ممنون فهمیدم چطور هست ! حالا به نظرتون 24-85 یا 70-300 بگیرم چه لنز هایی بجز 50 فیکس دیگه لازمم میشه ؟ (کاربردم رو همه ژانر ها در نظر بگیرید)
درود
دوست عزیز خرید لنز اینطوری نیست که شما در نظر گرفتید
اصولا قرار نیست همه فوکال ها رو تهیه بفرمایید. چون مطمئن باشید وقتش رو هم نخواهید داشت تا همه ژانرها رو پیگیری کنید، فقط در حد یک ناخنک...
بنظرم یک لنز مناسب مثل همین 24-120 تهیه بفرمایید تا ببینید بیشتر فعالیتتون در کدام فوکال خواهد بود.
همین 50مم هم که میفرمایید، قرار نیست همه این لنز رو تهیه کنن. اصلا به کار همه نمیاد این لنز.
بنظرم در خرید لنز دقت بیشتری به خرج بدید و عجله نکنید.
من باشم فعلا 24-120 رو تهیه می کنم.
جغرافیای زندگی، دو چیز را تعیین می کند: یکی دین، دیگری سبک عکاسی!
اینستاگرام
سلام
برای عکاسی از صحنه، مثلا صحنه تیاتر یا کنسرت چه لنزی رو پیشنهاد می کنید؟
برای این جور عکسها چندین عامل موثرند که شامل فاصله از صحنه، نوع عکسی که قرار است گرفته شود، بادی که قرار است لنز رویش بسته شود و ... میشود.
اما به صورت کلی برای عکاسی از صحنه تئاتر یا کنسرت (به شرط داشتن مجوز و نزدیک بودن به سن) ترکیب دو لنز 70-200 f2.8 و 24-70 f2.8 برای بستن روی فول فریم مناسب است. چون در اجرای صحنه با کمبود نور مواجه ایم و از طرفی هم نیازمند فوکال بالا برای کادر های بسته از هنرمند هستیم و هم یک واک اروند برای پوشش واید تا تله متوسط جهت قاب بندی کل صحنه.
البته با یک 600D و 18-135 هم میتوان از صحنه عکاسی کرد اما باید قید کیفیت عکسها را زد چون نور کم و حرکت سوژه ها عواملی است که نیاز به دیافراگم باز (لنز سریع) و عملکرد نویزی خوب در ایزو های بالا (بدنه مناسب) را برای داشتن سرعت شاتر مناسب و عکس با کیفیت حیاتی میکند
مناسب ترین حالت قیمتی که میشود:
یک 50 مم f1.8 برای همان 500D
با فرض تغییر بدنه:
7200+ 18-140 + 35مم یا 50 مم
18-140 برای کاربری عمومی و لنز پرایم برای محدودیت نوری در عکاسی صحنه
دقت کنید که در پست قبل هم عرض کردم با لنز کیت هم میتوان از صحنه عکاسی کرد اما به خاطر افزایش زیاد ایزو کیفیت افت خواهد کرد (البته کنترل نویز بدنه 7200 بسیار مناسب است)
برای خرید مقرون به صرفه تر هم میتوانید به جای 7200 مدل 7100 را تهیه کنید. برای کاربری شما کفایت میکند (اختلاف قیمت دو بدنه با لنز کیتشان پول تهیه پرایم را ذخیره میکند)
اگر یه یک تک لنز سریع هم نیاز داشتید سیگما 17-50 f2.8 گزینه خوبی است اما رنج چندان بلندی ندارد و برای عکسهای بسته از هنرمند دچار مشکل خواهید شد.
پیروز باشید
دوستان من گیج شدم یسری میگن tamron 70 200 vc usd با بدنهd5500 چون موتر فوکس داخلی نداره اتوفوکس نداره یسری هم میگن چون لنز موتر فوکس داره پس اتوفوکس رو این بادی انجام میشه کدومش درسته
لنزهایی که موتور فوکوس ندارن رو بدنه های سری 3000 و 5000 قابلیت اتوفوکوس ندارن
لنزی که شما اشاره میکنید USD هست پس فوکوس اتومات روی تمام بدنه های نیکون خواهید داشت
به عبارت بهتر vc ( Vibration Compensation ) اشاره به داشتن لرزشگیر میکنه و usd ( Ultrasonic Silent Drive ) اشاره به موتور فوکوس
نیما هستم گاه آنكه ما را به حقيقت مي رساند خود از آن عاري است .زيرا تنها حقيقت است كه رهايي مي بخشد.( مارگوت بیکل - احمد شاملو )