صفحه 8 از 14 نخستنخست ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 71 تا 80 , از مجموع 139

موضوع: Pma 2006

  1. #71
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    January 2004
    نوشته ها
    901
    تشکر شده
    545
    تشکر کرده
    157

    پیش فرض پاسخ: Pma 2006

    اون داستاني كه شما در منوال اين دوربين خونديد، با فلاش هاي مخصوص قابل اجراست و هيچ ربطي به دوربين نداره و هنر دوربين نيست،
    شاید شما فکر میکنید که 1/500 که در دی 70 هست هنر دوربین هست.سرعت سینک فلاش به دوربین مربوط نمیشه بلکه به زمان تخله خازن وعملکرد بهتره سیستم فلاش مر بوط هست. حال چه فلاش دوربین و چه فلاش دیگه در کل به فلاش مربوط هست نه دوربین.اگر در دوربینهایی نظیر 20 دی و .. سرعت سینک 1/250 یا 1/200 هست اون دلیل برسیاست سازنده میباشد و نه توانایی در ساخت.اصولا من که از عکاسی هیچی نمی دونم از فلاش دوربینم
    برای کارهای عادی هم به سختی استفاده میکنم.اصولا کسی که دوربینی مثل 5 دی . 20 دی . 350 دی . دی 70 . دی200 و ... میخره ؛ برای عکاسی از در و دیوار استفاده نمیکنه بجز افراد معدودی.که همین زمان سینک برای اینگونه افراد زیاد هم هست.در ضمن کانن S2 Is هم تا 1/500 اجازه استفاده از شاتر رو میده آیا این هم خیلی دوربین هنرمندی هست.
    مسعود قدیری

  2. #72
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض پاسخ: Pma 2006

    جناب قديري، با عرض معذرت و خواهش بنده از اين كه موجب رنجش نشه، كاملاً و 100% اشتباه ميفرمائيد.

    خواهش بنده اين هست كه با توجه به سطح مطالعه و سابقه زياد خودتان در اين زمينه ، قبل از اين كه حكم به چيزي بدهيد، درباره اش كمي بخوانيد.

    دوربين هاي SLR-like مثل S2 is همه از شاتر الكترونيكي بهره ميبرند، اصولا اين قضيه سينك با سرعت بالا يكي از مزيت هاي بزرگ اين دوربين ها حساب ميشه.

    دوربين D70 هم تا يك سرعت خاص از شاتر مكانيكي و از آن به بعد از شاتر الكترونيكي بهره ميبرد و بدينوسيله امكان استفاده از فلاش را در همه سرعتها در اختيار ميگذارد. وجود اين مسئله (سينك بالا) در يك SLR يا DSLR بسيار مزيت مهمي است، خود من برايم بسيار تعيين كننده بود اين قضيه.

    اين داستان سياست سازنده هم كه فرموديد اشتباه است، از آرزو هاي آن هاست كه سرعت سينك را بالا ببرند.

    اين نكته هم كه فرموديد كه سينك سرعت بالا به هيچ دردي نميخوره باز هم اشتباه است، ساده ترين كاربرد آن فلاش fill-in در نور روز است، كاربرد ديگري كه ميتوان براي آن در نظر گرفت، استفاده روي دست از دوربين در استوديوست.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  3. #73
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38313
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض پاسخ: Pma 2006

    در تاييد صحبت امير عزيز، يك فايده ديگر مهم سينك بالا، در اكشن فتوگرافي با فلاش است.

    اهميت سرعت سينك بالا را در آدرس زير بخوانيد
    http://www.kenrockwell.com/tech/syncspeed.htm
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  4. #74
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    January 2004
    نوشته ها
    901
    تشکر شده
    545
    تشکر کرده
    157

    پیش فرض پاسخ: Pma 2006

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir A
    اين داستان سياست سازنده هم كه فرموديد اشتباه است، از آرزو هاي آن هاست كه سرعت سينك را بالا ببرند.

    اين نكته هم كه فرموديد كه سينك سرعت بالا به هيچ دردي نميخوره باز هم اشتباه است،
    در رابطه با آرزو باید بگم اگر چنین تکنولوژی در دوربین ساده ای مثل S2هست پس امکان بر روی SLR هاهم وجود داره.
    اما چرا نیست نمیدونم.همچنین در فلاشهای اکسترنال هم چنین وضعیتی وجود داره چه در کانن وچه ....
    امیدوارم نخواهید بگویید که این کار از عهده کانن بر نمیاد که به این صراحت بفرمایید آرزوشونه.اما اگر از سیاست نیست چرا در دوربین حرفه ای مثل دی 200 وجود نداره.اینکه گفتم از سیاست هست به این دلیله که موجب میشه
    تا مانیاز به یک فلاش کنیم و این سود برای سانده است. من هم به چنین دلایلی مجبور به خرید فلاش اضافه شدم.
    اما اینکه گفتم به هیچ دردی نمی خوره خودم ندیدم که چنین چیزی نوشته باشم.
    مسعود قدیری

  5. #75
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    November 2005
    نوشته ها
    274
    تشکر شده
    21
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض پاسخ: Pma 2006

    چه سینک دوربین بالا باشه و چه پایین نیاز به فلاش وجود داره.اگر سینک دوربین شما 1/1000 باشه شما بدون فلاش توی شب عکس می گیرید؟یا منظور دیگه ای دارید؟
    فلاش های همراه دوربین ها قدرت لازم رو برای بسیاری از کار ها ندارند و شاید این دلیل اصلی برای خرید فلاش اضافه باشه.(غیر از فلاش استدیو)
    محمد امین فیروزآبادی
    Mohammad Amin Firuzabadi
    http://www.maf.ir
    آخرین بروز رسانی 1385/1/27
    http://www.irandeserts.com

  6. #76
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض پاسخ: Pma 2006

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ghadiri
    در رابطه با آرزو باید بگم اگر چنین تکنولوژی در دوربین ساده ای مثل S2هست پس امکان بر روی SLR هاهم وجود داره.
    .
    كاملا غلطه، چون سرعت سينك بالا در صورت استفاده از شاتر الكترونيكي ميسر ميشه و تنها دوربين هايي از اين نعمت بهره دارن كه از اين سيستم شاتر استفاده ميكنند. اصلا اين قضيه را قبول ندارم كه دوربين هاي SLR-Like بايد همه چيزشان پايين تر از SLR ها باشه، مثلا چه كمپاني تونسته در دوربين هاي SLR خودش Live Preview تعبيه كنه؟ تا الان هيچكدام....(درسته از ابتكار اليمپوس خبر دارم) يعني به هر حال دوربين هاي SLR-like هم برتري هاي خودشونو دارن، مثل سرعت بالاي سينك يا Live Preview يا Live Histogram، كه همه عكاسان حرفه اي حسرت لااقل دوتاي آخري رو ميخورند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ghadiri
    امیدوارم نخواهید بگویید که این کار از عهده کانن بر نمیاد که به این صراحت بفرمایید آرزوشونه..
    اما متاسفانه مي گويم، نه نيكون ، نه كانون، بدون استفاده از شاتر الكترونيكي اين كار رو نتونستن كه انجام بدن (تا حالا).


    فقط به عنوان حسن ختام بايد بگويم كه نميخواهم اين قضيه سرعت سينك را مسئله خيلي حياتي جلوه بدهم، اما معتقدم كه اهميت بسيار زيادي دارد. خواهش ميكنم حرفهاي مرا اينطور تعبير نكنيد كه : دوربين A چون اين سرعت سينك را ندارد پس دوربين خوبي نيست!
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  7. #77
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض پاسخ: Pma 2006

    در رابطه با سرعت همزمانی فلاش و شاتر... یا همون فلاش سینک
    خوبه به عهد عتیق برگردیم...
    چرا کنون و یا نیکون با این همه دبدبه و کب کبه؟! دوربینی نگاتیوی با سرعت فلاش سینک 1 هزارم ثانیه ندارن؟

    برای اینکه چنین چیزی رو بهتر درک کنیم خوبه اطلاعاتی در مورد شاتر مکانیکی داشته باشیم؟
    شاید نیاز باشه به کتابهای قدیمی عکاسی مراجعه کنید و مطالعات مختصری در مورد شاتر های Leaf و شاتر های سطح کانونی (Focal Plane) داشته باشید...
    شاتر های Leaf که اصولا در بعضی از دوربین های مدیوم فرمت استفاده میشدن و میشن نوعی شاتر هست که درون لنز تعبیه شده... و بر اساس شکل و مکانیکی که داره محدودیتی از لحاظ سرعت همزمانی با فلاش نداره... در عوض خود این نوع شاتر ها محدودیت سرعت دارن! عموما سرعت شاتر های Leaf بیشتر از 1/500 ثانیه نیست.. اگر سرعتشون بیشتر باشه ؟ مشکلی در رابطه با سینک ندارن...(به عنوان یه استاندارد کلی)
    شکل شاتر هم چیزی مثل دیافراگم هست که بطور کامل بسته و باز میشه....
    الان جایی رو هم سراغ ندارم که لینک بدم... دوستان اگر میدونن لینک بدن...

    اما نوع دیگه شاتر؟ Focal Plane ها...
    شاتر هایی هستن که اصولا در دوربین های SLR و DSLR استفاده میشن...

    کافیه نگاهی به کمد خودتان ، پدر یا پدر بزرگتان بیندازید! و یه SLR توش پیدا کنید... چه میدونم زنیت یا کنون F1 , A1 یا نیکون نمیدونم چیچی... فرقی نداره... دوربین های نگاتیوی مکانیکی که مربوط به سالهای مثلا تا 90 باشن.... از قدیم که بررسی کنید... سرعت سینک فلاش ها روی اون غربیلک تنظیم سرعت با رنگ قرمز مشخص شده... دوربین های قدیمی تر سرعت 30 و جدید تر ها سرعت 60... استاندارد سرعت سینک فلاش بود...

    اما اینکه آقای قدیری فرمودین از عهده کنون بر نماید؟
    بله! بر نمیاد! یعنی بحث چیه؟
    نه اینکه تلاشی در این زمینه نشده باشه... اگر دقت کنید با پیشرفت و دقت بالاتری که در ساخت مکانیک دوربین ها و شاتر انجام شده ... سرعت همزمانی این نوع شاتر ها از عدد یک 60 که استاندارد 10 یا 15 سال پیش بوده رسیده به عدد 1 روی 250... و این پیشرفت خیلی بزرگیه...
    اما سیستم چی هست؟
    شاتر کانونی یا راحت تر بگیم شاتر هایی که دقیقا روی نگاتیو و یا سنسور رو میپوشونن بصورت یک نوار بر روی فیلم یا سنسور حرکت میکنن.... از سرعت سینک به پایین این نوار به اندازه سنسور و یا نگاتیو هست... یعنی کاملا باز... و فقط خطی فیلم رو نور میده... از سرعت سینک به بالا این سوراخ، حفره، شکاف یا هرچی که اسمشو میزاریم ؟ کوچک تر از نگاتیو میشه...
    و این شکاف روی نگاتیو حرکت میکنه و اون رو نور میده... و مشخص هست که در صورتی که بالاتر از سرعت سینک از فلاش استفاده کنیم... سنسور، نگاتیو یا نصفه نور میخوره.... (کمی نور خورده و قسمتی سیاه! که به سادگی میتوانید امتحان کنید) و یا اصلا نور نمیخوره!
    هرچه سرعت سینک فلاش بالاتر میره... سرعت حرکت شاتر هم باید به همون نسبت افزایش پیدا کنه... و این یه محدودیت مکانیکی بوجود میاره...(اما در سرعت های بالاتر از سینک فلاش؟ میتوان اون شکاف رو باریک تر کرد... و همه اینها قواعدی داره.... که نیاز به کمی مطالعه داره...)

    اما چه اتفاقی در دوربین های کوچیک دیجیتال میافته؟
    در دوربین های کوچک دیجیتال اصولا شاتر مکانیکی وجود نداره.... (البته بعضی هم دارن که امیر خان یه بار حال ما رو گرفت و عکس یکیش رو هم گذاشت! و کف فرمودیم ! 8) اما گمان میکنم اون شاتر هم از جنس شاتر لیف بوده باشه... و در سرعت های خاصی بنا به نیاز استفاده بشه...در هر صورت اطلاعات کاملی در مورد شاتر مکانیکی دوربین های کوچیک ندارم...)
    در هر حال میتونیم این فرض رو کنیم که سنسور بصورت الکترونیکی نور رو ثبت و قطع میکنه... و این عمل بصورت ثابت بر روی سنسور انجام میشه و محدودیتی اصولا برای استفاده از فلاش نداریم... اگر هم شاتری وجود داشته باشه تصور میکنم بصورت پره ای (لیف) باشه... که باعث میشه محدودیت همزمانی نداشته باشیم...

    نیکون در دوربین هایی که آقای روشن فرمودن... D70 -D1X -D1H- D1 و اینا از سیستم شاتر الکترونیکی در سرعت های بالا استفاده میکنه... یعنی اصولا شاتر در لحظه باز است و سنسور این عمل رو انجام میده...
    اما چرا این اتفاق برای همه دوربین ها نمیافته ؟ برمیگرده به توانایی سنسور... که اصولا این امکان برای سنسور D2X , D200 و یا سنسور های کنون تا کنون وجود نداشته ... پس ربطی به سیاست کمپانی ها به گمان من ندارد....
    ویرایش توسط Arash : Friday 24 February 2006 در ساعت 03:05
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  8. #78
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    January 2004
    نوشته ها
    901
    تشکر شده
    545
    تشکر کرده
    157

    پیش فرض پاسخ: Pma 2006

    فقط به عنوان حسن ختام بايد بگويم كه نميخواهم اين قضيه سرعت سينك را مسئله خيلي حياتي جلوه بدهم، اما معتقدم كه اهميت بسيار زيادي دارد. خواهش ميكنم حرفهاي مرا اينطور تعبير نكنيد كه : دوربين A چون اين سرعت سينك را ندارد پس دوربين خوبي نيست
    من چنین تعبیری نکردم اما جواب من رو ندادید که کجا نوشته بودم که این سرعت سینک بدرد نمی خوره.
    اما من هم بحثی رو راجع به دوربین نکردم فقط مثالی بودند .تمام حرف هم این بود که این عملکرد به فلاش مربوط هست.حال چه شاتر الکتونیکی وچه مکانیکی.
    اماظاهرا اگر شاتر فقط مکانیکی عمل کنه به قول آرش نیمی از فیلم نور نمیخوره . باید اعتراف کنم که تابحال به بعضی از نکاتی که آرش زحمت نوشتن آنرا به عهده داشت((((و این شکاف روی نگاتیو حرکت میکنه و اون رو نور میده... و مشخص هست که در صورتی که بالاتر از سرعت سینک از فلاش استفاده کنیم... سنسور، نگاتیو یا نصفه نور میخوره.... (کمی نور خورده و قسمتی سیاه! که به سادگی میتوانید امتحان کنید) و یا اصلا نور نمیخوره!)))
    دقت نکرده بودم.اما باز هم میگم اگر اگر امکان ساختش بر روی دی 70 وجود داشت پس باز هم وجود داره اما چرا نمیسازن دلیل برچیه؟شاید شاتر الکترونیکی یه ضعف محسوب میشه؟
    اما من از طرف خودم از بابت چنین اشاره دقیقی از آرش تشکر میکنم.
    مسعود قدیری

  9. #79
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض پاسخ: Pma 2006

    اينم شرح تصويري ماجرايي كه آرش خان زحمت توضيحش رو كشيدند:

    http://www.photozone.de/3Technology/flashtec4.htm
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  10. #80
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض پاسخ: Pma 2006

    اما باز هم میگم اگر اگر امکان ساختش بر روی دی 70 وجود داشت پس باز هم وجود داره اما چرا نمیسازن دلیل برچیه؟شاید شاتر الکترونیکی یه ضعف محسوب میشه؟
    اصولا اینگونه نیست.... که شاتر الکترونیکی ضعف باشه... یعنی برای من مصرف کننده چقدر مهم هست که شاتر الکترونیکی باشه ؟ مکانیکی باشه ؟ یا در پیتی! برای من تصویر خروجی مهمه.... بعضی دوستان مثلا وسواس های خاصی دارن که سنسور Cmos باشه یا ccd باشه... در خیلی موارد... به گمان من کیفیت خروجی... و امکانات دوربین مهم هست که باید بطور کلی بررسی بشه... در مورد شاتر الکترونیکی هم اصولا اشکالاتی وجود داره بر اساس طراحی که برخی سنسور ها در سایز بزرگ این قابلیت رو دارن برخی دیگر نه...

    اما یک پیش بینی آرشداموسی!
    گمان میکنم تا چند سال دیگه میتونیم منتظر دوربین هایی باشیم که لنز هاشون عوض میشه، حتی آینه دارن! ولی شاتر مکانیکی ندارن! ...
    یعنی زمانی که از چشمی میبینید ؟ از طریق آینه... و زمانی که دوست دارید تصویر رو در LCD ببینید آینه بالا میمونه...
    شاتر هم کاملا الکترونیکی.... چیزی به عنوان حد واصل بین دوربین های DSLR & SLR LIKE
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

صفحه 8 از 14 نخستنخست ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •