سنسور 31 مگاپیکسلی سونی در ابعاد APS-C بزودی جایگزین 24 در مدل های جدید میشود ، اولین دوربین های 24MP با سنسور aps-c در سال 2011 به بازار آمدن و این عدد تقریبا هفت سالی جا خوش کرده بود.
glcxobal.jpg
25 سپتامبر پاناسونیک دوربین ها ی فول فریم خودش رو معرفی میکنه و دید جدیدی رو در دوربینهای بدون آینه نشون میده
تو شایعات اومده که برای تولید لنز این دوربین ها با لایکا همکاری داشته.
خیلی ها نوشتن که حالا پاناسونیک میتونه یه رقیب جدی برای سونی در تولید بدون آینه باشه.نه نیکون و نه کنون نتونستن انتظارها رو به خوبی جواب بدن
شایع شده فوجی در حال اماده سازی یک مدیوم فرمت جدید 100 مگاپیکسلی به نام GFX 100S هست .
این جوری که گفته میشه فوجی دوم مهر GFX 50R رو رونمایی میکنه و GFX 100S رو هم بعدا رونمایی میکنه .
متعصفانه این دوربن هم از سنسور X-Trans فوجی استفاده نمیکنه و مثل دوربین قبلی از سنسور سونی استفاده میکنه ( فکر کنم ساخت سنسور تمام مدیوم فرمتها افتاده دست سونی ) سنسور X-Trans با طراحی اختصاصی خودش بین کراپ دارها واقعا کیفیت خروجی عالی و خوبی رو به نمایش گذاشت و ما همچنان منتظریم ببینیم در اندازه مدیوم فرمت چه خروجی جالبی میتونه داشته باشه .
به شخصه ترجیح میدم خود سونی یک مدیوم فرمت با همین طراحی A7 یا A9 بزنه و بعد فول فریم برای عکسهای خاص و پروژه های درامد زا برم رو اون بدنه ولی اگه سونی وارد این بازی نشه همین فوجی با طراحی راحت تر و جمع وجور تر و شبهه full frame با کیفیت خودش انتخاب خوبی هست بین مدیوم فرمت های موجود .
ویرایش توسط hosein60 : Saturday 15 September 2018 در ساعت 20:49
تولید سنسور X-Trans در ابعاد مدیوم برای فوجی و راه اندازی خط تولیدش صرفا برای یک بدنه کم فروش صرف نداره خرید سنسور های مدیوم سونی فعلا دستور کار همه شرکت هاست ، با تولید مدیوم برای سونی موافقم ، مخصوصا الان که کنون و نیکون چهار پنج سالی سرشون حسابی شلوغه و درگیر تولید لنز و لوازم جانبی برای این میررولس های جدیدشان هستند سونی فرصت داره که زودتر وارد بازار مدیوم بشه راز برتری بدون آینه سونی هم همین زود تر وارد شدن بود ، حتی حدس میزنم همین حالا دارن زیر ساخت هاشو آماده میکنن و از طرفی این شرکت روابط خوبی با phase one و Mamiya داره و همچنین قبلا پروژه های مشترکی با Hasselblad داشته و میتونه از تجربه های این شرکت ها استفاده کنه.
شایعات حذف Aps-c در سونی روز به روز پر رنگ تر میشه ، سونی که زمانی 7 کلاس دوربین با این سنسور داشت حالا فقط به یک A6500 محدود شده اون هم با قیمت 1500 دلار فقط برای بدنه که با خرید یک لنز معمولی میشه 2000 تا 2200 دلار و با این پول میشه A7 مارک 3 به همراه کیت 70-28 تهیه کرد و خرید کراپ دیگه معنایی نداره ، اگر تولید این سری از دوربین ها متوقف بشه احتمال ورود سونی به مدیوم افزایش پیدا میکنه.
ویرایش توسط sahneh32 : Saturday 15 September 2018 در ساعت 22:30
یادمه یه زمانی من میگفتم سنسور ها رو به بزرگتر شدن پیش میرن چون چاره ای ندارن خیلی از دوستان همین فروم گفتن نخیر aps-c هیچ وقت حذف نمیشه و اتفاقا برعکس با بهتر شدن کراپ ها فول فریم ها کمرنگ میشن . ولی من مثل روز برام روشن بود و هست که در اینده خیلی نزدیک فول فریمها میشن کوچکترین سنسورها و تولید سنسور کوچیک تر از فول فریم متوقف خواهد شد
nikon d750 + nikon 70-200 fl ed vr +godox v860 2 +sirui t-2004 xl
درود.
دلایل اعلام شده از طرف فوجی در زمان معرفی GFX 50S برای عدم استفاده از سنسور X-Trans رو قبلا در این پست خدمت عزیزان آوردم:
FUJIFILM GFX 50S medium-format digital
به نظر میرسه که در مورد دوربین مدیوم فوجی ترجیح میده که پروسس فایل Raw ساده تر باشه.
Canon 6D2/5D3
16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
Majid
(FT5) A new force is building up: Leica, Panasonic and Sigma are on board together on the Full Frame SL mount project!
About lenses: I have been told that all three companies understood lenses are the key to succeed. This means right from the start there will be many more lenses than you can have now with the Canon EOS-R and Nikon Z system.