صفحه 372 از 433 نخستنخست ... 272 322 362 368 369 370 371 372 373 374 375 376 382 422 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 3,711 تا 3,720 , از مجموع 4323
Like Tree5932تشکر

موضوع: راهنمایی برای خرید لنز

  1. #3711
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Iman.sh نمایش پست ها
    تو سال 2015 چیزی به اسم برند هم نام و غیر هم نام برای مصرف کننده ی حرفه ای حل شدست اما تعصبات برندی و یک سری مسائل بازاریابی که باعث تعلق خاطر مشتری به یک برند خاص می شه گاهاً تمایل رو به سوی برندهای اصلی می کشونه مثلاً در زمینه ی گوشی همراه اپل تونسته طرفداران زیادی رو برای سال های متمادی همراه خودش کنه حال اینکه خریدار اپلی زیاد توجهی ب نیازش نداره بلکه داشتن اون برند اول براش اولویته و ... . در زمینه ی دوربین هم همینجوره. الان سونی داره لنزهایی می زنه که شرکت های معروف نمی تونن باهاش رقابت داشته باشند از لحاظ کیفیت اما فروش سونی نسبت به اون ها پایین تره! تمرون هم به همین صورت، سال های اخیر لنزهای زومی که زده همگی جزء بهترین لنزهای رنج خودشون بودن اما همچنان عده ی زیادی پول اضافه تر می دن که برند اصلی بگیرن.

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Kazemi نمایش پست ها
    ایمان جان به درستی فرمودند. در حال حاضر منطقی ترین لنزهای زوم سریع فول فریم(دقت شود منطقی ترین و نه لزوما بهترین برای همه) با توجه به کیفیت و قیمت در سه رنج اولترا واید، واک اروند و تله متوسط به ترتیب 15-30 ، 24-70 و 70-200 تامرون هستند و این داستان برند متفرقه (غیر همنام) مدتهاست که بین عکاسان منتفی است.
    من به شخصه حرکت این شرکت را تحسین میکنم. با تمرکز بر بهتر بودن و افزایش کیفیت محصولاتش با هدف شانه به شانه زدن با بهترین های هر رده (مدتها بهترین اولترا واید 14-24 نیکون بود و یا 24-70 کنون بهترین در رده خودش بود) نه تنها به این هدف نائل شده بلکه اکنون نه تنها محصولاتش نسبت به رقیب اصلی (سیگما) با اقبال بهتری مواجه اند بلکه بسیاری از کاربران را به تغییر لنزهایشان با نمونه مشابه تامرونی ترغیب کرده است و این ستودنی است.
    این حرکت شرکت های دیگر را نیز به حرکت واداشته و خواهد داشت و آینده ای روشن را برای بازار تجهیزات در آینده رقم خواهد زد. (یک حرکت مشابه از سوی شرکت یانگنیو تولید کننده فلاش نیز به راه افتاده که در اون بخش بازار نیز اتفاقات خوشایندی را برای عکاسان رقم زده است)

    سلام بر دوستان
    قبل تر از اين در همين تاپيك انتقادي به يكي از دوستان در مورد پيشنهاداتشان در مورد لنزهاي third party داشتم:


    ----------------------

    "سلام. چرا بیشتر پیشنهادهای شما از کمپانیهای third party(سيگما،‌تمرون، توكينا و ...) هست؟ خرید لنز از این کمپانی ها برای دوربینهای برندهایي مثل کنون، نیکون و .... مسائل مربوط به خودش را دارد. من هم شاید زمانی پیشنهاد اولم لنزهای همین کمپانی ها بود ولی کم کم با شناخت و آگاهی که نسبت به برخی از مسائل پیدا کردم نظراتم تغییر کرد. تعدادي از این مشکلات به اين ترتيب است(همه موارد عيني يا مكتوب هستند هيچ كدام شايعه نيستند):


    1- سیستم فوکوس این لنزها با انجام مهندسی معکوس لنز هاي كمپاني هاي اصلي ساخته شده است(يعني حق ليسانيسي به كمپاني ثالث در اين زمينه داده نشده است) بنابراین ممکن است با تجهیزات آینده که از کمپانی مثل کنون طراحی می شود سازگار نباشد. مشكلات زير هم عمدتا به دليل همين مهندسي معكوس در اين لنزها ديده مي شود:
    - سرعت پایینتر اتوفوکوس
    - عدم یکنواختی در اتو فوکوس
    - توانایی کمتر در قابلیت ترکینگ اتو فوکوس

    2- شانسی بودن لنز از نظر کیفیت خروجی(به دليل دقت پايينتر در عمليات طراحي، توليد، مونتاژ و تست لنز)
    3- فروش سخت تر و با قيمت پايينتر لنز كاركرده در بازار
    4- یکی از دلایل گرایش به خرید این لنزها در کشورهای دیگر بالاتر بودن زمان گارانتی است. مثلا در آمریکا تمرون 6 سال وارانتی دارد در حالی که لنز کنون مشایه 1 سال وارانتی دارد. ولی در ایران همچین چیزی وجود ندارد به آن شکل!!
    5- قابليت اطمينان پايينتر و امكان بيشتر خرابي لنز در وسط كار
    6- مشکلات عجیب غریبتر هم که کمابیش در مورد این لنزها دیده می شود؛ و فقط شنیده نمی شود: مثلا مشكلات نورسنجي با سيستم ttl فلاش كه در برخي از اين لنزها تجربه شده است!! و موارد ديگري كه من در خاطرم نيست.....


    دليل خريد اين لنزها تا چندي پيش فقط به دليل قيمت پايينتر آنها بود. ولي امروزه اين شركتها لنزهايي با رنج و اپتيكي بهتر از لنزهاي كمپاني اصلي به بازار ارايه كرده اند و بسياري را به خريد اين لنزها وسوسه كرده اند.
    توصيه اصلي من و هدفم از نوشتن اين مطلب اين است كه اين لنزها(مخصوصا لنزهاي اصلي و پر كاربردي همچون 24-70) مناسب افراد حرفه اي نيستند. به اين دليل كه بيشتر مشكلاتي كه در بالا نام بردم در لنزهاي جديد هم همچنان(البته برخي موارد كمتر شده است) ديده مي شود(از سيگماي 35 و 50 ميليمتري سري آرت گرفته تا تمرون 24-70 و 70-200 جديد). شما يك عكاس حرفه اي مثلا عكاس مراسم عروسي را در نظر بگيريد كه با افزايش 10 درصدي عكسهايي كه خارج از فوكوس هستند چقدر متضرر مي شود. شايد اين 10 درصد خطا براي آماتوري مثل بنده مهم نباشد ولي باز هم موارد 2 تا 6 مي تواند گريبان من را بگيرد. فردي مثل بنده هم در آينده با پيشرفت در وادي عكاسي نهايتا به سمت لنزي از كمپاني اصلي روي خواهم آورد و آن زمان است كه شايد بيشتر از آن چند صد دلاري كه در ابتدا فكر مي كردم جلو هستم،‌ ضرر مي كنم."

    -----------------------

    همه چيز در شارپنس لنز خلاصه نمي شود. كمي آينده نگري بسيار مفيد خواهد بود. مثلا فردي كه لنز 35 يا 50 سري آرت سيگما را مي خرد تا به حال به اين فكر كرده است كه ممكن است كمپاني سازنده دوربينش به زودي لنز 35 و 50 حتي بهتر از سري آرت را توليد كند؟(همين طوري كه در مورد كنون مي بينيم كه 35mm f/1.4 l ii چندي پيش معرفي شد).
    شايد تجربه شخصي خودم هم براي شما جالب باشد كه لنز سيگمايي كه 4-5 سال پيش خريده ام با دوربين كنون فعلي ام در سيستم فوكوس سازگاري ندارد و تقريبا بلا استفاده گشته است!

    گزارش عدم يكنواختي و دقت پايين در سيستم فوكوس دو لنز 24-70 و 15-30 تمرون را در تستهاي زير مي توانيد مشاهده بفرماييد:

    Tamron 24-70mm f/2.8 Di VC USD Lens Review
    Tamron 15-30mm f/2.8 Di VC USD Lens Review


    AF-Accuracy.jpg


    لنزهاي 35 و 50 سيگما هم تا جايي كه به ياد دارم مشكلات مشابه دارند.
    البته اكثر اين مشكلات در هنگام مقايسه با لنزهاي با كيفيت برندهاي اصلي به چشم مي آيند. و براي كابران كم تجربه قابل انكار باشد.
    شايد امثال من بعد از چند سال انكار اين بررسيها به اين نتيجه برسند كه منظور آخرين جمله بررسيهاي Bryan Carnathan چه چيز بوده است!

    There are potential issues with third party lenses. Since Tamron reverse engineers (vs. licenses) manufacturer AF algorithms, there is always the possibility that a DSLR body might not support a (likely older) third party lens. Sometimes a lens can be made compatible by the manufacturer, sometimes not. There is also the risk of a problem that results in the lens and body manufacturers directing blame at each other.
    m.daneshpayeh، Hamed Ziyaei، Majix و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  2. #3712
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    تبریز(Tabriz)
    نوشته ها
    199
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    در کل از هر بابتی ممنون بابت اطلاعات زیبایی که در اختیار بنده و دوستان می ذارید
    واقعا خوشا به اطلاعات و دقت دوستان گرامی
    Nima Sadigh، Amirhoseingh و ben163s تشکر می‌کنند.

  3. #3713
    كاربر فعال Iman.sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    537
    تشکر شده
    1236
    تشکر کرده
    1592

    پیش فرض

    سابقاً شاید تا 4و5 سال پیش بعضی از این ایرادات فنی(غیر از قیمت) به برخی 3rd party ها وارد می بود جایی که سیگما یکی در میون لنگ می زد یا مثلاً توکینا 16-28 و برخی مدل های دیگرش نسخه با نسخه تفاوت کیفیت داشتند اما امروزه کمتر کسی چنین مشاهداتی داشته؛ مثلاً همین لنزهای تمرون، توسط بهترین منتقدین جزء بهترین لنزهای سال شناخته شدن و جوایز زیادی رو کسب کردند چیزی که الان در مورد سونی هم وجود داره.
    در مورد پارگراف آخری هم که قرار دادید صحبت از might و sometimes و ... است یعنی هیچ قطعیت یا شاهدی براش آورده نشده. یا در مورد لنزهای سیگما فارغ از بحث اسپانسرینگ، اساتید به نامی تو عکاسی رو می بینم که ازشون استفاده می کنند یا همین الان در حال مشاهده ی آموزش wedding یک شرکت بسیار مشهور هستم که طرف تمامی وسایل و لنزهاش Nikon اما 70-24 رو تمرون استفاده می کنه.
    من تصور می کنم برداشت ما از مهندسی معکوس چیزیه که تو کارگاه های وطن عزیزمون صورت می گیره یا نهایتاً کارخانجات وطنی، من تصور نمی کنم لنزهای تمرون و سیگما که در ژاپن تولید می شن مشکلاتشون حتی از Nikon که توی تایلند و ... تولید میشه و چپ و راست داره مشکل ایجاد می کنه بدتر باشه.
    به هر روی واقعاً باید دید زمانی که تفاوت قیمت لنزهای شرکت برند اصلی با 3rd party انقدر زیاد می شه و تا به حال مشکلی از بحثای فنیشون گزارش رسمی نشده دلیلی برای خرید برند اصلی هست یا نه؟ الان قیمت 70-24 VR Nikon چیزی بین 2 تا 3 برابره و قیمت بدون VR چیزی حدود 1.5 تا 2 برابر تمرونه، شخصاً نمی تونم خودم رو از خرید 70-24 به خاطر اینکه نمی تونم 8 میلیون nikon بدم یا گزینه ی بدون VR اش که هیچ مزیتی برتمرونی نداره، محروم کنم.
    به نظرم اگر با چنین دیدی به این برندها نگاه میشد، این شرکت ها ورشکسته می شدن چرا که بازار ایران در مقایسه با بازارهای بزرگ عکاسی عملاً کمترین فروش رو برای این برندها و لوازم عکاسی داره و توی کشورهای دیگه که این برندها باید فروش داشته باشند هرگز فروشی نداشتند و به جای توسعه ی روزافزونشون و بهتر شدن محصولاتشون باید بیخیال تولید می شدن.
    M.Kazemi، Hamed Ziyaei، Amirhoseingh و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #3714
    كاربر همراه Amirhoseingh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2014
    نوشته ها
    285
    تشکر شده
    240
    تشکر کرده
    268

    پیش فرض

    سلام دوستان عزیزم. صمن تسلیت ایام سوگواری آقا امام حسین
    سوال داشتم را جع به اینکه. کدوم یکی از لنز های. Sigma 24mmf1.4 و sigmab24-35 f2 سری آرت. کدوم واسه کراپ خوب تره؟ من یه لنزق میخوام که باهاش تو مهمونی دبتونم راحت عکس بگیرم ت کیفیت داشته باشه.
    ممنون
    MahBaz و ben163s تشکر می‌کنند.

  5. #3715
    كاربر همراه alpacinohs آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    166
    تشکر شده
    1935
    تشکر کرده
    1465

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amirhoseingh نمایش پست ها
    سلام دوستان عزیزم. صمن تسلیت ایام سوگواری آقا امام حسین
    سوال داشتم را جع به اینکه. کدوم یکی از لنز های. Sigma 24mmf1.4 و sigmab24-35 f2 سری آرت. کدوم واسه کراپ خوب تره؟ من یه لنزق میخوام که باهاش تو مهمونی دبتونم راحت عکس بگیرم ت کیفیت داشته باشه.
    ممنون
    با سلام
    این دو تا لنزی که نام بردین هر دو برای فول فریمن و واسه کراپ اگه از سری آرت سیگما در نظر دارین انتخاب کنین لنز 18-35 f1.8 DC مخصوص کراپ که لنز فوق العاده ای هست و توی این رنج شارپنرین لنزی هست که تا باحال باهاش کار کردم...توی اکثر سایت ها هم بالاترین امتیازو گرفته بر روی بادی های کراپ
    Majix و ben163s تشکر می‌کنند.

  6. #3716
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    تبریز(Tabriz)
    نوشته ها
    199
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    دوستان عزیز نظر دو نفر از دوستان عزیزمون رو در مورد انتخاب بین 24-70 f2.8 نیکون و تامرون جویا شدیم بسیار مطالب مفیدی فرمودند اما واقعیتش انتخاب سخت تر هم شد

    سوال اینه که
    1- آیا تو این فوکال 24-70 و با دیاف 2.8 تو شرایط نوری ضعیف آیا داشتن لرزش گیر ضروری هست و یا بودنش کمک قابل توجهی می کنه که در نبودش محمدودیت های نا خوشایندی رو متحمل شویم ؟؟؟
    2- اختلاف قیمت 1 میلیون تومان فی مابین تامرون و نیکون رو میشه یه فلاش اسپید لایت خوب خرید !!! اما به شرطی که تو خود فلاش دیگه مساله ای نمونه مثل عمر کمتر و یا احتمال خرابی بالا و از این قبیل هر چند که سایت دی پی رویو مدال طلا داده به لنز 24-70 تامرون و موردی در مورد کیفیت ساختش بنده البته ندیدم !!!!!

    خیلی خوب میشه اگر در این مورد به نتیجه برسیم چون فکر کنم اکثر دوستان عزیز که لنز خوب تو این فوکال تهیه کنند قطعا این موضوع دغدغه تصمیم گیری خواهد بود !!
    یا علی
    ben163s تشکر می‌کند.

  7. #3717
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    تبریز(Tabriz)
    نوشته ها
    199
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    http://www.cameralabs.com/reviews/Ni...00px_58078.jpg

    مقایسه زیبا سایت Camera labs و برتری نسبی نیکون 24-70

    Nikon 24-70mm vs Tamron 24-70mm vs Nikon 24-85mm review | Cameralabs
    تفاوت های نشان داده شده در کراپ 100%
    ben163s تشکر می‌کند.

  8. #3718
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    صرفا از این جهت که برنامه برای خرید دارید عرض میکنم.
    اولا به چشم من تمرون بهتره
    ثانیا در این تستها لرزه گیر هم لحاظ شده؟ منظورم اینه که به فرض 3استاپ لرزه گیره، باید ایزوی 100 تمرون را با ایزوی 800 نیکون مقایسه میکرد که البته در آن ایزو بعد از نویز گیری دیتیل زیادی حذف میشد. (یا 800 تمرون با 6400 نیکون!!!) ایا این کار را کرده؟ البته فرض بر این است که نور برای اف 2.8 کافی نباشد و نیاز به لرزه گیر باشد که در اکثر موارد ایندور این فرض و بالا بردن ایزو بین 800 تا 6400 که مثال زدم صادق است. بنظر من این تست فقط برای عکاسی استودیو یا نور روز یا استفاده از سه پایه درست است. یعنی مواردی که معادلات لرزه گیر حذف میشود. ممکن است لزوما داستان عکاسی من و شما با این کمی متفاوت باشد.
    خزان، ben163s و hossein_ashrafi تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  9. #3719
    كاربر فعال خزان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2014
    محل سکونت
    لاهیجان
    نوشته ها
    648
    تشکر شده
    1850
    تشکر کرده
    3572

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hossein_ashrafi نمایش پست ها
    http://www.cameralabs.com/reviews/Ni...00px_58078.jpg

    مقایسه زیبا سایت Camera labs و برتری نسبی نیکون 24-70

    Nikon 24-70mm vs Tamron 24-70mm vs Nikon 24-85mm review | Cameralabs
    تفاوت های نشان داده شده در کراپ 100%
    به نظر من این نوع مقایسه تو این شرایط نوری هم درسته هم نادرست درست ازین بابت که به هر حال هردو تو شرایط یکسان رو یه بدنه تست شدن و عیارشون سنجیده شده نادرست ازین بابت که هرکدوم از ما که این لنزهارو در اختیار داشته باشیم همچین شرایط یکسانی رو تجربه نمیکنیم
    برای مثال این لینک تست نمونه تمرون روی بدنه نیکون d3200 ( دوربین خودم ) عکس هارو ببینید بعد ببینید با این قیاس راحت تر هستید یا اون مقایسه
    تجهیزات تو دست عکاس خودشونو نشون میدن الان من با دیدن مقایسه شما نمیتونم به تمرون فکر کنم چون نیکون بهتره ( فارق از بحث قیمت ) ولی لینکی که خودم دادم رو میبینم به خودم میگم آیا من توانایی ثبت چنین صحنه ای رو دارم یا نه
    فرقی نمیکنه بین تمرون یا نیکون هرکدوم رو دوربین من باشه "آیا من میتونم حداکثر استفاده رو ازش ببرم؟"
    ben163s و hossein_ashrafi تشکر می‌کنند.
    نیما هستم گاه آنكه ما را به حقيقت مي رساند خود از آن عاري است .زيرا تنها حقيقت است كه رهايي مي بخشد.( مارگوت بیکل - احمد شاملو )

  10. #3720
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    تبریز(Tabriz)
    نوشته ها
    199
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    صرفا از این جهت که برنامه برای خرید دارید عرض میکنم.
    اولا به چشم من تمرون بهتره
    ثانیا در این تستها لرزه گیر هم لحاظ شده؟ منظورم اینه که به فرض 3استاپ لرزه گیره، باید ایزوی 100 تمرون را با ایزوی 800 نیکون مقایسه میکرد که البته در آن ایزو بعد از نویز گیری دیتیل زیادی حذف میشد. (یا 800 تمرون با 6400 نیکون!!!) ایا این کار را کرده؟ البته فرض بر این است که نور برای اف 2.8 کافی نباشد و نیاز به لرزه گیر باشد که در اکثر موارد ایندور این فرض و بالا بردن ایزو بین 800 تا 6400 که مثال زدم صادق است. بنظر من این تست فقط برای عکاسی استودیو یا نور روز یا استفاده از سه پایه درست است. یعنی مواردی که معادلات لرزه گیر حذف میشود. ممکن است لزوما داستان عکاسی من و شما با این کمی متفاوت باشد.
    چناب دانش پایه عزیز
    دقیقا همونطوری هست که شما می فرمایید اما دو تا موضوع هم دخیل هست به نظرم که ممنون میشم نظرتون رو ججویا بشم !
    1- آیا لرزش گیر با تخفیف اصلا 2 استاپ اگر در نظر بگیریم از تار شدن تصویر جلوگیری می کنه اما آیا شارپنس رو هم به همون اندازه حفظ می کنه ؟؟ اگر جواب مثبت باشه خوب لرزش گیر خیلی نتیجه رو به سمت تامرون سوق میده

    2- برای کسی مثل بنده که بسیار به ندرت چاپ حداکثر 80*120 نهایتا خواهم داشت آیا اون مقایسه لینکی که عرض کردم که ت کراپ 100% بود تفاوت دو لنز قابل رویت هست ؟؟ اگر ملموس نباشه باز نتیجه یه سمت تامرون هست

    3- برای کسی که با نور فلاش و آتلیه و تجهیزات نورپردازی استفاده می کنه افزایش سرعت شاتر برای جلوگیری از لرزش ممکنه و بحث بالابردن ایزو که مطرح نیست اما در صورتیکه نور لازم تامین نباشه و چاره استفاده از فلاش سرخود یا هات شو باشه که باز هم افزایش سرعت شاتر موضوع رو منتفی می کنه اما در صورتیکه محیط کم نور و بدون فلاش مطرح باشه و چاره ای جز بالا بردن ایزو نیست حتی سه پایه برای سوژه هایی مثل پرتره که نوردهی کند ممکن نیست، تفاوت کیفیت کمی بهتر نیکون 24-70 با افزایش ایزو و نهایتا افت کیفیت صرفا به جهت جلوگیری از لرزش دیگه کیفیت بهتر نیکون 24-70 وجود نداره و اینجاست که تامرون کیفیت بهتری رو ارایه خواهد داد اما ... آیا وجود فلاش سر خود بادی مثلا D750 برای جبران قضیه کافی نیست ؟؟
    دلیلش هم اینه که اگر سرعت شاتر حداقل 1/60 باشه به نظر بنده موضوع تار بودن به دلیل لرزش دیگه وجود نداره درسته؟؟؟؟
    برای سرعت های زیر اون تا حداکثر 1/15 به نظرم لرزش گیر کاربرد داره که برای سرعت های پایین تر مثلا 1/10 یا 1/5 ثانیه لرزش گیر اگر هم باشه باز هم تصاویر تار خواهد بود برای عکاسی رو دست . با این اوصاف لرزش گیر برای سرعت های 1/60 تا 1/15 مفید خواهد بود و در صورت عکاسی خارج از این بازه در واقع میشه گفت که لرزش گیر تاثیری نداره. آیا این استدلال ها درست هست ؟؟ و در صورت تایید یا عدم تایید ممنون میشم عزیزان و دوستان گرامی کمی راهنمایی کنند
    والا با فیلترش 4 یا 5 میلیون تومان هزینه هست بعدا کاریش نمیشه کرد - در ضمن به نظرم 24-70 لنزی نیست که بعدا آدم بفروشه جون همیشه کنار سایر لنز ها کاربری وسیع و عمومی داره . نه ؟؟
    ویرایش توسط hossein_ashrafi : Friday 23 October 2015 در ساعت 10:23 دلیل: اصلاح جمله

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •