بله nikon 35/1.8 و sigma 30/1.4 :;)
Printable View
سلام
راستش من همیشه فکر میکردم چون رفتار لنزها هرچه از مرکز به گوشه بریم با افت کیفیت همراهه ، پس استفاده از لنز فول فریم روی سنسور Aps-c باعث میشه کنتراست و شارپنس بهتری داشته باشیم ، مثل چیزی که روی نمودارهای MTF میشه دید ، انگار که گل وسط هندوانه رو جدا کنیم ، این تصور غلطه؟
میشه لطفا منو راهنمایی کنید ؟
من هم این مطلب رو جایی مطالعه کردم اما در صحت بودنش هیچ اطلاعی ندارم اما از انجایی که من یک لنز 85mm fx دارم و روی سنسور کراپ D7200 استفاده میکنم از لحاظ شارپنس کاملا راضی هستم. و اینکه باید در ادیت مقداری شارپ سازی نهایی انجام بشه و نباید به این مساله زیاد حساس بود.و در انتهای مطلب هم نوشته به نظرم هر عکاس مبتدی با پیشرفتش در عکاسی روزی به فول فریم کوچ میکنه یه نمونش هم خودم هستم پس خرید لنز فول فریم منطقی تره.
عکاسهای حرفه ای زیادی وجود دارند که هیچوقت به فول فریم کوچ نکرده اند، اصلا ربطی نداره!
این تفاوت های شارپنس رو هم اگه از اعداد بیاید بیرون و تفاوتشون رو روی تفاوت عکس های خروجی ببینید، بیخیال بحث سر شارپنس میشید!
درمورد لنز 50mm ، این لنز هم DX هست هم FX ، و لنز جدایی برای کراپ ساخته نشده و روی هردو مورد عملکرد خوبی داره. اگه لنز 50mm خاصی برای کراپ در آینده نیکون بسازه، و قیمتش کمتر باشه، قطعا بنده که کراپ دارم و سمت فول فریم نمیرم، خریدش برام به صرفه تر خواهد بود.
یه مورد که مثلا خرید کراپش برای کسایی که قصد کوچ به فول فریم ندارن واقعا بهتره، همین 70-300 جدید AFP هست که قیمتش به زیر یک میلیون تومن رسیده و نسخه فول فریمش دوبرابر قیمت داره، علاوه بر اینکه قیمتش دوبرابره، هم کیفیتش کمتره، هم فوکسش ضعیف تره. پس کسی که کراپ داره فوق العاده براش بهتره که لنز کراپ رو بخره که هم ارزون تره و هم بهتر!
مطلبی هم که گذاشته شد درین مورد بود که فکر نکنیم لنز فول فریم معجزه میکنه و هزینه زیاد بکنیم و بخریمش خصوصا وقتی که نمیخواهیم به فول فریم کوچ کنیم
من شخصا 24-85 دو میلیون تومانیو با 18-55 روی کراپ مقایسه کردمو حتی نتایج 18-55 بهتر هم بود، پس وقتی لنز 200 تومانی میتونه همون نتایج لنز 2 میلیون تومانیو بده هیچ عقل سلیمی 10 برابر هزینه نمیکنه که شاید در آینده به فول فریم کوچ کنه.
و نکته آخر که فراموش نکنیم که لنز های کراپ چقدر سبک ترو گوگولی تر هستند!
با اینکه در تیم ما همه دوربینی از D810 گرفته تا D610 و 5D و غیره وجود داره، بهترین های گروهمون همیشه D5300 و D3300 رو برای عکاسی انتخاب میکنند و فول فریم ها در اکثر اردو ها و مسافرت های عکاسی در استدیو خاک میخورند! چرا که این تفاوت وزن دوربین های کراپ و لنز هاشون واقعا لذت بخشه. عکس خروجی به هیچ وجه تفاوت قابل توجهی نداره.
کلا هرجا حرف از فول فریم میشه من کهیر میزنم! کاش خدا به همه ی دوستانی که تو کف فول فریم هستند، فول فریم رو برسونه تا ببینند که معجزه ای نخواهد شد و به بنده هم چند تا لنز چه FX چه DX برسونه که خسته شدم ازین 50MM :cry3::cry3::cry3:
یک سری لنزها معادل رنج های معروف 35 mm ، مخصوص DX (کراپ)ساخته میشوند
مثلا همین لنز 35mm dx
در نیکون که تصویری معادل 50 روی فول فریم به شما میدهد
و البته سازنده سعی کرده اپتیک آنرا مخصوص کراپ بهینه کند
دقیقا سوالی که هست همین جا است که چرا لنزهای مخصوص کراپ در برخی موارد از بهترین لنزهای فول فریم هم روی دوربین کراپ بهتر عمل می کنند.
بررسی که من داشتم این بود که نمی توان این بحث را به همه لنزها بسط داد. ظاهرا اختلاف خروجی در میان لنزهای زوم بیشتر هست. ویدیویی هم در یوتیوب هست که روی این قضیه بحث میکند که روی دوربین کراپ حتما از لنز کراپ استفاده کنید تا خروجی شارپتری داشته باشید(به جز عکاسی از حیات وحش).
https://www.youtube.com/watch?v=YDbUIfB5YUc
سلام
دوستان راهی وجود داره در زمان عکس گرفتن از کالا , رنگ کالا در عکس دقیقا مثل خودش بیفته ؟ خصوصا رنگ های تیره و مشکی
دوست عزیز سلام در مورد نیکون نمی دونم اما درباره کنون بنده هم 5 دی مارک 1 همون کلاسیکه را دارم و هم 550 دی را وقتی مثلا از سوژه ایی مثل میوه که رنگ و لعب خوبی داره عکاسی کردم در شرایط نوری یکسان با اینکه 5 دی 12 مگاپیکسلی بود نتایج اش برای من بهتر از 550 دی بود شفافیت و کیفیت عکس یک چیز دیگه بود لنز 28-135 هم بروی هر دو دوربین تست شد و بروی 550 دی هم 18-55 اس تی ام تست شد البته این نظر شخصی منه ممکنه هر کسی یک سلیقه ایی داشته باشه همچنین من تا به حال تجربه نیکون داشتم موفق باشی
سلام ممنون , دوربین ما نیکون هست و عمده مشکل ما خروجی رنگ عکس هست , فروشگاه ما برای عکاسی از پارچه ها نیاز مبرم داره که رنگ خروجی عکسش با رنگ کالا دقیقا یکی در بیاد , توی یک سایتی زده بود X-Rite ColorChecker یک جعبه شامل رنگ های مختلف برای اصلاح رنگ عکس , نمیدونم شرگت های خودروسازی یا صنعت پوشاک رنگ کالاهاشون رو چطوری تنظیم میکنن که خروجی عکسشون با رنگ محصول دقیقا برابره :?
سلام دوستان عزیز , تفاوت سنسور نورسنجی 2016 RGB با سنسور 180.000 RGB در چیه ؟ برای نمونه نیکون 7200 با سنسور 2016 RGB ارائه شده و نیکون D500 با سنسور 180.000 RGB ارائه شده , توی نت هر چی گشتم تفاوت این دو رو پیدا نکردم , ناگفته نماند میدونم نقش تنظیم سرعت شاتر و تنظیم روشنایی رو بعهده داره اما چه تفاوتی با هم دارن ؟
سلام خدمت شما دوستان عزیز. دوستان من دوربین Nikon d810 رو خریداری کردم و یک مشکلی باهاش دارم. ممنون میشم راهنمایی کنید.
در حالت فوکوس نقطه ای ( m ) {روی بدن دوربین پایین کنار لنز }
من یک نقطه فوکوس رو انتخاب میکنم با 4 جهت بالا پایین چپ و راست . و روی L هم نیست. و mode هم روی M هست.
اما این نقطه ای که انتخاب کردم وقتی شاتر رو لمس میکنم فوکوس نمیشه , یعنی کلا هیچ نقطه ای فوکوس نمیشه . چه کاری باید کرد ؟
وقتی من میخوام فقط یک نقطه خاصی رو انتخاب کنم و زمانی که شاتر رو میزنم روی اون نقطه فقط فوکوس کنه چه کاری باید بکنم ؟
در حالت AF همون قسمت بدنه پایین 4 نقطه ظاهر میشه و فوکوس میکنه . ولی روی M نمیکنه.
.
یه سوال دیگه داشتم میشه چند نقطه که به هم نزدیک نیستن رو هم انتخاب کرد در حالت M که روی اون ها فقط فوکوس کنه ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
دوستان کسی نبود راهنمایی بکنه ؟ راجبعه سوال پایین. یک سوال دیگه هم دارم. من امروز میخواستم عکس پرتره با نوردهی طولانی بگیرم در حد ۲-۳ ثانیه. با کیت فلاش. فلاش ها سینک شده بودن. ولی دوربین رو حالت M شاتر اسپیدش بیشتر از ۴۰۰۰ یا ۸۰۰۰ ( یادم نیست ) نمیشد. و نوردهی طولانی نمیشد . خیلی سریع عکس میگرفت. میخواستم اول نوردهی بکنه تواخرین لحظه فلاش بزنه و عکس بگیر . تنظیمات دیگه ای داره ؟ ممنوم میشم جواب بدید. سوال قبل رو هم جواب بدید. مرسییییییی
سوال اول که اون M - Af روی بدنه ربطی به فوکوس نقطهای نداره. وقتی روی M باشه یعنی فوکوس دستی.
سوال دوم رو که من نفهمیدم اگر طولانی مدت میخواهید دیگه سرعت ۸۰۰۰ چیه؟ خب بگذارید روی ۳ ثانیه.
اما قبل از همهی اینها شما دو کار نیاز دارید. اول آموزش مفاهیم اولیه عکاسی. دوم آموزش تنظیمات دوربین
سلام بیشتر تنظیمات نیکون مشابه هم دیگه هستن , lمن 7100 دارم روی چهار حالت masp فوکوس تک نقطه ای دارم شما روی حالت af-c تست کردید یا رو حالت af-s ؟ یک دکمه کنار بدنه هست af , m باید روی af باشه یک دکمه هم در مرکزش هست فشار بدید و نگه دارید با چرخ دنده جلو انگشت اشاره فوکوس اتوماتیک یا نقطه ای تغییر میکنه و اگر چرخ دنده کنار انگشت شصت را بچرخانید حالات af-c و af-s تیغیر میکنن
امکان فوکوس روی چند نقطه وجود نداره چند عکس بگیرید با هم ترکیب کنید
سلام. دوستان، در دوربين 70D درهنگام بازبيني عکس ها، تصوير در مانيتور دوربين نمايش داده مي شود اما در هنگام استفاده از حالت لايو، تصوير نمايش داده نمي شود. يا به عبارتي حالت لايو فعال نيست... علت چيست؟
بله. چيزي نمايش نميده...
چک کنید عکاسی با لایو ویو از منو فعال هست؟ ازینجا :
http://d2r5da613aq50s.cloudfront.net...044.image2.jpg
هم لایو ویو فعاله هم اینکه احتمال دادم از قفل آینه باشه که اونم نبود!
سلام دوستان
میخواستم بپرسم که دوربین های دیجیتال و recording قابلیت دید در شب رو دارن
یا مثلا کدوم نوعا این قابلیت رو دارن ؟
و اینکه کدوم دوربین ضمن فیلم برداری از لحظات (نیمه حرفه ای ) و عکس گرفتن و حجم خوب دید در شب و یا night shot داره و پشتیبانی میکنه
سلام خدمت دوستان عزیز. من نمیدونستم این پست رو کجا قرار بدم , اگه جای اشتباهی هست , ببخشید.
در خیلی عکس ها پرتو های نور روی صورت میبینیم. که منبع فیزیکی داره , و با ویرایش و ادیت درست نشده.
این اشکال رو خود عکاس درست میکنه ؟ یا اصلا خودش رو دارند؟
مثلا نمونه سادش که همه جا هست .پرده های زبرا , که وقتی منبع نور طبیعی پشتش باشه , اون پرتو ها شکل میگیره .
اگه منبع نور طبیعی نباشه و فلاش باشه , باز امکان این کار هست , که مثلا این شکل ها رو با مقوا درست کنیم و روی منبع نور مثل سافت باکس قرار بدیم , حالا یک سوالی دارم وسایل اماده این کار هم هست ؟ یعنی نیاز به درست کردن و این چیزا نباشه ؟
مثل عکس های زیر:
فایل پیوست 81784فایل پیوست 81785
سلام دوستان امروز داشتم تو خونه از یک لیوان عکس می گرفتم که برام سوالی پیش امد
قضیه از این قراره من یک لنز فیکس 135 منوال دارم وقتی می خواستم با این لنز تصویر را ثبت کنم حداقل فاصله فوکوس اش نزدیک 170 تا 180 سانتیمتر بود وقتی دیدم نمی تونم با این لنز تصویرم را ثبت کنم رفتم سراغ لنز 28- 135 در این لنز حداقل فاصله فوکوس در فاصله کانونی135 چیز نزدیک 60 تا 70 سانتیمتر بود حالا سوالم اینه مگر هر دوی این لنز ها در فاصله کانونی 135 قرار نمی گیرند چرا لنز منوال فیکس حداقل فاصله فوکوس اش اینقدر زیاده اما لنز 28 135 اینطور نیست؟ شرمنده می دونم سوالم ابتدایی است منتها دلیل اش را نمی دونم می خواستم بدونم کسی دلیل اش را می دونه دوربینم هم 5 دی کلاسیک است ممنونم
خودتون هم ميتونيد با پروژکتور يا فلش و استوت يه سری طرح ها رو درست کنيد
لينک های زير رو ببينيد
https://neilvn.com/tangents/photogra...ffects-studio/
Light Blaster
دوستان سلام سوالی داشتم خدمتتون پیشاپیش بخاطر ساده بودنش عذر می خوام می دونیم که برای داشتن عمق میدان 3 فاکتور وجود داره سوال من اینه چگونه می توان بصورت دقیق یا تقریبا دقیق اثر این سه فاکتور را با هم بالانس کرد بگذارید مثال بزنم ببینید من امروز از یک سبد میوه از فاصله 70 سانتی با فاصله کانونی 135 م م با دیاف 8 عکاسی کردم خوب نتیجه اینه که هنوز قسمت انتهایی سبد کمی خارج از فوکوس می باشد می خوام ببینم مثالا در چنین موقعیتی برای اینکه کل سبد شارپ باشه و در فوکوس باشه با توجه به فاصله از این سبد و فاصله کانونی دیاف مورد نظر باید روی چند تنظیم بشه عرض سبد 20 سانت فاصله تا دوربین 70 سانت و فاصله کانونی 135 م م این یک مثال بود در واقع می خواستم رابطه بیین دیاف و فاصله کانونی و فاصله از دوربین را حدودی بدونم تا در چنین شرایطی ادم برای تنظیم سریع و کمتر شات زدن نتیجه بهتری بگیره در واقع با این کار شما کل سوزه مورد نظرت را در فوکوس قرار می دی یعنی فاصله را کمتر نمی کنی چون می خوای سوژه درشتر بی افته از طرفی مجبوری فاصله کانونی را هم افزایش بدی پس تنها را هی که می مونه افزایش دیافه حالا این یک مورده در واقع من رابطه بین این سه پارامتر را حدودی می خواستم ممنونم از دوستان عزیز اگر لازمه عکس هم می فرستم
دوستان یه سوال داشتم
فرض کنید با یه لنز و شرایط مشابه و با فوکال مثلا 200 دو تا عکس با دو تا بدنه یکی کراپ دار و یکی فول فریم بگیریم (مثلا یکی با d7500 و یکی هم d750 )
بعد عکسی که با فول فریم گرفتیم جوری کراپ کنیم که کادر و ابعادش با کراپدار یکی بشه
سوال من اینه که این دو تا عکس چه مزیتها و معایبی نسبت به هم دارند ؟
به این عکس نگاه کنید این تفاوت بین عکس 550 دی و 5 دی مارک وان است سمت جچ مارک وان است و سمت راست 5 دی
فایل پیوست 81871
این دو تا عکس با یک فوکال گرفته شده ؟
سمت راست 550 دی و سمت چپ 5 دی مارک وان ؟
........................
لازم می دونم دلیل این سوالم رو بیشتر توضیح بدم
من دوربینم کانن 70d با لنز کیت 18-135 است که برای کار خاصی عکاسی می کنم و به علت مبتدی بودن نیاز واقعیم رو در مورد تجهیزات نمی دونم
ولی متوجه شدم که به لنز بلند تری نیاز دارم بعد از بررسی های مختلف فهمیدم که لنز زوم تا فوکال 200 روی بدنه کراپدار احتمالا برام کافی باشه و بتونه بیشتر نیازهامو برآورده کنه
بعد از بررسی لنزهای مختلف به این نتیجه رسیدم که در موقع مناسب یه 70-200 2.8 تامرون تهیه کنم که این لنز می تونه در بیش از 90 درصد مواقع روی دوربین باشه و نیاز به تعویض نداره (البته نمی دونم حداقل چه دیافی برام مناسبه برای همین ترجیح می دوم برای آینده نگری دست بالا داشته باشم و از دیاف ثابت و 2.8 استفاده کنم)
در حین همین بررسی ها بود که مشکلاتی پیش اومد که شاید (شاید ) مجبور به تعویض بدنه هم بشم کاندیداهای مورد نظر 80 در کانن و دی 7500 نیکون و دی 500 نیکون بودن
با توجه به نظرات ترجیح می دم برم سمت نیکون ولی دوستان پیشنهاد کردن که با این هزینه بهتره برم سمت فول فریم و 750دی
به فرض که اگر بخوام 750 دی بخرم غیر از هزینه بیشتر یه مشکل دیگه هم دارم و اونم لنز در فوکال مناسب
وقتی فوکال 200 برای کراپدار لازمه پس فوکال 300 برای فول فریم باید باشه
اما..
اما لنز مناسب می شه 70-300 ولی لنزی توی این رنج که خوب باشه و قیمت خیلی بالایی(بیشتر از 4 - 4.5 ) نداشته و دیاف ثابت و کم 2.8 رو داشته باشه من ندیدم
برای همین به ذهنم رسید که از شما بپرسم که روی 750 دی لنز تامرون 70-200 2.8 ببندیم و در صورت نیاز کراپ به اون مقدار لازم انجام بدیم کیفیت چقدر فرق می کنه که مثلا با این لنز روی 7500 دی یا دی 80 بدون کراپ کردن عکس بگیریم ؟
(البته همه این خواب و خیالها در صورت تحقق پیدا کردن منابع مالی است )
حالا دوستانی که حوصلشون گرفت و این همه متن رو خوندن و تجربه لازم رو دارن لطفا منو از گمراهی در بیارن
دوست گرامی،
مبحث کراپدار و فولفریم دقیقن برای همیناست.
مسالهای که بارها و بارها گفتهشده ایناست که دوربینهای فولفریم به دلایلی که قبلن هم گفته شده، کیفیت خروجی بهتری دارند. ولی در مقابل لنزها و تجهیزات آنها نیز بسیار بسیار گرانترند.
دوربینهای کراپدار، با اندکی اختلاف در خروجی اما، این مشکلات را ندارند.
این دیگر بستگی به نیاز شما دارد.
بارها گفته شده که اگر نیاز به چاپهای بسیار بزرگ و بنر دارید، یا کار در محیطهای کمنور و یا عکاسی شب برای شما ضروریست، به سمت دوربینهای فولفریم بروید. اما اگر نهایتا به چاپهای قطعهای متوسط نیاز دارید و یا بودجهی محدودتری دارید، ( منظور از بودجه فقط خرید بدنه نیست و آن را فقط محاسبه نکنید و مثلن D610 را با D7500 ) به سمت کراپدار.
یک مثال میزنم .
شما نمیتوانید D850 داشته باشید و آنگاه از یک لنز با کیفیت متوسط یا ارزانقیمت روی آن استفاده کنید.
چون یک لنز متوسط تاثیر مخربتری روی خروجی آن خواهد داشت تا روی مثلن یک بدنهی کراپدار.
تمام فلسفهی وجودی دوربینهای کراپدار، سر همین مسالهاست.
وگرنه کسی از سنسور بزرگتر بدش نمیآید.
ضمن اینکه برای عکاسی حیات وحش، استفاده از دوربین کراپدار و لنزی که اعمال ضریب شده نسبت به دوربینهای فولفریم، مزیتهایی دارد.
مگر اینکه به دلایلی که ذکر شد، همراه با بدنه بتوانید بهترین لنزهای تلهفتو را خریداری کنید.
بله دوست عزیز هر دوی این عکس ها با لنز 28 135 گرفته شده و برای تست خروجی دو سنسور من بروی سوژه های مختلف گاها این کار را انجام می دم البته همین طور که دوست خوبمون گفتن برای فول فرم لنز خوب هم مورد نیازه ببینید بدنه 5 دی مارک 1 از نظر کیفیت و تکنولوژی با همین لنز 28 135 یا با لنز 24 105 به راحتی تقریبا بهترین کیفیت ممکنه را ارائه می دهد منظورم اینه که تمام توان خودش را نشون می ده حالا این توان به نسبت دوربین 5 دی مارک 4 بسیار پایین تره که 100 د100 درسته پس اگر شما 5 دی مارک 4 داشته باشی نمی تونی یک 28 135 روش بگذاری و انتظار معجزه داشته باشی در واقع لنز باید اون تکنولوژی دوربین را از لحاظ انتقال نور مد نظرمه، ساپورت کنه
دوستان عزیزی که از فلاش استفاده می کنند خدمتشون یک سوالی دارم می خوام ببینم ایا میشه از فلش های رینگی منظورم همون فلش های ماکرو است بجای فلش اکسترنال استفاده کرد من می خواستم در اینده اگر بشه یک فلش بگیرم بعد گفتم اگر رینگی بگیرم بدرد ماکرو گرافی هم میخوره می خواستم ببینم اصلا این کار شدنیه یعنی منطقیه ایا نور فلش های حلقوی سوژه را برای کاربرد معمولی خراب می کنه یا نه جدای از اینکه فلاش های معمولی قدرت بیشتری دارندو یکی از دوستان با یک ترفند ساده فلاش معمولی را به فلاش ماکرو تبدیل کرده بود که تاپیک اش موجوده در اصلا من بیشتر استفاده فلاش را برای کار ماکرو مد نظرم هست حالا نظر شما چیه بنده را با توجه به تجربتون راهنمایی بفرمایید
بنابر فرمایش دوستان من اینجوری نتیجه می گیرم
تصویر 1 : بدنه کراپ دار نیکون d7500 + لنز Tamron SP 70-200mm f/2.8 روی فوکال 200
تصویر 2 : بدنه فول فریم نیکون d750 + لنز Tamron SP 70-200mm f/2.8 روی فوکال 200 + برش عکس به اندازه ای که کادر و ابعاد تصویر شماره 2 با تصویر شماره 1 برابر باشد
نتیجه مقایسه این دو تصویر ، تصویر 2 از تصویر 1 بهتر خواهد بود
ببخشید یه سوال متفرقه
امکانش هست ببینید که عکسها رو روی چه فوکالی گرفتید؟
اگر اشتباه نکنم 135 م م بود کراپ هم مشخصه توی 550 کمی زاویه تنگ تره
_من عموما در ایزوی پایین عکاسی می کنم (100 تا 400 ) البته گاهی تا حدود 1000 هم بوده
_در مورد فوکال :من تا حالا فول فریم نداشتم ، یه دونه کراپدار دارم با یه لنز۱۸_۱۳۵ ، که بیشتر عکسام رو روی ۱۳۵ گرفتم به نظرم اگه یه لنز ۲۰۰ برای کراپدار بگیرم بیشتر فوکال عکسا از ۱۵۰تا ۲۰۰ و اگه فول فریم بگیرم و اگر براش هم لنز زوم ۳۰۰ بگیرم (که بنا به دلایلی که در پستهای قبل گفتم مایل نیستم بگیرم )اونوقت احتمالا بیشتر مواقع حدودا از فوکال 230 تا300 استفاده خواهم کرد
_شرایط نوری خوبی نخواهم داشت سر ظهر و شب (اونم شبی که تو خیابونه و گاها نور چراغ ماشینا آلودگی نوری بدی خواهد داشت)
این خود شمایید که در آخر باید انتخاب کنید، در شب که برتری با فول فریم هست در ضمن شما هنوز فکر می کنید که به این فوکال احتیاج دارید! اگر بتونید لنزی که این فوکال رو به شما بده به صورت امانت تهیه کنید شاید بهتر به نیازتان پی ببرید.(البته شما گفتید که 135 در کراپ کم هست در نتیجه به فوکال بیشتری احتیاج دارید من دقت نکردم)
همانطور که می دانید خود نحوه نمایش عکس هم مهم است
موفق باشید
دوربين يكي از دوست هام D5500 نيكون هست از فاصله حدودا ١ و خورده اي متر روي زمين افتاد مشكلي كه براش پيش امده اينه كه نقاط فوكوس رو نشون نميده ديگه و ويوفايندر تقريبا grainy شده همينطور نور قرمز فوكوس در جاي خودش نيست و روي ويوفايندر ميوفته
چاره چيه كجا بفرستم برا تعمير، ؟ اين دوربين گارانتي نورنگار داره
با سلام
حد اکثر باز شدگی دیافراگم در دوربین های 55-18 و 250-55 یکسان است ، بنابراین به چه دلیل گفته میشود لنز 250-55 برای عکاسی پرتره کاربرد دارد؟
اپرچر یکی از پارامترهای ضروری در کار پرترهاست. یکی دیگر از پارامترهای ضروری در کار پرتره فاصلهی کانونیست. بهترین فواصل کانونی برای کار پرتره ( نه تمام قد، بلکه نیمتنه و سر ) فواصل بالای 85 ، 105 و بالاتراست.
با کمی جستجو در بخش مقالات سایت میتوانید مطالب خوب و مفیدی در این زمینه پیدا کنید.
ممنون از پاسخگوئی
هر چقدر سایت رو گشتم مقاله ایی رو که ذکر کرده بودید ندیدم . چنانچه جای مشخصی دارد لطفا لینکش رو بذارید
اایا منظورتون این است که هر چقدر فاصله کانونی بیشتر باشد پس زمینه عکس مات تر میشود؟
ایا لنز 135-18 هم به اندازه 250-55 در این زمینه موثر است یا خیر؟
ممنون - زحمت کشیدید
با خواندن مقاله مذکور به این نتیجه رسیدم که: در یک عمق میدان ثابت هر چقدر فاصله کانونی بیشتر باشد پس زمینه مات تر و تمیز تری خواهیم داشت (ایا همین یک مورد است؟)
در ضمن ایا با لنز 135-18 هم میتوان به این شکل عمل کرد یا اینکه در این زمینه کارایی 250-55 را نخواهد داشت؟
این سوال را به این دلیل پرسیدم چون تجربه کار با لنز 135-18 را ندارم. با تشکر
دوستان در خیلی از سایتهای خارجی، لنزهایی گفته شده اند که با وجود اینکه قدیمی شدن اما ارزش خرید بالایی دارن.
لنزهایی مثل 100-300 L و 80-200 L
بنظر شما آیا این لنزها با توجه به L بودنشون ارزش خریدن دارن یا نه؟ متاسفانه توی سایت معروف مثل dpreview و dxo هیچ review ای از اونها وجود نداره
قیمت اونها به نسبت پایینه.. مثلا لنز 100-300 حدود 700 هزار تومن (دست دوم، چون نوی اونها نایابه!) قیمت داره
اول اینکه ریویو هاشون هست :
Canon 80-200mm f/2.8 L Review
Canon 100-300mm USM Review
Canon EF 100-300mm f/5.6 L - Review / Test Report - Analysis
دوم اینکه بله ارزش خرید کاملا دارن. من از ژاپن یک لنز 19-35 تامرون سفارش دادم و وقتی که اومد دستم با 10-18 خودم مقایسه کردم. خیلی جالب بود که خروجی لنز تامرون واقعا بهتر از 10-18 هست در صورتی که قیمتش نصف اون هست. الان هم اگه 70-200 نداشتم از خارج یکی از همین 80-200 ها می خریدم چون با حدود قیمتی زیر 2 میلیون هیچ لنزی از نظر کیفیت به این لنز ها حتی نزدیک هم نمیتونه بشه. فقط باید اینو در نظر داشته باشین که موقع فروش این لنز ها سخت فروش تر هستن و اینکه لنزی که میخرین باید کاملا سالم باشه
با سلام
برای خرید یک لنز دست دوم چه نکات مواردی رو باید در نظر بگیریم و امتحان کنیم که نشان دهنده سلامت لنز باشد
با تشکر
سلام اولا که عدسی ها باید کاملا شفاف و عاری از غبار باشه البته بستگی به نوع لنز داره اگر قدیمی است و بیشتر منوال ها مورد نظرمه خب کمی غبار درشون رایجه دوم اینکه پیچ های لنز نباید اچار خورده باشه باز این هم برمی گرده به خود شما و قیمت لنز و اینکه برای چه کاری لنز را می خواهید سوم اینکه اگر لنز زوم هست لنز را باید رو به پایین نگاه دارید لنز نباید خودش را ول کنه اگر ول کرد یعنی اینکه این لنز زیاد کار کرده البته بازهم برمی گرده به قدمت ساخت مثلا من یک 28 135 دارم که خب نسبتا لنز سنگینیه و چون حدود 10 سال یا شاید بیشتر از ساخت اش می گذرد یکمی وقتی چپ اش می کنی به سمت پایین تمایل پیدا می کنه البته خیلی کم نه اینکه کلا باز بشه به سمت پایین بنظرم این ها مهمه و میمونه تمیزی ظاهری لنز وگرنه چیز خاص دیگری را نمی شه از ظاهرش تشخیص داد و اینکه اگر رو بادی سوار شد و مشکلی ایجاد نکرد یعنی تقریبا خیالتون راحت ببینید لنز تا ضربه نخورده مشکلی پیدا نمی کنه این را من بارها دیدم و خودم لنز نو و دست دوم زیاد خرید و استفاده کردم البته صد درصد بچه های اینجا استاد هستند و 10 ها هزار بار بیشتر از من با لنز و دوربین هم کار کردند و هم خرید و فروش کردند
سر و تهش را توی نور نگه دار مشخص می شه توش غبار داره یا نه حضوری می خوای بخری یا اینترنتی نگاه کن اگر اینترنتی می خوای بخری عکس باید کاملا شفاف باشه یعنیتو توی لنز را هم ببینی یعنی با طرف طی کنی ازتوش هم برات عکس بگذاره من خودم همین طوری به دوستان لنز دادم طرف خواسته دقیقا دوربین موبایل را بردم توی دهنه لنز داخل عدسی را عکس گرفتم براش فرستادم الان همین جا من یک لنز اگهی کردم توی قسمت خرید و فروش منتها 18 135 نیست 10 18 است بچه های دیگه هم لنز گذاشتند عکس لنز من و مال سایر دوستان را ببین متوجه می شی که عدسی تمیز و بدون غبار باید چه شکلی باشه می گم اگر خواستی بگیری حتما باطرف برای عکس دقیق طی کن من در خدمتم
دوستان میدونیم اگه هیستوگرام در انتهای سمت راست یا چپ اصطلاحا cut off بشه معنیش چی هست . حالا اگه در قسمت های میانی همچین اتفاقی بیوفته چه معنی میده ؟
مسلما ما در این حالت دیتایی رو از دست ندادیم اما این هیستوگرام رو چطور میشه تفسیر کرد ؟!:think:;
ارتفاع ستونها نمایش تعداد پیکسلهایی است که نور دهی یکسانی دارند
این حالت زمانی رخ میدهد که تعداد پیکسلهای با نوردهی یکسان در حدی زیاد باشد که در کادر هیستوگرام ارتفاع کافی برای نمایش وجود نداشته باشد در عکس فوق گلبرگها نوردهی مشابه دارند که تقرسبا کل عکس یکسان است
اگر از یک ورق کاغذ تک رنگ هم عکس بگیرید تقریبا همین میشود
سلام دوستان یک سوال داشتم روی برخی ار فلش ها یک قسمتی هست بنام pc sync کار این درگاه چیه درواقع با یک کابل از این درگاه دوربین را به فلش وصل می کنند کسی می دونه کار این پورت یا درگاه چیه؟ اگر کسی می دونه ممنون میشم پاسخ بده
سلام
استفاده از تشخیص چهره دوربین کاری حرفه ای یا نه؟
از این نظر که من چند سری دوربین سونی داشتم و تجربه برندهای دیگه رو ندارم یه اشکالی انگار نرم افزاری هست که فوکوس با حالت تشخیص چهره فعال اکثراً (ممکنه اینطوری هم نشه) روی بینی انجام میشه و چشم تار میشه اینطوری. تو بقیه برندها هم همینه؟ به محض غیرفعال کردن و فوکوس نقطه ای چشمها فوکوس دقیق و شارپ دارند اکثرا اوقات.
هر چند که سونی یه گزینه به اسم eye af داره که تا وقتی چند تا سوژه نداشته باشی کارآمده و فقط برای یک نفر تو کادر کاربرد داره
اولین اشتباه خرید من،
فیلترهای ND و یو وی خریدم با قطر 49 میلیمتری. اشتباهم به این علت بود که من قطر دهانه ی بدنه ی دوربین رو تو ذهنم داشتم و فیلتر ها رو بر اساس این خریدم. الان من دوتا لنز دارم با قطر دهانه ی 55 میلیمتری و 49 میلیمتری. به فکر خرید یه لنز دیگه هم هستم که الان دیدم مشخصاتشو قطر فیلترش 46 میلیمتری هست. خب الان من چیکار کنم؟ سوالم اینه باید سه تا ست فیلترهای کاهنده ی نور و یو وی بخرم؟ یا تبدیلی وجود داره؟
دوستان ما دیشب سعی کردیم بریم کویر اما با بدشانسی عجیبی مواجه شدی
اتفاقی که افتاد این بود که ما ساعت 12 رسیدیم ده کیلومتری اونجا و خواستیم تا 1 شام بخوریم منتها طوفان خیلی شدیدی وزید و آذوغه ی مارو با خاک یک سان کرد و تنها عکسی که من تونستم از شب کویر ثبت کنم این عکس با گوشیم بود
فایل پیوست 82022
این طوفان لعنتی که تو سایت های هواشناسی هم پیشبینی نشده بود 5 ساعت طول کشید و اجازه نداد اصلا از ماشین پیاده بشیم
مشکلی که الان پیش اومده اینه که
من اصلا دوربینم رو از کیفش در نیاوردم، اما الان که توی ویزور نگاه میکنم، نقطه های مشکی کوچک و بزرگ زیادی توی ویزور هستند، توی عکس ثبت نمیشن اما توی ویزور هستند... اخه خاک چجوری رفته کجا رفته چیکارش باید کرد.. حتی جاشون هم عوض میشه
گردوغبار داخل سیستم چشمی رفته. روی عکس ثبت نمیشود اما توی ویزور دیده میشوند.
اگر آزاردهندهست باید به تعمیرگاه مرکزی رجوع کنید.
گرد و غبار یا روی آینه است(البته روی آینه به راحتی دیده میشه) یا فوکوس اسکرین. بدون بالابردن آینه از یک دمنده دستی استفاده کن شاید مشکل حل شد فقط مانت دوربین رو رو به پاین نگه دار و با دمنده روی آینه و فوکوس اسکرین یه باد بگیر. ولی هیچ سطحی رو لمس نکن نه سطح آینه نه زیر فوکوس اسکرین.
ایا کسی علاقش به عکاسی کم یا تموم شده؟ چند روزه حتی سراغ دوربین هم نرفتم تا باطریشو شارژ کنم کمتر از یک ماه نمیشه شروع کردم
به نظرتون چطور دوباره این علاقه رو ایجاد کرد؟