مگه چه لنزي ميخواد معكوس بسته بشه كه صرف اين هزينه براش منطقي باشه ؟!
بنظر من با اين مبلغ بهتره يك 60mm macro گرفت به مبلغ تقريبا 400 دلار
If you want to find your prince , you will have to kiss a lot of frogs
ببينيد داستان لنز معكوس كمي متفاوت است در خوبيه لنز ٨٥ ١٥ شكي نيست اما اين دليل بر اين نميتونه باشه كه اگه معكوس بسته بشه هم همينقدر عملكرد خوبي داره درثاني وقتي ميخوايم اين هزينه رو انجام بديم بهتره از لنزهاي مخصوص براي اينكار استفاده كنيم تا نتيجه بهتري بگيريم ...
٨٥ ١٥ قيمتش حدود ٧٠٠ دلاره و با پولي كه از طريق ان رينگ معكوس ٢٥٠ پوندي ميشه ذخيره كرد براحتي ميتوان يك MP-E 65mm با بزرگنمايي 5-1 خريداري كرد كه از هر لحاظ گزينه ارجهي هست ويا يك ماكرو ١٠٠ ال
ویرایش توسط iman mehr : Tuesday 26 June 2012 در ساعت 00:46
If you want to find your prince , you will have to kiss a lot of frogs
محمد ذبیح مند | مقالات سایت عکاسی | لینک مقالات سایت
نظر شخصي من اينه كه بهترين لنزها براي هر دوربيني برند همان دوربين هست . اگر دوربينت نيكونه بهتره دنبال لنز نيكون بگردي و اگر كنون داري دنبال لنز كنون باشيد . شركتهايي مثل سيگما و تامرون شركتهايي هستند كه براي برندهاي خاص گاهي سفارش ميگيرند و براي دوربينهاي جديد آنها لنزهاي جديد را ارائه ميدهند و چون بخوبي از لنزهاي سفارش شده آگاهي دارند براي كمبود رنجهاي ديگر لنز طراحي كرده و خلا هاي موجود را با رنجهاي جديد پر ميكنند و طبيعتا باقيمت پايينتر و با برند خودشان منتها با " مانت" يا " درگاه نصب لنز به دوربين " كنون يا سوني ويا نيكون حال چه دليلي داره كه معتقدم بهتره لنز و دوربين با يك مارك باشد . به اين دليل كه لنزهاي سفارش شده داراي كيفيت و جنسي است كه مورد تاييد سفارش دهنده است و با مشخصات دوربين كاملا همگون است . و بهترين كيفيت تصوير را ثبت ميكند . و عمر بيشتري را هم داراست . حال اگر پول خوبي در اختيار داريد بهترين لنز بنظر من " زايس " است (من كه پولش رو ندارم تهيه كنم ) بعد بنظر من " سيگما "ست از نظر كيفيت و جنس و دوام مناسب تر از لنزهاي " تامرون " است .
تا يادم نرفته در زير شرح علامتهاي اختصاري لنزهاي سيگما را مي آورم شايد براي برخي از دوستان كار آمد باشد :
APO (Apochromatic) :
به منظور دستیابی به بالاترین کیفیت تصاویر، لنز APO با استفاده از شیشه های ویژه پراکندگی کم (SLD) ساخته شده است و برای به حداقل رساندن ابیراهی رنگی طراحي شده است .
ASP (غیر کروی) :
مجموعه لنز های غیر کروی كه براي ، بهبود عملکرد، طراحي شده و نيز تعداد لنزها کاهش می یابد و اندازه لنز جمع و جور ميشود.
سیستم عامل (عملکرد تثبیت کننده های نوری) OS :
این تابع با بهره گیری از یک مکانیزم بطور چشمگيري (عكاسي بدون سه پايه ) لرزش دوربین را جبران مي كند .
HSM (صوتی بیش از حد موتور) :
این لنز با استفاده از یک موتور توسط امواج اولتراسونیک، آرام و بي صدا كار مي كند.
RF :
این لنز داراي يك سري سیستم است که عقب لنز را جابجا میکند و قسمت جلو لنز ثابت است اين قضيه كمك ميكند تا در صورت استفاده از فيلتر پلاريزه دائما تنظيم فيلتر را تغيير ندهيد
IF (داخلی تمرکز)
برای اطمینان از ثبات در فوكوس ، حركت این لنز داخلی است و بدون تغییر فیزیکی طول لنز است.
از RCM (APO EX تله)
این لنز را می توان با EX APO تله استفاده شود. این موضوع ميتواند فاصله کانونی را افزایش دهد و اين رابط تابع AE (نورسنجی اتوماتیک) دوربين است .
EX (لنز EX)
به معنی ساخت برتر و کیفیت نوری، و به منظور ارتقاء ظاهر آن است.
DG دیجیتال (DG)
اين لنزها ایده آل برای دوربین های SLR دیجیتال و مناسب برای دوربینهای SLR 35mm ( فول فريم) است.
DC (DC دیجیتال)
این لنزها طراحی شده براي حسگرهايي با اندازه کوچکتر كه اکثر دوربینهای SLR دیجیتال. را تشكيل مي دهد این لنز با ساخت و ساز بسیار سبک وزن و جمع و جور است.
سلام دوستان
من مدتهاست قصد خرید لنز رو دارم حالا فهمیدم دقیقا عکسام تو چه سبک و گروهایی هستن ازتون راهنمایی می خواستم تا بهترین لنز برای استفادم چی باشه بهتره
با مشاهده و میانگین تو نوع عکاسیم و دیدن عکسایی که واقعا از دیدنشون لذت میبرم به این نتیجه رسیدم که:
60% منظره (عاشق عکسای وایدم)
20% ماکرو گرافی (البته اهل گرفتن عکس بیشتر از رنج 60-70 نیستم منظور از ماکرو گل و گیاه و اشیاست)
20% پرتره (همیشه پی لنزی بودم که با این شرایط عکاسی من لنز بتونه تو کارای پرتره یا ماکرو بوکه خوبی بهم بده)
خیلی جاها وقتی از سوژه تو فاصله 1-2 متری عکس میگیرم بوکه خوب و تمیزی بهم نمیده که همش منو مایوس میکنه حالا نه اوقدر که لنز 200 L کانن هست اما دوس دارم راضیم کنه
حالا با این حساب اگر لنز دوتا هم بشه مشکلی ندارم مثلا یکی واید و دیگری مناسب برای پرتره
اما از لحاظ قیمتی هم مناسب باشه چون استفاده تجاری ندارم و فقط عشق عکاسی از بچگی باهامه.
اگه در این زمینه راهنمایی بفرمایید بنده حقیر رو ممنونتان میشوم..
هیچ کس جواب منو نداد اما حالا یکم به انتخاب کردن نزدیک شدم:
لنز واید که لازممه فقط موندم سیگما 10-20 یا کنون 10-22 (سیگما رو همه جا تعریفشو شنیدم که 3 تا عدسی داره و تو دوره خودش برنده جایزه هم شده اما عدی گفتن کنون بهتره رو کنون اما سندی برای حرفشون ندیدم و فقط گفتن بهتره..)
لنزی که برای پرتره و کارای ماکروگرافی میخوام اما بین 50مم کنون و 75-300 فک میکنم موندم(عکسای 50مم کیفیت خوبی رو دارند راجب قدرت بوکه شدنش زیاد نمیدونم که چقدر تار میکنه زمینرو اما 75-300 میتونه بوکه یا بلور کردن زمینه رو باهاش تزمین کرد)
من زوم زیاد نمیخوام اما فکر کنم هرچی زوم بیشتر شه زمینه محوتری تو ثبت عکس بهمون میده البته تو دیفراگم باز
حالا دوستان نظرشون چیه ایا میشه به لنزهای نهایی اعتمادی کرد ایا دست دومهاش از لحاظ عمر و کیفیت قابل خرید هستن؟یا نو پیشنهاد میکنید؟
ممنون اگه راهنماییم کنید/
سلام
با توجه به مطالبی که از دو پست اخیر شما من متوجه شدم چندتا سوال برام پیش امد ...
اول اینکه سقف بودجه ی شما برای دو لنز چقدر است ؟ البته توجه داشته باشید که برای کار منظره که بیشترین میزان علاقه شما به ان است احتیاج به فیلتر های گران قیمت هم پیدا خواهید کرد
سوال بعد در خصوص تجهزات فعلی شماست ... شما از چه لنز و دوربینی بهره میبرید ؟
و سوال اخر اینکه منظورتون از بوکه خوب و تمیز چیه ...! و ایا این لنز ماکرو 50 کانن که فرمودید رو در فروشگاهی دیدید ؟ ( اگر قصد تهیه ان از بازار داخل را دارید ) چون من مدتهاست جایی ندیدمش ...
و یک نکته که با توجه به اینکه دوربین شما کراپدار باید باشه برای ثبت پرتره در فاصله های کانونیه بالا که بک محوی داشته باشید احتمالا نیاز به یک بلند گو برای ارتباط با سوژه پیدا خواهید کرد ...!!!
If you want to find your prince , you will have to kiss a lot of frogs