نیکون و کنون این رنج را پوشش نداده اند مثلا 500-150 سیگما و یا 600-150 تامرون. 800-300 سیگما و یا 500-200 تامرون . اتفاقا برخی از این مدل ها از نظر کیفیت اپتیک در رده خودشان کیفیت قابل قبولی هم دارند. حالا به نظر شما باید کلا این لنز ها را کنار گذاشت و صرفا به لنزهای شرکتهای اصلی بسنده کرد؟ در ضمن همین الان هم اختلاف قیمت لنزهای شرکت های معظم نسبت به همین لنزهای third party قابل ملاحظه است
    وقتی قیمت لنز 600-150 تامرون که اتفاقا از نظر اپتیکی در سطح مطلوبی هست 4.200 هست و قیمت 400-100 کنون 5.200 بنظر شما اختلاف قیمت کمه؟
    ولی در مورد لنز 70-24 II کنون نسبت به معادل تامرون این لنز اختلاف قیمت حدود 1000 دلاره! که یعنی شما باید پول دو لنز تامرون را بدهید و یک لنز کنون بگیرید. درحالی که از نظر کیفیت لنز تامرون جایگاه بدی نداره (هرچند در تایید فرمایش شما باید عرض کنم مشکلاتی هم داره که در تاپیک مربوطه مطرح شده!)
    تاریخ تاسیس شرکتی مثل تامرون به دهه 50 میلادی بر می گرده (تولید اولین لنز سال 1957)در مورد شرکت کنون و تولید لنزهاش با توجه به فرمایشی که دوستمون داشتند
    با توجه به قدمت بیشتر نیکون نسبت به کنون، حتی خود کنون در اوایل کار، قادر به تولید لنز نبود و از لنزهای نیکون استفاده می کرد تا اینکه خودش اقدام به تولید لنز کرد.
    بنده اطلاعی ندارم.
    در آخر هم بنظر شخصی من و همچنین اشاره دوستان، مهندسی معکوس یک لنز وقتی با تغییر و بهینه سازی محصول همراه باشه،بد نیست، چون حداقل منجر به ایجاد رقابت با شرکت های اصلی می شود و در نتیحه این به نفع مصرف کننده هست!
    همچنین برای برخی از علاقه مندان عکاسی که صرفا به عکاسی بعنوان تفریح نگاه می کنند و درامدی از این راه ندارند، صرفه جویی هزینه و تهیه وسایل کامل تر ارزش بیشتری داره و می تواند بیشتر موجب رضایت خاطر شود./
    ویرایش توسط msh2200 : Tuesday 29 July 2014 در ساعت 20:05
    ata_m3، Iman.sh، viva_utopia و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    باتوجه به تعطیلی فروم در تلگرام پاسخگوی دوستان هستم:Telegram:@msh2200
    تولید کیف سه پایه
    تجهیزات

  8. #1878
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط msh2200 نمایش پست ها
    خوب فرمایش شما و دوستان صحیح.
    ولی توجه داشته باشید حتی شرکت هایی مثل زایس و لایکا هم در تولید محصول برای این کمپانی ها از همین روش استفاده می کنند!
    سوال بنده اینجاست که خیلی از لنز ها ابتدا توسط همین شرکت های third party تولید شد و تازه بعد شرکت های معظم اقدام به تولید لنز کردند
    مثلا 200-18 (فرای مبحث کیفیت لنز)
    حتی برخی از لنز ها نیز صرفا توسط شرکتهای third party تولید شده و در حال حاضر نیز شرکت های نیکون و کنون این رنج را پوشش نداده اند مثلا 500-150 سیگما و یا 600-150 تامرون. 800-300 سیگما و یا 500-200 تامرون . اتفاقا برخی از این مدل ها از نظر کیفیت اپتیک در رده خودشان کیفیت قابل قبولی هم دارند. حالا به نظر شما باید کلا این لنز ها را کنار گذاشت و صرفا به لنزهای شرکتهای اصلی بسنده کرد؟ در ضمن همین الان هم اختلاف قیمت لنزهای شرکت های معظم نسبت به همین لنزهای third party قابل ملاحظه است
    وقتی قیمت لنز 600-150 تامرون که اتفاقا از نظر اپتیکی در سطح مطلوبی هست 4.200 هست و قیمت 400-100 کنون 5.200 بنظر شما اختلاف قیمت کمه؟
    ولی در مورد لنز 70-24 II کنون نسبت به معادل تامرون این لنز اختلاف قیمت حدود 1000 دلاره! که یعنی شما باید پول دو لنز تامرون را بدهید و یک لنز کنون بگیرید. درحالی که از نظر کیفیت لنز تامرون جایگاه بدی نداره (هرچند در تایید فرمایش شما باید عرض کنم مشکلاتی هم داره که در تاپیک مربوطه مطرح شده!)
    تاریخ تاسیس شرکتی مثل تامرون به دهه 50 میلادی بر می گرده در مورد شرکت کنون و تولید لنزهاش با توجه به فرمایشی که دوستمون داشتند

    بنده اطلاعی ندارم.
    در آخر هم بنظر شخصی من و همچنین اشاره دوستان، مهندسی معکوس یک لنز وقتی با تغییر و بهینه سازی محصول همراه باشه،بد نیست، چون حداقل منجر به ایجاد رقابت با شرکت های اصلی می شود و در نتیحه این به نفع مصرف کننده هست!
    همچنین برای برخی از علاقه مندان عکاسی که صرفا به عکاسی بعنوان تفریح نگاه می کنند و درامدی از این راه ندارند، صرفه جویی هزینه و تهیه وسایل کامل تر ارزش بیشتری داره و می تواند بیشتر موجب رضایت خاطر شود./

    در مورد قدمت کارخونه های نیکون و کنون باید عرض کنم که کارخونه نیکون در 25 جولای 1917 و توسط سه مهندس با نام Nippon Kōgaku Tōkyō K.K تاسیس شد.

    در مورد کنون هم تو سال 1934 تاسیس شد. این شرکت اسم اولیه اش Seikikōgaku kenkyūsho یود که تو سال 1937 پروتوتایپی به اسم kwanon برای تولید اولین دوربین 35 میلیمتری خودش رو معرفی کرد. تو سال 1937 یعنی دو سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم این شرکت اسمشو به canon تغییر داد.

    همچنین منشا واژه canon، یک لغت بودایی است . یک الهه بودایی به اسم Guanyin مخفف Guanshiyin وجود داشته است که صداها و همچنین گریه های انسانها رو میشنیده که در آسیای شرقی الهه مغفرت و بخشش بوده است. ترجمه اسم اون به ژاپنی Kuanyin، Kwannon یا Kwanon بوده است.


    در سال 1937 در اولین لابراتوار اپتیکی کنون، چهار مهندس به نامهای Takeshi Mitarai, Goro Yoshida, Saburo Uchida ،Takeo Maeda به دلیل اینکه هنوز ابتدای راه بودند و لابراتوارشون رو تازه تاسیس کرده بودند بنابراین تکنولوژی و همچنین فضای مورد نیاز برای تولید لنز رو نداشتند، با همکاری شرکت نیکون یک لنز نیکون در اختیار اونها قرار گرفت.

    ما بین سالهای 1933 تا 1936 هم پروتوتایپی که یک کپی از یک لنز لایکا بود، توسط این شرکت معرفی شد.
    msh2200، Nima Sadigh، viva_utopia و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #1879
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad50 نمایش پست ها
    واقعا"!!!!!!!!!!!!
    یعنی کمپانی های همچون توکینا، تامرون و سیگما فقط در حال مهندسی معکوس لنز های اصلی هستند؟!!
    باورش سخته. از چین هر چیزی بگن باور کردنیه ولی همه اینها مارک ژاپن هستند، مگه می شه!
    حالا که من قصد خرید 11-16 رو داشتم، دوباره روز از نو باید کلی بالا پایین کنم یه لنز واید انتخاب کنم برا خرید
    سوء تفاهم نشود. فقط سيستم فوكوس و ديگر سيستم هاي الكترونيك كه ارتباط دوربين و لنز را برقرار مي كنند، مهندسي معكوس مي شوند. اين كمپاني ها در زمينه هاي ديگر(همچون طراحي لنز، كوتينگ و...) نوآوريهاي خودشان را به بازار ارايه مي كنند و موفقيتهايي را به دست آورده اند. هر توليد كننده براي هر لنز كه طراحي مي كند پتنتي ثبت مي كند(ثبت اختراع خودمان) تا از لحاظ قانوني امكان كپي كردن توسط ديگر توليد كننده ها از بين برود.
    msh2200، nicebluesky، SHOK53 و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  10. #1880
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    105
    تشکر شده
    55
    تشکر کرده
    132

    پیش فرض

    سلام.لطف کنید 2 عدد لنز یا بهتر بگم 1 لنز همه کاره با قیمت مناسب برای کارهای عکاسی طبیعت و آسمان شب معرفی کنید.فیلم برداری اصلا برام مهم نیس.خودم 18-105 و 18-135رو تعریفشو زیاد شنیدم.ولی نمیدونم این اعداد چی رو نشون میده.برای دوربینهای 650 یا 5200.میخواهم مقایسه ای داشته باشم هم قیمتی هم کیفیتی تا قبل از خرید دوربین لنز را هم انتخاب کنم.
    ایا خرید لنز دست دوم اشکالی داره یا خیلی سخته عیب یابی لنز نسبت به دوربین؟

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •