صفحه 18 از 23 نخستنخست ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 171 تا 180 , از مجموع 222
Like Tree908تشکر

موضوع: فول فریم : برتري ها و محدوديت ها

  1. #171
    كاربر فعال peacekeeper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    محل سکونت
    كرمان
    نوشته ها
    674
    تشکر شده
    2307
    تشکر کرده
    1716

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط dr.aryan نمایش پست ها
    دوستاااان ببخشيد من سريع نوشتم جامونده جملم - منظورم اينه كه يك فول فريم با كيتش به مراتب كيفيتش بالاتر از 85 با كراپه
    قطعا نه !
    البته کلمه کیفیت مفهوم خیلی گسترده ای داره.
    msh2200، yaghoobi، nautilus_214 و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "If Your pictures aren't good enough, you're not close enough"
    ROBERT CAPA
    محمدعلی جعفرزاده

  2. #172
    كاربر آشنا dr.aryan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    نوشته ها
    70
    تشکر شده
    126
    تشکر کرده
    61

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط peacekeeper نمایش پست ها
    قطعا نه !
    البته کلمه کیفیت مفهوم خیلی گسترده ای داره.
    درسته منم تعجب كردم اينجوري گفت چون لنزهاي پرايم كيفيت فوق العاده اي دارن

  3. #173
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,932
    تشکر شده
    8721
    تشکر کرده
    4653

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط dr.aryan نمایش پست ها
    درسته منم تعجب كردم اينجوري گفت چون لنزهاي پرايم كيفيت فوق العاده اي دارن
    بنده در مورد کنون عرض می کنم
    شما یک بادی 6D داشته باشید با یک لنز 105-24 و یک لنز 85 F/1.8 تفاوت کیفیت خروجی این دو لنز در فوکال و دیاف یکسان از زمین تا بی نهایته.
    حالا اگر لنزهای جدید و تاپ تر مثل 85 تامرون یا سیگما سری آرت باشه که دیگه کلا قضیه متفاوته.
    اما در مقام مقایسه بین دو بادی، خروجی لنز پرایم روی بادی کراپ در بدترین حالت ممکن معمولا با خروجی یک لنز زوم کیت فول فریم با فوکال و دیاف یکسان برابری می کنه. به ندرت دیدم که کیفیت شارپی تصویر در بادی کراپ با لنز پرایم نسبت به فول فریم افت کرده باشه!
    این متفاوت رو به راحتی می توانید در مقایسه یک لنز 50 F/1.8 معمولی کنون با یک لنز 105-24 یکی روی بادی کراپ و دیگری فول فریم ببینید!
    ارادتمند
    باتوجه به تعطیلی فروم در تلگرام پاسخگوی دوستان هستم:Telegram:@msh2200
    تولید کیف سه پایه
    تجهیزات

  4. #174
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    Canon EF 24-105mm f/4L IS USM Lens Image Quality
    مقايسه لنز كيت 24-105 روي دوربين فول فريم نسبتاً قديمي 1Ds MK III با لنز پرايم 85 f/1.8 روي دوربين كراپدار 7D MK II
    msh2200، yaghoobi، K_NMT و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #175
    كاربر فعال peacekeeper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    محل سکونت
    كرمان
    نوشته ها
    674
    تشکر شده
    2307
    تشکر کرده
    1716

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط dr.aryan نمایش پست ها
    درسته منم تعجب كردم اينجوري گفت چون لنزهاي پرايم كيفيت فوق العاده اي دارن
    کیفیت اپتیکی مساوی با روزولوشن بالاتر نیست. سنسور فول فریم به خاطر چگالی پایینتر حساسیت کمتری به رزولوشن لنز دارد ولی در عوض طراحی لنزی که در تمامی سطح سنسور فول فریم کیفیت مناسبی داشته باشد دشوار تر و پر هزینه تر است و لنز بسیار بزرگتر خواهد بود. اگر قیمت ملاک نبود احتمالا اکثر کاربران از فول فریم استفاده می کردند ولی در حال حاضر شما با صرف کردن هزینه جند برابری برای فول فریم کیفیت خروجی چند برابر بهتر بدست نمی آورید.
    من خودم قصد کوچ به فول فریم رو داشتم (بیشتر به خاطر عکاسی در حساسیت بالا)ولی بعد حساب و کتاب دیدم برای من نسبت به هزینه به صرفه نیست ولی نیاز کاربران مختلف متفاوت است. به نظر من اگر فقط برای رزولوشن بالاتر برای قطع DX قصد تهیه لنزهایی گران قیمتی مانند 35-18 سیگما رو دارید حرکت به سمت فول فریم منطقی تره.
    msh2200 و dr.aryan تشکر می‌کنند.
    "If Your pictures aren't good enough, you're not close enough"
    ROBERT CAPA
    محمدعلی جعفرزاده

  6. #176
    كاربر همراه kato آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    419
    تشکر شده
    339
    تشکر کرده
    325

    پیش فرض

    مشکل اینجاست که واسه قطع dx لنزهای خوبی ارائه نمیشه یا اگر هم میشه قیمت خیلی بالایی داره مثل 16.80 مثل 17.55 نیکون یا مثل 16.35 سیگما که اشتباه محض هست 4 میلیون پول لنز بدید که بعدا روی فول فریم هم سوار نشه دلیل مخالفت بنده با کراپ دار همینه ولا غیر . طرف میاد حساب میکنه 3 میلیون پول بادی مثلا 7200 بدم 4 میلیون پول یه لنز 17 .55 بدم میشه 7 میلون خب با 7 تومن یه 750 نیکون فول فریم با همون لنز کیتش که خیلی بهتره . خروجی 750 نیکون با لنز 24.120 اگر بهتر از 7200 با لنز 17.55 یا 16.80 نباشه والا بلا بدتر هم نیست
    dr.aryan تشکر می‌کند.

  7. #177
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    در کل با نظر دوستان موافق نیستم، یک تفاوت بزرگ که دیده نشده سایز بزرگ پیکسلی روی سنسور فول فریم و نویز کمتر فول فریم است. هردو این موارد در شرایطی باعث سنگین شدن کفه ترازو به سمت فول فریم میشود.
    هرچند در مورد اینکه کیفیت مفهوم گسترده ای است موافقم.
    برای مثال، در اتلیه با لنز 24-105 با اف نامبرهای بسته عکاسی میکنیم، شما فرض کنید سه استاپ بسته تر از اف 4، یعنی در همان حول و حوشی که لنز بهترین شارپنسش را دارد. در عوض با کراپ لنز چند استاپ بسته تر از بهترین شارپنسش خواهد شد. لینکی که اقای داریوش زحمت کشیدند و گذاشتند گویاست.
    یا برای مثال در جایی که ایزو از 400 بالاتر میرود در نویز ریداکشن همه جزئیات از بین خواهد! پس چه تفاوتی دارد که تصویر ریزولوشن بالایی داشته بوده باشد یا خیر، در این موارد هم باز کفه ترازو به سمت فول فریم سنگینی میکند.

    منتها کیفیت پیکسلی یه چیز است، کیفیت در کل چیز دیگریست!
    msh2200، Nima Sadigh، Dariush Chegini و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  8. #178
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,932
    تشکر شده
    8721
    تشکر کرده
    4653

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kato نمایش پست ها
    مشکل اینجاست که واسه قطع dx لنزهای خوبی ارائه نمیشه یا اگر هم میشه قیمت خیلی بالایی داره مثل 16.80 مثل 17.55 نیکون یا مثل 16.35 سیگما که اشتباه محض هست 4 میلیون پول لنز بدید که بعدا روی فول فریم هم سوار نشه دلیل مخالفت بنده با کراپ دار همینه ولا غیر . طرف میاد حساب میکنه 3 میلیون پول بادی مثلا 7200 بدم 4 میلیون پول یه لنز 17 .55 بدم میشه 7 میلون خب با 7 تومن یه 750 نیکون فول فریم با همون لنز کیتش که خیلی بهتره . خروجی 750 نیکون با لنز 24.120 اگر بهتر از 7200 با لنز 17.55 یا 16.80 نباشه والا بلا بدتر هم نیست
    اتفاقا بهتر نیست!
    بعد هم لنزی مقل 55-17 4 میلیون نیست!
    قرار باشه آدم 4 میلیون پول بده که همون فول فریم بهتره.
    55-17 نیکون را تو ناصرخسرو حدود 2.5 قیمت داشتم
    باتوجه به اینکه در نیکون خیلی اطلاعی از لنزها ندارم در کنون عرض می کنم.
    لنزی مقل 55-17 کنون f/2.8 حدود 3 در میاد (2.5 تا 3) در حالی که برای فول فریم جایگزینش لنزهایی مثل 35-16 F/2.8 یا 70-24 F/2.8 II هست.
    قیمت لنزهای فول فریمی که ذکر کردم بین 4.500 تا 6.000 هستند حالا یک بادی 4 میلیونی هم بهش اضافه بشه و البته با احتساب تهیه یک فلاش برای برابری با یک بادی کراپ قیمت حدود 10 می شه.
    در بادی کراپ هزینه لنز در مقام برابری بین 2 الی 3 می چرخه و بادی هم نهایتا 3 که مجموعا 6 میلیون خواهد شد.
    بااین اوصاف صحبت سر هزینه هم هست.
    در مورد مباحث نویز و ... فرمایش دوستان کاملا درسته.
    بدلیل شرایط سنسور، فول فریم وضعیت مناسبتری داره اما اگر قرار باشه با بودجه محدود دوربین تهیه بشه داستان متفاوت خواهد شد.
    Majix، dr.aryan و peacekeeper تشکر می‌کنند.
    باتوجه به تعطیلی فروم در تلگرام پاسخگوی دوستان هستم:Telegram:@msh2200
    تولید کیف سه پایه
    تجهیزات

  9. #179
    كاربر همراه kato آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    419
    تشکر شده
    339
    تشکر کرده
    325

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط msh2200 نمایش پست ها
    اتفاقا بهتر نیست!
    بعد هم لنزی مقل 55-17 4 میلیون نیست!
    قرار باشه آدم 4 میلیون پول بده که همون فول فریم بهتره.
    55-17 نیکون را تو ناصرخسرو حدود 2.5 قیمت داشتم
    باتوجه به اینکه در نیکون خیلی اطلاعی از لنزها ندارم در کنون عرض می کنم.
    لنزی مقل 55-17 کنون f/2.8 حدود 3 در میاد (2.5 تا 3) در حالی که برای فول فریم جایگزینش لنزهایی مثل 35-16 F/2.8 یا 70-24 F/2.8 II هست.
    قیمت لنزهای فول فریمی که ذکر کردم بین 4.500 تا 6.000 هستند حالا یک بادی 4 میلیونی هم بهش اضافه بشه و البته با احتساب تهیه یک فلاش برای برابری با یک بادی کراپ قیمت حدود 10 می شه.
    در بادی کراپ هزینه لنز در مقام برابری بین 2 الی 3 می چرخه و بادی هم نهایتا 3 که مجموعا 6 میلیون خواهد شد.
    بااین اوصاف صحبت سر هزینه هم هست.
    در مورد مباحث نویز و ... فرمایش دوستان کاملا درسته.
    بدلیل شرایط سنسور، فول فریم وضعیت مناسبتری داره اما اگر قرار باشه با بودجه محدود دوربین تهیه بشه داستان متفاوت خواهد شد.
    دوست من لنز 17.55 نیکون 4 میلون و هفتصد افرنگ قیمت زده و لنز 16.80 نیکون که جدید اومده حدود 3800 پولشه که با بدنه 3 میلیونی 7200 میشه حدود 7 تومان حالا شما باشی این کار و میکنی یا 750 با همون لنز کیتش ور میداری؟ بد بختی بدنه های کراپ همینه دیگه لنز خوبش گرونه لنز فول فریم هم بخوای روش بندازی هم ضریب میخوره . در کل برگ برنده همیشه دست بادی و لنز های فول فریم هست و خواهد بود
    dr.aryan تشکر می‌کند.

  10. #180
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    بنظر من، برای کسی که جدی به عکاسی نگاه میکند و به دنبال بهترین لنزهای رده کراپ است، با قیمت فول فریمهای موجود در بازار و لنزهای برندهای مختلف، خرید بدنه کرااپ دیگر هیچ توجیهی ندارد!
    کمابیش همان اتفاقی که برای بدنهای کامپکت افتاد برای بدنهای کراپ هم در حال اتفاق است.هر دو بازی را به سنسورهای بزرگتر واگذار میکنند بدنهای کراپ یا باید سایز کم کنند و لیگ کامپکتها بروند یا باید سایز سنسورشان را بزرگتر کنند و به لیگ فول فریمها بروند.
    محبوب شدن بدنهای میررلس و کامپکتهایی با سایز سنسور بزرگ نشاندهند این تغییرات است.
    msh2200، M.Nouri، Hamed Ziyaei و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

صفحه 18 از 23 نخستنخست ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •