رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali
شاید من نمیتونم خوب توضیح بدم
عدد دیافراگم برابر است با فاصله کانونی تقسیم بر قطر دیافراگم
پس این وسط قطر دهانه لنز کاره ای نیست.
نقل قول از همون پست 1020: واقعاً متوجه نشدید
در لنزهای مختلف با دهانههای مختلف، میزان نور یک گام از دیافراگم دقیقا مشابه است. یعنی میزان نور ورودی دیافراگم f/5.6 در یک لنز با دهانه 52 میلیمتر با یک لنز با دهانه 72 میلیمتر مشابه است.
مهدی روجایی
رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali
من تا بحال دوربین لایوو دار نداشتم و در این زمینه کم تجربه ام. دو عکس با دو حالت مانیتور و ویزور گرفتم در exif سرعت شاتر در هر دو عکس یکسان است ولی صدای شاتر در حالت مانیتور با سرعت کمتری نسبت به حالت ویزور شنیده می شود علت چیست؟
سوال دوم اینکه اگر فوکوس در حالت چهره یاب باشد با رفتن به حالت ویزور از این حالت خارج خواهد شد؟
سوال سوم در حالت عمومی و با دیاف مثلا 13 کدام حالت را در استودیو توصیه می کنید فوکوس نقطه ای ویزور یا چهره یاب؟
با سلام
جواب سواله اولتون: وفتی از لایو ویو استفاده میکنید آینه بالا ایستاده و شما تصویر را مستقیما از سنسور می بینید وقتی شاتر را فشار می دهید دیگه آینه حالت رفت و برگشت نداره اما در حالتی که تصویر رو از ویزور می بینید چون آینه برای یک لحظه بالا می رود و تصویر روی سنسور ثبت میشود صدای بیشتری تولید می شود پس این صدای بیشتر نتیجه صدای آینه است نه شاتر!!!
جواب سواله دوم: بله
جواب سواله سوم: میتونید با استفاده از لایوویو و با استفاده از کلیدهای بزرگنمایی سمت راست-بالا دوربین نقطه فوکوس رو دقیقا جایی که میخواین تعیین کنین
موفق باشید......
رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali
سلام
مثال واضح آن لنز 35-16 کانن نسخه یک و دو آن است که هر دو دیافراگم 2.8 دارند یکی با دهانه لنز 77 و دیگری با دهانه لنز 82.
فکر میکنم میباید تفاوتی بین دهانه لنز و قطر دیافراگم باشد.
در آن متنی که پست شد به هر شکل عمق میدان یکی است. اما زمانی که دهانه لنز متفاوت است شاید اختلاف نورسنجی این میان دیده شود. این اختلاف نورسنجی که میتواند بین یک لنز با دو F مشابه با دهانه لنز یکسان یا غیر یکسان... باشد
یا در ترکیب لنز با سنسور های متفاوت هم ممکن است دیده شود. رد پای مبحثی بنام T-Stop دیده خواهد شد که میباید پیگیر آن باشید در این بحث از پوشش عدسی های لنز جهت ممانعت از بازتاب نور، طراحی لنز، تا چگالی پیکسل ممکن است در T-Stop تاثیر گذار باشند. در اصل T-STOP برای نورسنجی و F-STOP برای عمق میدان تعریف خواهد شد اما به لحاظ نزدیک بودن این دو عدد،شاید دلیل استفاده از F-STOP برای هر دو باشد.
Transmission
For each focal length, we measure the T-stop at the largest possible aperture. The metric is then obtained by averaging over the whole range of focal length.
T-stop has the same meaning as the lens f-stop and assumes similar values. Smaller numbers mean more light. Best transmissions are attained for fixed focal lenses. Zooms cannot usually have very large apertures for long focal lengths. T-stop has a indirect impact on the image, since it will usually change the behavior of autoexposure. A lower transmission can result in longer exposure times (and motion blur) or higher ISO sensitivity (hence more noise). Variation below 10% will be unnoticedDxO Mark measurements are based on an assessment of the effective T-stop for every camera-lens combination. T-stop, a measurement widely used in the industry, especially the motion picture industry, is a measurement of the effective quantity of light transmitted by the lens at a certain f-stop. Thus, T-stop takes into account every reflection or absorption due to the lens. It can be considered as an effective (versus theoretical) way of measuring the aperture.
مطالبی در این لینک ها هست. که بی ارتباط به بحث ما نیست.
http://dxomark.com/index.php/Our-pub...s/F-stop-blues
http://www.luminous-landscape.com/es...acturers.shtml
http://www.dxomark.com/index.php/Lea...t-transmission
Handbook
ذکر چند نکته در انتها ضروری است.
حتما نظر دوستان خوب فوروم رو جویا شوید.
مطالب بیشتری در این خصوص هست ولی الان این موقع از شب، سر کار با کلی سند امضا نشده و ... پرواز صبح و .. با کلی مشق انجام نشده فرصت نگارش دقیق نیست به همین دلیل ممکن است متن یا مفهوم حاوی ایراداتی باشد.
و اینکه یک بار من رو استاد خطاب کردید که باید به صراحت عرض کنم یکی از بی سواد ترین افراد این فوروم من هستم. اما سعی میکنم شاگرد خوبی باشم. اینکه چقدر در این راه موفق هستم بحثی است دیگر
شب خوش :)
زبان قاصر بنده را بند آوردید جناب قشقایی . راهی به ذهنم نمیرسه تا از خجالت شما در بیام.
احتیاجی نیست بنده تعارف کنم، جایگاه جنابعالی و تعداد زیادی از دوستان پر تلاش سایت بر کسی پوشیده نیست و اون مطلبی که بر خلاف واقع فرمودید از بزرگواریتونه. سپاسگزارم از وقتی که برای حقیر گذاشتید.
FD master
از دوستان عزیز lamagra, آقای اکبری, ahmadsht بخاطر راهنمایی دقیق و کارامدشان تشکر می کنم ..
همون 85-15 رو می گیرم با کیتش که برای نیاز من فکر می کنم کافی باشه .. البته پول برسه سعی می کنم Canon EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS رو هم بگیرم
(نظر خواهی از دوستان مجرب )
سلام
من نمیدونستم باید کجا سوالمو مطرح کنم اگه جای بی ربطی اومدم ببخشید
در مورد کار در اتلیه کسی میتونه به من اطلاعات بده؟
خیلی به کار در اتلیه علاقه مندم و مهارتی هم در زمینه عکاسی ندارم فقط به فتوشاپ مسلط هستم ایا فکر میکنید میتونم کاری در اتلیه پیدا کنم چون دوست دارم از جایی شروع کنم مثلا در زمینه روتوش عکس در اتلیه کسی میتونه به من اطلاعات بده؟ایا صرفا میشه فقط کار روتوش انجام داد؟و کلاسهای مستقل در این زمینه هست؟
دوستان سلام . آیا فیلمبرداری با یه dslr به مدت طولانی به اون آسیب میزنه ؟ آخه یکی بهم گفت چون نور خیلی زیادی وارد دستگاه میشه ممکنه لنز یا دوربینو در دراز مدت خراب کنه !!!!!!!! البته حرفش برام خیلی عجیب بود چون اگه اینجوری باشه چرا اصلا باید یه همچین قابلیتی روش بذارن ؟