واقعا این مبحث فولفریم و aps-c به نظرم بد فهمیده شده. اختلاف و نیاز این دو سایز، اختلاف حرفهای بودن یا نبودن یا جدی بودن یا نبودن نیست. بلکه فقط اختلاف اندازهی چاپ است! چه فولفریم چه کراپدار هر کدام بر دیگری برتریهایی دارند. در مورد برتریهای هر کدام بر دیگری بارها و بارها صحبت شده و دوبارهگویی آن بیفایدهاست.
اختلاف فول فریم و کراپدار فقط در اندازه چاپ است؟!
نمیدانم جایی توضیح داده اید قبلا که اکنون دارید به آن اشاره میکنید گویا
وگرنه مفهومی که از نوشته شما استخراج میشه تصویر اشتباهی ارائه میکنه
پی نوشت:
منتظر بودم توضیحی اضافه بفرمایید که منظورتان را از عبارت بولد شده قرمز رنگ برساند
سایز سنسور ربطی به ابعاد چاپ ندارد
هیچ چیزی به جز مگاپیکسل هم به سایز چاپ مربوط نیست.
سونی الف 7s که 12 مگاپیکسل است یا d700 نیکون یا d610 یا d750 یا 6d ... از نظر سایز چاپ ،برتری نسبت به خروجی d7200 یا 80D ... که 24 مگاپیکسل هستند ندارند آن هم به این دلیل که فول فریم هستند!
ویرایش توسط Anoosh-Em : Thursday 16 February 2017 در ساعت 21:20
درود
اینکه بازار پرفروش گوشی موبایل بر فروش دوربین های عکاسی رده پایین تاثیر گذار بوده مساله واضحی هست
اما اینکه کمپانی مثل نیکون به مشکلاتی برخورد کرده یا فروش کلی بازار کمتر شده نمیشه فرضیاتی چون مقایسه سنسورهای apsc و سنسورهای موبایل یا دلایل تکنولوژیکی دیگه رو در نظر گرفت هنوز هم اختلاف خروجی عکس موبایل با دوربین های apsc بقدری هست که اصلن نخایم مقایسه ای بینشون داشته باشیم
افزایش فروش محصولات فوجی که بنظر من جزو معدود بازیگرای این بازار هست که هنوز به مشتری اهمیت میده و محصولات هیجان انگیزی ارائه میکنه مصداق دیگر این موضوع هست،
اگر مشت رو نمونه خروار در نظر بگیریم در همین فروم کاربرایی هستن که سیستم های فول فریمشونو کنار گذاشتن و به سمت میرورلس و سنسور های کوچک تر اومدن و رضایتمند هم هستن، جز اینکه کاربر هنوز خروجی دوربین با چنین سنسوری رو ندیده باشه و از خروجی ایفون یا گلکسیs7ـش راضی باشه! که قرار گرفتن این گروه در دسته عکاس ها خودش جای بحث داره!
عرض کردم فروش کلی بازار
شما یک جا مسائل تکنیکال رو مطرح میکنید و ضعف سنسور هارو دلیلش و جای دیگر چارت استک و مسائل فاندامنتالی،
طبق همین چارتهایی که نمایش میدین براساس تحلیل تکنیکال فیوچرز احتمال خروج بازار از رکود بسیار بیشتر از افت کلیش هست، در تحلیل بنیادینش هم مساله بازاریایی و نحوه تعامل کمپانی ها مطرح هست که خیلیها این مساله رو عامل مشکلات فعلی میدونن.