لطفا دقت کنید که این لنز قدیمی و غیر از لنز جدید تامرون هست.
نام کامل :
Tamron 90mm f/2.5 SP MF Macro Adaptall
و یک ریویو اینجا دارد.
tamron90mm_SP.jpg
اطلاع دارم از بزرگنمایی tamron f/2.8 .. میخواستم عملکرد این لنز رو بدونم .آیا ارزش داره یا خیر؟Prairie Rim Images: Old glass: Tamron SP 90mm f/2.5 (52B) macro
سلام دوستان.
قصد خرید لنز مناسب برای عکاسی خیابانی دارم(البته با این نوسان قیمت ها کلن نمیشه به هیچ چیز مطمعن بود).
ممنون میشم دوستانی که تجربه بیشتری دارن راهنمایی کنن که کدوم لنز کنون روی بدنه 40d برای این منظور بهتر جواب می ده. خودم به 105-24 فکر می کردم که جایی شنیدم برای 40d خیلی مناسب نیست. پیشاپیش از راهنمایی شما ممنونم.
ویرایش توسط fereshteeslahi : Tuesday 5 February 2013 در ساعت 06:07
فرشته اصلاحی
CANON 6D+CANON 40D
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II - Canon EF 16-35mm f/2.8L II - EF 24-105 f/4L IS - EF-S 17-85 f/4-5.6 IS
سلام
فوکال 24 م م تا 50 م م رو به عنوان بهترین فوکال های مورد استفاده در عکاسی خیابانی میشه اسم برد، ولی در کل این استانداردشه حالا این بستگی به شما داره، به نظر من مهم خروجی کاره خودتون رو زیاد اسیر فوکال و لنز این حرف ها نکنید اما با توجه به اینکه از بدنه فول فریم استفاده نمیکنید لنز 24-105 برای شما بهترین گزینه نخواهد بود، ومیتونید روی معادل آن روی بدنه کراپ یعنی 15-85 فکر کنید
موفق باشید
قانون نانوشته ای !!! (الزامی نیست ) هست که لنز های مستند در فوکال های ۲۴ و ۳۵ و ۵۰ استفاده میده
خود من شخصا از لنز های ۲۰ فیکس و ۱۵-۸۵ استفاده میکنم
لنز ۲۰ بر روی دوربین کراپدار فوکال ۳۲ میده که به ۳۵ نزدیک هست
و لنز ۱۵ - ۸۵ بر روی کراپ دار از روی ۲۴ شروع میشه
البته من جشنواره های زنجان و مشهد رو به طور کل با لنز ۱۵ - ۸۵ کار کردم و لنزم رو چسب زدم تا دستکاری نشه
خاصیتش هم این هست که چشم های من به این دو فوکال عادت کرده و خودم هم همیشه جزئی از موضوع هستم
اشتباهاتی داشتم در گذشته که با لنز ۷۰ - ۲۰۰ کار میکردم و همیشه از سوژه ها دور بودم
اما امروزه با توجه به راهمایی اساتید و بزرگان از لنز های فیکس استفاده میکنم تا چشمان عادت به کادر مشخصی داشته باشه
به شما هم پیشنهاد میکنم با همون لنز ۱۷ - ۸۵ خودتون کار کنید و در رنج ۱۷ که نزدیک ۳۵ هست کار کنید که بهترین رنج برای عکاسی مستند هست
من از لنز فیکس 30 زیگما استفاده میکنم ، از مزایای این لنز
بالانس مناسب روی 550 ، فوکوس سریع و بی صدا و دقیق ، اگر از فیلتر استفاده بکنید المان جلو پشت فیلتر عقب جلو میره و دیگه نگران نفوذ گرد و خاک نستید ، در حالت فوکوس اتو هم میتونید دستی فوکوس کنید ، دیافراگم 1.4 هم در مکان های تارخی و داخل بازار که نور کم هست کار گشا هست . و از همه مهمتر فوکال مناسب برای عکاسی خیابانی ، از معایب هم بعضی موقع ها فوکوس (به ندرت) دقیق نیست
ویرایش توسط azari kei : Tuesday 5 February 2013 در ساعت 16:02
EOS 3000 N/EOS 5D ii/EOS 6D/24-105 F4/135 F2/50 F1.8STM
عکاسی مستند و خیابانی عکاسی پرتره نیست که بتوان به ضرس قاطع گفت چه لنزی مناسبش است. بستگی به عکاس و سوژه و شرایط خاص مکان و زمان و ارتباطات بین آنها ممکن است از وایدترین لنزها تا تله ترین آنها مناسب عکاسی خاص خیابانی مورد نظر هر عکاس باشد. توصیه هایی هم که دوستان کردند تجربیات خاص آنهاست که البته برای خیلی موارد و موقعیتها درست است. این فقط شمایید که می توانید تعیین کنید چه لنزی مناسب شماست. یک راهش این است که مدتی با یک دوربین سوپرزوم عکاسی کنید و بعد با استفاده از اگزیف عکس ببینید بیشتر از چه فاصله کانونی ای استفاده کرده اید البته اگر خودتان دستگیر و دوربینتان توقیف نشد!
فرهاد حسيني
هيچ كس به طور قاطع چيزي نگفته ، همان طور كه فرموديد نظرات و تجربيات مطرح شده همين
اگر بشه به سوژه نزديك شد كادر 50 فول فريم به نظزم بسيار مناسب هست ، ايشان 40 دي دارند و نيازي به دوربين سوپر زوم نيست ، دو بار باطوم نوش جان كنند ميفهمند كه چه فوكالي مناسب هست ، لنز تله اصلا مناسب نيست چون مثل اينكه يك تفنگ دو لول دستتون هست
من به شخصه بر اساس تجربيات دردناك بازداشگاه (2بار) فقط جايي دوربين به دست ميشم كه چشم ها و مردم عادت به ديدن دوربين دارند ( مكان هاي تاريخي و سنتي) هر كس هم پرسيد كه زياد ميپرسند ميگم دانشجو هستم ، اگر پرسيدند خبرنگار بگيد نه چون كارت خبرنگاري نداريد و مردم از خبرنگار هاي فعلي دل خوشي ندارند
از هر كسي هم خواستيد عكس بگيريد اول صحبت كنيد و اجازه بگيريد بعدش ، به آدم پر حرف هم رسيديد سريع خداحافظي كنيد ، در بريد
EOS 3000 N/EOS 5D ii/EOS 6D/24-105 F4/135 F2/50 F1.8STM