در مورد عکاسی پرتره با لنز 85 جدید دیافراگم رو تنگ تر کنید.
عکس خوب و باب میل شما در میاد.
!
واقعا از راهنمایی شما ممنون!
80 F1.4 نیکون احتمالا 800 هزارتومان (این حدودا ) ، 1.8 نیکون گمانم 300 هزارتومان...كسي از قيمت 1.8 85 نيكون خبر داره؟
در مورد عکاسی پرتره با لنز 85 جدید دیافراگم رو تنگ تر کنید.
عکس خوب و باب میل شما در میاد.
!
واقعا از راهنمایی شما ممنون!
80 F1.4 نیکون احتمالا 800 هزارتومان (این حدودا ) ، 1.8 نیکون گمانم 300 هزارتومان...كسي از قيمت 1.8 85 نيكون خبر داره؟
ویرایش توسط Arash : Wednesday 22 February 2006 در ساعت 15:32
در مورد عکس پرتره یا من اشتباه گفتم یا درست.
اگر اشباه گفتم که جای تشکر نداره. اگر هم درست گفتم و شما میدانید پس چرا مطرح کردید که مشکلش این است
؟؟!!
. ( مسخره کردن کمتر باشه بهتره)
آریو مینوسپهر
بله آرش جان، D1H و D1X و D1 و صد البته d70 سينكهاي 1/500 دارند. هر چند بعلت سيستم شاتر الكترونيكشان امكان سينك سريعتر هم ميتوانستند داشته باشند اما در عمل كارايي اش چندان اضافه نمي شد.نوشته اصلی توسط Arash
حرف به جا و شايسته اي گفتيد.نوشته اصلی توسط a80300d
آقا آرش بالاخره شما ريش سفيد قوم هستيد...از شما بعيد بود!
عليرضا بهمن آباديNikon D50Nikkor 18-55 f/3.5-5.6G ED + Nikkor 18-200 f/3.5-5.6G IF-ED VR + Sigma 70-300 f/4-5.6 Apo DG
Speedlight SB800 Case Logic SLRC3
خوب من منظور خاصی داشتم و دارم...نوشته اصلی توسط a80300d
ساده ترین چیزی که به ذهن میرسه، 85 با دیافراگم گشاد! پرتره پرتره....
خوب اصولا اینجوری نیست....
میخوام بگم این لنز چه مصرفی داره؟
دوستی که در بخش لنز میگه اگر 16-400 نمیدونم دیافراگم 2.8 بسازه مثل این نمیشه ؟ میخوام بدونم چه استفاده ای از این لنز خواهد کرد؟
وقتی که قراره بنده با دیافراگم مثلا 2.8 عکاسی کنم؟ یا مثلا دیافراگم 1.8 ؟
به گمان شما مریضم 2 ملیون اضافه تر نسبت به یک 85 با دیافراگم 1.8 پرداخت کنم؟
نکته مهم اینجاست...
حالا نظر من ؟
به نظر من تعدادی از تولیدات درسته که کاربرد دارن، ولی این کاربر عمومی نیست... و تعداد خریداران بسیار کم خواهند بود... یعنی من احتمال میدم این لنز کیفیت پایین تری در دیافراگم 2.8 نسبت به 85 مم 1.8 در دیافراگم 2.8 داشته باشه!
حالا چرا؟ بحث جداگانه ای داره....
این لنز برای موارد خاصی کاربرد داره... و کمپانی های بزرگ برای تکمیل کلکسیون و نوعی تبلیغ حرفه ای گری و نامبر1 بودن! تولیدات خاصی دارن... که فقط در جهت تبلیغات شرکت انجام میشه.... این هزینه رو خریداران اون محصول با قیمت نجومی پرداخت میکنن... بقیش رو هم خریداران 300 دی و 350 دی و ... بقیه در کنون... و مثلا خریدان دی هفتاد نیکون باید هزینه تبلیغات نیکون رو روی لنز 24 با دیافراگم 1.4 بپردازن...
البته بسیاری از خریداران هم خودشون کلکسیون دارن... وگرنه به چه دلیل دوربین های دیجیتال لایکا میفروشه؟ در صورتی که همون لنز و همون سنسور رو میشه روی دوربین پاناسونیک با 30 درصد قیمت خرید؟
فعلا !
واقعا عکاسی بدون نور سنجی نقطه ای مشکل هست مخصوصا اگر عکسی تر و تمیز بخواهید.خیلی مواقع نمیشه 20 تا عکس گرفت تا یکی خوب بشه خیلی موقع ها موضوع میره خیلی موقع ها وقت نیست باتری کم دارید حافظه و ...
دوربین بدون نورسنجی نقطه ای بیشتر شبیه سیب زمینی هست.
در مورد مگاپیکسل به نظر من هنوز جاداره و شاید علت اصلی برای عدم افزایش اون عدم وجود رقیب برای 1ds باشه و به التبع اون کانون نمیتونه یک دوربین نیمه حرفه ای با 13 مگاپیکسل بده بیرون در این صورت خودش 5d رو سوزونده
محمد امین فیروزآبادیMohammad Amin Firuzabadi
http://www.maf.irآخرین بروز رسانی 1385/1/27http://www.irandeserts.com
آقای فیروز آبادی به نکته جالبی اشاره کردن.... که منهم یه چیزی بهش اضافه کنم...در مورد مگاپیکسل به نظر من هنوز جاداره و شاید علت اصلی برای عدم افزایش اون عدم وجود رقیب برای 1ds باشه و به التبع اون کانون نمیتونه یک دوربین نیمه حرفه ای با 13 مگاپیکسل بده بیرون در این صورت خودش 5d رو سوزونده
در صورتی که 30 دی با 10 مگاپیکسل یا 12 مگاپیکسل به بازار عرضه میشد؟ با سرعت 5 فریم در ثانیه و نورسنجی نقطه ای و تشکیلات اضافه؟ بیشتر از همه به نظرم 1دی مارک 2 نون بود که میسوخت! غیر از اینه؟
و مشکلی که وجود داشت با وجود دی 200 دیگه کنون هر قیمتی نمیتونه روی محصولاتش بگذاره...
و اینجاست که میشه فهمید کمپانی های بزرگی مثل مینولتا چجوری سر به نیست میشن؟ با توجه به هزینه های بسیار بالای تحقیقات و تولید.... و رقابت بسیار فشرده کنون و نیکون... قیمتها بسیار شکسته... و فقط تولید بالای این کمپانی هاست که باعث میشه سود کنن....
به نظر من دوربین 30d حتی با 13 مگاپیکسل رقیبی برای 1ds نیست چون اصولا این دوربین ها در دو رده متفاوت هستند و افراد حرفه ای با بودجه حرفه ای که به دنبال خرید مثلا 1ds هستند تاثیر مگاپیکسل بر روی اون ها خیلی کمتر از بقیه هست.به علاوه که بدنه برای خیلی از افراد نقش تعیین کننده ای داره.نوشته اصلی توسط Arash
در کل شاید با وارد شدن 5d انتظار 1ds جدیدی خیلی دور از انتظار نباشه به نظر من جای چند دوربین خالی هست از جمله دوربین با برش بالا مثلا 2 در رده حرفه ای برای استفاده ورزشی و جک و جونور با 15-16 مگا پیکسل
محمد امین فیروزآبادیMohammad Amin Firuzabadi
http://www.maf.irآخرین بروز رسانی 1385/1/27http://www.irandeserts.com
محمد جان نگفتم 1ds گفتم 1d mark II
این کنون هم با این اسم گذاری هاش ما رو کشت!
علتی هم که معتقدم 30 دی در صورتی که 10 یا 12 مگاپیکسل بود روی 1دی مارک 2 تاثیر بیشتری میگذاشت تا 1دی اس و 5 دی اینه که اونها فول فریم هستن... و کلا کلاس جداگانه ای دارن....
اما 1دی مارک 2 فول فریم نیست.. و خیلی اوقات اصلا نمیتوان از 8 فریم در ثانیه استفاده کرد... اصولا کنون خود زنی کرده بود!
اگر درست یادم باشه... 1 دی 6 مگا پیکسلی وقتی تبدیل شد به 1دی مارک 2 با 8 مگاپیکسل بعد 20 دی به بازار اومد با 8 مگاپیکسل...
و تا وقتی که 1 دی مارک 2 upgrade نشده مثلا به 1d mark III نمیشه انتظار تولد موجود 10 یا 12 مگاپیکسلی با کراپ 1.6 داشت....
اما در مورد کراپ 2!
من گمان میکنم ... فرصت طلایی خاصی در دستان الیمپوس قرار داره تا با تولید دوربینی حرفه ای کولاک کنه! چون همه دوربین هاش با کراپ 2 ساخته شدن... میتونه هزینه کنه و لنزهای تله زوم با دیافراگم پایین بسازه... و خلاصه ترکیب جذابی برای همان هایی که گفتی! عکاسان ورزشی و عکاسان جک و جانور بوجود بیاره...
البته نیکون هم ممکنه این هزینه رو بکنه برای d2x و مثلا لنزهای تله DX بسازه!
؟!!نوشته اصلی توسط Arash
درجه تفکیک خطوط این لنز در دیافراگم 1.2 در مرکز و حواشی لنز برابر هم و تقریبا معادل آن در دیافراگم 1.8در لنز EF85/f1.8 میباشد. در دیافهای بالاتر هم که خوب بالاتره.
آرش خان شرمنده شما استاد ما هستید ولی نتونستم راحت از کنارش بگذرم. :)
مجتبی ناظمی