دوربین دیاف ندارد!!! شارپنس مستقیما به لنز مربوط است.
بله ... مثلا اگر دیاف 4 داشته باشیم -----> 8 تا 11
پ.ن: البته تکرار می کنم این اعداد حدودیست و شما به راحتی می توانید چند عکس در دیاف های مختلف گرفته و نتایج را با هم مقایسه کنید تا لنز خودتون رو بهتر و بیشتر بشناسید.
معمولا لنز ها در دیافراگم های میانی تصاویر شارپ تری ارائه میکنند. در دیافراگم های باز مانند F/2.8 محدودیت های طراحی دیاف باز، باعث کاهش کیفیت و تاریکی اطراف تصویر میگردد. به طور خلاصه از آنجائیکه در دیافراگم های باز، نور از سطح گسترده تری از عدسی لنز عبور میکند و تمامی این سطح عدسی نور را دقیقا بر روی یک نقطه کانونی متمرکز نمیکنند، نصویر تار میشود. در لنز های امروزی سعی شده با استفاده از المانهای بیشتر این مشکل اصلاح شود.
در دیاف های بسته مانند F/22 خاصیت انکسار Diffraction باعث افت کیفیت میشود. بدین معنی که دریچه بسیار بسته دیافراگم مانند یک مانع برای امواج نوری عمل کرده و امواج پس از برخورد به دهانه این دریچه به دلیل خاصیت تفرق و انکسار خود، اندکی تغییر جهت داده و از نقطه کانونی دور میشوند.
سهی
ویرایش توسط navidsohi : Monday 4 April 2011 در ساعت 21:58
ببخشید
فلاش خود دوربین توی مد مانوال تا چه سرعت شاتری باید ساپورت کنه؟
من توی دی90 با فلاش دوربین و مد مانوال سرعت شاتر1/200 بیشتر نمیشه.تنظیمات مشکلی داره یا کلا اینطوریه؟
با یک فلاش دیگه تقریبا تا چه سرعت شاتری میشه تنظیم کرد؟
ممنون
درود
در تایید مطالب آقا مهدی عزیز اینطور که الان در صفحه 195 فایل PDF دوربین D90 دیدم :
نهایت سرعت سینک فلاش 1/200 هست مگر اینکه به در منو به قسمت e5 رفته و auto FP را On کنید در این حالت اگر فلاش سر دوربین فعال باشد باز محدودیت تا 1/200 را خواهید داشت اما اگر فلاش سر دوربین را در حالت -- قرار دهید( که در این حالت در نور دهی شرکت نمیکند فقط دستور شلیک را به بقیه فلاشهای میدهد) آنوقت فلاش های دیگری که به صورت وایرلس استفاده می کنید تا 1/4000 که نهایت سرعت شاتر D90 است بالا می رود
موفق باشید
انوش
سلام
1-چرا در بسیاری از مقالات ،مثلا در ی دوربین ۳۵ میلیمتری، یک عدسی با فاصلة کانونی ۸۵ تا ۱۳۵ میلیمتر برای عاسی پرتره مناسب است،مثلا اگر این فاصله کانونی 70 باشد چه تغییراتی صورت مییرد؟
2-مثلا یک لنز 85 بر روی یک دوربین داشته باشیم و در دوربین دیگر یک لنز با فاصله کانونی 70 داشته باشیم در حالت دوم اما با یک گام نزدیک شدن به سوژه ایا به فاصله مطلوب به عکاسی پرتره میرسیم؟
پ.ن
خب سوال اماتور گونه به نظر میرسه و من اشنایی متوسطی از قوانین عکاسی دارم بحثی شده بین من ویکی از دوستان و ایشان یک لنز 24-70 را برای عکاسی پرتره بر روی فول فریم مناسب تر میدانند و حال من معتقدم 24-105 یا 70-200 مناسب تر است بر طبق مطالعات و تجاربی که داشتم!
در تاپيك زير مفصلا در اين باره گفتگو شده است:
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=6330
به طور خلاصه و به همان دليل عنوان شده توسط آقاي عبدل پناه؛ فاصله ي كانوني ايده آل براي پرتره چهره در مقياس فيلمي (فول فريم) 135 ميليمتر است كه در دورين هاي APSC مي شود حدود 85 ميليمتر.
قدر مسلم آن است كه 70-24 بر روي فول فريم براي پرتره تمام قد خوب است ولي براي پرتره چهره و حتا سر و شانه كوتاه است و مناسب نيست.
فرهاد حسيني