صفحه 14 از 23 نخستنخست ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 131 تا 140 , از مجموع 222
Like Tree908تشکر

موضوع: فول فریم : برتري ها و محدوديت ها

  1. #131
    كاربر همراه mh.noori آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    237
    تشکر شده
    406
    تشکر کرده
    1422

    پیش فرض

    تا اساتید از راه برسن ، بنظر من بافت تصویر ( چه نوع بافتی ؟ گاهی نویزی بودن تصویر و نویز ریداکشن، می تواندکل بافت عکس را عوض کند )

    ربط مستقیم به اندازه سنسور ندارد .

    اگر تصاویر خروجی دوربینهای فوجی که 8-7 سال پیش بر اساس بدنه های نیکون ساخته میشد را دیده باشید، متوجه میشید که سنسور انها با

    توجه به کراپدار بودن، در پرتره و دانامیک رنج بسیار عالی بودن ( از نیکون های هم رده بهتر بودن )
    Hossein Arabi تشکر می‌کند.
    instagram
    محمدهادی نوری

  2. #132
    كاربر همراه Hossein Arabi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    ساری
    نوشته ها
    225
    تشکر شده
    1611
    تشکر کرده
    4287

    پیش فرض

    up
    نقل قول نوشته اصلی توسط mosaffadel نمایش پست ها
    با توجه با مقاله ای که جناب روشن معرفی نمودند و با توجه به تفاوت تقریبا ناچیز در شارپنس بین دوربینی مثل 70دی و 6دی در مقایسه هایی مانند این لینک اگر استفاده از دوربین فقط در موقعیت هایی مانند استودیو باشد که نور کنترل شده است و عمق میدان، بوکه و میزان نویز اهمیت زیادی ندارند آیا رفتن به سمت فول فریم کار درستی است؟
    اینکه برخی معتقدند جنس تصاویر فول فریم ها با دوربین های کراپ دار متفاوت است تا چه اندازه صحیح است؟
    آیا بافت و رنگ پوست در عکس های استودیو بین دوربین های فول فریم و کراپ دار تفاوت معناداری دارد؟
    پرتره‌ها کار مشترک هستند

  3. #133
    كاربر همراه rezafh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    نوشته ها
    442
    تشکر شده
    1948
    تشکر کرده
    3513

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mosaffadel نمایش پست ها
    ممنون می شم دوستان به سوالات بنده هم پاسخ بدهند.
    البته بنده اساتید نیستم؛
    اما بنظرم میاد شما پاسخ سوال خودتون رو میدونید!
    وقتی در محیط استودیو، شما نور کافی دارید و میتونید در ایزو های پایین عکس بگیرید،
    وقتی به عمق میدان بیشتر نیاز دارید (عموماً) و بوکه معنی خاصی نداره،
    و وقتی میتونید در حالت RAW عکاسی کنید،
    اصولا 70D انتخاب بهتری هست و دلیل خاصی برای هزینه ی بیشتر و خرید 6D وجود نداره (مگر نیاز خاصی وجود داشته باشه که با 70D تامین نشه)

    در بافت و رنگ پوست هم فکر نمیکنم حتی به اندازه 1-2 درصد تفاوت وجود داشته باشه (شاید این حرف برای دوربین های چند سال پیش درست باشه، ولی نه الان)
    و اون مقاله و توضیحاتی که دکتر روشن ارائه کردند دقیقا همین رو میگه
    Hossein Arabi و farshad.s تشکر می‌کنند.
    Nikon D5000 | 18-200mm VR II | 50mm F1.8G | SB-900

  4. #134
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mosaffadel نمایش پست ها
    با توجه با مقاله ای که جناب روشن معرفی نمودند و با توجه به تفاوت تقریبا ناچیز در شارپنس بین دوربینی مثل 70دی و 6دی در مقایسه هایی مانند این لینک اگر استفاده از دوربین فقط در موقعیت هایی مانند استودیو باشد که نور کنترل شده است و عمق میدان، بوکه و میزان نویز اهمیت زیادی ندارند آیا رفتن به سمت فول فریم کار درستی است؟
    اینکه برخی معتقدند جنس تصاویر فول فریم ها با دوربین های کراپ دار متفاوت است تا چه اندازه صحیح است؟
    آیا بافت و رنگ پوست در عکس های استودیو بین دوربین های فول فریم و کراپ دار تفاوت معناداری دارد؟
    اگر اختلاف زيادی تو عمق رنگ نباشه تفاوتی ندارند
    فقط اينکه شما به فضای بيشتری احتياج داريد
    Hossein Arabi تشکر می‌کند.

  5. #135
    كاربر همراه Hossein Arabi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    ساری
    نوشته ها
    225
    تشکر شده
    1611
    تشکر کرده
    4287

    پیش فرض

    فضای بیش تر؟
    چرا؟
    Nima Sadigh تشکر می‌کند.
    پرتره‌ها کار مشترک هستند

  6. #136
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    بخاطر اينکه کراپ ها canon ضريب 1.6 روی فوکال استاندارد دوربين 35 ميليمتری دارند (در نيکون 1.5 )
    يعنی لنز 50 ميليمتر شما روی کراپ 80 ميليمتر ميشه
    اگر با لنز تله مثل 70-200 عکس تمام قد بخواهيد بگيريد ممکنه فضا به اندازه کافی نداشته باشيد (دور بودن از سوژه و استفاده از لنز بلند تصوير دلچسب تری به شما خواهد داد)
    Hossein Arabi تشکر می‌کند.

  7. #137
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط niceevil نمایش پست ها
    بخاطر اينکه کراپ ها canon ضريب 1.6 روی فوکال استاندارد دوربين 35 ميليمتری دارند (در نيکون 1.5 )
    يعنی لنز 50 ميليمتر شما روی کراپ 80 ميليمتر ميشه
    اگر با لنز تله مثل 70-200 عکس تمام قد بخواهيد بگيريد ممکنه فضا به اندازه کافی نداشته باشيد (دور بودن از سوژه و استفاده از لنز بلند تصوير دلچسب تری به شما خواهد داد)
    شاید الان با معرفی لنزهای مخصوص دوربینهای کراپ با اپتیک شگفت انگیز این مسئله کمتر اهمیت پیدا کند. لنزهایی همچون: 18-35 جدید سیگما یا 50-150 جدید سیگما یا 30 و 35 جدید سیگما.
    معادلات برای انتخاب فول فریم یا غیر فول فریم نسبت به 2 سال پیش تغییر پیدا کرده است - دوره زمونه عوض شده - شاید بهتره بگویم نظرات قبلی که در این تاپیک مطرح شده است حتما باید به روز گردد و با شرایط امروز منطبق بشود.
    challenger، Hossein Arabi و Majix تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  8. #138
    كاربر همراه Hossein Arabi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    ساری
    نوشته ها
    225
    تشکر شده
    1611
    تشکر کرده
    4287

    پیش فرض

    مواردی که فرمودید رو می دونم منظورم اینه که مثلا اگه فول فریم بخریم باهاش 24-105 یا 70-200 می گیریم اگه دوربین کراپ دار بگیریم باهاش 15-85 یا 50-150 می گیریم و به عبارتی لنز جایگزین متناسب با بدنه وجود داره
    کماکان این سوال برام وجود داره؛ در مواردی که در استودیو با روزنه دیافراگم بسته و با نور فلاش عکاسی می کنیم فول فریم ها چه مزیتی بر دوربین‌های کراپ دار دارند؟(به ویژه نسل های جدید این دوربین ها)
    با آقا نیما خط رو خط شدیم
    پرتره‌ها کار مشترک هستند

  9. #139
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nima13195 نمایش پست ها
    شاید الان با معرفی لنزهای مخصوص دوربینهای کراپ با اپتیک شگفت انگیز این مسئله کمتر اهمیت پیدا کند. لنزهایی همچون: 18-35 جدید سیگما یا 50-150 جدید سیگما یا 30 و 35 جدید سیگما.
    معادلات برای انتخاب فول فریم یا غیر فول فریم نسبت به 2 سال پیش تغییر پیدا کرده است - دوره زمونه عوض شده - شاید بهتره بگویم نظرات قبلی که در این تاپیک مطرح شده است حتما باید به روز گردد و با شرایط امروز منطبق بشود.
    کراپ و فول فريم بودن تأثيری در پرسپکتيو نداره (به نظر من ) مثل اين ميمونه که يک عکس بزرگ رو 1.6 برش بزنيم و هرچی هم لنز ها خوب باشند باز فاصله دور تر چهره رو کمپرس تر ميکنه که زيبا تر و طبيعی تر به نظر مياد

  10. #140
    كاربر همراه Hossein Arabi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    ساری
    نوشته ها
    225
    تشکر شده
    1611
    تشکر کرده
    4287

    پیش فرض

    فاصله که می فرمایید در پرسپکتیو تاثیر داره درسته ولی برای اینکه در یک کراپ دار با 135 میلیمتر کادری برابر با مثلا 200 میلیمتر فول فریم داشته باشیم لازم است که همان مقدار از سوژه فاصله بگیریم که در فول فریم فاصله گرفته ایم.
    Nima Sadigh و Majix تشکر می‌کنند.
    پرتره‌ها کار مشترک هستند

صفحه 14 از 23 نخستنخست ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •