و بدنه ای که با لایو ویو هم مشکل فوکس داره تکلیفش چی هست ؟
Printable View
یعنی کماکان تاکید دارید رزولوشن سنسور تو عمق میدان موثره؟ خوشحال میشم بازتر کنید موضوع رو چون من هیچ منبعی برای همچین موردی پیدا نکردم. عمق میدان مطلق نیست ولی معیار داره چون شارپنس هم معیار داره. وقتی شارپنس بر حسب lpm از سایز پیکسل ها بزرگتر باشه تقریبا فوکوس رو میتونید قطعی فرض کنید. پس معیار رزولوشن شاید نهایتا در حد 4-5 پیکسل بین یه سنسور 8 مگاپیکسلی و 36 مگاپیسکلی تو به تصویر عادی و عمق میدانش اثر میزاره برای همین جایی صحبت عمق میدان و رزولوشن نشده! لنزی که تو خط فوکوس حداکثر 800lpm شارپنس داره یعنی روی سنسور با عرض 36 تا 600 مگاپیکسل تو حالت ایده ال شما تو 100% کراپ متوجه تغییر بعد و قبل از خط فوکوس نخواهید شد! مادامی شارپنس از 200lpm بالاتره روی مثلا دی810 چیزی به اسم تاثیر رزولوشن روی عمق میدان نداریم! تازه همین بحثا درمورد کراپ 100% ائه! وقتی کراپبخواد تو سایز کوچیکتر دیده بشه به همون نسبت باید از lpm زد! اینقدر تفاوت جزییه که در قیاس با صاف نبودن خط فوکوس واقعی در حد 0 به نظر میاد!
من صحبتی از رزولوشن سنسور نکردم. در واقع "The depth of field is the region where the CoC is less than the resolution of the human eye or of the display medium".
لنز خارج از نقطه(صفحه) فوکوس یک نقطه را به صورت دایره روی سنسور منعکس می کند. تا جایی که این دایره کوچکتر از توان تفکیک چشم انسان باشد این ناحیه شارپ و درون عمق میدان لنز در نظر گرفته می شود. چون در سنسور های کوچکتر این دایره بزرگتر خواهد بود پس عمق میدان کاهش پیدا می کند(البته بحث یکسان نبودن کادر هم هست).منظور من از چگالتر بودن همین بود.
دوستان بنده دوربینم رو برای رفع مشکل بک فوکس بردم و این مشکل رو برطرف کردند اما هیچ تغییری حاصل نشده!
بنده هنوز هم مدعی هستم که مشکل دوربین من بک فوکس نیست! چون بک فوکس باید همیشه باشه، اما مشکل من همیشگی نیست!
این عکس رو نگاه کنید الان روی فوکال 18 گرفتم و فوکس روی مرکز تصویر (سطح بین دوفرش) هست در صورتی که فوکس اصلا معلوم نیست کجاست!! خیلی فاصله داره
http://up.vbiran.ir/uploads/37624147...6_DSC_0078.jpg
و ازون جالب تر که اگه 5 تا شات بزنم فقط 2 تاش اینجوری بد فوکس میکنه و نکته ازون جالب تر اینه که فوکس نمیکنم و عکسی خوب ثبت میشه!! در نظر بگیرید فوکس میکنیدو پنج شات میزنید با همون فوکس اولیه که کردید، فوکس ثبت شده در عکس ها متفاوت خواهد بود!! جلالخالق !
و البته اینو هم بگم که روی لایو این مشکل پیش نمیاد
دقت کنید که توی این عکس فوکس جلو تر از جایی که باید باشه هست ، یعنی Front Focus ، من حدود 200 تا عکس دارم که فوکس رفته عقب تر از جایی که باید باشه! یعنی Back Focus
این مشکل ازون مشکل بک فوکس عمومی که همه ی کاربران انجمن داشتن کمی متفاوت تره! فوکس همیشه به یه میزان جلو یا عقب نیست! یک بار جلو میره یک بار عقب
یک بار کمی جلو هست، یک بار کمی عقب، و یک بار متر ها جلو هست و یک بار متر ها عقب!
عاجزانه تقاضای راهنمایی دارم
بفرمایید دوست من
عکس با AF-S گرفته شده بود و از Auto استفاده نمیکنم
http://up.vbiran.ir/uploads/39914147...5_Untitled.jpg
بله حرف شما متین ولی وقتی بر اساس dpi و بزرگنمایی میشه بصورت دیجیتال شات رو کوجیکتر و بزرگتر دید این مورد عملا منتفیه و فکر میکنم اون مطلب در مورد خود ساختار چشم نوشته شده باشد.در ضمن طبیعتا رزولوشن سنسور ملاک حرف شماست چون میفرمایید که سایز پیکسل ها رو ملاک قرار دادید که مشابه همون بحث بنده است. این مطلبی که شما عرض میکنید تفاوتش با عرض بنده در نحوه نوشتار باید باشه چون معیار این دایره که میفرمایید قطر دایره است که بزرگی اش رو با lpm میسنجند و برای خارج کردن رزولوشن پایینتر چشم انسان بنده عرض کردم کراپ 100% با رزولوشن بالاتر ملاک قرار بگیره! صحبت سر 2-3 پیسکل تفاوت توی یه شات 36 مگاپیکسلی است.
دوست من اشتباه متوجه شدین
توی لایو ویو که اصلا مشکلی نیست! و فوکس عادی هست
لنز که قبلا جایی نبوده! دوربین روی پایه هست ! کدوم جای قبلی؟
بنده دوربین رو با این زاویه که میبینید گذاشتم روی پایه، 5 عکس در حالت لایو ویو و 5 عکس در حالت ویزور گرفتم، از تعداد 5 عکس که با لایو ویو گرفتم همه به خوبی فوکس شدن
اما از تعداد 5 عکس که درحالت ویزور گرفتم فقط 2 عکس به خوبی فوکس شدن که اون دو عکس هم به خوبی و دقیقی لایو ویو نیستن
و مشکل من اینه که قضیه بک فوکس نیست ! یعنی میزان خطای فوکس توی هر عکس متفاوته، یک بار جلو هست و یک بار عقب،یک بار کمی جلو هست و یک بار خیلی جلو هست! مثل همین عکس که مشاهده میکنید، دوربین روی پایین ترین نقطه ی ممکن فوکس کرده در حالی که فوکس پوینت مرکز تصویر هست
نکته ای که به تازگی متوجهش شدم اینه که روی فوکال های واید هست که این مشکل تشدید میشه !
یعنی وقتی لنز 18-55 رو باز کنم تا 55، خیلی خیلی خیلی کم پیش میاد که این خطای فوکس اتفاق بی افته! احتمالش تقریبا صفر میشه! (اینو هم اضافه کنم که میدونم که این قضیه به خاطر بسته تر شدن اپرچر و عمق میدان به خاطر زوم شدن نیست)
اما وقتی روی 18 هست عکس ها کاملا 50 50 هستن ! به همین خاطر وقتی لنز 35 داشتم فوکسم گیج میزد.
و متوجه ایراد بدنه نشده بودم چون همیشه روی 55 استفاده میکردم
نقطه فوکوس جای نیست که شما گفتید فوکوس کردید. برای تست باید سوژه تقریبا تخت باشه. چند عدد باطری قلمی که از هم کمی فاصله دارند می تونه مفید باشه. از نقطه وسط استفاده کنید و سعی کنید دوربین بعد از فوکوس حرکت نکند.
سلام و درود جناب جعفر زاده
چند نکته عرض کنم
مطالبتون به نوعی درسته و دوستان هم درست میگن .
اگر به این calculator دقت کنید از این جملات استفاده شده
nearest acceptable sharpness
furthest acceptable sharpnes
این یعنی اینکه بخشی از این ماجرا به توانایی چشم و پردازش مغز انسان بستگی داره . اینکه میفرمایید عمق میدان به چگالی سنسور ( من میخونم تصویر با جزئیات بالا و چاپ یا نمایش بزرگ ) بستگی داره از این منظر میتونه درست باشه .
وگرنه نقطه ای که لنز روی اون فوکس میکنه فقط یک نقطه است از نظر فیزیک و به لحاظ عمق. و چیزی که ما بعنوان عمق میدان میشناسیم نقاطیست که شارپنس اونها برای چشم ما قابل قبوله . و این میتونه به اندازه پیکسلها بستگی داشته باشه اگر در مقیاس پیکسل مورد بررسی قرار بگیره .
و اما در مورد این مثال بالا
فرض کنید میخوایم تصویر ایجاد شده در هر حالت رو باهم مقایسه کنیم برای حالت اول تصویری داریم که کراپی از تصویر دوم (فول فریم ) هست اما با جزئیات خیلی بیشتر (فرض میکنیم دو سنسور دارای مگاپیکسل یکسان هستند ) و طبیعیه که در تصویر سنسور کراپ نقاط نزدیکتری به نقطه فوکس دارای شارپنس قابل قبول خواهند بود .
ارادتمند
نه فقط داشتم سوال میکردم نگفتم که بادی من اینجوری هست ، البته اینو هم بگم که روی لایو هم خطای فوکس گاهی دیده میشه که شاید به خاطر جابجا شدن خودم بوده، اما خوب خیلی خیلی خیلی کمتر از ویزوره و فوکس پرت هم نمیکنه مثل ویزور که یه دفعه متر ها خطا داره
درهرصورت ایرادی که الان بدنه ی من داره نیاز به تعمیر فنی داره و بنده شخصا راضی نیستم که این تعمیر انجام بشه و خواهان تعویض دوربینم هستم
دوربین من کمتراز 5 هزار شات زده و هنوز چند ماه نشده خریداری کردم و همه ی شات هاش رو دارم و میتونم ثابت کنم از روز اول این مشکل رو داشته
به نظر شما گارانتی دوربین بنده رو تعویض خواهد کرد یا تعمیر؟ چقدر راه میان ؟
این حق من هست که تعویض بشه
هم گارانتی داره هم بیمه
سلام دوستان
بنده علاقه زیادی به عکاسی دارم و البته دوربین دیجیتال ندارم و از موبایلم به عنوان دوربین استفاده میکنم
تلفن همراه بنده Microsoft Lumia 950 XL هستش که مشخصات زیر رو داره
20 MP, f/1.9, 26mm, Carl Zeiss optics, OIS, autofocus, triple-LED RGB flash
1/2.4" sensor size
, 1.12 µm pixel size
که کیفیت خوبی هم داره. متوجه شدم که گوشی من فایل ها رو با دو فرمت Jpeg و DNG ذخیره میکنه.
طبق جستجو هایی که کردم فرمت DNG که RAW هستش ( توی اسم فایل هم کلمه raw نوشته شده ) همون نسخه دست نخورده ی عکس هست برای ویرایش حرفه ای
حجم عکس ها به شدت بالا بود ( هر عکس 25.6 مگابایت ) و چیزی که توجه من رو جلب کرد دیمانسیون یا همون رزولوشن عکس بود که 800*600 بود
یعنی رزولوشن به شدت پایین اما حجم زیاد
حالا کسی هست من رو روشن کنه که حجم زیاد رو باور کنم یا رزولوشن پایین رو؟ چطور ممکنه با این حجم اینقدر رزولوشن پایین باشه و آیا واقعا DNG چنین سیستمی داره؟؟؟
دوستان جایی هست که نوشته باشه هر لنز زوم روی چه فوکال هایی شارپ تره؟
اینجور که خودم متوجه شدم لنز 18-55 بنده هرچی بازتر باشه شارپتره و روی 18 شارپترین حالت خودشو داره
واقعا اینطوره یا مشکل از شرایط نایکسانی هست که بنده برای تست استفاده کردم؟
میخواستم بدونم درمورد لنز 18-105 و 18-140 این قضایا چطوره
در سایت Camera lens tests, user reviews, camera accessory reviews - SLRgear.com! می توانید مقدار شارپ بودن بخش های مختلف تصویر را در فواصل کانونی مختلف و اپرچر (دیافراگم) های مختلف مشاهده کنید.
ارادت
سلام خدمت اساتید
نمیدونم پستم جای درستیه یا نه
ما برای کارمون میخایم یه اتلیه کوچولو راه بندازیم تو کارگاهمون که از محصولامون عکس بگیریم
کارامون بیشتر نقره اس و براق
میخاستم ببینم چه تجهیزاتی نیازه و چقدر هزینه باید بکنم
سوال اول اینکه عایا حتما باید فلاش بگیرم یا با نور ثابت هم میشه؟
دوم اینکه دوربینی که میخام بخرم D5300ه،برای کارم مناسبه؟
تو یه بررسی ها خوندم که لنز کیت اش از همه فابلیت سنسور نمیتونه استفاده کنه
یعنی بادی رو جدا بگیرم با یه لنز خوب،بهتره؟
سلام! اینکه از چه دوربینی با چه ویژگی هایی استفاده کنید بستگی به این داره که تصویر محصولاتتون رو بخواهید برای تبلیغات حرفه ای استفاده کنید یا نه، فقط برای آرشیو خودتون و گاهی نشان دادن به مشتریان تهیه خواهید کرد.
اگر حالت دوم مد نظر باشه یک دوربین کامپکت با سنسور پیشرفته دارای یک لنز سریع و حالت ماکرو براتون کفایت می کنه.مثل کنون جی7 یا حتی جی16 که اولی خیلی بهتره.
اما در صورت برنامه ریزی برای تبلیغات حرفه ای ، هر بدنه کراپدار یا بالاتر که بگیرید در کنارش باید یک لنز ماکرو هم داشته باشید.
در هر دو حالت، مهمتر اینه که تجهیزاتی برای نوردهی مناسب لازم دارید که در کار عکسبرداری از جواهرات احتیاج به تجربه و مطالعه داره. ادیت این قبیل عکس ها هم ظرافت های خاص خودش رو داره.
توصیه میکنم که حتما قبل از خرید هر تجهیزاتی در سایت های آموزشی با عنوان عکاسی از جواهرات سرچ کنید و حتما از نظر تئوری با این مقوله آشنا بشید.
در هر صورت کار بسیار جذابیه.
موفق باشید!
ممنون از جوابتون
کارامون زیاد کوچیک نیس،از 10 سانت تا 50-60 سانت
بیشتر برای سایت و تهیه کاتالوگ لازمه عکسا
فک کنم اینجا ادامه بدیم بهتره
http://forum.akkasee.com/f17/t5793-65.html#post444400
چیزی که الان میخام بسازم یه خیمه نور با ابعاد حدودا یه متره و نور LED
سلام به همه عکاسان گل این سایت من تازه واردم و آشنا نیستم زیاد به دوربین ولی میخوام شروع کنم و فقط ازتون میخوام اگه میشه آدرس چند فروشگاه دوربین معتبر و قابل اطمینان تو تهران به من بدین تا بتونم دوربین مدنظرم رو بخرم فقط چون از دوربین سر در نمیارم میگم چون آدم \ست و دقل باز زیاد شده و منی که به زور پولم جور شده نباید ریسک کنم از هر جایی خرید کنم
سلام بر دوستان
ببخشید که سوالم صرفا مربوط به عکاسی نیست
اگه دوستان تجربه برگزاری نمایشگاه دارن ممنون میشم مقداری راهنمایی کنید
در مورد باید ها و نباید ها - سایز کار - تعداد کار - هزینه ها و اینجور موارد
من هیچ تجربه ای ندارم و هیچ دوست نزدیکی که همچین تجربه ای داشته باشه هم ندارم
هنوز هم اونقدر عکاس نشدم که هدف برقراری نمایشگاه عکاسی باشه تو طراحیا دارم به جاهای خوبی میرسم به نظر خودم از عکاسیم خیلی قویتره و سبک خودمو دارم تعریف هم نمیکنم همه پسند هم نیست منتهی دوست دارم دیده بشه
یه نمونه کار هم میزارم
فایل پیوست 79142
سپاس گذارم
سلام دوستان من مشکلی دارم با دوربین canon 5D mark 3 وقتی مثلا میخوام از دو یا چند نفر عکس بگیرم ولی دوربین رو یک نفر فکوس میکنه و نفر بعدی مات میشه . در حالی که من 61 نقطه برای فکوس انتخواب میکنم
دوست عزیز. دوربین همیشه فقط روی یک نقطه فوکوس می کند. و این برمیگردد به خاصیت اپتیک لنز. مساله تعداد نقطه فوکوس منظور این نیست همزمان چند نقطه با فواصل مختلف را فوکوس کند. برای کاری که می خواهید باید از مفهوم عمق میدان استفاده کنید که کمی این کلمه را سرچ کنید در مورد آن و چگونگی انجامش اطلاعاتی به دست خواهید آورد.
سلام . من هم وفتی از 7d اومدم سمت 6d خیلی با عمق میدان مشکل داشتم . تا به این نتیجه رسیدم که فقط دیافراگم تعین کننده عمق میدان نیست .
مثلا در فاصله 3 متری با دیاف 5.6 اگه با 100 میلیمتر شات بزنید عمق میدان فکوس شما 28 سانت هستش حالا اگه با همون تنظیمات با 50 میلیمتر شات بزنید محدوده فکوس شما 120 سانتی متر میشه که برای عکسهای گروهی خیلی خوب هستش با توجه به کیفیت خوب دوربینهای فول فریم اگر 50 میلیمتر خیلی واید بود میشه کراپ کرد .امیدوارم تجریه من براتون مفید باشه
اگر امکان پرداخت هزینه دارید که زیاد کار سختی نیست با چند گالری صحبت میکنید و کارها رو پرزنت میکنید . اگر بتونید متقدشون کنید که کارها به اندازه کافی خوب هستند رزرو میکنید و گالری رو برای یک هفته در اختیار میگیرید . بین 2 تا 4 م هم معمولا برای یک هفته باید بدید و ممکنه بتونید کاری بفروشید
اگر هزینه ای در کار نیست باید دنبال جاهایی مـثل شهرداری و فرهنگسرا و دانشگاه و ... باشید و با پیگیری وقت بگیرید و کارها رو نمایش بدید
در مورد این پست پست چندتا قبلش ... دوستان مساله فکوس و سایر مسائل فنی مواردی نیست که بخواهید با آزمون و خطا و حدس و گمان بعد از مدتی خودتان کشف کنید .خیی راحت تو همین فروم توضیحاتش هست و یک سری اصول مشخص دارد. با این روش تجربی وقتتون تلف میشه
عمق میدان به چه مواردی بستگی دارد؟
میزان بازشدگی دریچه دیافراگم - فاصله کانونی لنز - فاصله سنسور تا سوژه (دوربین تا سوژه) - اندازه سنسور
کمی مطالعه کنید دوستان
ممنون از راهنمایی شما
من هم سعی در همین روش دارم و با توجه به نرم افزارهایی که عمق میدان رو محاسبه میکنن این مثال رو زدم . من نرم افزار hyperfocal pro رو نرم افزار کمکی خوبی دیدم در فهمیدن فاصله فکوس و عمق میدان و هایپر فوکال .
و اگر مثالم رو ببینید . هم دیافراگم هم فاصله کانونی هم فاصله سوژه تا لنز و هم اندازه سنسور در مثال کامل آورده شده .
البته اساتید بهتر راهنمایی میکنن تا من تازه کار
دوستان دستگاههای ایکس ری برای دوربین مضر هست یا نه؟
با سلام
هر چی گشتم یه تاپیک برا دوربین p900 پیدا نکردم اینجا سوالم رو میپرسم
کار این دکمه چیه دقیقاً ؟ ↓
http://up.vbiran.ir/uploads/30655148...03_Capture.JPG
اون دکمه رو فشار دادنی لنز دوربین میره جلو و دوباره بر میگرده سر جای اولش!
ممنون میشم بگین اسمش چیه و کجاها استفاده میشه ؟
با تشکر/
تشکر ، رفتم دفترچه اش رو هم دیدم اسم اون دکمه اینه ↓
http://up.vbiran.ir/uploads/24117148...35_Capture.JPG
و کارش این
http://up.vbiran.ir/uploads/44112148...1_Capture1.JPG
حالا ممنون میشم بگین دقیقاً کارش چیه؟ زبانم ضعیفه :::blushing::::::love2:::
سلام منظور از حساسیت ارتقا یافته داخل بعضی دوربینهای دیجیتال چیه؟ چه فرقی با دامنه حساسیت عادی دوربین داره
دوستان من از وقتی دوربینو خریدم مبنی بر خبری که خوندم درمورد آسیب دیدن سنسور به خاطر خورشید دیگه سوژه هام هم که به طرف خورشید می ایستن و میگن عکس بگیر عکس نمیگیرم !
میخواستم بدونم دقیقا از چه شاتراسپیدی پایین تر گرفتن عکسی که خورشید توی کادرش هست میتونه صدمه بزنه به سنسور
البته که من فیلتر UV ندارم.
خیلی حساس نشید!
منظور از گرفتن عکس از خورشید بدون فیلتر، عکس گرفتن در حالت زوم هست بیشتر. البته گرفتن عکس از خورشید در حالات متعدد علاوه بر بحث ایمنی در واقع کمک به شماست برای شناخت نور و زعایت اصول عکاسی
در مواردی مثل طلوع و غروب خورشید عکس گرفتن از کادری که خورشید داخلش هست خیلی آسیب جدی نداره! البته به شرط استفاده از فاصله کانونی نرمال به پایین. و عدم خیره شدن به خورشید. ولی بدون شک چشم را تحت تاثیر قرار می ده. بنابراین پیشنهاد می کنم صرفا زمانی این کار را انجام بدید که شدت نور خورشید به قدری کم باشه که چشم هم در هنگام نگاه کردن بدون دوربین به خورشید احساس شدیدی نور نداشته باشه.
بیشترین آسیبی که ممکنه دوربین در اثر عکاسی از خورشید ببینه مربوطه به سنسور نیست! مربوطه به لنز، پرده شاتر، اپتیک داخلی بادی و خود بدنه هست. که اون هم ممکنه در اثر تمرکز نور و داغ شده پرده شاتر و یا اینه ایجاد بشه. چون این المان ها جلوی سنسور قرار گرفته اند اگر قرار باشه آسیبی هم به بادی وارد بشه این موارد در اولویت خواهند بود.
حدود 7 سال پیش یک بادی 20D که پشت تلسکوپ 14 اینچ بسته شده بود، در اثر سهل انگاری اپراتور از جلوی خورشید رد شد و نتیجه آب شدن کل المان اتاق آینه و پرده شاتر بود! اما به سنسور اسیب فیزیکی وارد نشد. فقط کمی دود گرفتگی بود که در هنگام تعویض شاتر و بقیه مخلفات تصحیح شد.
در نظر داشته باشید فاصله کانونی تلکسوپ 14 اینچ چیزی حدود 3500 میلیمتر داره. این عدد در لنز های تله حدود 600 تا 800 هست!
در پایان هم یاداوری می کنم فیلتر UV ربطی به عکاسی از خورشید نداره و بود و نبودش فرقی نخواهد داشت.
عکاسی از خورشید در حالت زوم نیاز به فیلترهای مایلار و یا ND های غلظت بسیار بالا داره
ارادتمند
ضمن تشکربسیار از پاسختون
مبنی بر خبری که بنده خوندم (اگه خبرش درست بوده باشه!) شاتر اسپید هرچه پایین تر باشه احتمال صدمه دیدن بادی بیشتره ، من به خاطر انداختن Sunstars در عکس هام دوست دارم که از اپرچر بسته 16 مثلا استفاده کنم، منتها با اینکار مجبور میشم از شاتر اسپید 1/100 مثلا استفاده کنم، و به این خاطر هیچوقت از sunstars عکس نگرفتم !
شما به فوکال اشاره کردید، لنز من 18-55 هست و هنوز مهارت عکاسیم به قدری نرسیده که لنز دیگه ای تهیه کنم، البته تهیه کردم و به علت ضعف خودم نتونستم ازش نتایج خوبی بگیرم و فروختم.
و خلاصه اینکه نهایت فوکالی که میتونه داشته باشه 55 هست، توی این فوکال هم احتمال آسیب دیدگی وجود داره؟
اگه یه خط قرمز برای فوکال، شاتر اسپید و اپرچر بنده لحاظ بکنید بسیار ممنون میشم
علت اینکه انقدر حساسم به خاطر بی پولی بنده هست ، هزینه ای که برای خرید این بادی و لنز پرداختم دستمزد 14 ترم تحصیل زبان انگلیسی در موسسه بود، و هر ترم 3 ماه ...
امکان نداره با عکاسی از خورشید به سنسور اسیب بزنید. مخصوصا با اف نامبرهای بسته برای ثبت سان استار! در اف نامبری مثالا 16 عملا روزنه انقدر بسته است که عملا نوری به سنسور نمیرسد. میزان نوردهی هم که کسری از ثانیه میشود! مگر در کسر ثانیه چقدر انرژی به سنسور میرسد؟!
منتها، اگر از لایو ویو و روزنه باز روی سه پایه استفاده کنید انوقت مثل آن است که با یک ذره بین نور خورشید را چند دقیقه روی سنسور متمرکز کرده باشید! چون در تمام زمان لایو ویو سنسور نور میبیند. البته ما که در این جالت هم گرفتیم چیزی نشد :oops: شما هم بگیر چیزی نمیشه!
خودتون اززعینک آفتابی استفاده میکنید؟
سلام
یه سوالی داشتم.
برتری لنز ماکرو نسبت یه لنز زوم چیه؟
مثلا 100 م.م توی ماکرو با 100 م.م در لنز 105-24 چه تفاوتی میکنه؟
باتشکر
با لنز شما همانطور که دوستان اشاره کردند اتفاقی نخواهد افتاد! البته تاکید بنده به ثبت شات در لحظات غروب و طلوعه
برای خطوط قرمز هم استفاده از حداقل سرعت 1/125 و بیشتر و دیافراگم بالای F/8 امکان آسیب رو به حداقل می رسونه.
حساسیت سنسور (ISO) را خیلی بالا نبرید! نهایتا 400
انداختن خورشید در کناره های کادر هم تاثیر خوبی داره
عدم استفاده از Live view خیلی مهمه
در هنگام عکاسی هم از عینک برای حفاظت از چشم استفاده کنید.
اگر هم خیلی دیگه بخواهید امن کنیم قضیه رو استفاده از فیلترهای ND تدریجی مثل ND8 هم می تونه موثر باشه ولی خوب مستلزم هزینه است و بنظرم خیلی الزامی نیست.
ارادتمند
سلام
هیج چیز !
در حالت عادی لنز ماکرو برتری نسبت به یک لنز زوم ندارد. تفاوت آنها در نوع کاربری آنهاست . در لنز ماکرو شارپنس بالاتری مورد انتظار است ، فوکوس (خیلی) کندتر است ، تا بزرگنمایی 1:1 می تواند حاصل شود (یعنی انقدر می توانید جلو بروید که یک حشره کوچک در فوکوس باشد) ، جنس بوکه هم با لنز 24-105 تفاوت دارد.
اگر صرفا نزدیک بودن قیمت دو لنز را ملاک مقایسه قرار بدهیم ، کاربری عمومی و عمده و ارجحیت با لنز زوم (24-105) است
سلام..در یک ایزوی یکسان مقدار بیشتر پیکسل تصویر شارپتر و بدون نویزی رو ارائه میده و یا ابعاد بزرگتر سنسور؟؟ به عنوان مثال یک سنسور با کراپ یک و نیم و 24 مگا پیکسل نتیجه بهتری داره و یا یک فول فریم با اندازه 16 مگا پیکسل..(از نظر شارپنس و نویز)
http://forum.akkasee.com/f56/t1088.html
از لحاظ تئوری افزایش چگالی پیکسلی باعث افزایش نویز در ایزوهای بالاتر میشود، و آنهم نه بهدخاطر چگالی پیکسل، بلکه به خاطر اینکه پیکسلهای کوچکتر نور کمتری دریافت میکنند تا پیکسلهای بزرگتر. پس در فرایند تقویت سیگنال نویز ایجاد میشود. اما در ساخت سنسورهای جدید پیشرفتهای بسیاری حاصلشده به ترتیبی که میزان نویز به مقدار بسیاری کاهش یافته بهطوریکه در سنسورهای جدید، به همیندلیل توانستهاند عدد ایزو را تا عددهای عجیبی بالا ببرند.
سلام حروف L , H (که البته فکر میکنم low , high باشن) روی دکمه ایزو به چه معناست و چرا اونا رو مثل بقیه با عدد مشخص نمیکنن؟
یعنی از طرف سازنده در حالت عادی به دلیل نویز زیاد توصبه نمیشه و از استاندارد قابل قبول دوربین خارج میشوید
سلام
نویز تو ایزوی پایین زیاد نمیشه ( اگر ایزوی واقعی باشه ) معمولا optimal image quality دوربین ها در پایین ترین ایزو اندازه گیری میشه ...این تفاوت رو مثلا میتونید در عکسهای D810 (به دلیل داشتن ایزوی 64 )نسبت به سایر دوربین ها مثلا در عکسی که از آسمان آبی میگیرید بینید .
در مورد L , H ایزو معمولا در حالت ایزوی extended به این صورت نمایش داده میشن به این معنا که مثلا ایزوی 50 ایزوی واقعی نیست و بطور نرم افزاری روی فایل jpeg اعمال میشه و در واقع همون فایل RAW با ایزوی 100 هست که یک استاپ بیشتر توسط دوربین نوردهی میشه .
ودر ایزوهای بالاتر از ایزوی واقعی عکسهای RAW یک استاپ کمتر نوردهی میشن و با پراسس فایل RAW یک فایل jpeg معادل اعمال یک پله ایزوی بالاتر تولید میشه .
سلام
یک سوال راجب اکستنشن تیوب ها
منظور از اعدادی که روی هر کدوم نوشته میشه چیه؟ مثلا 13 21 31 و امثالهم
با بستن هرکدوم فاصله کانونی لنز ها کم میشه؟ مثلا لنز 24 میلمتر با بستن اکستنشن تیوب 13 به 11 میرسه؟ یا افزایش پیدا میکنه و به 37 میرسه! و یا هیچ کدام و اصلا تغییری نمیکنه؟
کلا این اعداد تاثیر به چه چیزی دارند عمق میدان یا فاصله کانونی؟
کار اکستنشن تیوب کم کرد حداقل فاصله فوکوس لنز هست و تاثیری در فاصله کانونی نداره. در واقع این وسیله لنز معمولی رو تبدیل به ماکرو میکنه البته با اعمال یک سری محدودیت ها.
اون اعداد هم طول تیوب بر حسب میلیمتر هستن. هر چقدر طول تیوب استفاده شده بیشتر باشه حداقل فاصله فوکوس هم کمتر میشه البته اندازه تیوب مورد استفاده نباید از فاصله کانونی خود لنز بیشتر باشه.
سلام..در مورد ایزوی دوربین های دیجیتال...آیا مقدار این ایزو با ایزوی فیلم های عکاسی منطبق هست؟ یعنی مثلا ایزوی 100 دوربین دیجیتال با ایزوی 100 فیلم عکاسی یکسانه؟
آیا حالت لایو ویو مانند حالت تصویر برداری در دوربین هست و روی عمر سنسور دوربین تاثیر منفی دارد؟
سلام بر اساتيد گرامي
از بين گزينه هاي زير كدوم رو پيشنهاد مي كنيد:
بادي 1300 با لنز 55 - 250
و يا بادي 700 با لنز كيت خودش
ضمناً خواهشمندم موارد را از نظر سرعت فوكوس و نورسنجي دقيق تر نيز راهنمايي بفرمائيد
با سپاس فراوان
من سه تا دوربین دی 610
دی 7100
وی دی 7000
دارم
الان باتری های اینا قاطی شدن
چجوری بفهمم هر باتری مال کدوم دوربینه؟