صفحه 204 از 735 نخستنخست ... 104 154 194 200 201 202 203 204 205 206 207 208 214 254 304 704 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 2,031 تا 2,040 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #2031
    كاربر همراه patomat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    185
    تشکر شده
    322
    تشکر کرده
    480

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Walkman نمایش پست ها
    سلام

    عکاسان ورزشی (مثلا در ورزشگاه آزادی) برای عکاسی کردن از چه ایزویی استفاده میکنن (چه محدوده ای)؟؟

    در عکاسی از سوژه های داخل زمین از چه فاصله کانونی (حدودا چند میلیمتر)؟؟

    و از چه دیافی؟!

    ممنون

    پ.ن: معیارهای فوق همه برای زمین فوتبال هستند!!
    برای منم جالبه بدونم
    من عکاس ورزشی های زیادی دیدم که 300mm F2.8 دارن
    Walkman تشکر می‌کند.
    نردبان این جهان ما و منی است/عاقبت این نردبان افتادنیست/لاجرم هرکس که بالاتر نشست/استخوانش سخت تر خواهد شکست/
    علی فلاحی نژاد

  2. #2032
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Walkman نمایش پست ها
    سلام

    عکاسان ورزشی (مثلا در ورزشگاه آزادی) برای عکاسی کردن از چه ایزویی استفاده میکنن (چه محدوده ای)؟؟

    در عکاسی از سوژه های داخل زمین از چه فاصله کانونی (حدودا چند میلیمتر)؟؟

    و از چه دیافی؟!

    ممنون

    پ.ن: معیارهای فوق همه برای زمین فوتبال هستند!!
    والله تجربه هایی در این مورد دارم.

    عده زیادی از این عکاسان از دوستان نزدیک بنده هستند و گاهی زیاد گپ می زنیم.

    همه جور لنز و دوربین و ابزاری هست از دوربین های SLR LIke سوپر زوم تا لنز های تله چند ده میلیون تومانی.

    اما عکاسان استادیوم آزادی چند دسته اند.

    اول عکاسان خبرگزاری ها که بهترین تجهیزات را دارند و تعدادشان بیشتر است.

    عکاسان مجله ها و روزنامه های پر فروش

    عکاسان صدا و سیما

    و عکاسان روزنامه و مجله های نه چندان پر فروش

    ....

    دسته اول که اغلب از خبرگزاری ایران و مهر و فارس و ایسنا و یکی دو تای دیگر هستند اغلب بدنه های کانن و نیکون ( دوربین های جدید اغلب 7D و D7000 است و قدیمی تر ها اغلب D2x و D200 و D300 و چند تایی D3 و D 700 و در برند کانن 40D و 50D و 1D Mk2 و 1D Mk3 است ) خبرگزاری ها یکی دو سالی است دیگر دوربین های HiEnd برند ها مثل سری 1D و Dx نیکون رو به دلیل قیمت بالاتر تهیه نمی کنند و به سمت دوربین های ارزان تر آمده اند.یک سری عکاس مشهور هم هستند که هنوز بهترین و آخرین مدل ها رو دارند.اما اغلب اینگونه نیست.

    لنز های مشهور هم در کانن 400 اف 5.6 و 300 اف 2.8 با تله کانورتور 2 ایکس و 500 و 600 میلیمتر که چند تن از عکاسان دارند.لنز های واید 17-40 و 16-35 و چند تایی لنز 18-200 و 28-300 و 100-400 و 35-350 هم در دست عکاسان هست.

    در برند نیکون هم اعلب شبیه همان لنز ها وجود دارد اما استفاده از 18-200 نیکون به شدت در بین برخی از عکاسان فراگیر است.

    عکاسان مجله ها و روزنامه ها هم که اغلب دوربین هایی شبیه به بالا دارند.

    اما عکاسان صدا و سیما اغلب تجهیزات قدیمی تری دارند.

    و ....

    و بعد اینکه بسیاری از دوستان صرفا دوربین را بر روی Auto قرار داده و عکس می گیرند.حتی برخی چیز های جالبی می گویند که نشان دهنده عدم اطلاعات کافی این دوستان است. ( البته عکاسان بسیار حرفه ای هم در بین این دوستان هستند )

    .
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  3. #2033
    كاربر بسیار فعال Walkman آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    محل سکونت
    کرمان
    نوشته ها
    1,291
    تشکر شده
    6194
    تشکر کرده
    6463

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Kaveh Ghobadi نمایش پست ها
    والله تجربه هایی در این مورد دارم.

    عده زیادی از این عکاسان از دوستان نزدیک بنده هستند و گاهی زیاد گپ می زنیم.

    همه جور لنز و دوربین و ابزاری هست از دوربین های SLR LIke سوپر زوم تا لنز های تله چند ده میلیون تومانی.

    اما عکاسان استادیوم آزادی چند دسته اند.

    اول عکاسان خبرگزاری ها که بهترین تجهیزات را دارند و تعدادشان بیشتر است.

    عکاسان مجله ها و روزنامه های پر فروش

    عکاسان صدا و سیما

    و عکاسان روزنامه و مجله های نه چندان پر فروش

    ....

    دسته اول که اغلب از خبرگزاری ایران و مهر و فارس و ایسنا و یکی دو تای دیگر هستند اغلب بدنه های کانن و نیکون ( دوربین های جدید اغلب 7D و D7000 است و قدیمی تر ها اغلب D2x و D200 و D300 و چند تایی D3 و D 700 و در برند کانن 40D و 50D و 1D Mk2 و 1D Mk3 است ) خبرگزاری ها یکی دو سالی است دیگر دوربین های HiEnd برند ها مثل سری 1D و Dx نیکون رو به دلیل قیمت بالاتر تهیه نمی کنند و به سمت دوربین های ارزان تر آمده اند.یک سری عکاس مشهور هم هستند که هنوز بهترین و آخرین مدل ها رو دارند.اما اغلب اینگونه نیست.

    لنز های مشهور هم در کانن 400 اف 5.6 و 300 اف 2.8 با تله کانورتور 2 ایکس و 500 و 600 میلیمتر که چند تن از عکاسان دارند.لنز های واید 17-40 و 16-35 و چند تایی لنز 18-200 و 28-300 و 100-400 و 35-350 هم در دست عکاسان هست.

    در برند نیکون هم اعلب شبیه همان لنز ها وجود دارد اما استفاده از 18-200 نیکون به شدت در بین برخی از عکاسان فراگیر است.

    عکاسان مجله ها و روزنامه ها هم که اغلب دوربین هایی شبیه به بالا دارند.

    اما عکاسان صدا و سیما اغلب تجهیزات قدیمی تری دارند.

    و ....

    و بعد اینکه بسیاری از دوستان صرفا دوربین را بر روی Auto قرار داده و عکس می گیرند.حتی برخی چیز های جالبی می گویند که نشان دهنده عدم اطلاعات کافی این دوستان است. ( البته عکاسان بسیار حرفه ای هم در بین این دوستان هستند )

    .
    اول اینکه ممنون از لطف زیادتون جناب قبادی

    دوم اینکه از چه Iso یی استفاده میکنن؟؟ مثلا چون معمولا عکس رو در کادر روزنامه یا نشریه در حد 15-20 سانت هست اصلا به "حساسیت" اهمیت میدن؟؟

    ممنون و تشکر
    رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali

  4. #2034
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    اون ها که حرفه ای هستند خوب بسیار حرفه ای تر و با سلیقه خودشان تنظیمات را انجام می دهند.اما بسیاری از دوستان صرفا با مد Auto و یا اگر دوربین داشته باشد مد Sport عکاسی می کنند که ایزو هم بر روی Auto است.

    اما در شرایط ایده آل بنده ایزو کمتر از 800 و یا 1600 را توصیه نمی کنم.بخصوص در شب که مجبور خواهید بود ایزو را گاهی تا 3200 و بالاتر هم برسانید.اغلب این عکس ها در روزنامه و یا در اینترنت با سایز 600در800 نمایش پیدا می کند و اصولا دیتیل و جزییات زیاد مهم نیست.

    اما سرعت های شاتر بالا یک نیاز مبرم است که به همین دلیل ایزو گاهی فراتر از حدود نرمال خواهد بود.

    در ثانی اینکه در چه شرایطی از نور باشند و اینکه در کدام استادیوم ( بهترین اش آزادی است ) باشید تفاوت هست.

    ولی ایزو های بالا به هیج وجه مشکلی ایجاد نمی کند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  5. #2035
    كاربر آشنا ahmadmobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    76
    تشکر شده
    36
    تشکر کرده
    278

    پیش فرض

    سلام
    دوستان آیا میشه گفت برای عکاسی شب و استفاده از سرعت شاتر پایین، هرچه نوردهی بیشتر باشه عکس بدست اومده بهتر و باکیفیت تره؟ یعنی میشه گفت عکسی که در اون سرعت شاتر 30 ثانیه باشه بهتر از عکسی میشه که 15 ثانیه نوردهی ( سرعت شاتر 15 ثانیه) شده باشه باکیفیت تره؟ یا نه بسته به شرایط نوری سرعت شاتر و نوردهی هم مختلف هست؟
    با تشکر

  6. #2036
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    13116
    تشکر کرده
    7879

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmadmobin نمایش پست ها
    سلام
    دوستان آیا میشه گفت برای عکاسی شب و استفاده از سرعت شاتر پایین، هرچه نوردهی بیشتر باشه عکس بدست اومده بهتر و باکیفیت تره؟ یعنی میشه گفت عکسی که در اون سرعت شاتر 30 ثانیه باشه بهتر از عکسی میشه که 15 ثانیه نوردهی ( سرعت شاتر 15 ثانیه) شده باشه باکیفیت تره؟ یا نه بسته به شرایط نوری سرعت شاتر و نوردهی هم مختلف هست؟
    با تشکر
    سلام

    خیر دوست عزیز، بسته به شرایط نوری و تنظیمات اعمال شده در دوربین ( حساسیت و اندازه دیافراگم ) سرعت شاتر مختلف خواهد بود.
    نوید حسینیان | پیوسته



  7. #2037
    كاربر آشنا ahmadmobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    76
    تشکر شده
    36
    تشکر کرده
    278

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Navid7h نمایش پست ها
    سلام

    خیر دوست عزیز، بسته به شرایط نوری و تنظیمات اعمال شده در دوربین ( حساسیت و اندازه دیافراگم ) سرعت شاتر مختلف خواهد بود.
    ممنون از پاسختون، آیا تاپیکی هست که به این مساله پرداخته باشه، اگر هست ممنون میشم راهنماییم کنید

  8. #2038
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    برای عکاسی ورزشی در رشته‌های مختلف فرمول وجود دارد.
    ۱/۲۵۰ حداقل سرعت برای فیکس کردن توپ فوتبال است. سرعتهایی مثل ۱/۵۰۰ ضربات محکم را هم فریز خواهد کرد.
    با توجه به تجهیزاتتان(بازترین دیافراگم، فاصله کانونی، سنسور سایز و یا وضعیت فوکوس و نسبتش به عمق میدان!) ایزوی خودتون رو مشخص می‌کنید.
    شاهین اکبری، m.daneshpayeh و Walkman تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  9. #2039
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmadmobin نمایش پست ها
    سلام
    دوستان آیا میشه گفت برای عکاسی شب و استفاده از سرعت شاتر پایین، هرچه نوردهی بیشتر باشه عکس بدست اومده بهتر و باکیفیت تره؟ یعنی میشه گفت عکسی که در اون سرعت شاتر 30 ثانیه باشه بهتر از عکسی میشه که 15 ثانیه نوردهی ( سرعت شاتر 15 ثانیه) شده باشه باکیفیت تره؟ یا نه بسته به شرایط نوری سرعت شاتر و نوردهی هم مختلف هست؟
    با تشکر
    دو حالت خاص وجود داره دوست عزیز
    اول اینکه اینکه دو برابر شدن سرعت شاتر بخاطر کمتر شدن یک استاپ ایزو باشه که باید بگم بله کیفیت عکس 30 ثانیه بالاتره
    دوم اینکه شما با همون ایزو دیافراگم و ... نوردهی بیشتر انجام میدید که باز هم باید بگم اگر عکس نسوخته باشه (over expose) نشده باشه کیفیت بالاتری خواهیم داشت.(شیفت به راست)
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  10. #2040
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    13
    تشکر شده
    18
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    خدمت جناب اکبری

    در دوربینهای عکاسی (دیجیتال وانالوگ )سرعت شاتر توسط 2 عدد مگنت (اهنربا )انجام وظیفه میکنند بدین صورت که پس از جکاندن شاتر اینه حرکت کرده به انتهاییترین مسیر خود رسید پرده اول باز شده و زمان شاتر اغاز میشود وپس از مدت تعیین شده پرده دوم بسته میشود وبرای گرفتن عکس بعدی حاضر میشود نتیجه اینکه در طول این انجام وظیفه هیچ تهدیدی دوربین شما را اسیب نمیرساند
    شاهین اکبری تشکر می‌کند.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •