خواهش میکنم
قیمت Sekonic C-500 که نوید خان معرفی کردند حدود دو و نیم میلیون تومان هست
اینها جز تجهیزات حرفهای بحساب میان که مخصوصاً برای کارهای سینمایی مورد استفاده قرار میگیره و قیمتشون بالاست .
میشه بگین این الایدیها دارای چه رنگ نوری هستن که انتظار درجه حرارت 10000 کلوین رو دارید؟
ویرایش توسط ahmad.abaee : Tuesday 21 August 2012 در ساعت 00:06
آخرین قیمتی که از C500 داشتم، 2 میلیون تومن بود، که الحمدلله گرانتر هم شد
اما برای اندازه گیری درجه ی کلوین یک منبع نوری خاص، بدون صرف هزینه های میلیونی، میتوان ترفند زیر را بکار برد:
- عکس گرفتن از بازتاب منبع نوری از روی یک کارت خاکستری پدر و مادر دار و قابل اطمینان بصورت RAW و با هر پیش-تنظیم وایت بالانسی که دوربین ست شده است (چون، فرقی در نتیجه نخواهد داشت). حتماً باید نورهای دیگری که در محیط هستند، به نحوی حذف شوند ! تا در نتیجه تاثیری نداشته باشند.
- بازکردن آن عکس RAW ، در AdobeCameraRAW
- استفاده از قطره چکان WB و تنظیم وایت بالانس (Custom WB)
- قرائت عدد جدیدی که ACR میدهد (همان کلوین واقعی منبع نوری شما)
در عکس زیر، ACR، درجه ی کلوین را بصورت As shot معادل 3100 نشان میدهد (دوربین روی AWB بوده است)بنابراین، استفاده از گزینه ی AutoWhiteBalance دوربین، حدود 400 کلوین خطا داشته است!! و هیچگاه نمیتوان به آن برای کارهای جدی اعتمادی داشت. سپس WB دوربین را روی مد K قرار داده و K را معادل 2700 قرار دهید. عکسی از اشیاء تحت محیط تابش آن نور و همینطور، آن کارت خاکستری بگیرید و صحت تست را به عینه روئیت کنید همین که کارت خاکستری شما، بدون هیچگونه ته رنگی مشاهده خواهد شد، گواهی بر صحت تست فوق خواهد بود.
BeforeWB.jpg
اما پس از استفاده از قطره چکان WB، درجه کلوین واقعی را 2700 نمایش میدهد:
AfterWB.jpg
توضیح اینکه، در تست فوق از یک کارت خاکستری Sekonic Exposure Profile Target II استفاده شده است. نیز، لامپ مورد استفاده، از نوع سوزنی OSRAM بوده است.یک کارت خاکستری قابل اعتماد، شاید چیزی حدود 70 هزارتومن قیمت داشته باشد.
درود خدمت دوستان و اساتید...
میخواستم بدونم وقتی میگیم یه دوربین میتونه مستر فلش بشه (مثل 7D) :
1-یعنی اگه یه فلاش 430 داشته باشم میتونم بصورت آف کمرا ازش استفاده کنم بدون اینکه نور فلاش سرخود دوربین تو عکس باشه ؟
2-و اگه یه 580 با یه 430 داشته باشم یعنی میتونم 580 رو روی دوربین و یا در حالت آف کمرا قرار بدم و 430 بصورت اسلیو؟
3. برای اینها با استفاده از دوربین 7D یعنی نیاز به تریگر ندارم دیگه ؟
4-و اینکه دوربین چطور به این فلاش ها دستور میده بدون تریگر خارجی ؟ با Pre flash ؟ کلا سیستمش چطور کار میکنه ؟
5- و سرعت سینک یک فلاش اگه در حالت آف کمرا باشه چقدره ؟
بابت پرحرفی شرمنده. اگه مطلبی به زبان فارسی در این مورد باشه لطف کنید معرفی کنید
سلام
1 و 2 و 3: بله
4- با استفاده از فلاش سر خود دوربین. قبل از باز شدت شاتر، فلاش سرخود در کسری از ثانیه با ارسال پیام های نوری (مانند مورس) اطلاعات TTL را به فلاش های اسلیو ارسال می کند
5- فلاش 580 EX II قابلیت HSS (سیستم سینک پر سرعت) دارد تا با سرعت های بالاتر از سرعت سینک دوربین هم بتوان عکاسی کرد ولی فکر می کنم 430 ندارد.
با سلام خدمت دوستان گرامی
یک سوال داشتم،حداقل اف 70-200 اف4 آی اس با تله کانورتر 1.4 باز هم همون 8 هست یا اینکه کمتره؟
سلام ببخشید اگه جایه درستی سوال نکردم..
70-200 اف 4 ای اس با 70-200 2.8 بدون ای اس از نظر اپتیک و شارپنس یکی هستن ؟ تفاوتی دیگه غیر از لرزه گیر و دیاف و وزن و اندازه دارن ؟
این مقاله در مورد اصول کادر بندی پیدا کردم اما فقط عنوان هست در جای دیگه ای نتونستم مطلبی پیدا کنم ممنون میشه راهنمایی بفرمایید
برای بهبود کادربندی تصاویر٬ معمولا عکاسان از اصول زیر بهره میبرند
قانون یکسوم - (قرار دادن سوژه روی خطوط یک سوم)-------(((((فقط در مورد این 1چیزایی میدونم)))))
قانون نقاط طلایی - (قرار دادن نقاط کلیدی سوژه - مانند چشمها - روی نقاط طلایی تصویر)
ایجاد حالت S - (انحنای سوژه)
ایجاد حالت X - (برخورد سوژه با عوامل محیط در طول قطرهای کادر)
بررسی پس زمینه و پیش زمینه تصویر - (تنظیم دیافراگم٬ عمق میدان و نوع کادر عکس)
استفاده از کادرهای طبیعی - (استفاده از عناصر موجود - مانند پنجره - به عنوان کادر در تصویر)
استفاده از قاعده فرد - (گنجاندن سوژه در کادر با ضریب اعداد فرد)
کتابی هست در مورد کادر بندی پرتره؟
(من فقط 1کتاب در مورد ترکیب بندی میشناسم که در مورد پرتره صحبتی نشده یا اگر هم شده خیلی کم)
خطوط یکسوم رو که گفتید میدونید... نقاط طلایی هم محل برخورد این خطوط ـه...
حالت بدن انسان میتونه یکی از سه فرم I و C و S باشه... برای اینکه این فرم رو تشخیص بدید یه خط از سر تا پا رسم کنید و اون رو از مفصل های گردن و کمر قابل انعطاف در نظر بگیرید... حالا اگه شخص کاملا صاف باشه (یا حرالت های مشابه نشسته یا خوابیده و ...) بطوری که خط رسم شده مستقیم باشه میشه I که در اکثر موارد نامطلوب ترین پوز محسوب میشه... حالا حالتی رو فرض کنید که شخص وزنش رو روی یک پا انداخته و در نتیجه خطی که رسم میشه در قسمت کمر انحنا پیدا کرده... حالا اگه سر شخص هم در جهت همون انحنا یا مخالف اون خم بشه حالت های C و S ایجاد میشه که همونطور که گفتید S در اکثر موارد مطلوب تر از سایر پوز هاست... (به طبع این دو پوز هم فقط به حالت ایستاده محدود نیست)
بقیه موارد هم فکر کنم همون توضیجی که تو پرانتز نوشتید واضحـه!؟
محمد ذبیح مند | مقالات سایت عکاسی | لینک مقالات سایت