صفحه 604 از 689 نخستنخست ... 104 504 554 594 600 601 602 603 604 605 606 607 608 614 654 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 6,031 تا 6,040 , از مجموع 6884
Like Tree33618تشکر

موضوع: شايعات يا واقعيات

  1. #6031
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    درود

    سونی نمیتونه هم داشته باشه!

    همین چند تا لنز فعلی موجود در مانت سونی هم در طول سالهای سال جمع شده اند
    ( با صرف هزینه هایی بالاتر که منجر به قیمت تمام شده عجب و قریب لنزای سونی شده یا با دست به دامن شدن زایس)

    سونی سازنده سنسوره خوبیه ساخت سنسور بزرگتر ( مدیوم فرمت یا حتی بسیار بزرگتر از آن) برای یک سازنده سنسور مانعی محسوب نمیشود ،
    مسئله بعد از عرضه یک بادی مدیوم فرمت شروع میشود ، برای پوشش دادن لنزهای آن ، که دست کم برای سونی به صورت منطقی فعلا امکان پذیر نیست

    اما این باعث نمیشه البته سنسور مدیوم فرمت رو برای دیگران نسازه


    پاینده باشید
    M-Yousefi، M.Nouri، esfandiyar2002 و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #6032
    كاربر همراه esfandiyar2002 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    Ontario/Canada
    نوشته ها
    264
    تشکر شده
    1645
    تشکر کرده
    194

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Anoosh-Em نمایش پست ها
    درود

    مسئله بعد از عرضه یک بادی مدیوم فرمت شروع میشود ، برای پوشش دادن لنزهای آن ، که دست کم برای سونی به صورت منطقی فعلا امکان پذیر نیست.


    پاینده باشید
    درود...

    به به جناب امامی،از قدیمی ترین کاربران فرهیخته انجمن عکاسی..مبحث بررسی لنزهای تله فوتوی شما در این انجمن هنوز هم برایم تازگی دارد،بخصوص که بنده عاشق لنزهای تله فوتوی بلند با دامنه بلندتر از 400 میلیمتر هستم..

    اتفاقا به مطلب بسیار نیکویی اشاره فرمودید..یادم آمد که در یک برنامه ویدئویی به این مطلب اشاره شده بود:

    https://www.youtube.com/watch?v=YDbUIfB5YUc

    اگر دقت کنید،در دقیقه سوم و به بعد این ویدئو،در مورد شارپنس لنزهای موجود بر روی بدنه های کراپدار و فول فریم بحث شده است..خلاصه مطلب آنکه با لنزهای موجود فعلی،نمی توان از تمامی مگا پیکسل سنسورهای موجود،حتی فول فریم، و با صرفنظر از سایر محدودیت های اپتیکی و فیزیک فعلی در طراحی لنزهای دوربین ها،استفاده نمود..

    با این تصور، تکلیف Canon EOS 5Ds/5Dsr مشخص است..دوربینی داریم با حدود 51 مگا پیکسل رزولوشن سنسور که عملا چیزی نزدیک به نصف این میزان به همراهی با کیفیت ترین لنزهای موجود در بهترین حالت قابل استفاده است..

    بنابراین سونی هوشمندانه ترجیح می دهد وقتی این کار را انجام دهد که لنزهای مرتبط با میدیوم فرمت که توانایی استفاده از حداکثر شارپنس سنسور را داشته باشند را در خورجین خود داشته باشد..سونی بخوبی و با هوشمندی تمام،فعلا در حال رفع و تکمیل نواقص دامنه لنزهای خود برای بدنه های فول فریم خود است..

    بدرود تا درودی دیگربار
    Anoosh-Em، saeed2vfx، kiavash و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #6033
    كاربر همراه usef آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2007
    نوشته ها
    281
    تشکر شده
    1730
    تشکر کرده
    4817

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط esfandiyar2002 نمایش پست ها
    درود...

    به به جناب امامی،از قدیمی ترین کاربران فرهیخته انجمن عکاسی..مبحث بررسی لنزهای تله فوتوی شما در این انجمن هنوز هم برایم تازگی دارد،بخصوص که بنده عاشق لنزهای تله فوتوی بلند با دامنه بلندتر از 400 میلیمتر هستم..

    اتفاقا به مطلب بسیار نیکویی اشاره فرمودید..یادم آمد که در یک برنامه ویدئویی به این مطلب اشاره شده بود:

    https://www.youtube.com/watch?v=YDbUIfB5YUc

    اگر دقت کنید،در دقیقه سوم و به بعد این ویدئو،در مورد شارپنس لنزهای موجود بر روی بدنه های کراپدار و فول فریم بحث شده است..خلاصه مطلب آنکه با لنزهای موجود فعلی،نمی توان از تمامی مگا پیکسل سنسورهای موجود،حتی فول فریم، و با صرفنظر از سایر محدودیت های اپتیکی و فیزیک فعلی در طراحی لنزهای دوربین ها،استفاده نمود..

    با این تصور، تکلیف Canon EOS 5Ds/5Dsr مشخص است..دوربینی داریم با حدود 51 مگا پیکسل رزولوشن سنسور که عملا چیزی نزدیک به نصف این میزان به همراهی با کیفیت ترین لنزهای موجود در بهترین حالت قابل استفاده است..


    بنابراین سونی هوشمندانه ترجیح می دهد وقتی این کار را انجام دهد که لنزهای مرتبط با میدیوم فرمت که توانایی استفاده از حداکثر شارپنس سنسور را داشته باشند را در خورجین خود داشته باشد..سونی بخوبی و با هوشمندی تمام،فعلا در حال رفع و تکمیل نواقص دامنه لنزهای خود برای بدنه های فول فریم خود است..

    بدرود تا درودی دیگربار
    جناب اسفندیاری اگر نتیجه گیری شما از این ویدیو اینست که بادی های پرمگاپیکسل برای کاری که طراحی شدند یعنی ثبت با جزییات بالا و چاپ بزرگ جوابگو نیستند (آنچنان که خواندن مطلب شما آنرا به ذهن متبادر میکند) کاملا اشتباه نتیجه گیری کرده اید .

    در دنیای سنسورهای aps-c یا فول فریم یا مدیوم فرمت روند به سمت طراحی بدنه های پر مگاپیکسل است تا نهایت جزییات ممکن از لنزهای قدیمی و فعلی دریافت شود اینکه کسی انتظار داشته باشد نسبت دریافت جزییات با افزایش مگاپیکسل نسبت یک به یک داشته باشد توقعی غیر منطقی و دور از واقعیت است و البته همیشه افزایش مگاپیکسل موتور محرک برای طراحی لنزهای جدید با اپتیک بهتر میباشد کما اینکه در طول سالهای اخیر شاهد روند تولید لنزهایی هستیم که جوابگوی بادی های با چگالی پیکسلی بالا باشند تولیدات سری otus زایس , Art سیگما و لنزهای بسیار با کیفیتی که اخیرا کنن و ... ساخته اند نشانگر این موضوع است.
    5Dsr و امثال آن بهترین پاسخ به نیاز کسانی است که به دلیل وزن و حجم بالای سیستمهای مدیوم فرمت و ... و یا عدم تمکن مالی خرید این بدنه ها فول فریم را انتخاب میکنند .اشتباه نکنیم , در عمل ساخت بدنه هایی مانند 5Dsr و نظیر آن کاملا جوابگوی نیازی که برای آن طراحی شده اند میباشد .
    ویرایش توسط usef : Monday 23 January 2017 در ساعت 02:06
    Canon!، lamagra، M.Nouri و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #6034
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط usef نمایش پست ها
    جناب اسفندیاری اگر نتیجه گیری شما از این ویدیو اینست که بادی های پرمگاپیکسل برای کاری که طراحی شدند یعنی ثبت با جزییات بالا و چاپ بزرگ جوابگو نیستند (آنچنان که خواندن مطلب شما آنرا به ذهن متبادر میکند) کاملا اشتباه نتیجه گیری کرده اید .

    در دنیای سنسورهای aps-c یا فول فریم یا مدیوم فرمت روند به سمت طراحی بدنه های پر مگاپیکسل است تا نهایت جزییات ممکن از لنزهای قدیمی و فعلی دریافت شود اینکه کسی انتظار داشته باشد نسبت دریافت جزییات با افزایش مگاپیکسل نسبت یک به یک داشته باشد توقعی غیر منطقی و دور از واقعیت است و البته همیشه افزایش مگاپیکسل موتور محرک برای طراحی لنزهای جدید با اپتیک بهتر میباشد کما اینکه در طول سالهای اخیر شاهد روند تولید لنزهایی هستیم که جوابگوی بادی های با چگالی پیکسلی بالا باشند تولیدات سری otus زایس , Art سیگما و لنزهای بسیار با کیفیتی که اخیرا کنن و ... ساخته اند نشانگر این موضوع است.
    5Dsr و امثال آن بهترین پاسخ به نیاز کسانی است که به دلیل وزن و حجم بالای سیستمهای مدیوم فرمت و ... و یا عدم تمکن مالی خرید این بدنه ها فول فریم را انتخاب میکنند .اشتباه نکنیم , در عمل ساخت بدنه هایی مانند 5Dsr و نظیر آن کاملا جوابگوی نیازی که برای آن طراحی شده اند میباشد .


    درود بر شما


    خوب میبود اگر چنین که فرمودید می بود

    اینکه لنز های با کیفت تری تولید شوند در آینده ( بر فرض که سری ART و امثالهم حالا همان لنز متاسب 50 مگاپیکسل باشد!) خوب این لنز ها روی بدنه های نسل قبل که چنان مگاپیکسل بالایی ندارند بسیار بهتر خواهند بود

    و در آینده هم هرچقدرلنز ها قابلیت بهتری پیدا کنند روی بدنه های مگاپیکسل پاینتر بسیار عالی تر خواهند بود
    در واقع این اختلاف در خروجی بین پرمگاپیکسل ها و آنهایی که مگاپیکسل منطقی دارند همیشه بر قرار خواهد بود

    منتها یک امای بزرگ وجود دارد که اکنون بدنه های پر مگاپیکسل رو به شدت زیر سوال میبرد

    و اون هم این است که شما لنز های عالی رو الان لازم دارید که یک بدنه 50 مگاپیکسلی روی دستتون مونده!

    اگر نه تا 5 سال دیگه که لنزهایی با اولویت چنین چگالی پیکسلی معرفی شوند ، تا اون موقع نسل بدنه ها هم عوض شده و عرضه این لنز ها ، داروی بی هوشی خواهد بود بعد از مرگ سهراب!

    ترکیب لنز مناسب با بدنه منجر به خروجی میشود دست کم در حد هزینه ای که شده است باید بشود!


    پاینده باشید
    usef، esfandiyar2002، amir.komeily و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #6035
    كاربر همراه usef آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2007
    نوشته ها
    281
    تشکر شده
    1730
    تشکر کرده
    4817

    پیش فرض

    با سلام
    برای خلاصه شدن و نتیجه گیری راحتتر مبنا را امتیازات سایت DXO میگزاریم .

    https://www.dxomark.com/lenses/brand...taType=rankDxo



    https://www.dxomark.com/lenses/brand...taType=rankDxo

    تفاوتها در خروجی بین بدنه 5D3 و 5DSR کاملا محسوس است .
    اما مزایا را که قبلا هم عرض کردم , وزن و حجم کمتر و قیمتهای بسیار پایینتر نسبت به بدنه های مدیوم فرمت اگر کسی نیاز به چاپ بزرگ در حد و توان خروجی 5DSR دارد و وزن و حجم و قیمت برایش اهمیت دارد خرید این بدنه یا سایر بدنه های با چگالی پیکسلی بالای فول فریم , جوابگو میباشد.


    لیست لنزهای موجود برای بدنه 5D3 بر حسب شارپنس
    5D3_S11.jpg

    لیست لنزهای موجود برای بدنه 5DsR بر حسب شارپنس

    5DSR_S11.jpg
    ویرایش توسط usef : Monday 23 January 2017 در ساعت 16:55
    yaghoobi، Mehrdad-PL، Anoosh-Em و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #6036
    كاربر همراه scorpion8 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2014
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    398
    تشکر شده
    1399
    تشکر کرده
    136

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط usef نمایش پست ها
    با سلام
    برای خلاصه شدن و نتیجه گیری راحتتر مبنا را امتیازات سایت DXO میگزاریم .

    https://www.dxomark.com/lenses/brand...taType=rankDxo



    https://www.dxomark.com/lenses/brand...taType=rankDxo

    تفاوتها در خروجی بین بدنه 5D3 و 5DSR کاملا محسوس است .
    اما مزایا را که قبلا هم عرض کردم , وزن و حجم کمتر و قیمتهای بسیار پایینتر نسبت به بدنه های مدیوم فرمت اگر کسی نیاز به چاپ بزرگ در حد و توان خروجی 5DSR دارد و وزن و حجم و قیمت برایش اهمیت دارد خرید این بدنه یا سایر بدنه های با چگالی پیکسلی بالای فول فریم , جوابگو میباشد.


    لیست لنزهای موجود برای بدنه 5D3 بر حسب شارپنس
    5D3_S11.jpg

    لیست لنزهای موجود برای بدنه 5DsR بر حسب شارپنس

    5DSR_S11.jpg
    دوست عزیز ممنون بابت جدول ولی تا جایی که خودم چند وقته بررسی میکنم لنز های 5dsr بیشتر هستند اگر روی تست لنز ها برید میتونید با sr هم اونا رو چک کنید

    الان دقیقا منم دارم به همین فکر میکنم که آیا آپگرید از مارک 3 به sr منطقی تره یا mark iv در مورد sr خیلی تحقیق کردم ولی احساس میکنم بعدا سر لرزش دست و ایزو مثلا تو ایزو های 100 تا 800 به مشکل بخورم
    MohammadRanjbar و havokh تشکر می‌کنند.
    CANON 5D MARK IV / TAMRON 85MM 1.8 SP VC / TAMRON 15-30MM 2.8 SP VC
    GODOX AD600B / NISI ND 1000 150×150 / NISI ND GRAD 0.9 150×70/ LOWEPRO WHISTLER 450
    Kupo C stand 40

  7. #6037
    كاربر همراه Alpha_850 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2015
    نوشته ها
    134
    تشکر شده
    731
    تشکر کرده
    381

    پیش فرض

    حداقل سونی در این بخش عملکرد بهتری داشته اینکه میتوان روی یک بدنه 42 مگاپیکسلی دقیقا 42 مگاپیکسل شارپنس داشت چیز کمی نیست عده ای انتظار دارن صدها لنز مختلف تولید بشه که نتیجه اش خروجی ضعیف تا متوسط است این کار چه فایده ای داره از نظر من تنها بازی با اعداد هست.



    امتیازات لنز جدید 50mm 1.4 ZA سونی دیروز در DXO منتشر شد ، قیمت این لنز 1499 دلار است. که در مقابل گزینه های مشابه مثل otus قیمت خوبی داره هر چند بعضی دوستان هم فرومی انتظار دارند لنزهای با این کیفیت ساخت و خروجی را 200 دلار بخرند

    2017.01.23-2.jpg

  8. #6038
    كاربر همراه usef آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2007
    نوشته ها
    281
    تشکر شده
    1730
    تشکر کرده
    4817

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط scorpion8 نمایش پست ها
    دوست عزیز ممنون بابت جدول ولی تا جایی که خودم چند وقته بررسی میکنم لنز های 5dsr بیشتر هستند اگر روی تست لنز ها برید میتونید با sr هم اونا رو چک کنید

    الان دقیقا منم دارم به همین فکر میکنم که آیا آپگرید از مارک 3 به sr منطقی تره یا mark iv در مورد sr خیلی تحقیق کردم ولی احساس میکنم بعدا سر لرزش دست و ایزو مثلا تو ایزو های 100 تا 800 به مشکل بخورم

    دو لینک ابتدای مطلب بنده شامل تمامی لنزهای قابل اتصال بروی دو بدنه 5DSR و 5D3 میباشد که شما به آن دو لینک توجه نکردید ، طبیعتا تصاویر بخش ابتدایی از این لیست بلند بالا را شامل میشود.
    در مورد 5dsr در تاپیک مربوطه سوال خود را واضح بپرسید اگر در محدوده دانسته های بنده باشد پاسخگو هستم .

  9. #6039
    كاربر همراه esfandiyar2002 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    Ontario/Canada
    نوشته ها
    264
    تشکر شده
    1645
    تشکر کرده
    194

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط usef نمایش پست ها
    در دنیای سنسورهای aps-c یا فول فریم یا مدیوم فرمت روند به سمت طراحی بدنه های پر مگاپیکسل است تا نهایت جزییات ممکن از لنزهای قدیمی و فعلی دریافت شود اینکه کسی انتظار داشته باشد نسبت دریافت جزییات با افزایش مگاپیکسل نسبت یک به یک داشته باشد توقعی غیر منطقی و دور از واقعیت است و البته همیشه افزایش مگاپیکسل موتور محرک برای طراحی لنزهای جدید با اپتیک بهتر میباشد کما اینکه در طول سالهای اخیر شاهد روند تولید لنزهایی هستیم که جوابگوی بادی های با چگالی پیکسلی بالا باشند تولیدات سری otus زایس , Art سیگما و لنزهای بسیار با کیفیتی که اخیرا کنن و ... ساخته اند نشانگر این موضوع است.
    5Dsr و امثال آن بهترین پاسخ به نیاز کسانی است که به دلیل وزن و حجم بالای سیستمهای مدیوم فرمت و ... و یا عدم تمکن مالی خرید این بدنه ها فول فریم را انتخاب میکنند .اشتباه نکنیم , در عمل ساخت بدنه هایی مانند 5Dsr و نظیر آن کاملا جوابگوی نیازی که برای آن طراحی شده اند میباشد .
    درود..

    ابتدا متشکرم که با اصلاح اشکالات مطروحه،غنای انجمن را بالاتر برده،و بر دانسته های بنده نیز می افزایید.بدین ترتیب هم بحث پربارتر می شود و هم دوستان تازه وارد بر دانسته های خود می افزایند..

    ببینید،بنده چند وقت قبل هم در پستی جداگانه این مطلب را مطرح کرده بودم.بنده آرزو می کنم که دوستان بتوانند با میدیوم فرمت عکاسی را تجربه نمایند و سپس نتایج آن را با بهترین لنز و بهترین بدنه ممکن در رده فول فریم مقایسه نمایند..تجربه پراکتیکال(عملی) دانش تکنیکال،نه در شرایط ایده آل آزمایشگاهی،بلکه در واقع و در عمل،یعنی هنگامی که شما ناچارید در محیط خاص از نظر زمانی و نورگیری،با شرایط خاص جوی،همچنین با ادوات و وسایلی که دارید، از سوژه های متنوع عکاسی نمایید،و فقط به نمونه عکس های گرفته شده که خود در بهترین وضعیت های کنترل شده ممکن رخ می دهند،و همچنین به اعداد و ارقام و آمار به تنهایی اکتفا نکنید،شرایط کاملا متفاوت می شود..

    علاوه بر آن،باید نگاهی به سیاست شرکت های سازنده نیز انداخت..هرچقدر هم بگوییم که فول قریم به مدیوم فرمت نزدیک می شود،یا حق انتخاب با مشتری است و دایره انتخاب فراوان است،عملا چنین نیست..یا بهتر است بگویم کمی خودمان را اغفال کرده ایم..

    اینکه کنون یک بدنه فول فریم در قامت نزدیک به میدیوم فرمت تولید می کند،بسیار خبر خوبی است..ولی آیا لنزی که بتواند واقعا از آن خروجی مطمئن را بگیرد که قابل مقایسه با خروجی نهایی یک میدیوم فرمت باشد،امکان پذیر است؟بگمان بنده که ممکن است کاملا هم غلط بوده باشد،خیر.ممکن نیست..هرچند ممکن است یوتیوب هایی باشند که بگویند بله ممکن است! اصطلاحی در اینجا رایج است که می گوید:"You get what you are paying for" و بنظرم واقعا لب مطلب را ادا کرده است..

    بنده نگفتم که باید یک به یک باشد..بلکه می خواستم بگویم هنوز در بدنه های غیر از 5Dsr در وادی فول فریم،لنزهای موجود نمی توانند از حدود حتی سه چهارم سنسور خروجی خوب ارائه دهند.حال این لنزها را بر روی 5Dsr سوار می کنیم و انتظار داریم که نتیجه خروجی کاملا مشابه یا حتی نزدیک به Phase one/Pentax میدیوم فرمت از نظر ثبت جزئیات ارائه دهد..

    باور بفرمایید اختلاف بین 15 تا 20 درصد در تفاوت نتیجه خروجی که بر Perceptive megapixel تاثیر می گذارد،تاثیر کمی نیست..بنده با بهترین لنز 70-200 میلیمتری معروف کنون،با بدنه 5Dsr عکاسی می کنم و در کراپ چند باره تصویر،ریز جزئیات مورد انتظارم را نمی بینم..با مدرس کهنه کار عکاسی میدیوم فرمت کالجی که در آن تحصیل می کردم،می خواهم که برای رفع اینکه این بنده هستم که نمی توانم از خروجی دوربین فوق با لنز مربوط،نتیجه مطلوب خودم را ببینم،با همان تجهیزات عکاسی کند..نتیجه چندان در کراپ چندباره تصویر بجز کمی تکنیکال بهتر،فرقی نداشت..مگر اینکه بگوییم مدرس فوق،توانایی بالاترین گرفتن خروجی را از دوربین فول فریم 5Dsr نداشته است!

    اگرمیدیوم فرمت بدنه می سازد،می داند لنزی که قادر باشد بهترین خروجی را از آن با در نظر گرفتن بالاترین ثبت خروجی از مگاپیکسل سنسور را بگیرد،در خورجین خواهد داشت..بنابراین بله کاملا درست است که نمی توان انتظار نتیجه یک به یک داشت،ولی وقتی در بدنه یک فول فریم با سنسور 36 مگاپیکسلی،با بهترین لنز فقط می توان در بهترین حالت 22 مگا پیکسل خروجی گرفت،آیا با همان لنز(چون هنوز لنز دیگری تا بدان پایه برای فول فریم با سنسور 51 مگاپیکسل ساخته نشده است)نتیجه بهتری در رزولوشن و شارپنس خروجی تصویر خواهیم داشت؟

    لنزهای یاد شده فوق بجز سه تا چهار مورد،مابقی بازهم در ابتدای راه گرفتن حداکثر توان خروجی از سنسور هستند..چه خوب بود که همزمان با بدنه فوق،لنزی مناسب همان بدنه هم به بازار عرضه میشد..وگرنه درست مثل آن می ماند که با بدنه میدیوم فرمت،از لنزهای کراپدار استفاده کنیم و توجه و توجیه مان هم این باشد که حداکثر شارپنس و رزولوشن تصویری را هم داریم.

    بدرود تا درود دیگربار
    DELL، usef، Mehrdad-PL و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #6040
    كاربر همراه usef آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2007
    نوشته ها
    281
    تشکر شده
    1730
    تشکر کرده
    4817

    پیش فرض

    با سلام

    همیشه سنسورهای بزرگتر پتانسیل بالاتری برای ارایه تصویر بهتر دارند . ضمن اینکه تفاوت در قطع سنسور تفاوت در عمق میدان و حس و حال تصویر خواهد داشت . اما با کنار گذاشتن آگاهانه تفاوتهایی از این دست و صرفا به جهت قابلیت در ثبت جزییات (در یک عدد مگاپیکسل مشابه مثلا 50 مگاپیکسل) وجود سنسور بزرگتر منجر به چگالی پیکسلی کمتر ودر نتیجه فتودیودهای بزرگتر و بصورت بلقوه (اگر فرض کنیم از تکنولوژی یکسانی برای ساخت این دو قطع متفاوت سنسور استفاده شود) منجر به خروجی بهتری خواهد شد.

    در این حالت فرضی چگالی اسمی هر دو سنسور فول فریم و مدیوم فرمت یکسان است و در بهترین حالت در مثال ما برای هر دو دوربین عدد 50 خواهد بود . برای فول فریم 50 مگاپیکسلی مثال ما نیاز به لنزی با درجه تفکیک بالاتر و تکنولوژی اپتیک بهتری است تابه حداکثر توان خود یعنی 50 مگاپیکسل برسد و از طرفی بدنه مدیوم فرمت با لنزهایی نه چندان بروز هم تا اندازه زیادی جزییات بالایی ارایه میکند و راحتتر به حداکثر خروجی اسمی نزدیک میشود هرچند نقش لنزهای خوب و بروز در مدیوم فرمتها هم کاملا موثر است . خوب این موضع کاملا طبیعی و مورد انتظار است .

    اما واقعیت فوق تاثیری در مورد انتخاب یک عکاس که نیاز به جزییات بیشتر دارد و قصد تهیه بدنه فول فریم دارد نخواهد گذاشت این انتخاب میتواند به دلایل فنی (وزن و حجم , کمبود لنز ها مثلا تله یا ضعف سیستم فکوس مدیوم فرمتها و ...) باشد یا تفاوت قیمتی ( میدانیم که بدنه و لنزهای مدیم فرمت بسیار گرانتر از دوربین فول فریم خواهد بود) این عکاس میتواند دوربین فول فریم تهیه کند و نسبت به لنز انتخابی از جزییات بیشتری نسبت به همتایان فول فریمی که چگالی کمتری دارند بهره مند شود . اکنون هر چه لنز مورد استفاده بهتر باشد تاثیر مگاپیکسل بیشتر در خروجی مشهود تر است .

    برای مثال 5Dsr بنده با لنز 105-24 و همین لنز با 6D تفاوت محسوسی در خروجی دارد و اما این مورد هنگام استفاده از 35 آرت مشهودتر است و همینطور لنز زوم خوبی مانند 200-70 تامرون خروجی بسیار بهتری به لحاظ جزییات ثبت شده در بدنه 5DsR ارایه میدهد .

    باز هم تکرار میکنم اگر دغدغه جزییات بیشتر و استفاده از مزایای زیاد سیستمهای قطع 35 مانند سبکی و حجم کم لنز و دوربین , گستره عالی لنزهای واید تا تله و سیستم فکوس پیشرفته تر از هر مدیوم فرمتی که تا کنون ساخته شده دارید راحترین و کم هزینه ترین راه تهیه یک فول فریم با چگالی پیکسلی بالا میباشد . تفاوت جزییات در بدنه ای مانند 5DsR نسبت به 6D در عمل شما را شگفت زده میکند.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •