صفحه 105 از 735 نخستنخست ... 5 55 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 155 205 605 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1,041 تا 1,050 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #1041
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    November 2010
    نوشته ها
    23
    تشکر شده
    70
    تشکر کرده
    291

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط odesa نمایش پست ها
    سلام
    مبحث وایت بالانس در عکاسی با دوربین آنالوگ (فیلمی)به چه صورتی است؟چگونه انجام میشود؟
    با سلام ، يا از طريق فيلم كه انواع مختلفي دارد مثل نور روز يا تنگستن و ... (اكثر فيلمهايي كه تهيه مي‌كرديم DayLight بودند) ويا از طريق فيلترهاي اصلاح كننده .
    odesa، Walkman و NetNegar تشکر می‌کنند.

  2. #1042
    كاربر جديد saeedcky آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    17
    تشکر شده
    7
    تشکر کرده
    49

    پیش فرض

    دوستان و اساتید عزیز سوالی داشتم ... اما سوالم خیلی مبتدیه اما ببخشین.من با اصطلاحات عکاسی آشنایی ندارم
    عکاسی با لنز فیش آی یکی از علایق منه و می خوام با دوربینی که می خوام بخرم یک لنز فیش آی هم تهیه کنم.اما چون با مسائل فول فریم و سنسورهای مختلف زیاد آشنایی ندارم مشکلی دارم.من یه 7D می خوام بگیرم اما اون طوری که متوجه شدم ظاهرا چون فول فریم نیست عکس ها به صورت کامل نمیفته و ظاهرا دورش سیاه میشه.سوال من این است که اگر دوربین فول فریم نباشه عکس ها به چه صورت میشه .. آیا با زوم مشکل حل میشه .... آیا کل عکس دورش سیاه میشه؟آیا باید برم بخاطرش فول فریم بگیرم؟
    سوالم ابتداییه ولی ببخشین دیگه .. ممنون میشم راهنمایی کنین
    NetNegar تشکر می‌کند.

  3. #1043
    كاربر بسیار فعال Walkman آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    محل سکونت
    کرمان
    نوشته ها
    1,291
    تشکر شده
    6194
    تشکر کرده
    6463

    پیش فرض

    با سلام و تبریک سال نو

    سه سوال داشتم !!!

    1- استروبیست چیست؟؟ تو تاپیکش هرچی نگاه کردم عکس دیدم هیچ چی توضیح نبود

    2- تریگر چیه؟؟؟ تو تاپیک این هم فقط عکس بود !!!

    3- این سوالم کمی طولانیه: دوستی گفته بودن (در همین فروم) که اگه مثلا از لنز 600 استفاده میکنید و سرعت شاتر روی 600 بذارید میتونید لرزشگیر رو خاموش کنید، یا مثلا روی لنز 300 سرعت شاتر روی 300 باشه نیازی به لرزشگیر نیست، امیدوارم منظورمو رسونده باشم ، خواستم بدونم آیا همچین چیزی میشه؟؟؟

    ممنون
    NetNegar تشکر می‌کند.
    رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali

  4. #1044
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    13116
    تشکر کرده
    7879

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Walkman نمایش پست ها
    با سلام و تبریک سال نو

    سه سوال داشتم !!!

    1- استروبیست چیست؟؟ تو تاپیکش هرچی نگاه کردم عکس دیدم هیچ چی توضیح نبود

    2- تریگر چیه؟؟؟ تو تاپیک این هم فقط عکس بود !!!

    3- این سوالم کمی طولانیه: دوستی گفته بودن (در همین فروم) که اگه مثلا از لنز 600 استفاده میکنید و سرعت شاتر روی 600 بذارید میتونید لرزشگیر رو خاموش کنید، یا مثلا روی لنز 300 سرعت شاتر روی 300 باشه نیازی به لرزشگیر نیست، امیدوارم منظورمو رسونده باشم ، خواستم بدونم آیا همچین چیزی میشه؟؟؟

    ممنون

    سلام !

    1. آقا رضا دست شما درد نکنه ! هیچ توضیحی ندادیم !!؟؟ :biggrin:

    این متن رو از پست شماره 1 تاپیک استروبیست نقل قول میکنم !

    هدف این تاپیک بالا بردن دانش یکدیگر برای استفاده از فلاش بصورت off-camera است که با همه سادگی و کوچکی , نیاز به تجربه و کسب مهارت و شناخت کافی برای استفاده درست و موثر از آن دارد.
    استروبیست یا Strobist در واقع اسم وبلاگ و لقب آقای David Hobby هستند که اکثر کارها و نوشته هاشون در مورد استفاده از Flash ها مخصوصا فلاش های Hotshoe به صورت Off Camera است.

    در حال حاضر Strobist به کسانی هم که از این نوع تکنیک عکاسی استفاده میکنند اطلاق میشود. یا عکس هایی که در آن فلاش به صورت آف کمرا استفاده شده و ....


    2. تریگر یا Trigger یعنی تحریک کننده، راه انداز ...

    منظور وسیله ای است که بتواند فلاش هایی را که مستقیم به دوربین وصل نیستند را تحریک کند (روشن کند )

    مثلا یک تریگر رادیویی به دوربین وصل میکنند و یک گیرنده را به فلاش وصل میکنند
    وقتی تنظمیات فرستنده و گیرنده درست باشد با فشار دادن شاتر، فلاش هم نور افشانی میکند.

    3. در مورد ارتباط سرعت شاتر و فاصله کانونی

    در زمانی که سیستم های IS و VR وجود نداشتند برای حداقل کردن ریسک لرزش دست یا دوربین ( نه از بین بردن آن) یک قاعده کلی و یا راهنمایی عمومی وجود داشت ( به قول کفار Rule Of Thumb! )

    قاعده اینگونه بود که مثلا اگر دارید با لنزی با فاصله کانونی 200 میلیمتر عکس میگیرید بهتر است سرعت شاتر از 1/200 کمتر نباشد ! چون در این صورت لرزش دست در عکس ثبت میشود. ( البته این راهنمایی هنوز هم استفاده میشود و فقط در مورد لنزهای بدون IS کاربرد ندارد)

    در واقع هرچی فاصله کانونی بیشتر میشود ( به سمت تله و سوپر تله ) باید از سرعت های بیشتری استفاده کنیم.

    حالا ممکن است عکاسی دقیق تر و بهتر بتواند لرزش دست و دوربینش را کنترل کند و مثلا در فوکال 200 بتواند با 1/100 یا 1/60 هم عکس بگیرد.

    اما در کل، این قاعده عمومی است که بهتر است عموما رعایت شود که منجر به عکس هایی Sharp و غیر محو میشود.


    شاد باشید.
    نوید حسینیان | پیوسته



  5. #1045
    كاربر همراه navidsohi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2008
    نوشته ها
    150
    تشکر شده
    754
    تشکر کرده
    122

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeedcky نمایش پست ها
    دوستان و اساتید عزیز سوالی داشتم ... اما سوالم خیلی مبتدیه اما ببخشین.من با اصطلاحات عکاسی آشنایی ندارم
    عکاسی با لنز فیش آی یکی از علایق منه و می خوام با دوربینی که می خوام بخرم یک لنز فیش آی هم تهیه کنم.اما چون با مسائل فول فریم و سنسورهای مختلف زیاد آشنایی ندارم مشکلی دارم.من یه 7D می خوام بگیرم اما اون طوری که متوجه شدم ظاهرا چون فول فریم نیست عکس ها به صورت کامل نمیفته و ظاهرا دورش سیاه میشه.سوال من این است که اگر دوربین فول فریم نباشه عکس ها به چه صورت میشه .. آیا با زوم مشکل حل میشه .... آیا کل عکس دورش سیاه میشه؟آیا باید برم بخاطرش فول فریم بگیرم؟
    سوالم ابتداییه ولی ببخشین دیگه .. ممنون میشم راهنمایی کنین
    در صورت استفاده از لنز فرضا 15mm fisheye بر روی دوربینی با سنسور کراپدار(7D)، فاصله کانونی این لنز تبدیل به 15x1.6=24mm (معادل یک لنز فیش آی 24 میلیمتر) خواهد شد. به صورت عامیانه به این معنی است که دوربین از تصاویر اطراف لنز صرفنظر کرده و از قسمت میانی تر لنز استفاده میکند. اما این به معنی سیاه شدن اطراف تصویر نمیباشد. اگر میخواهید از یک تصویر کامل واید استفاده کنید بهتر است که از دوربین فول فریم استفاده نمائید.
    در عکس زیر میتوانید تصویر به دست آمده از لنز 17mm بر روی 2 دوربین 5D و 7D را مقایسه نمائید.

    ویرایش توسط navidsohi : Monday 21 March 2011 در ساعت 15:23
    Walkman، saeedcky و NetNegar تشکر می‌کنند.

  6. #1046
    كاربر بسیار فعال Walkman آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    محل سکونت
    کرمان
    نوشته ها
    1,291
    تشکر شده
    6194
    تشکر کرده
    6463

    پیش فرض

    با سلام

    یه سوالی که هر چی فکر میکنم هیچ جوابی براش ندارم اینه که وقتی معیار سنجش دیافراگم عدد 1 می باشد چطور لنزهایی با دیافراگم های کمتر ارایه میشود؟؟؟(امیدوارم منظورمو متوجه شده باشین!!)

    با تشکر......
    NetNegar تشکر می‌کند.
    رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali

  7. #1047
    كاربر بسیار فعال Walkman آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    محل سکونت
    کرمان
    نوشته ها
    1,291
    تشکر شده
    6194
    تشکر کرده
    6463

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Walkman نمایش پست ها
    با سلام

    یه سوالی که هر چی فکر میکنم هیچ جوابی براش ندارم اینه که وقتی معیار سنجش دیافراگم عدد 1 می باشد چطور لنزهایی با دیافراگم های کمتر ارایه میشود؟؟؟(امیدوارم منظورمو متوجه شده باشین!!)

    با تشکر......
    یکی جوابه منو بده ثواب میکنه بخدا!!!


    یه سوال دیگه هم دارم -----> خطای Ca در لنز چیه؟؟؟

    ممنون
    ویرایش توسط Walkman : Tuesday 29 March 2011 در ساعت 01:07
    NetNegar تشکر می‌کند.
    رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali

  8. #1048
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    رضا جان شما دیگر چرا؟

    در مورد اعوجاج رنگی ( Chromatic Aberration) در سایت و در قسمت مقالات مطالب مفصلی وجود دارد.

    قسمت اول مقاله :

    http://www.akkasee.com/articles/7174/

    قسمت دوم :

    http://www.akkasee.com/articles/7177/

    و اما در مورد دیافراگم های باز تر از 1

    اگر همان لینک های موجود در آن تاپیک ( و چند تاپیک به هم پیوسته اش ) را مطالعه کنید متوجه می شوید.

    موضوع قدری مفصل است.اما در اینجا نوری خلق نمی شود اما حداکثر نور موجود در محیط وارد لنز می شود ( با توجه به فاصله کانونی ) و مانور بیشتر بر روی عمق میدان ( بسیار کوتاه و شاید اصولا منطقه شارپنسی قابل تشخیص نباشد ) و بوکه دلنشین و کافی بودن نور است.
    Saeed.gh.sh، Mehdi Rojaie، Walkman و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  9. #1049
    كاربر بسیار فعال Walkman آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    محل سکونت
    کرمان
    نوشته ها
    1,291
    تشکر شده
    6194
    تشکر کرده
    6463

    پیش فرض

    با سلام و تشکر خدمت شما جناب قبادی

    مگه ما نمیتونیم سوال های آماتوری بپرسیم؟؟؟:biggrin:

    در مورد دیافهای کمتر از یک منظورم اینه که در ساختار لنز وقتی پایه یک است و ما دیاف را 0.95 در نظر میگیریم با کمبود فضا در دهانه لنز مواجه نمیشویم برای ساختن لنز یا مثلا از دهانه بزرگتری استفاده کنیم؟؟؟

    امیدوارم متوجه منظورم شده باشین
    NetNegar تشکر می‌کند.
    رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali

  10. #1050
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Walkman نمایش پست ها
    با سلام و تشکر خدمت شما جناب قبادی

    مگه ما نمیتونیم سوال های آماتوری بپرسیم؟؟؟:biggrin:

    در مورد دیافهای کمتر از یک منظورم اینه که در ساختار لنز وقتی پایه یک است و ما دیاف را 0.95 در نظر میگیریم با کمبود فضا در دهانه لنز مواجه نمیشویم برای ساختن لنز یا مثلا از دهانه بزرگتری استفاده کنیم؟؟؟

    امیدوارم متوجه منظورم شده باشین
    اگر عکس هایی که در این تاپیک ها هستند ببینید متوجه می شوید که اغلب این لنز ها دارای دهانه بسیار بزرگ تر از مونت دوربین هستند.یعنی قطر المان ابتدایی لنز گاهی حتی تا دو برابر دهانه مونت است و لنز حالتی شبیه به مخروط ( قیفی شکل ) دارند، در لنز های بسیار سریع ( مثلا 85 اف 1.2 ) هم دقیقا همین گونه است و دهانه لنز بسیار بزرگ است.

    در اینگونه لنز ها ( که بسیار گران و کمیاب هستند ) اصولا شاهد ابعاد بسیار بزرگ و ساختاری با المان های بسیار کم تعداد هستیم.نوع و تعداد تیغه های دیافراگم هم مخصوص همین لنز های است و بسیار ظریف و باریک هستند و سعی شده در انتهای بدنه لنز قرار بگیرید .تعداد تیغه ها هم اغلب 9 تایی ( یا بیشتر ) هستند تا به زیبایی هرچه بهتر بوکه را ثبت کنند.هرچند در ابتدای دیافراگم عملا تیغه ها هیچ نقشی ندارند ( در لنز هایی مثل 50 اف 1.4 و اف 1.2 هم دقیقا همین موضوع دیده می شود ) بوکه دایره ای شکل این لنز ها هم به همین دلیل است.
    Walkman و NetNegar تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •